Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 1441
Jeg har funnet en brukt iPod Nano 4. generasjon som er i god stand. I og med at jeg bare skal bruke iPod'en jeg kjøper til bare musikk, passer denne veldig bra. Får den for 800 kroner.

Burde jeg kjøpe denne for 800 kroner, eller kjøpe en helt ny iPod 7. generasjon for 1290 kroner?
Dette er vel helt opp til deg. Selvfølgelig er 7. generasjon bedre, og har flere muligheter. Men skal du kun bruke den til musikk, så er det vel strengt tatt ikke nødvendig å kjøpe den nyeste.
Synes forresten at 800 for en 4. generasjons var veldig dyrt, du kan sikkert klare å prute ned litt. Ligger flere på finn.no

Vet ikke om det er legit, men finner 7. generasjon på finn.no HER til 800 kr.
Potato potato.. Dette vet jo du best, hva som passer for dine behov.

Men siden du spurte så kan jeg si at hvis jeg var i dine sko ville jeg lagt litt mer penger på bordet å kjøpt noe nytt. Ikke for det at en iPod nano 4g ikke gjør jobben du trenger, men med tanke på support i framtiden, batterilevetid, annenhåndsverdi og ikke minst reklamasjon/ garanti. Ipod nano 4g kom ut i 2008. Altså utenfor både garanti og reklamasjon. Worst case så går den i stykker etter et par uker, og du har kastet 800,- ut av vinduet. Går den nye i stykker så er worst case at du er uten iPod i to uker mens du venter på en swap model. Og 7gen har touch skjerm, så du slipper det der forferdelige navigeringshjulet som er på 4. generasjonen.

Jeg er ikke tvil om hva jeg ville valgt.