Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1182
Har seg sånn at det er veldig slitsomt å skrive på skolepc tastaturet i lengden. Til uka har vi norsk eksamen og jeg lurer derfor på om det er lov med eget tastatur? I mitt tilfelle, Logitech g510.
Sist endret av Lorenzo; 5. april 2013 kl. 15:19.
Cookie Monstah ^_^
er det ikke bedre å spør en lærer enn å spør oss? er vel forskjellige ifra sensor til sensor og ifra skole til skole?
Sitat av lordstian Vis innlegg
er det ikke bedre å spør en lærer enn å spør oss? er vel forskjellige ifra sensor til sensor og ifra skole til skole?
Vis hele sitatet...
Joa, kan vel det. Men hva hadde dere fått lov til?
Hva gærent kan man gjøre da?! Programmere tastaturet til å skrive en tekst for deg?

Tror nok det skal være lov.
Brukte mitt G19 på eksamen i Engelsk.
Jeg har mine tvil på at skoletastaturene er så slitsomme å skrive på at du må ta med deg et Gamertastatur... Men hvis du er gira på å vise frem Tastaturet ditt vil jeg ikke tro det vil skape noe problem, med mindre sensor/lærer er over 60... De eldre er skeptiske til teknologien vettøh...
Sitat av Atuhl Vis innlegg
Jeg har mine tvil på at skoletastaturene er så slitsomme å skrive på at du må ta med deg et Gamertastatur... Men hvis du er gira på å vise frem Tastaturet ditt vil jeg ikke tro det vil skape noe problem, med mindre sensor/lærer er over 60... De eldre er skeptiske til teknologien vettøh...
Vis hele sitatet...
laptoptastatur er helt forferdelige å skrive på i flere timer i strekk. Er jo ikke unormalt at man sitter 3-4 timer på en eksamen, så at man ønsker bedre tastaturer å skrive med er helt forstålig. Og vil anta at det ikke er for å vise frem tastaturet at personen tar med seg gamer-tastaturet, men rett og slett fordi det er det han har liggende hjemme. G15 og G19 (og de andre i den serien) er også temmelig behagelige å skrive med.
Altså, nå er ikke mitt skolepc tastatur komplett. Altså noen taster mangler her og der. Så ser det enklere å ta amed eget tastatur istedenfor og skulle levere PC til IT ansvarlig og ikke få den igjen. Samtidig som jeg skal skrive på ett tasatur som tilhører en 13" skjerm, i 4 timer. Det orker jeg bare ikke.

Grunnen til at det er g510 er fordi det er det jeg bruker og har ikke noe annet. Mulig jeg har noe gammelt crap som ligger her ett sted. Tviler da litt også på at dette er komplett. Liker å pelle taster.
Sist endret av Lorenzo; 5. april 2013 kl. 15:53.
Sannsynligvis vil du ikke få lov til dette.

Det lovverket jeg kjenner til, og har blitt fortalt, er at det ikke er lov å ha noe tilkoblet datamaskinen etter prøven har startet. Dette er fordi skolene har nå skjønt at det finnes kreative sjeler som ønsker internett-tilgang på maskinen.

Hadde det ikke vært USB-tastatur hadde de kanskje godkjent det om de hadde kompetanse nok til å forstå at en PS/2 kabel ikke kan tilføye internett, men det kan du jo høre med vakten.
Sitat av mroj Vis innlegg
Sannsynligvis vil du ikke få lov til dette.

Det lovverket jeg kjenner til, og har blitt fortalt, er at det ikke er lov å ha noe tilkoblet datamaskinen etter prøven har startet. Dette er fordi skolene har nå skjønt at det finnes kreative sjeler som ønsker internett-tilgang på maskinen.

Hadde det ikke vært USB-tastatur hadde de kanskje godkjent det om de hadde kompetanse nok til å forstå at en PS/2 kabel ikke kan tilføye internett, men det kan du jo høre med vakten.
Vis hele sitatet...
10.klasse? Skriftlig eksamen, sitter med ryggen mot læreren. Slik at de kan se PC skjermene våres, har med oss vakt på do. Er det virkelig så strengt?
Ta med deg blyant og penn da hvis tastaturet er så fælt å bruke?

Spoiled kids!
Sist endret av Charger; 6. april 2013 kl. 01:16. Grunn: leif