Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1075
Har dette skjermkortet og vurderer å prøve å benytte meg av angrerett hos Komplett siden det bråker som et udyr uansett hva slags spill jeg spiller, spesielt Minecraft og Bf3.
Ser at Komplett har tilbud på disse to

Sapphire 6950 2gb
Asus 560 48 cores
Vil dette være lurt og vil jeg få et stillere skjermkort?

Her kan dere se resten av specs om det er nødvendig.
Sist endret av Mkvarner; 30. desember 2011 kl. 15:28.
Istede for å gå ned i ytelsen, ville jeg heller lagt på en hundre lapp og fått meg det kortet her.
Betalte vel 2099 for skjermkortet jeg har nå, vil helst ikke betale noe mer. Det viktigste er at jeg kan takle Bf3 på Ultra med fps på over 40 og at viftene ikke spinner opp hele tiden og heller gå for SLI når det trengs.
Kan jo sikkert vurdere kortet der, men vil det da blir problematisk å få plass til et nytt senere?
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
Betalte vel 2099 for skjermkortet jeg har nå, vil helst ikke betale noe mer. Det viktigste er at jeg kan takle Bf3 på Ultra med fps på over 40 og at viftene ikke spinner opp hele tiden og heller gå for SLI når det trengs.
Kan jo sikkert vurdere kortet der, men vil det da blir problematisk å få plass til et nytt senere?
Vis hele sitatet...
Jeg har i hvert fall HIS Radeon 6950 2 GB Turbo X versjonen. Kjører på Ultra med rundt 50 fps i gjennomsnitt (har skrudd av AA far-distance, siden den er totalt unødvendig.) Temp er på 65-67 under BF3 load og 35-41 idle (med nesten full overklokking som du kan trygt stille selv i catalyst)
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
Betalte vel 2099 for skjermkortet jeg har nå, vil helst ikke betale noe mer. Det viktigste er at jeg kan takle Bf3 på Ultra med fps på over 40 og at viftene ikke spinner opp hele tiden og heller gå for SLI når det trengs.
Kan jo sikkert vurdere kortet der, men vil det da blir problematisk å få plass til et nytt senere?
Vis hele sitatet...
Kommer helt ann på oppløsninga du har. Men du får ihvertfall ikke bedre FPS ved å gå ned på korta

Om du kjører med denne : "1.920 x 1.080, 4x MSAA + FXAA/16:1 AF" så vil 560Ti ligge på 29,4 FPS.
570 vil ligge på 32,9 på samme settings, mens 6950 (2GB) ligger på 28,9.

Selvfølgelig har driveren litt å si også.
Men som sagt, jeg ville ikke gått ned mtp hva du vil få ut av kortet.
Sist endret av Ruudi; 30. desember 2011 kl. 15:49.
Ok, men Ruudi. Vil jeg ha plass til SLI med det Asus kortet du foreslo? Ganske sikker på at det blir SLI i framtiden ettersom jeg ikke har PCI 3 på hovedkortet.
Kjører selv Bf3 på Ultra settings med omtrent 45 fps, har aldri clocket og kommer heller ikke til å gjøre det.
MTP
-Du vil ikke klokke.
-Du skal ha SLi.
-Du vil ha mest mulig ut av kortet, men samtidig holde deg innafor prisklassen til det du allerede har.

Da blir jo ASUS kortet utelukket. Det blir også de andre korta vi var innom, imed da er det OC som evt må til.

Eneste jeg da kan si er at det beste hadde vært om du sparte deg opp til denne eller denne.

Begge to har veldig gode kjølere, sterke kort og du får plass til SLi. MSI sitt kan også klokkes heftig. Ikke det at phantom sitt ikke kan det, men har ikke fått testa det så veldig godt enda mtp klokkz.

Også dette (kortet Even er keen på !) er ett godt kort. Men mindre vifte = mer støy.
Ble litt feil, kommer aldri til å clocke kortet jeg har rett og slett siden jeg vil passe på at jeg har muligheten til å benytte meg av angrerett.

Men du jobber vel hos Komplett siden du har Komplett logo?

Lite spørsmål til deg, kjøpte skjermkortet på tilbud som jeg sa, litt usikker på om jeg får benyttet meg av angrerett siden mamma kastet alt av esker til pc delene uten at jeg visste det. Alt jeg har nå er den antistatiske posen og innholdet i esken, kan det bli et problem å få levert det tilbake da?
Og må jeg levere tilbake skjermkortet før jeg mottar nytt?
Sist endret av Mkvarner; 30. desember 2011 kl. 16:01.
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
Ble litt feil, kommer aldri til å clocke kortet jeg har rett og slett siden jeg vil passe på at jeg har muligheten til å benytte meg av angrerett.

Men du jobber vel hos Komplett siden du har Komplett logo?

Lite spørsmål til deg, kjøpte skjermkortet på tilbud som jeg sa, litt usikker på om jeg får benyttet meg av angrerett siden mamma kastet alt av esker til pc delene uten at jeg visste det. Alt jeg har nå er den antistatiske posen og innholdet i esken, kan det bli et problem å få levert det tilbake da?
Og må jeg levere tilbake skjermkortet før jeg mottar nytt?
Vis hele sitatet...
Altså, du må gå inn på komplett.no og søke retur på ordren din. Da fyller du jo ut hvorfor du vil ha retur. Du sender kortet ditt og returavdelingen ser på det. Om de finner ut at alt er greit vil du få mulighet til å få deg ett nytt kort.

Hvor lenge er det siden du bestilte det ?
Forøvrig, er det i god stand vil det bli solgt som demo. Da er esker osv ikke en viktig faktor fordi prisen er skrudd ned.
F***, så på Dropbox og ser at jeg lastet opp noen bilder fra imens jeg bygde Pc den 25.11...
Men kortet er i god stand og har som sagt ikke clocket det. Har i hvertfall medfølgende DVI-VGA adapter.
Spørs om jeg får levert det tilbake da? Om du mener at jeg har en mulighet til å få pengene tilbake så skal jeg kjøpe det Asus kortet og håpe på at det fremdeles selges i Mai da jeg har konfirmasjon og ønsker SLI.
Asus kortet vil ikke tillate SLi på ditt HK mtp hvor stort det er.

Ja, søk retur her.

Om du kjøper ett 570 som ikke er i salg i Mai, så kan du kjøpe ett annet 570. Det er så og si samme kort, bare annen kjøler +- noen små clocks. Disse vil uansett bli klokka likt automatisk.
Får vel søke retur, men noen andre kort i samme prisklasse som er gode valg?
Må være et skjermkort som ikke bråker like mye som Gainward kortet ettersom jeg hører det gjennom Corsair Hs1 headset som stenger for veldig mye lyd.
Nja, det er jo de jeg linka som er litt dyrere. Da får du jo veldig gode kjølere. Hvis ikke så må du faktisk bite i det utrolig sure eplet å gå NED i ytelsen til ett MSI 560.

Noe jeg ikke hadde gjort.
Kan gå for noe som ligger under 2700kr, liker ikke ytelsessvake epler.
Utifra kjølere så står du da igjen med enten å kjøpe ASUS sitt og ikke få SLi, eller være en snill pike og hjelpe en gammel dame med varene så du får 100,- til å kjøpe Phantom\MSI sitt.
Får vel overleve uten SLI, takk for hjelpen!

Ok, sitter fremdeles og er litt usikker på hva jeg burde gjøre... Vil jeg kunne sende inn skjermkortet etter jeg har mottat nytt så jeg slipper å gå flere dager uten en Pc som funker?