Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  30 2026
Ble ganske sjokket da jeg kom hjem og såg at firepakningen min med cola, faktisk var en 3pak + 1stk panteflaske. Har før komt over varer som har vert myglet, skitne og lignende, men aldri før verken erfart, eller hørt om noen som har kjøpt en vare som faktisk bare var embalasje!
link

Antar at det har oppstått ett hull i plastflaska, som colaen har rent ut fra. Det hadde i så fall også forklart hvorfor det er klisette under embalasjen.

Har hørt om folk som klager på varer, og fått kasser av produkt i retur som en slags plaster på såret. Hvor stor er sjangsen for å få noe slikt?
det er jo bare og prøve
hehe, det der var max kjipt da:P.

Det er vel nødvendigvis ikke coca cola sin feil det der, kan være butikken også det. Jeg ville iallefall prøvd meg, send en mail og legg ved bilde til coca cola og se hva de sier, kanskje du er heldig.
Eller gå til butikken og prøv lykken der, om du ikke gjør begge deler.

Hehe du merket ikke at den var uvanlig lett å bære altså ?:P
jaG
Produktutvikler
jeg ville sendt den inn, eller bare sendt brev til Coca Cola..

og btw, skaler bildet ditt !
Eller så kan du jo prøve å ringe dem i morra så får du svar med en gang. Leste jo om en som hadde funnet noe rart i colaen da kom det en og henta den inn til analyse så kunne han hente seg ei kasse cola i butikken. Tviler på at det samme skjer i ditt tilfelle men du kan jo alltids prøve!
Shit happens! Du er langt fra førstemann som opplever dette. Standard prosedyre er å gå i butikken å få en ny flaske (er ikke noe problem så lenge forseglingen på flasken er hel.

Du kan selvsagt syte til cocca cola, og muligens få en ekstra flaske igjen, men det er neppe verd bryet.
Trådstarter
Surt og surt, kostet meg en tier, og hadde jo fremdeles 4,5l cola.
Syter ikke for å få igjen en flaske, det må bli en kasse, eller ingenting =)
Hehe.. Husker jeg så akurat det samme i en butikk for 3-4 år siden kansje..
Vel, du trenger ikke syte for å få en ny flaske, da trenger du bare gå til butikken der du kjøpte den. Dersom du syter til cocca cola kan det hende du får mer, men jeg tviler...

Dette skjer forresten stadig vekk. Jeg jobbet i butikk i en fem-seks år og så ganske mange tilfeller av dette, som regel et resultat av uforsiktige stablere og/eller sjåfører...
merket du ikke at det var noe galt da du plukket den med deg i butikken? litt for lett? litt snålt tyngdepunkt? klissete?
Kjipe greier! har kun opplevd det når jeg har kjøpt Litago osv.

Minner forresten om den gangen jeg hadde arbeidsuke i 9'ende klasse.
Jeg klarte å lage STORE hull i 3 pakker sukker og spurte om de skulle kastes.
NeiDa! sa sjefen og tok fram gjennomsiktig teip, "fiksa de" og satt de tilbake i hylla.
haha
Sist endret av Konflict; 20. juni 2007 kl. 09:47.
En gang klagde kompisen min på at det ikke var like mange skiver peperoni på pizzaen som det var bilde av på pakka, og fikk kasse i posten med masse digg i. Det er alltids verdt et forsøk.
Send mail til Coca Cola. Det værste som kan skje er at du ikke får noe - jeg ville absolutt prøvd.
Slenger meg på lukrativløsning-trenden.

Noen venner av meg kjøpte is med sjokoladesmak i butikken.
Den kunne inneholde spor av nøtter.
Spor viste seg å være en heftig underdrivelse,
det var rett og slett masse hele nøtter i isen.
De sendte ett brev til fabrikken,
uten bilde eller dokumentasjon,
til og med uten kvittering(!).
De fikk hvert sitt is-gavekort på 500,-(SEK riktignok).

Store firma kjører gjerne på kjappe enkle løsninger,
istedet for å risikere noe som helst.
Det er dog lite gemt å utnytte dette i for stor grad.
Personlig ville jeg tatt med den tomme flaska og bedt om en ny.
Var jo ingen stor feil som ble gjort, tross alt.

Edit: Legge til at jeg som butikkannsatt blir sinnsykt irritert
av folk som kommer og klager og syter for ingenting.
Helt greit å levere inn en feilvare,
da får man en ny, men ikke noe mer.
En kunde mente han skulle få tilbake pengene,
bare i dobbel forstand.
"Jeg forventer at ting jeg har betalt for skal fungere,
om det ikke gjør det så skal jeg ha dobbel sum tilbake".
Av og til virker vold/oral represalie som gode alternativer.
Sist endret av miles; 20. juni 2007 kl. 11:13.
Coca cola gjør alt for å opprettholde et positivt image, det handler om merkevarebygging, noe som cola er en av de største på.. Derfor er de også generøse.
Hehe, den var litt kjip.
Men jeg ville absolutt prøvd å sende en mail til de, samt legge med det bilde.
Sitat av Poke
En gang klagde kompisen min på at det ikke var like mange skiver peperoni på pizzaen som det var bilde av på pakka, og fikk kasse i posten med masse digg i. Det er alltids verdt et forsøk.
Vis hele sitatet...
Sånne urbane legender er morsomme. Det er enda morsommere når folk tror på dem.
"Brekk" kalles slike varer i dagligvareterminologien. Denne flasken er det Coca Cola selv som står for. Det gjør at butikken kan ta inn flasken, og returnerer denne til Coca Colas selgere. Du vil enten få pengene tilbake, eller ny vare. Overhode ikke uvanlig.

Dette som erfaring som Pepsi-selger.
Sist endret av Chubby; 20. juni 2007 kl. 14:57.
chubby; sånn bortsett fra at selgerne til både cocca og ringnes er elendige på å godskrive brekk og butikkene må samle på dem i evigheter og nærmest bli voldelige før de bli kvitt elendigheten så er det helt riktig det du skriver...

Dette som erfaring som butikkmann
"Skriv av og kast dem. Før det som varetellingsdifferanse". Dette er hva jeg alltid fikk beskjed om av min sjef, enten det var snakk om en flaske, eller 10 kasser.

Dette som erfaring som Lidl-Butikksjef
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Jeg brukte å spise smågodt ut av boksene på rimi.

Dette er erfaring fra jeg var ung, idiot og jobbet på rimi.
Sitat av Konflict
Kjipe greier! har kun opplevd det når jeg har kjøpt Litago osv.

Minner forresten om den gangen jeg hadde arbeidsuke i 9'ende klasse.
Jeg klarte å lage STORE hull i 3 pakker sukker og spurte om de skulle kastes.
NeiDa! sa sjefen og tok fram gjennomsiktig teip, "fiksa de" og satt de tilbake i hylla.
haha
Vis hele sitatet...
Ekke tilfeldigvis Sjøbua i Bamble du jobba på? Hehe, var standard prosedyre der det... (ikke at jeg prøver å sverte dem, det er en ok butikk, noe dyrt om sommeren men...)
du får jo 6pk med cola uansett hva du klager på.. er bare å ringe
Valgfri brukertittel
Kekurikekaka's Avatar
Sitat av AtXbYeA
Jeg brukte å spise smågodt ut av boksene på rimi.

Dette er erfaring fra jeg var ung, idiot og jobbet på rimi.
Vis hele sitatet...

Det gjorde jeg på Rimi butikken hvor jeg jobba også

Også på kvelden ved stenge og ryddetid, så spilte vi fotball med meloner og poteter inne i butikken. Mellom stenge tid og vasketid^^
Cola er Cola. Dette har aldri skjedd meg, og jeg drikker mye Cola.
Føler ikke at Cola svikter, for uhell kan skje, vet du. Sikkert et engangstilfelle.
Men jeg vil ikke gå så langt som å si at Coca Cola svikter, for det er mest mulig at frakten har slått hull i denne flasken. Uforsiktige jævler.

Men om du går tilbake til butikken, og spør virkelig fint, så får du sikkert en ny en. :'D

- En Cola-elsker. {3 *Gå og hente seg en flaske Cola*
Det som har skjedd med Cola flaska di er at det er dårlig kvalitet på plasten, så den er alt for spør, hvis du ser under flaska vil du se sprekker og vite merker i plasten! Bare og gå tilbake til butikken med flaska.

Cola er utrolig elendige til og ta imot brekk varer ja! husker lagere på kiwi var fult med slike varer før de ble kastet etter han idioten som satt ut cola i butikken vår.
mathfjeld, Cikey: Det var lange og slitsomme dager som selger. Alikevel er det bare å ta selgeren i ørene. Jeg hadde maks ei kasse brekk, det gjør det lettere å erstatte slike varer.
Ta med flasken? Du må vel ta med hele firepakningen vel...

Jobbet på narvesen gjennom skolen i 8ende klasse. Han som leverte brus og annen drikke der var litt rar.
En gang så var det en kartong med juice som var gått hull på, og så bare la han den oppi en kasse med brus som sto på lageret.

Gjett hvem som måtte vaske gulvet da...
Alt her i li-hi-vet!
Magisk's Avatar
Bare meg som ser konspirasjonsteorien her om at det er Cola Norge som er ute og spammer forumer igjen?
Åh.. Cola... Husker vi hadde en diskusjon gående i hele 2.klasse på videregående,
om cola sin markedsføring bygget på; smak eller produkt.
Annyway!

Hender jeg har handlet øl, også har det vært tydelig mindre øl i noen av flaskene!
- Uten at det er noen sprekker i flaska eller korken.
Har aldri giddet å klage på det, tenker bare "synd for meg" og drikker'n opp!
Og sjokolademelk!
De er ofte "halvtomme" når man kjøper dem, det er liksom mye mindre i dem enn hva det pleier å være!
Har hatt det samme problemet Men jeg kjøpte en 8 pakkning og fikk bare 6, 1.5 L
Gikk ned og klaget og fikk 8 nye + 6