Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 2418
Hei!
Tenkte å kjøpe ett nettbrett, men vet ikke helt hvilken jeg burde velge til best pris.
Det jeg skal bruke den til er å se på filmer på nett og via minnekort.
Er det noen som vet noe om hvilken jeg burde velge?
Parkettetterligning
Hvis du skal bruke minnekort blir det vel vanskelig med ipad ihvertfall. Galaxy tab har jeg hørt begge deler om, men samsung transformer og transformer prime er visstnok helt prima. litt dyrt da
Har Asus transformer prime og har ikke angret et sekund.
Kjøpte for en liten stund siden en Asus Transformers Prime.
Beste nettbrettet jeg har brukt og i tilleg har man et avtagbart tastatur til det slikt at nytteverdien stiger markant.

Prisen på 5k er vel verd pengene.
Hvorfor ser du film via minnekort?
Ellers, støtter lett oppunder transformer prime. Har en iPad selv, men har kjøpt tastatur til den slik at jeg faktisk kan skrive litt når det trengs.
Husk at du kan se serier / filmer via Netflix, guds gave til menn.
Sitat av nightLook Vis innlegg
Hvorfor ser du film via minnekort?
Ellers, støtter lett oppunder transformer prime. Har en iPad selv, men har kjøpt tastatur til den slik at jeg faktisk kan skrive litt når det trengs.
Husk at du kan se serier / filmer via Netflix, guds gave til menn.
Vis hele sitatet...
Fungerer Netflix for oss i Norge nå? Trodde det var kun for USA eller de som bruker proxy?
Sitat av Lattergal Vis innlegg
Fungerer Netflix for oss i Norge nå? Trodde det var kun for USA eller de som bruker proxy?
Vis hele sitatet...
Proxy, bruker selv unblock-us. Skammelig enkelt.
Har kun prøvd 2 stk, og det er ipad og galxy.

Har en ipad selv og er ekstremt fornøyd, bruker den alt for mye egentlig. Er så lett og bare dra av smartcoveret og loke litt på internett.

Den funker bra til spill, er kjapp(est?)
Den blir mest brukt til og surfe på nettet eller youtube. Den er ekstremt brukervennelig og aldri noe feil med den.
Enig med at iPad er best, kanskje ikke best spesifiskasjoner, eller kulest design, men den gjør jo det den er ment til å gjøre! Å FUNGERE!!!!
Sitat av stukeren Vis innlegg
Enig med at iPad er best, kanskje ikke best spesifiskasjoner, eller kulest design, men den gjør jo det den er ment til å gjøre! Å FUNGERE!!!!
Vis hele sitatet...
Hvis du kun dømmer ut ifra om den fungerer eller ikke så er vel de fleste tabletene på markedet best.
*insert tittel her*
Sitat av nightLook Vis innlegg
Hvorfor ser du film via minnekort?
Ellers, støtter lett oppunder transformer prime. Har en iPad selv, men har kjøpt tastatur til den slik at jeg faktisk kan skrive litt når det trengs.
Husk at du kan se serier / filmer via Netflix, guds gave til menn.
Vis hele sitatet...
Er netflix nede?
Har flere kompiser med iPad (også den nyeste) og familiemedlem med Samsung Galaxy 10'1, etter min mening gruser Asus Transformer Prime TF201 begge. Jeg har skrevet en anmeldelse av Asus Transformer Primer (på engelsk) hvor jeg utdyper litt: http://systemwars.com/site/?p=299
Sist endret av OstiasMoscas; 30. april 2012 kl. 01:28.
iPad har jo sånn ting du bare setter i, det bruker jeg. Kjøpt på eBay! Men om den spiller av alt mulig vet jeg ikke.
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Ipad er ikke guds gave til å se "video fra minnekort" på. Det er fullstendig mulig, men da må du kjøpe adapter.
Sitat av stukeren Vis innlegg
Enig med at iPad er best, kanskje ikke best spesifiskasjoner, eller kulest design, men den gjør jo det den er ment til å gjøre! Å FUNGERE!!!!
Vis hele sitatet...
Svært mye eplefolk som sier det der. Det jeg da lurer på er følgende... dagen jeg fikk min Asus Transformer Prime i posten skjedde følgende:

1) hentet pakken på postkontoret
2) tok denne med hjem
3) tok maskinen ut av esken
4) slo på maskinen
5) "asus eee" kom opp på skjermen, den fungerte!

Og siden har den liksom bare, fungert. Noe jeg ville forventet med alt av ferdig-maskiner jeg hadde kjøpt.

Hvordan i allverden kan noe som er så 100% totalt obvious brukes som et argument for at Apple er bra??
Jeg har iPad 1. Fungerer veldig godt til surfing hjemme og på hytta (har satt inn simkort i den) =)
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Sitat av norboost Vis innlegg
Hvordan i allverden kan noe som er så 100% totalt obvious brukes som et argument for at Apple er bra??
Vis hele sitatet...
Nå eier jeg en hel del eple-produkter selv, og jobber daglig på IOS masker, men vil allikevel prøve meg på et svar. Nå eplefolk sier at det "bare fungerer" tror jeg det er snakk om at Apple produkter som regel ikke behøver mye konfigurasjon fra brukerens side. Du bare kjører i gang, så sitter alt slik som det skal.
Jau, er jo samme android har lagt opp til og nå også windows kommer med i windows 8. Man kjøper ny maskin / installerer os på nytt, logger på med mail/cloud acc og passord og alt av innstillinger/etc hentes automatisk. Da jeg fyra i gang transformern logga jeg bare på google-kontoen så var enheten klar til bruk og jeg kunne gå rett i butikken og hente flere apps om jeg ville.
Jeg ville ambefalt Asus Transformer Prime. Veldig rask, bra skjerm og bra batteri. PLUS at den har sånt pc tastatur som du kan få kjøpt for litt over 1000 lappen. (kalles docking station)
Om du skal ha støtte for minnekort så kjøper du deg ASUS transformer prime så lenge den er innanfor ditt budsjett.

Om du derimot setter meir pris på at skjermen skal vere skarp, designet skal vere minimalistisk og enkelt, så velger du ein iPad.

Prime er raskast på det som går med proessor, som vil sei det meste utanom spel.

iPad er best på spel, og lesing, med tanke på raskare grafisk proessor og skarpare skjerm.

Prime har tilleggsutstyr som tastatur dock med touchpad og batteri, som gjer deg vell 18 tima batteri. Er vell rundt ein 10 tima batteri uten tastatur docken.

Du får også tastatur dock til iPad, men då uten touchpad, og muligens uten batteri.

Personlig ville eg gått for Prime med tankte på at den har flest muligheter for meg som liker å tukle med duppedittene mine.

Prime kjører også Android, litt usikker på versjon, men skal i alle fall eller har fått android 4.0. Android er også så kalla opensource, så du kan gjere det du vil med opperativsystemet uten at google skal komme og saksøke deg.

På ein iPad som kjører iOS så er det mykje meir lukka, men du har mykje betre brukarstøtte, og du kan alltids jailbreake ein iPad og skaffe ting som du vanligvis ikkje ville fått.

Både Prime og iPad støtter trådløs synkronisering, så behovet for minnekort er vell eigentlig ganske smått, med tankte på at det går fortare å gjere alt trådløst enn å ta ut og inn eit minnekort.

Prime har ein oppløsning på 1280x800 vist eg ikkje tar feil, og kan dermed ikkje vise full HD. iPad har ein oppløsning på 2048x1536, og kan dermed vise full HD.