Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 1181
Hvis man har handla på butikken og skal bære posene etterpå, er det best med alt i en hånd og så bytte når man blir sliten eller er det bedre å fordele halvparten i hver hånd? Har sett noen som når de skal henge lengst mulig i en stang fra armene, så bruker de en teknikk hvor de bytter på hvilken hånd altså en om gangen for å spare kefter men usikker på om det funker når man bærer.
Jeg foretrekker å fordele med en i hver hånd. Spørs egentlig på hvor sterk du er i din svakeste arm.
Jeg foretrekker å bytte. Jeg merker det mest i trapezius hvis jeg bærer på poser fra butikken. Dvs at jeg foretrekker at det er ekstra tungt på en side, også kan jeg bare bytte side hvert 30. sekund. Har jeg en pose i hver hånd får jeg ikke hvilt/avlastet trapezius.

Nå nevnes det ingenting on tyngde eller hvor lang man går da.
Sist endret av IneartheDx; 4 uker siden kl. 19:15.
For min rygg er det best med en i hver hånd. Helst like tunge. Men sliten av å bære handleposer? Hva handler du?
Bærer alltid så likt som mulig - gjør jeg ikke det så blir sikkert ryggraden skjev eller noe slikt. Men da straffer det seg i ettertid i ryggen. Ble påkjørt for et par år tilbake og fikk et brudd i skulderen med bolter og skruer som resultat. Etter begge operasjonene var det lang tid der jeg ikke kunne bære noe i den ene hånden. Og bar jeg tungt med den som virket så fucka det med ryggen. Løsningen ble "tilhenger" til sykkelen når jeg dro på butikken. Vel hjemme kunne trille "hengeren" rett inn i heisen og rulle den inn hjemme.
Damene som henter vann i Afrika bærer en stor vannkrukke på hodet istedet for en krukke i hver hånd.
Fuck Mr. Plod!
Håndtaket på posene er det som har gjort meg sliten, lettere å fordele på 2.
Armen svikter ikke, men fingra gjør.

Eller så kan man bruke ryggsekk, sykkel, hest eller stable på hodet.

Må selv ha en hånd fri til telefonen da
Sitat av Astro Man Vis innlegg
Men sliten av å bære handleposer? Hva handler du?
Vis hele sitatet...
Har en kvalifisert gjetning på at TS er undervektig og relativt svak, selvom det er irrelevant for tråden.
Sist endret av IneartheDx; 4 uker siden kl. 19:59.
Skal du gå lenger enn noen få hundre meter så vil kroppen din takke deg hvis du fordeler det så likt du kan.
Jevnt fordelt vekt i hver hånd føles lettest, og er best for kroppen
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Jeg prøver å fordele ting ca. jevnt over handleposer og armer. Ellers går jeg ofte et lite stykke med varene, og flytter rundt på dem underveis for å ikke få vondt i de sarte nerdehendene mine.
Sitat av Bluesky_ Vis innlegg
Hvis man har handla på butikken og skal bære posene etterpå, er det best med alt i en hånd og så bytte når man blir sliten eller er det bedre å fordele halvparten i hver hånd? Har sett noen som når de skal henge lengst mulig i en stang fra armene, så bruker de en teknikk hvor de bytter på hvilken hånd altså en om gangen for å spare kefter men usikker på om det funker når man bærer.
Vis hele sitatet...
dette kan synes en latterlig problemstilling, men balanse er viktig
og hvordan det svinger er vesentlig for bevegelse i kropp og sinn
for individet og i selve livet ..
'
Sist endret av herognå; 4 uker siden kl. 22:40.
Slenger meg på jevn vektfordeling. Tenk også over at ryggen ikke varer evig desverre. Å bytte at og frem med mye vekt sliter nok mer på ryggen enn jevn vektfordeling.

Sitat av sinsenkrysset Vis innlegg
Damene som henter vann i Afrika bærer en stor vannkrukke på hodet istedet for en krukke i hver hånd.
Vis hele sitatet...
Ser for meg Bluesky putte bæreposen på hodet...
Sist endret av knert1; 4 uker siden kl. 22:38. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Opponent Vis innlegg
Sekk..
Vis hele sitatet...
Jess, helt enig. Ryggsekk er det mest skånsomme og minst slitsomme definitvt.
Uansett hva man bærer, likevekt og balanse er det som gjelder.
Det er best for ryggen din å ha lik vekt i begge hender over tid.