Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1840
Brukte en Murhammer drill "Made In China", boret to hull så var børstene i motoren brent bort... lagde gnister som sto ut av motoren. Garantien var akkurat gått ut...

Hadde en elektrisk gresstrimmer, etter en stund kom det et kraftig smell og lysglimt, så begynte den å brenne... Fikk den i gave så hadde ikke kvittering... lagd i Kina.

Så kjøpte jeg en bensindrevet gresstrimmer. Den røk ved 1. forsøk. Når startsnoren slippes, kommer den borti en plast hendel som er Choke slik at denne knekker. Altså er konstruksjonen helt ræva og lagt for å ødelegges.

Heldigvis tok jeg vare på kvitteringen og skal leverer den tilbake, og kjøpe merke verktøy istedenfor.

Er det i det hele tatt vits i å kjøpe kopi verktøy fra Kina? Er jo ingen av dem som fungerer, en lurer jo bare seg selv.

Hvordan kan slikt skrot bli godkjent?

Er jo ikke særlig bærekraftig heller med slike produkter som bare er til å kaste i søpla.
Sist endret av Tekniker2; 24. mai 2014 kl. 22:27.
Lever tilbake dritten og kjøp deg eller en Honda, Evt en stiga, men om du kjøper stiga så legg litt penger i det for stiga har både gode og dårlige modeller
Zed's dead, baby!
afen's Avatar
Det er som med alt annet - man får det man betaler for!
Vet ingenting
Tror du virkelig at "kvalitetsverktøy" som du kjøper å betaler 5 ganger mer for IKKE er laget i Kina? Tror du blir overrasket over hvor mye som faktisk produsereres der av produsenter som er fra Tyskland, England, Korea eller Japan. Man får det man betaler for. Når det gjelder verktøy så er det ganske så sant.
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
“There’s an old saying with tools: ‘Buy once, cry once’,” Dad said. “Of course, that applies to just about everything in life.”
Vis hele sitatet...
[COLOR="White"]...............[/COLOR]
Trådstarter
Problemet er vel kopiprodukter, om det er merkevarer som er satt sammen i kina og designet i f.eks. tyskland er dette en helt annen sak. En annen ting er reservedeler, å få reservedeler til en kina kopi er vel umulig. Men jeg tror nok kineserne lærer etterhvert. Denne gresstrimmeren var jo tragisk, produktet skal jo herjes med, står at du må trekke i startsnora 10 ganger for å få start, og like ved sitter en tynn plastpinne for choke... tipper butikken får alle inn igjen...

kvalitetsverktøy fra india? Røker du sokkene dine nå? Hva lager de i india vi har bruk for?!
Sist endret av Tekniker2; 24. mai 2014 kl. 23:59.
Sitat av Tekniker2 Vis innlegg
Men jeg tror nok kineserne lærer etterhvert.
Vis hele sitatet...
Hva skal de lære? De vet allerede at det er plenty med idioter i vestlige land som kjøper kopier de lager. De lager det billig, vi kjøper det billig. Hvis vi som forbrukere begynner å se en "trend", så er alt de trenger å gjøre å endre på farge og "logo", så ser det ut som et annet produkt. Og så fortsetter vi å kjøpe det.

Sitat av Tekniker2 Vis innlegg
Hvordan kan slikt skrot bli godkjent?
Vis hele sitatet...
Bare fordi jeg lurer, hva i vide verden tenker du på?
Sist endret av meitemark; 25. mai 2014 kl. 02:14. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
Dette produktet var jo ekstremt da, var jo konstruert for å bli ødelagt etter 2 sekund. Tipper de får alle disse trimmerne i retur etterhvert som denne tappen knekker når de trekker i snora.

Men som du sier, vi er vel idioter og kjøper masse skrot vi kunne klart oss uten Og ting er jo ikke lagt for å repareres eller å få reservedeler til....

Nå lurer jeg på hva jeg skal bruke tilgodelappen til