Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 5175
Hei alle med-freaks!

Jeg er en medium/hardcore gamer, og leter etter spill og sette meg inn i. Jeg liker MMORPG's, FPS, RPG, Racing osv osv. Men det jeg leter etter for øyeblikket, er et spill jeg virkelig kan sette meg inn i, og fordype meg i.

Jeg har i snart 1 år spilt World Of Warcraft (WoW), og vil derfor dra fram særtrekk fra WoW, og sammenligne med det.

Grunnen til at jeg ikke vil spille WoW mer, er pga at det er det samme hele tiden. Det er Raids og PVP. Etter at MoP kom ut, syntes jeg WoW ble bare dårligere og dårligere, siden de kom aldri med noe nytt og spennende, så derfor bestemte jeg meg for å finne noe nytt å spille, noe nytt å "kaste bort" tiden min på.

I det spillet jeg har lyst å spille, vil jeg ha både PvP og PvE. Det skal være professions, du skal måtte først gå opp i rank, for så å skaffe deg våpen og rustning osv. Det blir nok veldig likt WoW men fortsatt ikke det samme.

Det skal også være slik at jeg faktisk må legge inn litt tid for å bli god i spillet, og ikke at jeg lærer alt på et døgn eller to.

Håper på mange gode svar og meninger. Gjerne kom med gode og dårlige grunner for å spille spillet/andre sine forslag til spill!!

Ha en fortsatt fortreffelig fin Lørdags Kveld!!
....RuneScape.... [COLOR="White"]ikke skyt meg[/COLOR]
Cookie Monstah ^_^
tenkte eve online, bortsett fra at du ikke skaffer rustning :P har jo alt du nevner her omtrent.
league of legends eller dota? I league of legends har du ett bra rating system som gjør det litt krevende og få høy rating. Ellers tar jo cs endel timer å bli god i.
For a legge til litt mer kontekst: RuneScape har blitt veldig fokusert på story, både i gameplay og quests (nå brukes det voice over i dialogene). For tiden handler det mye om kampen mellom gudene Zamorak og Saradomin som kjemper utenfor Lumbridge Castle i Gielinor. Hvem er den onde? Begge? Hvem kan man stole på? Hvilken gud velger du å støtte?

Annet enn det så er det fortsatt mye skilling og minigames, bossing, PK, osv. har blitt mye mer avansert siden jeg pleide å spille i 2005-2009.
Sist endret av Zarlach; 15. september 2013 kl. 00:20.
Jeg spillte også i perioden 2005/06-2008, og spillte AAALT for mye. Spillte også en periode på ca 1 år, og spillet har for min del mistet "særpreget".

Det jeg også nevnte, er at jeg helst vil unngå at spillet har månedlig betaling. Går greit om man betaler 1 gang, så ferdig.
Støtter også Dota, selvom det ikke er heeelt det du er ute etter så er det utrolig mye å sette seg inn i og pusse på hvis du virkelig skal bli god.
Anbefaler Dragon Nest, http://dn.cherrycredits.com/
Riktignok ingen online del, helt ennå, men anbefaler absolutt å ta en titt på Skyrim. Da har du en god del timer med moro foran deg.
Er et spill du virkelig kan fordype deg i.

Hvis du må ha MMORPG så er det vel bare å prøve et av de 100 andre som er der ute, Rift, Guildwars, Aion, SWTOR osv.
Dragons prophet? Syntest det ser stilig ut. Har ikke god nok internet eller pc selv men det er f2p og sikkert verdt og prøve.
spill som sc2 eller dota/LoL
Smite er gøy. LoL/dota clon men i 3dje person (sånn som i wow f.eks).
Begynne å spille Dark Souls?
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
Dwarf Fortress, det blir ikke mer hardcore enn det.
Det du beskriver der er GuildWars2. Det er et buy to play spill som har alt du ber om, og enda litt til. Spillet har PvP, PvE med forskjellige vanskelighetgrader, WvW(3 servere satt opp mot hverandre der de kjemper om towers/capms/baser) crafting, jumping puzzles, og mye mer. Arenanet(de som lagde gw2) kommer ut med ny patch til spillet hver andre uke, noe som gjør at det alltid er noe å gjøre i spillet. Hvis du har problemer med spillet, har google svaret på det meste, hvis ikke problemet blir patchet. Tar ikke grusomt lang tid å levle til 80 som det gjør i WoW. Er ikke vanskelig å sette seg inn i spillet, men jeg hjelper deg gjerne hvis du ønsker det.
Bare å sende en pm hvis du lurer på noe mer. Er verdt å sjekke ut.
Sist endret av I am Sofa King; 15. september 2013 kl. 08:51.
Eve online! Mye å sette seg inn i - men det har månedlig betaling. Men i motsetning til andre spill kan du betale med ingame penger om du setter deg ned og tjener litt.
Arma 3, da har du noe og holde på med.
Kongen av web'n!
steinolav1's Avatar
Merkelig at så få nevnte Guild Wars 2. Det har jo alt du ber om! Har selv kjøpt det men sluttet etter noen måneders tid, men MMORPG har aldri vært min greie.

Ellers har du jo Skyrim, da. Er ikke helt likt WoW, men det er fortsatt et artig spill, jeg har flere hundre timer med spilletid der. Er ikke så mye å sette seg inn i og du lærer spillet veldig fort, men det er jo fortsatt gøy, mange kule oppdrag og folk. Fin "natur"! :P
Mount & Blade: Warband, for RPG

Eu IV, komplekst (komplisert for nybegynnere) strategispill. Kan tappe ganske mye tid dersom du er glad i strategi, politikk, historie.
Cs Source Er veldig morsomt med venner, og veldig gøy alene:P

Må ikke være source, bare et av cs spillene, alle er morsomme, selvom jeg ikke likte cs go like bra.
Sist endret av stinkdyr; 17. september 2013 kl. 21:35.