Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  43 4529
Var innom verdens største Rema 1000 i dag, og der så jeg at Grans hadde fått et nytt (?) øl. Det var grønne flasker som het Grans Premium de kostet like mye som Bare øl. Så jeg lurer på om noen har smakt denne? 70 kr for en sekser er jo ikke mye
Det er ikke nytt nei, kan ikke si at jeg er noen fan av premium.
Hvis det er den jeg tror det er så er den ikke ny. Smaker helt greit, men langt ifra min favorittøl. Du får bare teste den ut Bedre enn den Bare-ølen ihvertfall
Noe særlig nytt er det nok ikke, her er en smakstest fra 24 juni 2009: Blindtest – Tuborg Green vs Grans Premium
Mener jeg har sett premium i mange år, hva det smaker vet jeg ikke
ptrrr's Avatar
Trådstarter
Sitat av mrs.hudson Vis innlegg
Hvis det er den jeg tror det er så er den ikke ny. Smaker helt greit, men langt ifra min favorittøl. Du får bare teste den ut Bedre enn den Bare-ølen ihvertfall
Vis hele sitatet...
Har du lyst til å si hva favorittølen din er da? Får håpe vi har en nogenlunde lik ølsmak Grans Bare Øl smaker brekkningsmiddel og lukter leverpostei ...
Sitat av ptrrr Vis innlegg
Har du lyst til å si hva favorittølen din er da? Får håpe vi har en nogenlunde lik ølsmak Grans Bare Øl smaker brekkningsmiddel og lukter leverpostei ...
Vis hele sitatet...
Akkurat nå er Tuborg min favoritt Jeg er også glad i Frydenlund Fatøl. Jeg tror Bare-ølen er mer vann enn det er øl. Æsj
Sist endret av mrs.hudson; 20. februar 2012 kl. 23:46.
ptrrr's Avatar
Trådstarter
Sitat av mrs.hudson Vis innlegg
Akkurat nå er Tuborg min favoritt Jeg er også glad i Frydenlund Fatøl. Jeg tror Bare-ølen er mer vann enn det er øl. Æsj
Vis hele sitatet...
Jeg elsker Tuborg og Carlsberg
Grans Premium har eksistert lenge, og jeg synes dette er et veldig godt øl ikke bare fordi det er billigt, men det smaker ganske friskt, er litt sånn lyst øl noen jeg liker godt.
Synes smaken er helt grei. Litt mye kullsyre.
Jeg synes den var ganske god, og iallefall billig.
-Godt- øl er det ikke, men greit å bli full på om en har dårlig tid, råd og lyst til å bli full.
Gikk til innkjøp av en kasse Grans Premium tidligere idag, gjorde det samme også forrige helg! Synes den smaker veldig godt til den lave prisen. Det er et ganske lyst øl, med litt samme lukta som corona (leverpostei tydeligvis). Absolutt verdt 350,- for kassa! Men om du mener premium på boks så tror jeg den muligens er ny, har ikke smakt den, snakker om flaska her.

Om det er verdt noe så liker jeg også Frydenlund fatøl, Ringnes, Corona og Heineken.
Sist endret av Ludvig; 21. februar 2012 kl. 02:23.
Parkettetterligning
Den er ikke ny, selv mener jeg at grans bare det samme som grans premium etter en gang igjennom systemet. Grans premium er ikke direkte vondt og til prisen er det ok. Min smak går for det meste på mørkere øl da, bokk, draft og stout blandt annet. Mine 2 favoritt øl som man lett finner på matbutikk er guinnes og kilkenny.
Sitat av Ludvig Vis innlegg
Gikk til innkjøp av en kasse Grans Premium tidligere idag, gjorde det samme også forrige helg! Synes den smaker veldig godt til den lave prisen. Det er et ganske lyst øl, med litt samme lukta som corona (leverpostei tydeligvis). Absolutt verdt 350,- for kassa!
Vis hele sitatet...
Pris i norge: 350kr \ 24 stk 0,33cl = 14,58kr Grans Premium (8 liter \ kasse)

Pris i sverige: 240kr \ 24 stk 0,50cl = 10kr Harboe (12 liter \ brett)


Hvis du ikke bor nærme grensa skal jeg være enig i at det kanskje er billig (i forhold til norsk pris).
Sitat av Taurean Vis innlegg
Pris i norge: 350kr \ 24 stk 0,33cl = 14,58kr Grans Premium (8 liter \ kasse)

Pris i sverige: 240kr \ 24 stk 0,50cl = 10kr Harboe (12 liter \ brett)


Hvis du ikke bor nærme grensa skal jeg være enig i at det kanskje er billig (i forhold til norsk pris).
Vis hele sitatet...
For å være helt nøyaktig så koster det 349,60 for kassa. Men du må trekke fra 24 kroner i pant for flaskene og 16 for selve kassa.
Da er vi nede i 309,60 \ 24 stk = 12,90 per flaske som jeg mener er grei pris for en pils i Norge.

Men skal ikke dra det lenger da det her ikke er en tråd om hvor mye
svensk øl koster kontra norsk øl.
Selv drikker jeg mest hjemmebrygget øl, koster vel helt ned til 7-8 kroner literen og smaker utrolig mye bedre enn den kjipe industripilsen som er i butikkene. Det hjelper ikke om det står Grans, Ringnes, Heineken eller Tuborg på flaska, det ølet man brygger selv smaker bedre for man har full kontroll på hele prosessen og kan handle råvarer uten å trenge å tenke på at ølet må produseres så billig som mulig for å øke profitten. Hjemme kan jeg velge den beste malten og humla og kan alltid velge den gjærtypen som passer best til den aktuelle oppskriften. Og selv om jeg velger ingredienser fra øverste hylle blir ølet jeg lager selv billigere enn øl kjøpt i butikken.
Grans ølen smaker fårepølse
Grans premium har vært favoritten min av butikkøl i mange år
Grans er en gammel øl som smaker noe àla granbar. Ikke godt i det hele tatt.
Bedre øl enn Corona med en limebåt eller "Efes" (tyrkisk øl, fås på pole) finnes ikke
Lurer på hvor mange liter Efes som gikk ned i sommer ....
her har vi hatt grans premium i allefall 10 år......

men i det siste så har den hatt en grusom smak.... alle jeg kjenner som har kjøpt den i det siste sier det samme at det har skjedd noe med den de siste mnd..... må være noe bryggeriet sliter med, for den er til vanlig helt grei pils
Jeg drikker stort sett bare Carlsberg når jeg kjøper øl i butikken, men om jeg har dårlig råd blir det alltid Grans Premium. Litt mye kullsyre, litt sur hvete-aktig smak, men lyst og friskt. Absolutt god øl for pengene.
Grans premium har vært i salg i lang lang tid, noe som er litt pussig siden det er en av de verste øltypene noen gang produsert på norsk jord.
Sitat av insertnamehere Vis innlegg
Grans premium har vært i salg i lang lang tid, noe som er litt pussig siden det er en av de verste øltypene noen gang produsert på norsk jord.
Vis hele sitatet...
det kan man ikke si, man kan si at du ikke liker det. men det kommer alltid høyt opp i øltester hos ølentusiaster så dårlig øl er det ikke. men smaken er som baken :P
Grans og bare øl på flaske smaker piss , mens bare på boks smaker helt greit. Billig er det også 105 kr for sixpack med 0.5 L perfekt for fjortisfylla
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Sitat av Rusketulla Vis innlegg
det kan man ikke si, man kan si at du ikke liker det. men det kommer alltid høyt opp i øltester hos ølentusiaster så dårlig øl er det ikke. men smaken er som baken :P
Vis hele sitatet...
I hvilke tester har Grans Premium kommet høyt på listen hos entusiaster? Nå ble jeg veldig nysgjerrig.
premium er vell ikke akkurat noe smaks øl men er en av mine favoriter blant bilig pils
Det er ikke premium øl, kan du si. Min favoritt er Borg, fordi det smaker ØL, er forøvrig ikke er så dyr den heller.


Sitat av thomasf Vis innlegg
I hvilke tester har Grans Premium kommet høyt på listen hos entusiaster? Nå ble jeg veldig nysgjerrig.
Vis hele sitatet...
Dette, sir, er et forbannet godt spørsmål jeg stiller meg bak.
Sist endret av random42099; 21. februar 2012 kl. 17:22.
Savner den tida en sekser med Tuborg kosta 60-65,- spenn ..
Sitat av Life Goes On Vis innlegg
Savner den tida en sekser med Tuborg kosta 60-65,- spenn ..
Vis hele sitatet...
ja ellers er danske prisene nokså levbare sist jeg var i DK fikke jeg pils på butikken til 75øre
å kvalitets øl til et par kroner
Er nok ikke så nytt, nei. Drakk grans premium første gang i 2008. Jeg synes det er et veldig greit "nybegynner-øl". Går mye lettere ned enn fks. tuborg, om man ikke er så vandt med øl smaken. Men noe carlsberg er det ikke. Grans har ikke vært foretrukket på flere år.
Sitat av thomasf Vis innlegg
I hvilke tester har Grans Premium kommet høyt på listen hos entusiaster? Nå ble jeg veldig nysgjerrig.
Vis hele sitatet...
maaaange... i bla VG opptil flere ganger
Litt off topic, sist uke fant jeg meg selv stirre på Duff pilsen i hylla på rimi og fikk veldig lyst til og teste ett par til middag.

Første slurken var kjempe god, søt og fyldig smak.
Kom halvveis ned i flaska og følte meg veldig metta på pilsen.

Konklusjonen min ble at det ikke var en særlig digg pils..

Noen andre som har testa den?
Sitat av Commendatore Vis innlegg
Litt off topic, sist uke fant jeg meg selv stirre på Duff pilsen i hylla på rimi og fikk veldig lyst til og teste ett par til middag.

Første slurken var kjempe god, søt og fyldig smak.
Kom halvveis ned i flaska og følte meg veldig metta på pilsen.

Konklusjonen min ble at det ikke var en særlig digg pils..

Noen andre som har testa den?
Vis hele sitatet...
vi var 4 stk å testa, delte to flasker.... ikke spess imponert vi heller
Sitat av Commendatore Vis innlegg
Litt off topic, sist uke fant jeg meg selv stirre på Duff pilsen i hylla på rimi og fikk veldig lyst til og teste ett par til middag.

Første slurken var kjempe god, søt og fyldig smak.
Kom halvveis ned i flaska og følte meg veldig metta på pilsen.

Konklusjonen min ble at det ikke var en særlig digg pils..

Noen andre som har testa den?
Vis hele sitatet...
joda kjøpte tolv styk da jeg skulle på fest å dro stolt opp disse etter 2stk endte jeg opp med å bytte dem bort i allt annet av drikkevarer

så ble ikke spesielt imponert over annet en flaska:P
Min favoritt er nok tysk hvete-øl, f.eks Erdinger. På 2.plass ligger Efes
Min erfaring er at kvaliteten/smaken på grans premium varierer veldig, noen ganger er det veldig godt og andre ganger har jeg opplevd at det smaker uferdig hvitvin, det har holdt meg borte i flere år i slengen. Holder meg stortsett til pokal og seidel, da vet du hva du får.
Premium på sitt beste er veldig god of frisk.
ptrrr's Avatar
Trådstarter
Sitat av Ivar43 Vis innlegg
Min erfaring er at kvaliteten/smaken på grans premium varierer veldig, noen ganger er det veldig godt og andre ganger har jeg opplevd at det smaker uferdig hvitvin, det har holdt meg borte i flere år i slengen. Holder meg stortsett til pokal og seidel, da vet du hva du får.
Premium på sitt beste er veldig god of frisk.
Vis hele sitatet...
Går jeg for det til helgen da?
Det vil vise seg. Hvor galt kan det gå? Ellers er prisen på 0,33 flasker av pokal, seidel og borg omtrent det samme, du får teste selv. Du må ta egne valg her i livet.
ptrrr's Avatar
Trådstarter
Tar jo egne valg, er det galt å be om tips?
Kan anbefale Erdinger. Den er så sinnsyk god men veldig dyr. Tror jeg betaler 35kr flaska og 85 for halvliteren på byn.

Ellers er Tuborg og Heineken min favoritt
Sitat av Commendatore Vis innlegg
Litt off topic, sist uke fant jeg meg selv stirre på Duff pilsen i hylla på rimi og fikk veldig lyst til og teste ett par til middag.

Første slurken var kjempe god, søt og fyldig smak.
Kom halvveis ned i flaska og følte meg veldig metta på pilsen.

Konklusjonen min ble at det ikke var en særlig digg pils..

Noen andre som har testa den?
Vis hele sitatet...
Kjøpte den kun fordi det er "the Simpsons"-ølen. Ikke god i det hele tatt
ptrrr's Avatar
Trådstarter
Sitat av Life Goes On Vis innlegg
Kjøpte den kun fordi det er "the Simpsons"-ølen. Ikke god i det hele tatt
Vis hele sitatet...
Har smakt den selv, blir kvalm etter 2 pilsa og for den prisen får du mye bedre øl.
Grans premium kjøpte jeg mye når jeg var yngre. Den smaker helt forferdelig etter min smak. Mange dårlige smaksopplevelser med denne øllen. Ikke å annbefale.