Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 2182
Mann, rett over 30år, god jobb, eget firma, samboer med enda bedre jobb. Sammen har vi en kjempefin leilighet sammen.
Jeg har liksom alt.
Men alle har jo sin bagasje.
Jeg startet tidlig 12/13-åring salderes med å røyke hasj/weed. Ble hentet egentlig med det samme, startet å drikke mye øl samtidig i en lengre periode(deprimerende periode)

Plutselig var jeg bikka 20år, singel.. jo kola og alt det faenskapet.
Ble hektet på benzo en periode-aldri igjen.
Byttet ut flere gram med kola forbruket og byttet det ut med speed. Vipps et år hadde gått og jeg var over 30.
Tung periode, mye ensomhet.
Og jo. Glemt jo å nevne at jeg har lekt mye med PF og tramadol. Oxy ble også en rask favoritt..
Nå, det som dr min logg er følgende:
Kjøpte grammer med H :’(
Kort tid etterpå, 1,5til også enda 2derpå.
Sitter nå på ca 3g igjen.
Jeg må holde styr og trappe ned.
Jeg kjenner meg selv, jeg er på en vei jeg skulle ønske jeg hadde snudd igår.

Idag, startet dagen med to striper H, 100mg lyrica.
Noen joints.
Nå på kvelden, noen striper til, pluss 5mg diaz, og litt Imovane.

Jeg vet godt jeg er på bærtur. Ikke min første rodeo. Men mitt første møte med H. Jeg vil kalle meg selv en hardtarbeidende snill kar, som har blitt litt dratt mellom to verdner kan man si.
Ta vare folkens, sov godt.
Ny 10-12timer med grinding i morgen.

Kanskje jeg oppdaterer, får se

Sorry skrivefeil, skrev ute i kulda!!
Sist endret av BobVivaley; 15. oktober 2023 kl. 22:46. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Majao Gibensis Vis innlegg
Hvor er solskinnet?
Vis hele sitatet...
50% av første av avsnitt regner jeg med.

Hvis du mener at du har alt ville det vært veldig dumt å kasta det bort ved å bli kjent med H, drit i hva som var skjedd og hva som har blitt gjort gjennom åra, viktigste er at man lærer av det som var "dumt". Det er lov å ruse seg i ny å ne mener jeg, men det kan fort bli dumt hvis "bærtur" er en form man drasser med seg for lenge. God natt Hilsen K Aka Kompis.
Sist endret av HallaKompis; 15. oktober 2023 kl. 23:10.
Anonym bruker
"Underernært Tunge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du er på vei ned i dass
Skriver du dette for å få tilbakemeldinger om at heroin ikke er så lurt ?
morkakespisende
Har du tenkt over at dette påvirker effektiviteten din og du sikkert får gjort halvparten av det du idéelt sett kunne på en gitt periode med arbeid? 10-12 timer kunne vært gjort unna på 6.

Mye minus på lista. Hva får du ut av å ta Imovane egentlig? Heroinen var ikke nok?
Sist endret av supranaut; 16. oktober 2023 kl. 09:32.
Sitat av Majao Gibensis Vis innlegg
Hvor er solskinnet?
Vis hele sitatet...
Jeg har så vidt startet, så det gjenstår å se…
At jeg var på jobb kl 7idag stedenden for 8 kan være en solskinnshistorie i seg selv det

Skrive
Solskinnet varmer bedre etter noen regnfulle dager mister.

Ikke en bra løype du er på vei utfor nå, det vet du.

Du vet også hva du burde gjøre. Så er bare å sette i gang :=)

Har troen på deg!
Sist endret av mr.roundtree; 16. oktober 2023 kl. 20:25.
Levd utsvevende selv i alle år, men ble på onklig kjent med H i år. Kjørte på koste meg og ble kjent med stoffet. Men måtte legge det fra meg når jeg innså hvor mye skadepotensialet det holder. Vært helt ute av kjøret på både benzo et par år, fikk livet på rett vei. Også vært heavy på kjøret på kola, men klarte redde det også inn. Men H er en annen story. Etter bare et par mnd med veeeldig sporadisk bruk, typ 2-3 ganger i mnd. Så måtte jeg bare bestemme meg for at dette rører jeg ikke igjen. Ikke fordi rusen var allverdens, men var boe spesielt med det som gjorde at jeg ofte gikk rundt og vare gleda meg til neste gang. Tatt meg selv flere ganger på vei hjem fra byen, men må vare innom gata nærkisene henger itilfelle jeg kunne score noe dop. Ingen trang eller noe, vare virkelig satt seg fast i huet mitt. Anbefaler deg og svinga av før du finner deg i en situasjon som er vanskelig å komme seg ut av. H har sneket seg på meg som ingenting annet har gjort før!
Sist endret av Fofi; 16. oktober 2023 kl. 22:42. Grunn: Skrifeleig
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Hei,
Ville vel egentlig bare innom for å fortelle at selv jeg, som «alltid» har hatt någenlunde kontroll på alle substanser jeg har sjonglert med opp igjennom årene samtidig med jobb osv. hadde null sjans med dette stoffet.

Dette med Heroin gikk veldig veldig fort. Plutselig hadde det gått 5-6 uker, brukte fort 0,5-1 gram om dagen til slutt, og la inn en bestilling på 20gram med minus. Det heldigvis gikk et lys opp for meg. Skal jeg våkne abstinent fremover, og utsette dette som bare blir verre jo lengre jeg drar det? Eller stoppe nå?

Det endte med at jeg fikk stoppet bestillingen og gikk til legen dagen derpå for så å fortelle om hva jeg hadde rotet meg borti.
Hadde da ca 0,5 med minus igjen som jeg kastet i dass, og ba om å bli lagt inn på avrusning, og var veldig klar ved innleggelse at dette skulle gjøres UTEN medisiner.
Lå på sykesengen dag nummer to og klarte ikke røre meg, samtidig som det kom begge veier i perioder.
Etter x antall besøk av sykepleieren som jeg hadde bedt ryke og reise en håndfull ganger, takket jeg da til slutt ja til dette (subutex) Angret som en hund etterpå, men fikk sovet litt ihvertfall.

Ble satt på 8mg subutex først, som jeg trappet ned fort på to uker. Å gå av dette stoffet varte jo sikkert 12-13 dager med helvete, noe jeg aldri skal igjennom igjen!
Sendte inn klage angående subutexen jeg fikk, da jeg var veldig tydelig på at jeg kun ville ha kvalmestillende, klonidin osv for å gjøre abstinentfasen så «trygg» som mulig.

Jeg hadde nå vært uten rus i to uker for to dager siden, men når jeg skulle hente pengene jeg hadde lagt ut for de 20grammene, fikk jeg det meste igjen, men også ett gram minus…
Så ja, gikk på en smell med en kvarting for to dager siden, og tok akkurat en 0,2 på nytt idag.
Er heldigvis langt til fjells, og la igjen halvparten hjemme.

Skriver vel litt for min egen del, men håper noen kanskje lærer av mine feil…
Trodde bare jeg skulle gjøre det en gang iblandt, men plutselig våkner du og er så syk at du ikke klarer å komme deg ut av sengen uten dop.

Så nei, ingen solskinnshistorie dette, men HEY! Jeg klarte to uker uten nå, samtidig som jeg trappa ned fra 8mg sub ganske raskt.

Skal prøve å ikke la denne sprekken bli mere enn det er nå.
Alle kontakter er slettet, så første barriere for å skaffe er borte.
Har også både familie og samboer på laget mitt.
Dette vet jeg går rette veien!

Ønsker dere alle Freaks en god jul!
Ta lærdom, er du glad i rus, hold det til jazztobakken ��

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Du er på vei ned i dass
Vis hele sitatet...
Helt riktig det, var hengende en god stund over dassen, fant jo også ut hvor ekkelt det var å henge over der.
Men nedi dass har jeg da ikke vært?

Om det var dette som skulle til for at jeg forstod alvoret, og ikke minst få kjenne på hvor giftig stoffene er i kroppen, så dyppe jeg ihvertfall foten nedi dassen, samtidig som jeg forstod at det var ganske ekkelt der nede.
Noen ganger må man kjenne det selv for å forstå.

Ønsker deg også en god jul

Sitat av mr.roundtree Vis innlegg
Solskinnet varmer bedre etter noen regnfulle dager mister.

Ikke en bra løype du er på vei utfor nå, det vet du.

Du vet også hva du burde gjøre. Så er bare å sette i gang :=)

Har troen på deg!
Vis hele sitatet...
Takk for dette, jeg har alltid hatt troen selv, så hyggelig med støtte!
Ønsker deg en god jul!

Sitat av supranaut Vis innlegg
Har du tenkt over at dette påvirker effektiviteten din og du sikkert får gjort halvparten av det du idéelt sett kunne på en gitt periode med arbeid? 10-12 timer kunne vært gjort unna på 6.

Mye minus på lista. Hva får du ut av å ta Imovane egentlig? Heroinen var ikke nok?
Vis hele sitatet...
Det har jeg tenkt mye på ja. Men når man først sitter i saksa og sliter med å dra på jobb uten, og en lengre sykemelding er ute av bildet så sitter man i en ond sirkel.

Jeg tror underbevisstheten min ville at jeg skulle gå på smell for å skjønne hvor jeg er på vei, for å virkelig ta grep.

Men at 12timers arbeid kunne vært gjort på 6 er jeg helt uenig i. Det var ikke akkurat sånn at Heroin og oxy i mindre doser gjorde meg sløv, tvert imot.
Men skjønner tankegangen.

Immovane var nok for å forsterke rusen, ikke alltid man gjør de beste valgene på jag etter en god følelse.
Heroin var ikke så kjempegod rus i seg selv, så rart hvorfor man bare fortsetter.

Uansett, ønsker deg en god jul

Sitat av Jerna Vis innlegg
Skriver du dette for å få tilbakemeldinger om at heroin ikke er så lurt ?
Vis hele sitatet...
Skriver nok for min egen del, samtidig som jeg sikkert ville vise andre hvor «spesiell» jeg var som kunne klare å bruke dette stoffet sporadisk er vel på vei til en solskinnshistorie dette, spørs hvordan man ser på det hehe.
God jul.
Sist endret av BobVivaley; 24. desember 2023 kl. 12:18. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av BobVivaley Vis innlegg
God jul.
Vis hele sitatet...
Vi er glade for å se deg puste mr Vival
Sist endret av supranaut; 24. desember 2023 kl. 20:13.