Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 968
Jeg har lyst til å lære å synge klassisk, jeg synes klassisk sang, både solo og med kor, høres veldig flott ut, og det er jo ofte kraftig, så å synge det må jo føles ganske deilig og befriende og!

Er det en god idè å lære dette ved å bli med i kirkekor? Pleier de å være seriøse, med profesjonelle instruktører som kan lære deg opp, etc? Eller vil det som regel være gamle kaffekristne som synes det er sååå koselig at en så kjekk ung gutt som deg kommer og synger med oss om Jesus atte?
Jeg kan lage tittel?
Takub's Avatar
Det kommer helt an på den aktuelle kirken. Det kan være at de fleste synger for gøy og kanskje ikke har fått så mye instruksjon, men det kan også være at de fleste har lang erfaring med sang og kommer sammen over salmer o.l.

Jeg anbefaler deg i alle fall å betale for noen timer med undervisning og be om forskjellige øvelser du kan gjøre hjemme. Om du har et melodisk instrument du kan spille mens du synger, vil det kunne hjelpe deg utrolig mye med intonasjon (å treffe (riktige) toner).

Jeg ville styrt unna Ten-sing da det ofte befolkes av ungdommer i konfirmasjonsalder som synes det er flaut å synge, i tillegg vil musikken kanskje bli litt for moderne.

På den annen side blir du bedre jo mer du synger, uansett hva.

Ps. Du vil bli nødt til å lære å lese noter. Du klarer det på egen hånd, men det er nok lettere med litt undervisning. Det vil også hjelpe å lære grunnleggende musikkteori, men da må du huske på at virkemidlene i klassisk musikk ikke er helt de samme som i moderne musikk.
Takk for svar.

Kommer nok kanskje an på den aktuelle kirken ja, får prøve å høre litt rundt kanskje, om noen vet om noe.. Jeg synger forresten en del allerede, og spiller instrumenter. Jeg kan synge rent, særlig hvis jeg varmer opp og det er i en komfortabel rekkevidde, etc. Jeg har også prøvd meg litt på klassisk sang, prøvd ut teknikker for det og lignende, men jeg har jo ikke kunne virkelig sluppet det løs, fått muligheten til å synge ordentlig kraftig, og fått det til på et skikkelig bra nivå enda.
Hvor holder du til Cityofdreams?

Bor du i en av de større byene i landet kan du jo se om du finner et kammerkor eller noe i den duren?

Oslo Kammerkor f.eks.

Koret kjennetegnes av kvalitet, fleksibilitet og evne til å kombinere og veksle mellom ulike genrer, så som klassisk, nordisk samtidsmusikk og norsk folkemusikk.
Vis hele sitatet...
Det virker ihvertfall som om du slipper å stå rett opp og ned mens du gauler om Jesus og alle partytriksene hans.
Hehehe. xD Takk for tips. Bor ikke i Oslo, bor i en halvstor by.. Men liker å være anonym her på forumet. xD Men jeg skal prøve å søke litt.
Hei TS!

Jeg bor på sørlandet og har samme ønske som deg, da kanskje ikke kirkekor da (er ikke kristen eller døpt). Flott hvis du kan oppdatere tråden med hva du ender opp i Har selv ikke funnet noen som tilbyr sangtimer her jeg bor