Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 971
hei !
tok et bilde av en solnedgang i går å vil gjerne ha noen kommentarer.
http://i149.photobucket.com/albums/s...lnedgang01.jpg
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Oh, I like.
veldig fint bilde, lenge siden jeg har sett slik himmel....

hvilket kamera og hvilke innstillinger brukte du??
For meg blir det litt kjedelig. Spennende himmel, og fint fanget - men jeg trenger noe mer å se på. Himmelen hadde vært råstilig sammen med et større "landskap" man kan sette øynene på.
Trådstarter
Takk.
bruker canon eos 350d. hukser ikke hvilken instilling jeg brukte, fikk tatt et bilde når jeg kom opp dit før kamera gitt tom for batteri.
wow... like kontrasten mellom bakken og himmelen...

ser ut som bildet kun er i fargene sort, gult, oransje, rødt... med någet blått på toppen...

Veldig bra bilde..
Råe farger på skyene
Valgfri brukertittel
Kekurikekaka's Avatar
Sitat av Mushy
For meg blir det litt kjedelig. Spennende himmel, og fint fanget - men jeg trenger noe mer å se på. Himmelen hadde vært råstilig sammen med et større "landskap" man kan sette øynene på.
Vis hele sitatet...

Helt enig. Jeg syntes også bildet ble litt for mørkt. Var heller ikke noe stort spesielt med det. Det er da ikke så unormalt med solnedganger som ser slik ut.

Jeg syntes også at skyene var litt for "sterke" og dermed ødela litt av bildet.
Fint bilde som mange andre solnedgangsbilder. Problemet er bare at det er så ufattelig uoriginalt at jeg ikke fatter at du gidder legge det ut engang. Hva er det å kommentere?
Pent bilde.

Har en del bilder av himmelen mens den ser slik ut som jeg har tatt selv. Uheldigvis var det tatt med det gamle kameraet mitt, slik at kvaliteten ikke ble så veldig god.
jaG
Produktutvikler
Henger meg på der! Det blei litt blast og kjedelig... egentlig litt svake farger og kunne kuttet litt av bakken får å få mer fokus på himmelen!

Likte bildet litt mer agresivt jeg, så jeg tokk meg friheten til å photoshoppe litt på bildet ditt!

http://bildr.no/thumb/75685.jpeg
Sist endret av jaG; 14. juni 2007 kl. 01:27.
Sitat av steinarlima
Fint bilde som mange andre solnedgangsbilder. Problemet er bare at det er så ufattelig uoriginalt at jeg ikke fatter at du gidder legge det ut engang. Hva er det å kommentere?
Vis hele sitatet...
Desverre enig her
Kjedeligpent.
Likte egentlig versjonen til steeny ganske godt. Jeg synes kanskje det svarte nederst på bilde ble litt for intenst samtidig som jeg følte det var litt vanskelig å feste øynene.

men det var jo ikke noe dårlig bilde!
Sist endret av Panybs; 14. juni 2007 kl. 01:11.
Jeg likte spesielt måten skyene så ut og var plassert på... Veldig vakkert
Enig med Mushy her, det blir ingenting å hvile øynene på. Dessuten kan vel de fleste ta et helt greit bilde av en slik solnedgang, det gjelder å få ditt til å skille seg ut.. Dessverre synes jeg ikke du greide det med dette bildet.
Skyene fortyrret muligens litt, de var litt store. Fargene var jo selvfølgelig fine, men slik er jo som oftest solnedganger flest. Litt mer kontraster hadde kanskje gjort det litt mindre mainstream.
Trådstarter
Her er 1 nytt, to forsjellige varianter bare
http://i149.photobucket.com/albums/s44/nex...lnedgang_03.jpg
http://i149.photobucket.com/albums/s44/nex...lnedgang_04.jpg

Flott med kommentarer på de å
Sitat av Spirax
Vis hele sitatet...
De kunne vært flotte, men du har tatt bildene slik at man neste ikke ser sola, men bare en stor gul flekk midt i bildet.
Savner et slags motiv på bakketoppen, noe å feste øynene på, gjerne noe enkelt, men som spicer opp bildet litt. (Gjelder første bilder ditt)
Tredjedelsregelen kan være grei å huske når du tar bilde av horisonter (1/3 himmel og 2/3 jord eller omvendt).
Uansett så syns jeg det siste bildet ditt var hakket mer spennende enn det første, men litt utbrenning i midten av sola ødelegger litt av inntrykket.