Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 390
Driver å lage ei login side til et forum, har bare ett problem. I firefox danner det seg en ekstra ramme rundt en div. Det er som det skal være i IE.

Hvordan får jeg bukt med dette??

Her er i noe som illustrerer problemet:

Kode

<html>
<head>
</head>
<body>













<form action="./forum/ucp.php?mode=login&amp;sid=8993766eedcdacccfd10b389d0cc7ec9" method="post" id="login">
<div class="vindu">
 		
		<fieldset class="fields1">
				<dl>
			<dt><label for="username">Brukernavn:</label>
			<dd><input tabindex="1" name="username" id="username" size="25"></dd>
		</dl>
		<dl>
			<dt><label for="password">Passord:</label>
			<dd><input type="password" tabindex="2" id="password" name="password" size="25">

			<dd><a href="./forum/ucp.php?mode=sendpassword&amp;sid=8993766eedcdacccfd10b389d0cc7ec9">Jeg har glemt passordet</a></dd>		</dl>
		
				<dl>
			<dd><label for="autologin"><input type="checkbox" name="autologin" id="autologin" tabindex="4"> Logg meg på automatisk hver gang</label>			<dd><label for="viewonline"><input type="checkbox" name="viewonline" id="viewonline" tabindex="5"> Ikke vis vanlige brukere at jeg er pålogget</label></dd>
		</dl>
				<dl>

			<dt>
			<dd><input type="hidden" name="redirect" value="index.php">
<input type="hidden" name="sid" value="8993766eedcdacccfd10b389d0cc7ec9">
<input type="submit" name="login" tabindex="6" value="Logg inn" class="button1"></dd>
		</dl>


</body>
</html>

bilder: IE | firefox
Vel, du har glemt å lukke <form>, <div>, og <fieldset>.

Mellom </dl> og </body> må du legge til </fieldset></div></form>

Om dette ikke løser problemet hadde det vært fint med CSS kodene også, eller en live demo.