Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 3003
heyo

mens jeg var på jobb så klarte mor og far å bli overtalt av en selger fra nextgentel til å bytte internett og tv til hans selskap.

komblet dette opp for 2 dager sider. siden det har det ikke vært annet enn tv som mister signalet hvert 20. minutt og nett som bare fungerer på en pc samtidig, forså også bli begrenset tilgang etter en 20 min.

kundeservice klarer ikke å komme med bedre løsninger enn "skru av og på ruteren, tvboksen"

er dette selskapet virkelig så dritt som jeg har fått inntrykk av de siste dagene, eller blir det bedre

noen andre som har ngt og kanskje kan trøste meg i at det er et bra selskap. har tidligere hatt telenor og det var knall, ikke noe feil de siste 4 årene.

-

selgeren sa også dette var det beste innen tv og internett, aldri feil, høy hastighet, mye billigere osv - ble foreldra mine lyvd rett oppi trynet eller
Alle selskaper kan jo ha kundeservice som gir litt f.. Prøv å få henvendt din sak videre på et vis, vist det faktisk er noe feil på NG sin side.
eraser's Avatar
Trådstarter
Sitat av Zherxyl Vis innlegg
Alle selskaper kan jo ha kundeservice som gir litt f.. Prøv å få henvendt din sak videre på et vis, vist det faktisk er noe feil på NG sin side.
Vis hele sitatet...
vi snakker ikke litt faen

vi snakker kanskje 10 forskjellige mennesker som har sagt de skal ringe opp for så ikke gjøre det, sukke i telefonen og være til absolutt ingen nytte

"ditt problem" fikk jeg høre når det var snakk om å ha en nettverks kabel fra 1. etasje til 2. for å få se tv oppe. fordi deres tvbokser ikke var trådløse som telenor sine, selv om selgeren sa de var det.

tragisk.. blir så pissed av sånn tull. skulle tro et så stort selskap klarte å holde seg litt seriøse
Om det er så gale og dere ikke ser noe ende, så bruk angreretten. Antar dette ble solgt på dør eller via telefon?
Har selv nextgentel og jeg har aldri opplevd noe problem med de.
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Har hatt Nextgentel en gang, aldri igjen. Var uten nett i 3 mnd og når det endelig kom var det feil hastighet, tvn funket ikke og man får rett og slett ikke hjelp på kundeservicen. Skiftet tilbake til telenor og siden aldri hatt trøbbel.
protip som jeg har brukt hos telenor er å ringe å skrike ned kundeservice. Da bruker dem som regel å sette deg over til noen som har litt peiling. Eller så kan du prøve å snakke litt "avansert" om problemet ditt, blir som regel satt over til en med mer kunnskap da. Har hatt mine diskusjoner med telenor før.
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Sitat av tennbrikket Vis innlegg
protip som jeg har brukt hos telenor er å ringe å skrike ned kundeservice. Da bruker dem som regel å sette deg over til noen som har litt peiling. Eller så kan du prøve å snakke litt "avansert" om problemet ditt, blir som regel satt over til en med mer kunnskap da. Har hatt mine diskusjoner med telenor før.
Vis hele sitatet...
Ikke høre på denne mistern...

Ikke noe er mer irriterende enn når noen forteller deg hvordan du skal gjøre jobben din. Og iallefall om de skriker.

Være høflig og grei, spill heller litt evneveik, mye bedre.
Sitat av Carmex Vis innlegg
Ikke høre på denne mistern...

Ikke noe er mer irriterende enn når noen forteller deg hvordan du skal gjøre jobben din. Og iallefall om de skriker.

Være høflig og grei, spill heller litt evneveik, mye bedre.
Vis hele sitatet...
Må si du har vært mer heldig med de du har snakket med. Har holdt på å løpt på veggen flere ganger i frustrasjon. Har hatt kamerater som har jobbet på kundeservice på telenor som ikke interesserer seg for data/nettverk og heller ikke har noe utdanning innen temaet.
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Sitat av tennbrikket Vis innlegg
Må si du har vært mer heldig med de du har snakket med. Har holdt på å løpt på veggen flere ganger i frustrasjon. Har hatt kamerater som har jobbet på kundeservice på telenor som ikke interesserer seg for data/nettverk og heller ikke har noe utdanning innen temaet.
Vis hele sitatet...
Tar det bare fra erfaring, jobber også selv i et serviceyrke; blir det skriking, ingen hjelp.
Ridder av 1. klasse
Har du koblet det opp selv?

Hva har du av utstyr i nettet ditt? (muliti)modem?, router? aksesspunkter? switcher?
Hvordan er PC-ene dine koblet opp mot nettverket? trådløst? nettverkskabel?
Har du fiberlinje? eller kobber?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Har ikke noe personlig erfaring med NGT. Men mamma hadde det i tre mnd da hele borettslaget hennes fikk det. Styret byttet fea GET til NGT uten å høre med noen av beboerne. Det var tregt, dårlig og dårlig kundeservice

Etter tre mnd med protester og underskridtakampanjer, byttet de straks tilbake til Get.
New generation
colakork's Avatar
Bruker NextGenTel selv og har merket at dette kommer og går hele tiden dessverre.. Akkurat når du tror det er siste gang så kommer det en ny bølge ..