Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 3848
Ola Norman
Uranusveien 56
3055 Åskollen

Hjem: 42239845 Mobil: 98347636

Burger King Norge




Søknad på stilling som medarbeider hos Burger King

Henviser til stillingsannonse på deres hjemme sider. Og tillater meg å søke deltid som medarbeider.

Jeg er en trivelig gutt som er født 11.05.90 og bor på Åskollen. Jeg går første året på Elektrofag ved Lier videregående skole.
På fritiden trener jeg på Akropolis i Drammen gjerne 3 til 4 ganger i uken, ellers er jeg en god del med venner. Jeg er også ansatt som trener i Modum Svømmeklubb hvor jeg også selv har trent i flere år.


Jeg søker denne stillingen på grunn av at jeg ønsker mer erfaring innen arbeidslivet. Jeg er en blid, hyggelig og sosial gutt som er interessert i å yte god service. Jeg er sporty og ikke redd for utfordringer.

Siden jeg går på skole på dagtid er jeg enklest og få kontaktet etter 3, da gjerne på mitt mobil nummer.


Hva syns dere om denne? Noen forslag til en endringer? burde den vert lengre?

Mvh AUX
Sist endret av AUX; 15. januar 2008 kl. 20:44.
Mobilnummer i et ord. No offence, men har du tid til denne jobben?
Personnummer og bilde?

Det eneste som du kunne lagt ved er henvisninger til tidligere jobber med atest. (også sommerjobber).
Det er ikke så verst, men slett "trivelig", og bytt om 2. og 3. avsnittet slik at det kommer først hvorfor du søker stillingen. Du kan også slette det at du er med vennene dine, da det kanskje kan tolkes dit hen at du bryr deg mer om å henge med kompisene, enn å stille på jobb.

Og så heter det hjemmesider, i ett ord.
hjemme sider = hjemmesider
Og tillater meg å søke deltid som medarbeider ~ (Og) tillater meg derfor å søke på deltidsstillingen som medarbeider (hos dere).
3 til 4 = tre til fire
å få kontaktet etter 3 = å få kontakt med etter kl. 1500 (går ut i fra du mener om ettermiddagen)
mobil nummer = mobilnummer
Sist endret av ql1rz; 15. januar 2008 kl. 20:48.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
OG/Å og ord delings feil. Dem må du rette opp i.
Though, alvorlig talt:
hjemmesider (skal være i ett ord)
er jeg enklest og (skal være Å) få(droppe "få"?) kontaktet etter 3, da gjerne på mitt mobilnummer.
Sist endret av robhol; 15. januar 2008 kl. 20:51.
Min hadde sett sånn ut:

Jens Jensen
Jensenveien 17
1234 Kristiansand

Jonas kiosk
Jensenveien 200
1234 Kristiansand
Kristiansand 15.1.2008

/FET SKRIFT: Søknad på stilling som medarbeider hos Jonas kiosk /FET
Henviser til stillingsannonse på deres hjemmeside. Og tillater meg å søke deltid som medarbeider.

Jeg er en trivelig gutt som er født 11.05.90 og bor på Åskollen. Jeg går første året på Elektrofag ved Lier videregående skole.

På fritiden trener jeg på Akropolis i Drammen gjerne tre til fire ganger i uken, ellers er jeg en god del med venner. Jeg er også ansatt som trener i Modum Svømmeklubb hvor jeg selv har trent i flere år.

Jeg søker denne stillingen på grunn av at jeg ønsker mer erfaring innen arbeidslivet. Jeg er en blid, hyggelig og sosial gutt som er interessert i å yte god service. Jeg er sporty og ikke redd for utfordringer.

Siden jeg går på skole på dagtid er jeg enklest og få kontaktet etter klokken 15:00. Helst på mobiltelefonen min.
Mobiltelefonnummer: 888 88 888

Referanse av Ola Normann, Lier skole.
Mobiltelefon: 999 99 999

Med hilsen

AUX


HUSK: Spør læreren din om du i det hele tatt kan bruke hans referanse. I det tilfelle så må du oppgi telefonnummeret hans på søknaden, og kanskje ditt eget også ...

PS: Fortell om dine erfaringer, si at du er motivert og at du kan begynne å jobbe med én gang!
AUX
Trådstarter
Tusen takk for raske svar folkens! det setter jeg pris på!

Beklager skrive feilene mine har alti sliti med rettskriving:/

Aela: Ja har det veit du hehe

Turbolego: er det vanlig da?:P ja, tenkte på det, men har ikke jobbet så mange steder da:/ hovedsakling i svømme klubben.

DonTomaso: ok det er gjort men hadde det ikke vert greit å fjerne "gutt" og da? siden det skjønner dem jo utifra nanvnet. ja, det har du kansje rett i, så fjerna det å jeg Takk for hjelpa!

ql1rz: Takker alt er rettet opp!

Robhol: takker! Som sakt så sliter jeg med rettskrivinga:/ spess å/og
Hmm..
Personlig synest jeg det ville sett mer rett ut med vrien som DonTomaso sa, stokk litt om avsnittene.

Altså..

At det først kommer: Hvorfor du vil ha jobben, så kan du gå over på hvem du er osv.
Sist endret av PolkagrisLaila; 15. januar 2008 kl. 21:08. Grunn: SkriveTorstein!
AUX
Trådstarter
Stefvuk: Takker, det så veldig bra ut trur kansje jeg går for din versjon eller en mellom ting!
Jeg har arbeidsgiveren min i svømme klubben som referanse i stedet jeg hehe


PolkagrisLaila: ja er enig med deg i det hehe

Takk for svar folkens
Du burde skrive lettest istedenfor enklest.
Dessutten liker arbeidsgivere at du har god kapasitet til å jobbe så ikke nevn at du trener så mye, da tenker de muligens slik at "han kan vi ikke ansette fordi han ikke kan jobbe så mye som de andre søkerne".

Det jeg kunne komme på
Kan også være en fordel å møte opp og levere jobbsøknaden personlig, og eller eventuelt ringe etter noen dager eller en uke for å få en bekreftelse på at de har motatt den. Da vil det vise at du er motivert og verdsetter en eventuell ansettelse.
Du trenger heller ikke være redd for å skrive at du vil ha jobben fordi du vil tjene penger. Jeg tipper det er på grunn av pengene, og ikke erfaring fra arbeidslivet som motiverer deg mest til å søke
Det at du vil tjene mest mulig penger betyr også vil jobbe mest mulig.
husk å ha (underst):


Hilsen
(signer her)
Ola Normann
Burger King Norge [stort mellomrom, helt over på høyre side] Oslo 16.01.2008




[midt på linjen] Søknad på stilling som medarbeider hos Burger King

Søker herved på stilling som medarbeider hos Burger King, som utlyst på deres hjemmesider.

Jeg er en trivelig gutt på 17 fra Åskollen. Jeg studerer Elektrofag, og er også ansatt som trener i Modum Svømmeklubb.

Jeg er en blid, hyggelig og sosial gutt som er interessert i å yte god service. Jeg er ikke redd for utfordringer.


Jeg søker på stillingen fordi [vet ikke hva som bør stå her, da jeg ikke vet hvorfor DU søker på jobben, og heller ikke hvor stor stillings % som er utlyst...]



Ser fram til å høre fra dere.

Mvh. Ola Norman
Uranusveien 56
3055 Åskollen

Tlf.Mobil: 98347636





------------------------------------------------------------------------------


Jeg er mester i å skrive søknader. Bruk denne så får du jobben. Men du må si meg hvor stor stilling det er, og hvor stor stilling du har som trener, er du ansatt med lønn, eller er det sånn mer frivillig? hvis det er mer frivillig så heter det ikke ansatt, men jobber som på fritiden.

Du må også vise meg stillingsannonsen, fordi det er vel nærmest garantert at det er noen spesifikke egenskaper som arbeidsgiveren er ute etter, som ikke er ramset opp her enda.


Men husk, ikke legg til en eneste bokstav til det jeg skriver for deg, og sjekk stavefeil før du sender den inn...


Jeg er kjent som han som alltid får seg jobb på dagen men blir sparket fordi jeg ikke tar imot dritt, men tar til gjengjeld med meg selskapene og privatøkonomien til arbeidsgiver ned i avgrunnen. Kjekt, siden jeg rensker ut konkurrenter for familie og venner, og noen ganger meg selv... Men det er bare useriøse firmaer som blir tatt ned, useriøse og ulovlige/med svart bokføring og brudd på arbeidsmiljøloven og diverse andre lover.
Sist endret av foshar; 16. januar 2008 kl. 05:09.
Google anyone?

http://www.dagbladet.no/dinside/2001/05/30/260944.html Denne har jeg brukt selv, på alle jobber jeg har søkt, og jeg har fått alle. (Sier ikke at det bare er søknaden, men den har en viktig rolle)

Det viktigste er at du må snakke med sjefen, se han i øynene, ikke late som du virker hyggelig, men vær hyggelig. Relax. Da får du et godt grunnlag for å få jobben. Skal selv søke jobb i dag, og jeg kommer til å bruke den linken jeg henviser til.

Du må jo også fikse skrivefeilene dine, men det er allerede nevnt.
Grunn: Man får et veldig dårlig inntrykk av deg når det er masse skrivefeil ("Jøss, enda en gutt som ikke har lært noe på skolen, og som er påvirka av internett og det amerikanske språket")

Gudd løkk.
Sitat av AUX
Jeg er en trivelig gutt som er født 11.05.90 og bor på Åskollen. Jeg går første året på Elektrofag ved Lier videregående skole.
Vis hele sitatet...
Har du tatt et annet VG1 kurs/linje siden du er 1 år eldre enn den "vanlige" alderen på VG1? I så fall synes jeg du burde ta det med!