Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  180 20978
Sitat av Professor Chaos Vis innlegg
Har opplevt vold fra alle hold siden barneskolen, selvsakt i edru tillstand i den tid. I etterkant har det vært stortsett i beruset tilstand men også ofte fra edru hold. Vill ikke si at du har vert heldig, det er heller enkeltpersonene som har opplevd mye av slikt som har vert uheldig.
Vis hele sitatet...
Er det forsatt uprovosert vold fra damer vi snakker om?
Jeg ble angrepet av ett fjell av ett kvinnfolk en gang. Situasjonen kunne fort ha blitt veldig stygg, men endte opp med en god latter for meg.

Det hele skjedde en av gangene jeg stod på Oslo S en fredag. Skulle ta nattoget hjem så klokken var såpass at utelivet var godt igang. Jeg stod alene og leste siste utgave av Pondus og var ikledd full uniform. Dette var på vinterstid med grei vind og tilhørende snø ute, så jeg stod halveis nedi rampen ned til plattformen og ventet på at toget skulle ankomme.

Selv om jeg stod ett godt stykke nedi gangen og vinden slo inn oppover var det faktisk lukten av udyret som slo meg først. Det var en eim av gammel svette, piss og billig sprit som varslet hva som skulle skje. Ned rampen kom noe som ville fått selv den mest hardføre kristenfanatikeren til å omvende til homofili. Matchvekten må ha vært på ivertfall gode 150kg og høyden var nok rundt det samme. Hadde det ikke vært for at brystene hang godt ned over spekklaget som gikk rundt magen hadde det vært vanskelig å se at dette ikke var en stygg, gammel kar. Den lilla treningsdressen underbygget også antagelsen om kjønn.

Dette udyret hadde tydeligvis mye imot soldater. Til tross for at jeg prøvde å se så uanfektet ut som mulig, og prøvde å holde pusten og se vekk mens denne vandrende dommedagsavataren var på vei forbi. Når det kun var ca en meter mellom oss og jeg fortsatt hadde ryggen til stoppet kvinnfolket og ropte noe uforståelig til meg.

Nå er det også viktig å påpeke at jeg stod inntil rulletrappen som gikk oppover og faktisk var påslått.

Etter at draugen hadde gjort seg ferdig med sin tirade og jeg fortsatt ikke forstod ett kvekk men måtte holde meg fra å spy på grunn av lukten er det tydelig at uvesenet har bestemt seg. Det er helt tydelig at hun planlegger å gi meg knoke i ansiktet. Selv om det er veldig tydelig hva hun prøver på så går det hele rimelig kjapt. Hun samler kraft fra bunn av kroppen og slenger armen fremover mot ansiktet mitt. Uten å tenke tar jeg kjapt ett lite skritt til siden, bøyer meg ned og griper rundt leggene hennes . I det hun fullfører slaget mot stedet ansiktet mitt skulle ha vært løfter jeg oppover i ett rykk.

Resultatet er at hele spekkberget flyr så lite elegant som det er mulig å få til over veggen til rulletrappen, lander langflat med ett klask og umiddelbart spyr opp noe som presterer å lukte verre enn kilden.

Som ved ett større lykketreff er det to vektere som står ved toppen av rampen og akkuratt har fått med seg hele opptrinnet. De hadde fulgt etter kjerringa fordi hun hadde spydd ned en benk utenfor 7/11 og fyrsynt seg fritt av noe sjokolade.

Jeg har til dags dato aldri følt ett større behov for å amputere hendene, og jeg måtte skrubbe vel og lenge med sprit for å få vekk lukta etter å ha tatt i buksa hennes.
Sitat av Jigsaw Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Og? Det er ingen her inne som benekter at kvinner kan utøve vold eller drepe. Men hvis vi skal begynne å dra fram drapssaker så finner du nok kjapt ut at der er menn ganske så overrepresentert. Jeg kunne kanskje lagt til, 'enn så lenge', men det håper jeg virkelig ikke at samfunnet utvikler seg til ...

Jigsaw: Og? Det er ingen her inne som benekter at kvinner kan utøve vold eller drepe. Men hvis vi skal begynne å dra fram drapssaker så finner du nok kjapt ut at der er menn ganske så overrepresentert. Jeg kunne kanskje lagt til, 'enn så lenge', men det håper jeg virkelig ikke at samfunnet utvikler seg til ...
Sitat av Jigsaw Vis innlegg
Er det forsatt uprovosert vold fra damer vi snakker om?
Vis hele sitatet...
Ja.

Tjodleif - Haha, morsomt. Men hun hadde rett i å slå mot soldater.
Sitat av Weili Vis innlegg
Og? Det er ingen her inne som benekter at kvinner kan utøve vold eller drepe. Men hvis vi skal begynne å dra fram drapssaker så finner du nok kjapt ut at der er menn ganske så overrepresentert. Jeg kunne kanskje lagt til, 'enn så lenge', men det håper jeg virkelig ikke at samfunnet utvikler seg til.
Vis hele sitatet...
Har ikke påstått noe annet. Slengde det bare inn for skamsskyld.
Om en dame slår en mann synes jeg det er rett og rimelig at han kan slå tilbake på lik linje som om det var en mann.
Den som vil være med på leken, må tåle steken.
Sitat av capaa Vis innlegg
Om en dame slår en mann synes jeg det er rett og rimelig at han kan slå tilbake på lik linje som om det var en mann.
Den som vil være med på leken, må tåle steken.
Vis hele sitatet...
Uansett føler jeg at dette ikke blir helt rett

Ja jeg vet hva mange av dere sier, men å gi ei kjerring en neve midt i trynet....

Sorry blir litt for drøyt for meg
Sist endret av maxphone; 9. november 2010 kl. 21:30.
Sitat av capaa Vis innlegg
Om en dame slår en mann synes jeg det er rett og rimelig at han kan slå tilbake på lik linje som om det var en mann.
Den som vil være med på leken, må tåle steken.
Vis hele sitatet...
Unnskyld meg, men er du alvorlig?
Menn er naturlig sterkere/ istand til å gjøre mer fysisk skade enn en dame.
Mener du virkelig at hvis du hadde fått deg en bitchslap, så ville du måkt knytteneven inn i trynet på henne og grust henne i bakken?
Sitat av Jigsaw Vis innlegg
Unnskyld meg, men er du alvorlig?
Menn er naturlig sterkere/ istand til å gjøre mer fysisk skade enn en dame.
Mener du virkelig at hvis du hadde fått deg en bitchslap, så ville du måkt knytteneven inn i trynet på henne og grust henne i bakken?
Vis hele sitatet...
Mener du virkelig at en man er verd mindre? At en dame som mister selvkontrollen er mindre skyldig en mannen i samme sitvasjon? At en kvinne som gjør sit beste på å knuse ansiktet til en man er mere rett en omvendt?

Nei. Dette blir for dumt, og kjønsdiskriminerende, mener nå jeg.
Jeg mener at man skal ikke gå til vold. Har vokst opp med vold i mitt hele 16 års liv. Men under andre forhold. Som sier jeg ikke hei når får eks. Min far har kommet hjem ble jeg tatt kvelings tak på og hevet i veggen. (men kunne ikke bare si hei, for han snakket med min mor. Av respekt ventet jeg til de var ferdig og snakke) Gjorde jeg ting feil fikk det konsekvenser, som og ikke få noe annet enn vann å drikke i en dag.

Når han kom i fengsel ble hele verden min snudd opp ned. Bare meg å min mor, vi kunne gjøre hva vi ville. Som å ha en hel skinke bit på en skive. Men jeg taklet ikke det, holdt på å ta selvmord var på rommet hele tiden. Alt jeg gjorde var å sove, spise, gå på do, og bare sitte i ro og vente på neste dag. Ble helt gal slo ned min mor og hålt på å drepe henne, flere ganger. Når politiet tok meg, flytett jeg til en institusjon. Ikke lenge siden (noen måner siden) Toturte jeg et marsvin, drepte det. Eller når jeg så en liten skapning hjelpe løs, begrunn av jeg har gått gjennom syklisk og psykisk vold, og under kontroll 24-7. Jeg skjelver og bare hopper oppå dyret og kniper til det skriker og får puste problemer. Blir så sint at jeg knuste vinduet mitt på rommet og løpte og slodd i hell han som var på jobb. Ikke lenge siden drepte jeg det ene hamstret, følte ingenting men jeg ville ikke at de andre som var på jobb skulle vite noe så jeg begynte å blåse i et helt skjele aktig marsvin og fikk den til å hoste opp vann og så tørket jeg den og tok den på plass (drukkent marsvinet i vasken) Du tenker sikkert at jeg er helt sykk og det er jeg men jeg går på terapi og hos sykolog. Går på skolen og gjør leksene mine osv. Men dette er mitt liv, mange av mine problemer kommer fra vold i familien. Har blitt slått ubevist og fått hjernerystelse flere ganger. Har vert så red at jeg pisser på meg. Sett min mor og søster slått i hel eller kommet hjem full osv.
Her har dere min erfaring med vold, vold løser ikke problemene dine.
Sitat av 0Ninja Vis innlegg
Jeg mener at man skal ikke gå til vold. Har vokst opp med vold i mitt hele 16 års liv. Men under andre forhold. Som sier jeg ikke hei når får eks. Min far har kommet hjem ble jeg tatt kvelings tak på og hevet i veggen. (men kunne ikke bare si hei, for han snakket med min mor. Av respekt ventet jeg til de var ferdig og snakke) Gjorde jeg ting feil fikk det konsekvenser, som og ikke få noe annet enn vann å drikke i en dag.

Når han kom i fengsel ble hele verden min snudd opp ned. Bare meg å min mor, vi kunne gjøre hva vi ville. Som å ha en hel skinke bit på en skive. Men jeg taklet ikke det, holdt på å ta selvmord var på rommet hele tiden. Alt jeg gjorde var å sove, spise, gå på do, og bare sitte i ro og vente på neste dag. Ble helt gal slo ned min mor og hålt på å drepe henne, flere ganger. Når politiet tok meg, flytett jeg til en institusjon. Ikke lenge siden (noen måner siden) Toturte jeg et marsvin, drepte det. Eller når jeg så en liten skapning hjelpe løs, begrunn av jeg har gått gjennom syklisk og psykisk vold, og under kontroll 24-7. Jeg skjelver og bare hopper oppå dyret og kniper til det skriker og får puste problemer. Blir så sint at jeg knuste vinduet mitt på rommet og løpte og slodd i hell han som var på jobb. Ikke lenge siden drepte jeg det ene hamstret, følte ingenting men jeg ville ikke at de andre som var på jobb skulle vite noe så jeg begynte å blåse i et helt skjele aktig marsvin og fikk den til å hoste opp vann og så tørket jeg den og tok den på plass (drukkent marsvinet i vasken) Du tenker sikkert at jeg er helt sykk og det er jeg men jeg går på terapi og hos sykolog. Går på skolen og gjør leksene mine osv. Men dette er mitt liv, mange av mine problemer kommer fra vold i familien. Har blitt slått ubevist og fått hjernerystelse flere ganger. Har vert så red at jeg pisser på meg. Sett min mor og søster slått i hel eller kommet hjem full osv.
Her har dere min erfaring med vold, vold løser ikke problemene dine.
Vis hele sitatet...
Buhu. Ser du liker å bortforklare dine aksjoner ved bruk av din fortid, well played, men det at du først forsvarer deg, snakker om dit "jævlige" liv, og så tingenne du har gjort, og selv identifiserer deg som syk og gal, gjør bare dette til en latterstarter for meg.

Men du har rett, vold løser ingenting, det er verken rett å slå men, damer og dyr.
Sitat av Professor Chaos Vis innlegg
Buhu. Ser du liker å bortforklare dine aksjoner ved bruk av din fortid, well played, men det at du først forsvarer deg, snakker om dit "jævlige" liv, og så tingenne du har gjort, og selv identifiserer deg som syk og gal, gjør bare dette til en latterstarter for meg.

Men du har rett, vold løser ingenting, det er verken rett å slå men, damer og dyr.
Vis hele sitatet...
Selv om du åpenbart mangler den menneskelige egenskapen "empati" (google ordet, jeg vet at du ikke vet hva det betyr) så synes jeg det er langt over streken at du latterliggjør andre mennesker når man prøver å gi en rasjonell forklaring på hvorfor man er som man er. Det er åpenbart at en barndom som er preget av vold og mishandling gjør noe med et menneske, og jeg tolker ikke 0Ninja sitt innlegg som en bortforklaring, men en mulighet for oss andre til å skjønne hvordan et menneske formes av sine omgivelser.

Med andre ord: hold munn når voksne snakker.
Trodde de fleste damer likte å bli slått jeg...
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Selv om du åpenbart mangler den menneskelige egenskapen "empati" (google ordet, jeg vet at du ikke vet hva det betyr) så synes jeg det er langt over streken at du latterliggjør andre mennesker når man prøver å gi en rasjonell forklaring på hvorfor man er som man er. Det er åpenbart at en barndom som er preget av vold og mishandling gjør noe med et menneske, og jeg tolker ikke 0Ninja sitt innlegg som en bortforklaring, men en mulighet for oss andre til å skjønne hvordan et menneske formes av sine omgivelser.

Med andre ord: hold munn når voksne snakker.
Vis hele sitatet...
Jævla arogante kuk, jeg vet ganske greit hva Empati er, og jeg kan utrykke min mening like verdig som andre. Med andre ord; hold munn når andre sosiopater snakker.

Gå og runk til egoet dit.
Grunnen får at jeg skrev dette var ikke får bortforklare noe eller latterliggjøre. Ville bare si min menig, det er ikke like lett får alle. Tenk at du mister alt det du er glad i, ikke å vite hva du skal gjøre. Ikke få sove. Være redd får gå ut. Snu deg og se om noen følger etter deg, fra vært gjøren du krysser. Detter er mange som har/hatt det sånn. Flere ganger verre enn jeg har hatt det.

@Professor Chaos ”blow me”
Sitat av 0Ninja Vis innlegg
Grunnen får at jeg skrev dette var ikke får bortforklare noe eller latterliggjøre. Ville bare si min menig, det er ikke like lett får alle. Tenk at du mister alt det du er glad i, ikke å vite hva du skal gjøre. Ikke få sove. Være redd får gå ut. Snu deg og se om noen følger etter deg, fra vært gjøren du krysser. Detter er mange som har/hatt det sånn. Flere ganger verre enn jeg har hatt det.

@Professor Chaos ”blow me”
Vis hele sitatet...
Haha, vi har mye til felles, meg og deg. Det blir lettere med alderen, små skritt, så går det. En god start er å finne ut hvem du er, og å slutte med denne holdningen mot dyr. Det jeg reagerer på var din måte å først fokusere på dine grunder til hvorfor du er, som du definerer, gal, i andres øyne. Du vet det er feil, og det er det som teller, uavhengig av andre omgivelser.

Påenget er at det er veldig lett å drepe et til marsvin så lenge du kan skylde på "pappa." Det er du som styrer dit liv.

Så nei. "Blow me."
Grunnen jeg definere meg som gal/syk er fordi jeg har kjønt at det ikke er normalt. Ja, jeg har gjort mange ting jeg angrer på. Jeg vet hvem jeg er, trengte bare litt hjelp på veien. Det er veldig lett å drepe et marsvin men jeg har ikke noe far og skylde på som dere kanskje har skjønt. Var i rettssak og så min egen far i øynene når han sier til alle 12 dommerne at han har aldri slått min mor, søster eller meg.

Men det er ingenting jeg kan gjøre med det.
Har det helt annerledes nå, har kontakt med min mor og søster. Og jeg har en helt annen holdning mot dyr. Har rett og slett en helt ny holdning på livet. Ville bare dele mine erfaringer.

Sitat av Professor Chaos Vis innlegg
Mener du virkelig at en man er verd mindre? At en dame som mister selvkontrollen er mindre skyldig en mannen i samme sitvasjon? At en kvinne som gjør sit beste på å knuse ansiktet til en man er mere rett en omvendt?

Nei. Dette blir for dumt, og kjønsdiskriminerende, mener nå jeg.
Vis hele sitatet...
Les hva det er jeg skriver før du tar deg bry med å kommentere!

En kamp mellom en man og en dame blir ugjevnt, da de gjerne har veldig ulike forutsettninger.
Hvis du ikke er klar over det så kan jeg mer enn gjerne informere deg om at det er store fysiske forskjeller mellom en dame og en mann(I de fleste tilfeller). Jeg sier ikke at du ikke skal forsvare deg, men det er unødvendig å trykke tannstellet og kjevebeina ned i halsen på en dame.

Også trenger du ikke å flippe fordi andre enn deg forteller at de har hatt en vanskelig oppvekst.(Tenker på hva ONinja skrev).

Det blir også for domt å kalle en person du ikke har møtt, som du bare "kjenner" via nff for en jævla arrogant kuk.

Sitat av toeless Vis innlegg
Trodde de fleste damer likte å bli slått jeg...
Vis hele sitatet...
Det tviler jeg ikke på at du trodde, ser ikke bort fra at du tenner på dette også?
Sitat av Professor Chaos Vis innlegg
Ja.

Tjodleif - Haha, morsomt. Men hun hadde rett i å slå mot soldater.
Vis hele sitatet...
Sitat av Professor Chaos Vis innlegg
Buhu. Ser du liker å bortforklare dine aksjoner ved bruk av din fortid, well played, men det at du først forsvarer deg, snakker om dit "jævlige" liv, og så tingenne du har gjort, og selv identifiserer deg som syk og gal, gjør bare dette til en latterstarter for meg.

Men du har rett, vold løser ingenting, det er verken rett å slå men, damer og dyr.
Vis hele sitatet...
Nå veit jeg ikke graden av sarkasme og ironi du la i det første innlegget jeg quota, men jeg må si jeg ikke kan unngå å legge merke til manglende refleksjon og tanker rundt emner - Først er det greit å slå soldater, dette er faktisk også markert med en smily, hvilket jeg regner med er et slags utrykk du har grunnet dine synspunkter rundt det militæret - I guess. Deretter presterer du å komme, 2 innlegg senere med at vold løser ingen ting, og at du forsåvidt er enig i at man ikke har rett eller bør slå kvinner, menn, dyr og det som måtte være. Hvor er logikken?

Og please, spar oss for denne tøffheten du har opparbeidet deg nå gjennom mange forskjellige innlegg (i forskjellige tråder sådan), du fremstår som en keyboard-warrior uten like, og jeg vil påstå at denne tøffheten, frekkheten, idiotismen du uttrykker og mangelen på empati som du viser er et resultat av dine mange opplevelser, på lik linje med innlegget til 0Ninja som du så patetisk prøver å latterliggjøre. Det forsøpler forumet, og skaper ingen hyggelige og gode debatter.
Sist endret av Dibsent; 10. november 2010 kl. 21:04.
Sitat av Spock Vis innlegg
Jeg er ganske sikker på at det ikke er derfor vi har to bein. Er enig i at jenter er fantastiske og at vi burde dyrke dem, delvis i hvert fall. Men hva med oss menn? skal ikke vi dyrkes? er vi bare avskum man kan slå så mye man vil?
Vis hele sitatet...




Synes dere menn også skal dyrkes,til en vis grad
Og jenter har ingen grunn til å slå gutter i det hele tatt! Selv har jeg faktisk gjort dette selv,men dette var når vi slo opp og jeg skammer meg faktisk,for hva slags grunn hadde jeg for å slå han?Absulutt ikke en eneste grunn.Jenter som slå,sier de kan gjøre det fordi gutten har vært utro eller samme,men de har ingen grunn til å slå!!!!!!

Altså vis noen kaster noe på noen,selv om man er gutt eller jente,har ikke noe å si,vondt gjør det uansett,både fysisk og psykisk....

Jenter burde ikke slå gutter og gutter burde ikke slå jenter,veldig enkelt å greit,tror folk veit det,men jeg tror at når folk ikke veit om de skal skrike eller holde seg stille,så går de for den "lette" måte,å slå,for gutter vil jo ikke slå tilbake,for da er de feige jævler,men det er en sååå dårlig unnskyldning at jeg blir kvalm!!!
Holder en knapp på professoren her altså,å lire av seg sentimentalt svada og forvente at folk skal vise medynk blir for lett,Masse folk som har hatt det kjipt men de kommer seg opp og frem!
DonTomasso,du snakker om emptati? hvor er empatien til 0ninja som tydelgivis er en dyremishandler? han legger ikke skjul på det en gang.
Moralen er har man det kjipt nok så er det fritt frem for å mishandle dyr.eller har jeg misforstått?
Professoren er ikke sosiopaten her i mine øyne :P
Sist endret av Enesheen; 14. november 2010 kl. 18:20.
Bare en kvinne hadde rørt meg på den måten hun mener det som et *slag* hadde jeg uansett slått hun ned tilbake.
Det er det jeg å mener,dette utrettelige maset om at man skal behandle kvinner etter alle kunstens regler er latterlig.Er så utrolig mange kjipe kvinnfolk der ute som har etterlatt seg kjæresten som et mentalt vrak.sannheten er jo at kvinner lever over evne,altså ter å oppfører seg mer guttete.dette blir feil,de holder seg ikke lengre innenfor de rammene folk mener er akseptabelt.
Hadde det vært en av de bola damene som ser ut som de egentlig er men hadde jeg slått tilbake, hvis jeg ikke hadde ligget halvt ihjælslått på bakken selfølgelig da

Men i alle normale situansjoner hadde jeg i værstefall lagt ho ned i bakken til ho hadde roet seg ned.
Det gjelder i og for seg de i de fleste tilfeller der noen går til angrep på meg
La meg forklare enkelt.En del mennesker, enten det er kvinner eller menn, vil av forskjellge grunner miste beherskelsen og bli voldelige. Det kan skyldes (veldig ofte) psykiske lidelser, rus, miljø/dårlig oppvekst osv. Disse menneskene klarer ikke og utøve den selvkontroll som kreves for og opptre akseptabelt.

Vold er uakseptabel adferd enten den utføres av en kvinne eller en mann.

Til tross for det faktum er det faktisk slik at når en (psyk)mann mister selvbeherskelsen mot en kvinne, så vil han i de aller fleste tilfeller være fysisk overlegen og kvinnen vil dermed være ute av stand til å forsvare seg mot utbruddet/angrepet. Det er grunnen til at man ser på det som svært alvorlig når en mann utøver vold mot en kvinne.

I motsatt tilfelle, der kvinnen er den som utøver vold mot en mann, er også atferden totalt uakseptabel. Likevel så vil en utsatt mann i en slik situasjon være bedre rustet til å forsvare seg mot angrepet/ utbruddet enn i motsatt tilfelle.

Det er hele forskjellen.

Voldelig adferd er UAKSEPTABEL. Det er likt for både kvinner og menn.
Voldelig adferd har negative KONSEKVENSER. Det er også likt for både menn og kvinner.
Likvel så¨er det slik at konsekvensen av at menn er sterkere enn kvinner gjør at alvorlighetsgraden i skadeomfang er større hos en voldelig mann, og spesielt når volden utøves mot en kvinne.

Kjønnenes likestilte rett til å slå hverandre?? Hallooo???
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av Jigsaw Vis innlegg
Unnskyld meg, men er du alvorlig?
Menn er naturlig sterkere/ istand til å gjøre mer fysisk skade enn en dame.
Mener du virkelig at hvis du hadde fått deg en bitchslap, så ville du måkt knytteneven inn i trynet på henne og grust henne i bakken?
Vis hele sitatet...
jeg er ikke en mann, og ja jeg er alvorlig.
Likestilling. Og damer er i stand til å gjøre mer skade en et bitchslap.
Nå skal det sies at jeg synes det å utøve vold er ganske latterlig uansett kjønn da
Skal det være likestilling, så får det være det på alle måter ^^
Med mindre man må handle i selvforsvar pga fare for liv eller helse ere vel i stor grad ikke spesielt nødvendig å slå noen nevneverdig hardt eller banke noen. Det være seg kvinner eller menn.
Å slå noen uoppfordret er jo tilbakestående i seg selv. Og ere noen som prøver å bitchslappe deg ser jeg ingen grunn til å påføre noen no mer skade enn de ville påført deg med sitt slag.
I de fleste tilfeller noen som er fysisk mindre/svakere enn deg slår etter deg er det vel fordi de enten er såpass sinte/fulle/dumme at de ikke tenker klart eller at de er helt sikre på at du ikke vil gjøre motstand av en eller annen grunn.
I disse tilfellene er det stort sett effektift nok å blokke slaget, ta ett godt tak i personen og forklare nøye at det der bør dem tenke seg jææævli nøye om før dem prøver igjen.

Dette med at de i fysiske forholdene vil være store mellom gutter og jenter er jo ofte gjeldende og derfor er det i stor grad unødvendig å slå jenter. (eller små gutter for den saks skyld )

Hadde derimot ett kvinnfolk prøvd å fly på meg med balltre, kniv eller liknende og virkelig prøvd å skade meg og jeg anse sjangsen for at de kunne klart det som stor så hadde jeg reagert på akkurat samme måte som om en gutt/matt hadde prøvd det samme. Hadde jeg hatt sjangsen hadde jeg kasta kjærringa veggimellom og sørga for at det var helt sikkert at hu ikke kunne skada meg.

Dette med at det er tabu å slå kvinner bunner vel mye fra at det fra gammelt av, og fortsatt i enkelte kulturer, har blitt brukt vold mot kvinner for å undertrykke dem og å "lære dem deres plass i samfunnet eller familietilværelsen". Ikke pga selvforsvar.
Var vittne til at en jente holdt helvette med en gutt engang, sparka han i skrittet, slo han med en stol osv. Han gjor ingenting tilbake, greit at han hadde vært en kødd mot henne men han var en av dem som ALDRI slår en jente, uansett hva. så når folk sa at han burde slå igjen så klappa hu til han og sa : kom igjen da, slå meg? Nettopp. du kan ikke, er jente vettu

Da sa han noe sånt som : Vet du er jente, men rører du meg _en_ gang til. så smeller det..

Så flirte hun og sa: haha, jada. skal du slå meg vennen? så knipsa hu han i tryne og sku til og snu seg :P

Han klappa til ho i tryne med flathanda, ho gikk rett ned x) smalt noe så jævlig!
Men den var vellfortjent, greit nok.. man skal ikke slå jenter, men her var det greit fordi hun utnyttet det at ''man ikke skal slå jenter uansett hva''

Har selv grepet inn når gutter har slått jenter, fordi det er noe jeg er sterkt imot. Jenter er mye svakere enn gutter, og vel.. for meg er det helt galt. Har en far som har misshandlet min mor, og alle andre damer han har vært sammen med. Nå snakker vi kjevebrudd, ribbein, armer og neser. Så om jeg ser en gutt/mann slå en jente/dame så griper jeg inn, uansett størrelse på personen. Ville holdt jenta/dama fast eller lagt henne i bakken. Og slå en jente er latterlig, nesten uansett grunn.. i tillegg blir man sett veldig ned på, noe som er vellfortjent om du synker så lavt og klapper til ei jente. ( alt har ett unntak)
Hvis en mann kommer og driter foran hoveddøren min og jeg går for å drite foran hans hoveddør, kan det med rette kalles hevn. Øye for øye, tann for tann. Men kommer en kvinne og sprer ondskap og smerte i min familie, dag ut og dag inn, til alle døgnets tider, år etter år, da er det ikke hevn hvis jeg en dag mister besinnelsen og slår til henne! Slaget er et desperat forsøk på å slå tilbake ukontrollert ondskap som tilsynelatende flommer fritt i påvente av at noen gjør noe for å stanse det! Hvis en ildsprudlende drage truer og lemlester min familie kontinuerlig over tid, så er ikke et slag ikke hevn å regne, det er velbegrunnet aggresjon! Hevn er en form for kalkulert ondskap, og som tidligere begrunnet, er ikke et plutselig overlagt drap på en man ellers har vært dypt forelsket i, å forveksle med hevn, for hevnen er fremsatt med ønske om at motparten skal lide akkurat på samme måte som motparte har skapt lidelse. Drap er ikke lidelse for den som blir drept, men bare for de etterlatte! En ekte hevner ønsker at motparten skal leve og få lide i stedet for å dø og dermed unnslippe lidelse! men i feminststaten Norge er det utenkelig at en kvinne trakasserer mannen uten grunn,mannen har alltid ettelleranna svin på skauen.Mulig en smule rotete formulert men er på vei ut

Kvinnen gjøres automatisk til kaptein på rettighetskuten,og med mannen som passiv dekksgutt uten reell innflytelse...
Sist endret av Enesheen; 3. desember 2010 kl. 23:26.
på vei ut fysisk eller psykisk?
Synd det der,at når de kortene naturen har gitt en er så svake at man må være pirkete og useriøs til og med på de minste ting
Sist endret av Enesheen; 4. desember 2010 kl. 00:03.
Sitat av Admiralj Vis innlegg
Hvis en mann kommer og driter foran hoveddøren min og jeg går for å drite foran hans hoveddør, kan det med rette kalles hevn. Øye for øye, tann for tann. Men kommer en kvinne og sprer ondskap og smerte i min familie, dag ut og dag inn, til alle døgnets tider, år etter år, da er det ikke hevn hvis jeg en dag mister besinnelsen og slår til henne! Slaget er et desperat forsøk på å slå tilbake ukontrollert ondskap som tilsynelatende flommer fritt i påvente av at noen gjør noe for å stanse det! Hvis en ildsprudlende drage truer og lemlester min familie kontinuerlig over tid, så er ikke et slag ikke hevn å regne, det er velbegrunnet aggresjon! Hevn er en form for kalkulert ondskap, og som tidligere begrunnet, er ikke et plutselig overlagt drap på en man ellers har vært dypt forelsket i, å forveksle med hevn, for hevnen er fremsatt med ønske om at motparten skal lide akkurat på samme måte som motparte har skapt lidelse. Drap er ikke lidelse for den som blir drept, men bare for de etterlatte! En ekte hevner ønsker at motparten skal leve og få lide i stedet for å dø og dermed unnslippe lidelse! men i feminststaten Norge er det utenkelig at en kvinne trakasserer mannen uten grunn,mannen har alltid ettelleranna svin på skauen.Mulig en smule rotete formulert men er på vei ut

Kvinnen gjøres automatisk til kaptein på rettighetskuten,og med mannen som passiv dekksgutt uten reell innflytelse...
Vis hele sitatet...
Og du klarer ikke å komme på noe annet alternativ for å bekjempe denne dragen, enn å bruke knyttnevene? Ta igjen med samme mynt?
Vær litt kreativ, det er mange måter å ødelegge et menneske (jeg går ut ifra at det var en person, og ikke en faktisk drage) uten å måtte ty til vold.

Eller hva med å ta tiltak for å fjerne denne dragen som gjør deg så forbanna at du ikke klarer å styre deg? Hvorfor godtar du deg i dette i år etter år?
Du kan ikke bruke dine manglende dominans som en unnskyldning, så fort du tyr til vold har du bevist for både dragen, familien og deg selv at du ikke klarer å kontrollere deg og legitimerer hele det grusomme dragestyret.
fattaru?
Sist endret av Bothrops; 4. desember 2010 kl. 00:06.
Rettsystemet er en feministisk nikkedukke uten snev av ryggrad, som ikke et eneste sekund er opptatt av mannens velbefinnende, trivsel og lykke! Det vil nesten være umulig for en mann å få en sak igjennom der kvinnen har vært trakasserende og ufin,Man vil få beskjed om å ta det som en mann og løse det over en flaske vin og ett ullteppe tredd rundt begge to på verandaen.Når dette er standaren,da tar man saken i egne hender,men vold er siste løsning,uansett!
Sist endret av Enesheen; 4. desember 2010 kl. 00:12.
Men saken er jo den at når harrygutta er på byen å ser en kvinne blir angrepet så benytter de enhver anledning til å hoppe inn uten å sette seg inn i saken kjerne og hamrer løs på stakkaren som måtte være uheldig å være i krangel med kvinnen,kun med et mål for øye nemlig å trollbinde kvinnen og få seg et dykk i gropa
Sitat av Admiralj Vis innlegg
Rettsystemet er en feministisk nikkedukke uten snev av ryggrad, som ikke et eneste sekund er opptatt av mannens velbefinnende, trivsel og lykke!
Vis hele sitatet...
Det er helt riktig.
Retten er opptatt av å få to sider av saken som skal vurderes slik at de kan komme frem til hva som er grunnlaget for siktelsen og om det som står i siktelsen virkelig har hendt eller ikke.
De bryr seg ikke et døyt om mannens velbefinnende, ei heller kvinnens velbefinnende, men om å ha objektive holdninger for en mest mulig rettferdig behandling av saken.

For ordens skyld kan jeg nevne at kvinnen jeg forteller om i denne posten faktisk ble idømt fengselsstraff: http://freak.no/forum/showpost.php?p...5&postcount=24
Morro diskusjon, Men jeg tar heller imot noen slag uansett om jeg har fortjent det eller ikke, er ikke rett å dryle på imot noen som er teoretisk sett svakere en deg.

Men ey gutter nå skal jeg fortelle et lite eventyr.

si at du var hoved personen å du hadde vært ut på byen, å danset med en venninne av denne personen " nevener ikke hvem det er enda" ^^ så hadde du prøvd å lagt ann på hun men hun ville ikke å du fortsette, utenfor står Nina Solheim ( Taekwondo) å sparker ut tennene dine. er det fortsatt feil å slå tilbake ? Ehehehehhe.
Sitat av Brodz Vis innlegg
utenfor står Nina Solheim ( Taekwondo) å sparker ut tennene dine. er det fortsatt feil å slå tilbake ? Ehehehehhe.
Vis hele sitatet...
Med mindre du er kampsportutøver tror jeg den beste løsningen her vil være å krølle seg sammen i fosterstilling og hyle.
Sist endret av Bothrops; 4. desember 2010 kl. 22:46.
▼ ... over et år senere ... ▼
Svak gutt på 50kg blir slått av en "sterk" jente på 60kg - Kan han slå tilbake uten å være et monster som burde vært kastert å hengt på korset?

Svak gutt på 50kg slår en sterk gutt på 100kg - Kan den sterke gutten slå tilbake?

Sterk jente på 100kg slår sterk gutt på 100kg - Kan gutten slå tilbake?

Jente 50kg slår gutt 80kg 5 ganger i annsiktet - Kan gutten slå EN gang tilbake?


Eller er det å slå en jente "out of the question no matter what? Har aldri slått en jente selv å kommer nok aldri til å gjøre det, men irriterer meg litt at man ikke kan det. Jenter tåler jo ikke mindre smerte enn deg akkurat
Sist endret av heihallohade; 9. februar 2013 kl. 11:54.
Sitat av heihallohade Vis innlegg
Jenter tåler jo ikke mindre smerte enn deg akkurat
Vis hele sitatet...
Det finnes få jenter som ville tatt livet av en mann med ett slag. En voksen mann med normal styrke, kan faktisk ta livet av en kvinne/dame med ett enkelt slag.

Kvinner er som regel mindre, å de er mer skjøre enn mannfolk generelt. Være seg kropp og benbygning.

Fille forøvrig sagt nei til alle spørsmålene du har nevnt over. Det er ikke rett av en gutt å slå en av hankjønn tilbake, selv om de fleste - inkludert meg ville gjort det.

Men det er direkte galt å slå en jente. Det er rett å slett bare ett stort nederlag, for ingen andre enn en selv.
Har du slått en jente, har du noe å være flau over. Dette gjelder så klart ikke uansett, det finnes unntak - men det er snakk om ekstreme, usannsynlige tilfeller..
Sist endret av A-haja; 9. februar 2013 kl. 12:09.
Det er selvsagt ikke greit at kvinner slår menn. Jeg slo til en venn/kjæreste/hvahannåegentligvar en gang og han slo tilbake. For å si det sånn, jeg fortjente det sikkert, men mens han slapp unna uten en skramme hadde jeg en diger blåveis etterpå. Lærte noe av det der, hehe.

Så, man slår ikke. Når styrkeforholdet er skjevt er det minst like feil om mannen slår tilbake, synes jeg (om han da tillater seg å kline til av full styrke er det ganske ille). Jeg har blitt angrepet og slått av en tolvåring gutt en gang. Jeg ble vilt forbanna og holdt ham fast så han ikke kunne slå meg mer, men det var virkelig aldri aktuelt å slå tilbake. Selvfølgelig ikke.

Man slår ikke de som er mindre enn seg. Punktum. Det gjør det selvsagt ikke greit å slå de som er større enn seg heller.
Har en kollega som har sonet pga vold (mot kvinnfolk).
Han ble tatt tak i av ei kjerring i taxikø som påstod at han sneik i køen. Kvinnfolket kom inn som sist i køen og skulle "muskle" seg frem ved hjelp av skittne triks. Hun var drita og helt idiot..
Han ber henne om å "fucke off, og stille seg bakerst i køen". Da tar kjerringen tak i skjorta hans og slår han i panna (ja faktisk, panna) med knyttet neve en gang. Hun holder han fortsatt fast, og sier "åpne kjeften din en gang til, og du vil angre".

Han prøve å si noe og kjerringen skulle slå han i trynet en gang til. Han skal da prøve å skalle i knyttneven hennes så hun får vondt (ninjamoves i fylla), men kvinnfolket bommet med slaget, og faller mot mannen som har en springskalle på tur.

Springskallen traff kvinnemennesket rett i nesen, som knakk og hun segner om i taxikøen mens neseblodet spruter! Folk i taxikøen jublet for at hun var satt ut av spill. Politi og ambulanse kommer, ambulansen tar kvinnfolket og snuten tar mannen.
Jævla mye frem og tilbake, men det endte med at han måtte sone.
Sitat av A-haja Vis innlegg
Det finnes få jenter som ville tatt livet av en mann med ett slag. En voksen mann med normal styrke, kan faktisk ta livet av en kvinne/dame med ett enkelt slag.
Vis hele sitatet...
Du dør ikke pga slaget i ansiktet, du dauer fordi du smakker bakhode i asfalten når du faller bakover.

Enn sånn her da: du er en mann på 40kg, underernært å klarer såvidt å løfte stanga (20kg) i benkpress.

Du havner i bråk med en bodybuilder kjerring på 120 kg, ho smacker til deg å du smeller ned i bakken. Kan du slå tilbake?

Sitat av UngarEffect Vis innlegg
Jævla mye frem og tilbake, men det endte med at han måtte sone.
Vis hele sitatet...
Hva med kjerringa? Ho burde jo værtfall havna i buret.
Sitat av heihallohade Vis innlegg
Du dør ikke pga slaget i ansiktet, du dauer fordi du smakker bakhode i asfalten når du faller bakover.

Enn sånn her da: du er en mann på 40kg, underernært å klarer såvidt å løfte stanga (20kg) i benkpress.

Du havner i bråk med en bodybuilder kjerring på 120 kg, ho smacker til deg å du smeller ned i bakken. Kan du slå tilbake?



Hva med kjerringa? Ho burde jo værtfall havna i buret.
Vis hele sitatet...
Et kvinnemenneske kan uten problemer dø ved ett velrettet hodeslag. Punktum, ikke åpent for diskusjon.
Mannfolk kan også dø, men det vil være lettere å påføre fatale skader når det kommer til kvinner.

Å til den nederste der, sier jeg nei. Så klart kan du, men om du er en mann på 40kg mot en kvinnelig bodybuilder på 120 - bør du ha vett nok til å ikke skaffe deg rundjuling av ett kvinnfolk.
Sitat av ghettokid Vis innlegg
Ville holdt jenta/dama fast eller lagt henne i bakken. Og slå en jente er latterlig, nesten uansett grunn.. i tillegg blir man sett veldig ned på, noe som er vellfortjent om du synker så lavt og klapper til ei jente. ( alt har ett unntak)
Vis hele sitatet...
For du tror at å legge en dame i bakken / holde henne nede når man er foreksempel på et utested vil se så mye bedre ut?

Vanligvis er jeg også imot å slå jenter, så det er greit nok. Men har hørt flere historier om et par jeg kjenner som har blitt utsatt for å ha blitt slått og sparket av kjerringer uten grunn, og når dem har tatt tak i dem, så har det kommet 1545354320 gutter for å banke de, fordi dem rører en kjerring.

Jeg for min del hadde nok bare handlet i selvforsvar, og gjort det nødvendige. Kommer en dame med en kniv og skal drepe meg eller noe sånt, så gjør jeg det jeg må for å avverge situasjonen. Akuratt som om en dame skal slå meg og jeg ikke har gjort noe, da hadde jeg vel bare prøvd å komme unna slaget og gå derfra. Men nå har jeg heller aldri vært i noen fysisk håndgemeng med damer uansett, da.
Sist endret av Bruskork1; 9. februar 2013 kl. 12:33.
Slår du et menneske, bør du forvente en lignendes respons i retur. Jeg gir da langt faen i om menneske har innover eller utover tiss. Slår du meg, slår jeg deg like hardt tilbake.
Sitat av A-haja Vis innlegg
Et kvinnemenneske kan uten problemer dø ved ett velrettet hodeslag. Punktum, ikke åpent for diskusjon.
Mannfolk kan også dø, men det vil være lettere å påføre fatale skader når det kommer til kvinner.
Vis hele sitatet...
Nekter da å tro at jenter tåler så mye mye mindre enn gutter? De er da ikke lagd av glass å sukkerspinn.

This caused him to fall backwards and strike the left side of his head off the road.

Mr Woods immediately lost consciousness and did not move again.
Vis hele sitatet...
http://www.bbc.co.uk/news/uk-scotlan...-west-12335201
Man skal først og fremst ikke ty til vold med mindre det er et meget godt grunnlag. Om ei hormonell kjerring hadde brukt knyttneven for så og si uten grunn ville jeg om jeg var en mann fiket til henne om det var nødvendig ved selvforsvar eller dyttet henne vekk med trusler om å anmelde. Jeg hadde også tatt forholdsregler etter som menn svært, svært ofte er sterkere enn kvinner. Men jeg syns på ingen måte at kvinner skal slippe unna med å bruke vold fordi de har har to X-kromosomer.

Har hørt horrible historier der spesielt ei jente, selve sjefsbitchen, lot broren sin stå og passe på mens hun sparket ham og tråkket på ham med høye hæler. Dette gjorde hun på grunnlag av alt fra at nevnte fyr ikke ville ha sex med henne eller f.eks at når hun kastet en drink på en eller annen stakkars kar da gjorde han det samme tilbake. Jeg blir så forbanna at det koker i blodet mitt. At enkelte kvinner bare får oppføre seg så ondskapsfullt, og utnytte seg av hvilket kjønn de har? Skulle gjerne presset ansiktet hennes langt ned i toalettet men vold aler vold, og derfor holder jeg meg til det verbale inntil det ikke finnes noen annen mulighet. Som i selvforsvar.
Sist endret av Lucy In The Sky; 9. februar 2013 kl. 12:49.
Jeg har en lesbisk venninne som ble mishandlet av sin kvinnelige samboer. Jeg skjønte aldri det der helt, venninnen min er stor og sterk, større enn de fleste menn, og samboerbølla var en tynn liten flis som venninnen min kunne knust lett som ingen ting om hun ville. Likevel gjorde hun aldri det.

Noen ganger koker det bare ned til hvem som er villig til å ty til vold og hvem som ikke er det. Venninnen min var ikke villig til det, selv ikke for å forsvare seg, og jeg respekterer det selv om jeg ikke forstår.

Men den lille tynne flisa kunne nok aldri klart å skade venninnen min fysisk, det ble med de psykiske skadene. Hadde det vært omvendt kunne det fort endt med et drap. Og som den store og sterke i et forhold har man et visst ansvar. Selv om man blir slått først rettferdiggjør ikke det å påføre motparten alvorlige skader etterpå.