Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1951
Min Pioner stereo i bilen har inngang til usb og slikt. Og hver gang jeg setter i iPhonen (5S) så begynner musikken, noe som er irriterende. Jeg pjåter den stort sett bare i for å lade, noen ganger musikk.

Men noen som vet om man kan slå av automatisk start av musikken? Kan jo slette all musikken, men det er litt stress, vil jo høre på musikk innimellom.
Asosial introvert
Duckie's Avatar
Shift input på Pioneeren til noe annet enn den inputen du kobler iPhonen din på. Regner med det er snakk om minijack (altså vil Pioneeren si "aux" (auxiliary cable)). Tviler iPhone har innstillinger for noe sånt, kan jo forvirre brukerne! :P Sorry, måtte bare.
Da regner du helt feil Duckie. Man plugger da ikke noe som helst i jacken for å lade! (og før noen sier det, joda man lader iPod shuffle i jacken.) Det er faktisk helt krystallklart at det er snakk om USB. Det er nok du som er forvirra, ikke eplebrukerne..

TS: Jeg fant en tråd på macroumors som er rett opp i di gate. Gadd ikke å lese igjennom alt, men utifra det jeg fikk med meg i tråden der så er det ikke iPhonen du må stille på, men spilleren. Kanskje det kan være en idé å se igjennom brukermanualen? Kan tenkes det står noe der. Men hvis du gir oss modellnr på pioneer spilleren så kan vi se om vi kan finne ut av det sammen eventuelt.
lurer på om dette er en iphone-bug. I den ene bilen min har jeg originalanlegg med streaming over bluetooth, denne kobler opp telefonen med en gang jeg slår på tenninga/starter bilen. I de fleste tilfeller begynner også telefonen (iphone 4s) å spille musikk. Selv om spilleren står på radio eller noe annet. Telefonen ligger altså der og spiller(uten lyd, fordi den streamer til anlegget). Dette bruker naturlig nok endel batteri, så det er ganske irriterende. Det samme skjer hvis jeg kobler til telefonen med usb.