Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1335
Hei!
Jeg har koblet til to skjermer av typen HP LA2405x til en HP 6305 PC.
Jeg får bilde uten problem på DisplayPort, men får ikke noe på VGA kabelen. Skjermen sier "no signal" og går i hvilemodus.

Begge portene er integrert på hovedkortet. Det er ingen ekstra skjermkort i maskinen. Maskinen har W7 Professional 64-bit.

VGA-kabelen virker. Den er testet på en annen maskin på samme skjermen.

Noen ideer?
Regner med at moderkortet ditt bare støtter en utgang.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Stemmer nok ganske bra det Oransje sier, laveste modeller støtter ofte bare 1\2 outputs i min erfaring (regner med du har deaktivert internskjermen ?) mens de med større skjermkort støtter 3.
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Stemmer nok ganske bra det Oransje sier, laveste modeller støtter ofte bare 1\2 outputs i min erfaring (regner med du har deaktivert internskjermen ?) mens de med større skjermkort støtter 3.
Vis hele sitatet...
Deaktivert internskjermen? Dette er en stasjonær pc. Modell: HP Compaq Pro 6305 Small Form Factor PC

Det er kun to utganger på den. VGA og DP.

Har fått det til uten problemer på en HP Compaq Pro 6005 Small Form Factor PC tidligere.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Åj, jeg som leste feil, leste det som en laptop.

http://h18004.www1.hp.com/products/q...a/14425_na.pdf

Quickspecs sier at kortet (defaultkortet) skal støtte multi-display :

Multi-display Support Yes
Ja, da er vi like langt, for der virker ikke. Noe jeg har gjort feil? Noe som må slås på i BIOS? eller kan det være at windows kødder?
Ridder av 1. klasse
Bestilte samme PCen i dag, så får den vel om noen dager... Planen var å kjøre to skjermer, kan gi en tilbakemelding når jeg har fått PCen..
▼ ... noen uker senere ... ▼
Tror det er noe galt med skjermene For jeg fant en annen lik maskin og testet hos meg, og da virket det. Tok den til bruker og da virket det ikke. Så enten noen kabler, eller skjermer som ikke virker.