Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 3123
Problemet er bare strøm.

Hvor skal man evt. få dette fra? Regna ut at aggregat bruker 0.5L diesel i timen så det vil være uaktuelt.

Tyvlåne strøm fra naboene vil øke sjangsen for å bli tatt.

Så hva vil være lurest her? Kan jo ta fra eget hus men problemet er at det ikke er jeg som betaler strømregning...
Stjele fra staten? Strømnettet til tannlegen, eller sånne kontakter som er til bilvarming? Jeg gjorde det når jeg skulle lage hjemmebrent.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Solcellepaneler i tretoppene Så bruker du 1-2 batterier også.

Edit: Spørs hvor effektivt dette er, er nok noe du må regne på, mtp strømforbruk, og strøm du klarer å generere, Norge er ikke såå solfylt.
Sist endret av Fleff; 7. mars 2014 kl. 18:08.
Mini vannkraftverk!
http://freak.no/forum/showthread.php?p=1936999

Seriøst, eneste fornuftige måten er solcellepanel eller stjeling av strøm fra kraft-leverandør. Finner du en feltkasse kan du enkelt koble deg til(obs, få en elektriker til å hjelpe deg).
Prøv og lag deg en vindturbin, vil tro det kommer til og fungere bra om du fester det oppi ett tre eller noe, finnes mange guider for hvordan du bygger en på nette
Du vil ikke tyvlåne strøm fra naboen, hva med å tyvlåne strøm fra deg selv? Legg en kabel ut et vindu og grav den godt nok ned til at den ikke er veldig synlig?
Dette er nok ett veldig vanskeligt prosjekt. solcellepanel, vannkraftverk, vindturbin, hjemmemekk, hjemmedatt. Når noe går galt og lyspærene ikke får strøm, hvor lenge lever plantene i fullstendig mørke, eventuelt kulde? Å lage til noe som dette er veldig vanskelig fordi det må fungere skikkelig. Vet ikke hvordan det er med å stjele strøm fra staten. Viss dere tenker på å ta ledning fra store strømmaster, det er det jeg ser for meg. Det må jo finnes noe sikkerhet som unngår at folk bare kobler seg på så enkelt.
Eat to bite?
Curver's Avatar
Sitat av Sehpirot Vis innlegg
Viss dere tenker på å ta ledning fra store strømmaster, det er det jeg ser for meg. Det må jo finnes noe sikkerhet som unngår at folk bare kobler seg på så enkelt.
Vis hele sitatet...
En enkel liten boks i gata funker lenge. Farlig er det, så spør gjerne en elektriker om hjelp.
Store strømmaster (slik jeg får følesen av du tenker på) er det ikke 230v.

Før i gamle dager så brukte de blanke tråder på stolpene (på de som er 230v (som går til huset for å si det på norsk)) Bonden koblet seg gjerne innpå der ved å hekte på en slags stav med 2 eller 3 tamper (2 eller 3 fas) med kobber og ned til en kappsag etc.
Dette gjorde de da sikringen i huset ikke var stor nok.
Gnistrer og har seg...

Har selv vært med på dette faktisk (og jeg er 19), fullt ulovlig, men det fungerer!

EDIT: En slik en i gata.
Sist endret av Curver; 7. mars 2014 kl. 19:08.
Bedre å spire plantene inne og la de få et par bladpar for å så sette de ut på et et egnet område til våren. Er du heldig og sommeren er solrik kan du fint få til noen fine tomatplanter utendørs. Autoflower strains er en mulighet også, for å øke sansynligheten for å få tomater.
Sitat av Curver Vis innlegg
En enkel liten boks i gata funker lenge. Farlig er det, så spør gjerne en elektriker om hjelp.
Store strømmaster (slik jeg får følesen av du tenker på) er det ikke 230v.

Før i gamle dager så brukte de blanke tråder på stolpene (på de som er 230v (som går til huset for å si det på norsk)) Bonden koblet seg gjerne innpå der ved å hekte på en slags stav med 2 eller 3 tamper (2 eller 3 fas) med kobber og ned til en kappsag etc.
Dette gjorde de da sikringen i huset ikke var stor nok.
Gnistrer og har seg...

Har selv vært med på dette faktisk (og jeg er 19), fullt ulovlig, men det fungerer!

EDIT: En slik en i gata.
Vis hele sitatet...
Å stjele strøm fra en slik inntaksboks er det bare å legge på hylla med en gang.
For det første kommer du nok ikke inn i den, og for det andre får du nok ikke koblet inn strømkabelen din på forsvarlig måte, da inntakskabelene allerede er strammet til. For det trejde vil det se helt idiotisk ut med kabel hengende ut fra boksen...

Ingen ordentlig elektriker vil finne på å hjelpe deg med dette..

Anbefaler å ta strøm fra deg selv.
Sist endret av pkk1990; 7. mars 2014 kl. 22:14.
En av de ledende årsakene til at folk blir tatt for grow setups er nettop at de stjeler strøm og at offer (nabo, strømlevrandør) oppdager dette og growet ditt.
Eat to bite?
Curver's Avatar
Sitat av pkk1990 Vis innlegg
Å stjele strøm fra en slik inntaksboks er det bare å legge på hylla med en gang.
For det første kommer du nok ikke inn i den, og for det andre får du nok ikke koblet inn strømkabelen din på forsvarlig måte, da inntakskabelene allerede er strammet til. For det trejde vil det se helt idiotisk ut med kabel hengende ut fra boksen...

Ingen ordentlig elektriker vil finne på å hjelpe deg med dette..

Anbefaler å ta strøm fra deg selv.
Vis hele sitatet...
Å stjele strøm fra en inntaksboks er ikke kjempe problem. (altså rett frem er det ikke, vi snakker tross alt om å stjele..)
Dra ut skuffen til kortsluttningsvernet og koble deg inn på siden det nå er spenningsløst på.
Vil ikke råde noen til å dra ut den med et vist forbruk på. Det er ikke som en sikring og vippe ned...

Tror du aldri får leid inn en elektriker til å gjøre det nei, helt riktig, han må jo være glad i narkotika han også

Uansett, dropp forslaget mitt, gjør det litt sikrere for deg selv (bedre å bli tatt med growboksen enn å miste livet?)
Bor du på kysten? Ta med deg denne i toppen av et tre:
http://www.aliexpress.com/item/Wind-...549246318.html
Husk også et par bilbatterier.

Anbefaler deg heller å gjøre deg klar for grosesongen. Et par planter så har du nok røyk til neste sommer.
Sitat av Sehpirot Vis innlegg
Viss dere tenker på å ta ledning fra store strømmaster, det er det jeg ser for meg. Det må jo finnes noe sikkerhet som unngår at folk bare kobler seg på så enkelt.
Vis hele sitatet...
Ja, vanlig logikk. Du mister fort en arm hvis du kommer borti på feil sted.

Det var en fyllik her i nærheten som klatret opp i en strømaste og deretter mistet armen..

Og koble deg på bokser og lignende som har gud vet hvor mange amp uten erfaring? Yeah, hold deg langt unna det med mindre du er høyspentelektrikker eller kjenner noen som er det.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Koble deg på nærmest gatelys.

Grav deg 15-20 cm ned, borr et hul i stålet fra utsiden (pass på å ikke treffe kablene på innsiden og koble deg til sikringene som er innenfor lokket på framsiden. Da får du alt skjult og det er sjelden noen inne å tittet i disse.

Gjør du dette mens lysene er slått av vil det også mest sannsynlig være strømløst.

Det kommer ikke til å bli oppdaget på strømforbruket da dette varierer etter antall soltimer og pærer som ikke fungerer.

I tilfelle noen skulle komme å jobbe på disse kan du jo fylle et lite lag med grus slik at hullet dekkes fra innsiden også. Ingen vil gidde å finne ut hvor kabelen går om det bare ser ut som den går ned i bakken og det i deres øyne vil virke som den har vært der siden oppføringen av stolpen.

Kle på deg typiske "elektrikertøy" og ta med deg en litt seriøs verktøykoffert, så er det ingen som kommer til å forstyrre deg mens du jobber

Kan legge til at jeg synes hele ideen er dårlig, men jeg ønsker deg lykke til!
Toskete forslag i denne tråden.


Det eneste som ikke er risikofylt her er nettopp aggregat. Kjøp deg et lite dieselaggregat og vær litt handy og lag en større tank til denne. Lag deg noen fester og kjøp et par jerrykanner der du borer hull i bunnen på den ene og fester på aggregatet med oppkobling til den vanlige dieselkannen. Deretter fyller du bare på med farget diesel som er mye billigere. Om orginaltanken er 10 liter og du topper jerrykannen din har du så den kan på ca 65 timer før du fyller på igjen, og det må du bare belage deg på å gjøre. Dette er om forbruket er på 0,5l i timen da forsåvidt.


Å risikere helsen på høyspentmaster eller risikere å bli spurt av kommunen hva i helvette du styrer med på lysene dems er en dårlig ide. Dessutten er ikke lysmastene på hele døgnet, og da må du stå å spenne i kontaktboksen på masten for og få den forvirret og slå seg på.


Hele greia høres jævlig dumt ut, billigere i lengden å kjøpe seg en 10er i uka.
Sitat av bashfoo Vis innlegg
Du vil ikke tyvlåne strøm fra naboen, hva med å tyvlåne strøm fra deg selv? Legg en kabel ut et vindu og grav den godt nok ned til at den ikke er veldig synlig?
Vis hele sitatet...
Det var en her oppe som hadde gravd ned en container, snuten var på besøk og fant ikke noe mistenksomt, før de så en strømkabel som gikk rett inn i skogen..
heheeh, Privat om du trenger tips fra en rørlegger som har hatt femogsøytte planter i rør stystem.
Grovboksa ekke tette! de de kjøper på nett. bygger en heller for deg vis du er interresert
Sitat av SkittenKanyle Vis innlegg
Det var en her oppe som hadde gravd ned en container, snuten var på besøk og fant ikke noe mistenksomt, før de så en strømkabel som gikk rett inn i skogen..
Vis hele sitatet...

Dette var vell tilfeldigvis ikke i Nordens paris? http://www.vg.no/nyheter/innenriks/r...en/a/10061103/