Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 779
Hei,
jeg vil ha en jobb som går ut på å hjelpe firmaer med nødvendige endringer. Med det mener jeg foreksempel å være på arbeidsplassen i noen uker, og skrive en rapport på hva som kan gjøres for å forbedre bedriften. Hvilket yrke er dette egentlig?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Dette høres ut som et konsulentyrke.
Vel... Det kan vel kalles å være en konsulent.

Og du har veldig tro på dette prosjektet ditt?
Romanowa's Avatar
Trådstarter
Var det jeg tenkte også, men når jeg sjekket opp konsulent på http://www.jobbfeber.no , så sto det noe helt annet enn hva jeg hadde sett for meg.

Sitat av Halalgeir
Vel... Det kan vel kalles å være en konsulent.

Og du har veldig tro på dette prosjektet ditt?
Vis hele sitatet...

Er det et dårlig yrke? Jeg prøver bare å tenke ut hva jeg vil drive med resten av livet..
Spørs litt hva du har lyst til å studere, men kan kan tro at siviløkonomi vil være det rette for det du tenker på, altså konsulent. Jeg vet at det er endel konsulent firmaer som headhunter de beste siviløkonomene for å bruke de eller lære de ytterligere opp.
Det er bare det at termen "konsulent" kan dekke et sykt bredt spekter av ulike ting. Man har konsulenter (...) og konsulenter...

Bli heller brannmann etter politi...
Romanowa's Avatar
Trådstarter
Sitat av Panybs
Spørs litt hva du har lyst til å studere, men kan kan tro at siviløkonomi vil være det rette for det du tenker på, altså konsulent. Jeg vet at det er endel konsulent firmaer som headhunter de beste siviløkonomene for å bruke de eller lære de ytterligere opp.
Vis hele sitatet...
Takk for svar Men hva gjør egentlig en siviløkonom på en arbeidsplass som konsulent? Ser han på de ansattes rutiner og hvordan de kan jobbe bedre ogsånn?
Ser han på regnskapet og kalkulerer ut fremtidsplaner?

Håper noen vet

Edit: Brannmann eller politi? hva har det med saken å gjøre?
Sist endret av Romanowa; 17. juni 2007 kl. 01:34.
Kommer veldig ann på hva bedriften som søker konsulenten vil ha hjelp til. Det kan være alt fra budsjett endringer til endringer på maskinene i fabrikken eller arbeidsmiljø osv. Derfor man spesialiserer seg og konsulent firmaene har ulik personel med forskjellig spesialisering. Uansett hvis du kunne tenke deg en slik jobb så kan det hende du bør lese litt mer om siviløkonomi for å se om det er tingen for deg. Skal ikke si noe sikkert, det er sikkert flere veier å gå for å få en slik stilling.

Tror egentlig det er lettere å se på utdanning eller yrkes retning enn ett spesifikt yrke. Har tenkt litt på det samme som deg faktisk.
Han sa "Bli heller brannmann eller politi"
Jeg skal bli advokat, synes det høres ut som et spennende yrke.
Det finnes mange muligheter når det gjelder yrke. Gå etter det du liker, ikke lønnen. Håper du finner deg noe du virkelig brenner for, slik at du klarer å holde ut hele tiden, men samtidig elske det!

Lykke til!
Sjekk ut kaospilotene. Jeg var på opptaksprøve på studiet der i fjor, og vi fikk i oppgave å tenke nytt iforhold til programmet "Først og sist", med tanke på seertall. Var en gruppeoppgave, og senere presenterte vi forslagene våre til Fredrik Skavlan og redaksjonen hans. Tror dette ligner en del på de oppgavene kaospiloter faktisk møter i yrket sitt. ville lest litt mer om det var jeg deg.
Romanowa's Avatar
Trådstarter
Sitat av Panybs
Kommer veldig ann på hva bedriften som søker konsulenten vil ha hjelp til. Det kan være alt fra budsjett endringer til endringer på maskinene i fabrikken eller arbeidsmiljø osv. Derfor man spesialiserer seg og konsulent firmaene har ulik personel med forskjellig spesialisering. Uansett hvis du kunne tenke deg en slik jobb så kan det hende du bør lese litt mer om siviløkonomi for å se om det er tingen for deg. Skal ikke si noe sikkert, det er sikkert flere veier å gå for å få en slik stilling.

Tror egentlig det er lettere å se på utdanning eller yrkes retning enn ett spesifikt yrke. Har tenkt litt på det samme som deg faktisk.
Vis hele sitatet...

Takk for svar Skal gi KP til flere av dere når jeg får flere, hehe.. Tror nok ganske sikkert at jeg studerer til å bli siviløkonom, det er en god utdanning uansett
Sist endret av Romanowa; 17. juni 2007 kl. 01:42.