Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 921
Hei.
Jeg satt inn en vifte i den stasjonære PCen for å sjekke om vifta fungerte, det var dårlig kontakt i ledningene.
Den ene ledningen fra vifta løsnet, det spraket og kom en liten gnist, og så stoppet PCen.
Hva kan ha skjedd? Hvordan kan jeg sjekke det? Er det mulig å fikse det?
Takk for hjelp!
Sist endret av Slafs; 10. mai 2014 kl. 02:55.
Starter den ikke i det hele tatt? Tviler på at den ble ødelakt av dette
Har nok skjedd en kortslutning så lenge det gnistra.Så kanskje det er et kretskort som gikk til helvete.Menhar du litt peil sjøl så kan di sikkert få fiksa det.Ellers så anbefaler jeg deg og gå til forskjellige butikker.Er veldig stor prisforskjell.Lykke til.
Sist endret av lurifaks42; 10. mai 2014 kl. 12:36.
Trådstarter
Sitat av paddus Vis innlegg
Starter den ikke i det hele tatt? Tviler på at den ble ødelakt av dette
Vis hele sitatet...
Nei, den startet ikke i det hele tatt.
Men jeg gikk og la meg, og når jeg prøvde i dag så fungerte den helt fint igjen
Det du opplevde der er faktisk ganske normalt! En pc's strømforsyning (power) er stort sett alltid beskyttet mot overbelastning på strømutgangene. Når du trekker mer strøm fra utgangen enn den er beregnet for beskytter den seg ved enkelt og greit å slå seg av. Det normale er at den starter opp igjen på neste forsøk. Men selvsagt kan andre komponenter i pc'en gi seg ved en sånn smell. Du var med andre ord HELDIG!