Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  60 9693
Sitat av Pinneknurk Vis innlegg
Dersom du vil ha en seriøs internasjonal avis så kan du lese den norske utgaven av Le Monde. Jeg har selv bare lest papirutgaven, som forøvrig er i en helt annen liga enn de norske avisene, men jeg ser det finnes en norsk nettside også.
Vis hele sitatet...
For å pirke litt: dette er Le Monde Diplomatique og ikke Le Monde. Det er to forskjellige aviser, tåpelig nok. LMD er forøvrig bra men du verden så tunglest.
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
For å pirke litt: dette er Le Monde Diplomatique og ikke Le Monde. Det er to forskjellige aviser, tåpelig nok. LMD er forøvrig bra men du verden så tunglest.
Vis hele sitatet...
Oi , det var jeg ikke klar over - takk. Den nettsiden jeg linket til var meget tettskrevet ja. Papiravisen er langt mer behagelig å lese. (Om jeg nå da ikke blander de to).
Sitat av Pinneknurk Vis innlegg
Oi , det var jeg ikke klar over - takk. Den nettsiden jeg linket til var meget tettskrevet ja. Papiravisen er langt mer behagelig å lese. (Om jeg nå da ikke blander de to).
Vis hele sitatet...
Forøvrig: hvis du ikke visste det får du den norske versjonen av LMD gratis ved abonnement på Klassekampen. To aviser for en, altså.
Sitat av Brunosten Vis innlegg
Personlig foretrekker jeg nrk fremfor "aviser". Har ikke en konkret grunn, men kan være fordi det ligger profitt bak det tabloidaviser publiserer, altså overskrifter og spalter kan vere vridd for å få flere lesere og dermed flere penger. Si fra om dere mener jeg tar feil, men dette er iallefall min oppfatning.
Vis hele sitatet...
Tror du virkelig at NRK ikke vil tjene penger? Alt jeg trenger å si: NRK-Lisens.

VG skal ikke bare nå ut til dere som vil ha hardbarka nyhetssaker fra hele verden, men også til flere målgrupper. Mange søker også underholdning på VG.no (VGTV, morsomme nyhetssaker o.l)

Dersom VG ikke hadde hatt reklamen de har nå, hadde ikke vi som brukere hatt samme tilbud, og de ville ikke hatt mulighet til å dekke et så bredt spekter av interessefelter.
Jeg liker Morgenbladet (favoritt), Aftenposten, Dagsavisen og Klassekampen. Hjemme holder jeg Morgenbladet og The Economist. Jeg har også satt meg som mål å holde meg unna VG og Dagbladet. Det er fryktelig deilig, og anbefales!! Det er svært tilfredsstillende å oppleve at det finnes en hverdag uten sladderpressen og klikkhorene. I tillegg har jeg startet å bruke Facebook (nesten) utelukkende til nyheter. Jeg har likt en del utenlandske medier (særlig NY Times, The Guardian, Huffington Post, Financial Times, Time, Wallstreet Journal, Aftenposten Kronikker) på Facebook, slik at de mest populære sakene kommer i news feeden min. Jeg opplever dette som en svært god nyhetsløsning, som har virket befriende på min hverdag og ikke minst sjel. Vi trenger ikke å oppdatere oss på nyhetene hver time. Sett av regelmessig avgrensede tidspunkt som du setter av til nyheter. My two cents, hilsen nyhetsjunkie.

Åja. Er ikke dette tråden for å skryte om hvor mye innsikt man har?
Sist endret av Chronic420; 19. januar 2013 kl. 00:16.
Jeg prøvde å lese klassekampen for noen måneder siden, tror det var noen som delte ut gratis en eller annen plass. Men det var jo bare side på side med sosialistpropaganda!? Lite nyhetssaker, mye politikk og veldig lite objektivt.
Sitat av bo1e Vis innlegg
Jeg prøvde å lese klassekampen for noen måneder siden, tror det var noen som delte ut gratis en eller annen plass. Men det var jo bare side på side med sosialistpropaganda!? Lite nyhetssaker, mye politikk og veldig lite objektivt.
Vis hele sitatet...
Jeg kjøpte en toliter med vaniljeis på Rema her om dagen. Da jeg kom hjem viste seg at den var iskald!

Klassekampen er en avis med et politisk standpunkt på venstresiden og det har de aldri lagt skjul på. På samme måte som bl.a VG, Dagens Næringsliv og Vårt Land uttrykket de ofte meningene sine i ledere, kommentarer, kronikker osv. Men når det gjelder dekningen av nyhetssaker er de grundige og gode sånn som journalister skal være. Man finner svært sjelden at journalisten lar sine egne synspunkter skinne igjennom i dekningen. Avisa er som regel mellom 30 og 50 sider lang så det er jo begrenset hva de klarer å dekke, men jeg setter pris på at de prioriterer politikk, samfunn og kultur i stedet for sport, tv, kjendiser og kjole-terningkast.
Norges beste avis: Dagens Næringsliv (nei det er ikke bare Høyre-preik). DN er uten tvil den norske avisen som driver mest gravende journalistikk og har mye godt utenriksstoff!
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Dagens Næringsliv - Beste avisen.
Så kommer Aftenposten.
Dagens Næringsliv og Klassekampen, der har du de beste norske avisene. Disse avisene er selvsagt vinklede, men de leverer likevel endel materiale av god journalistisk kvalitet.

Vinklede aviser er egentlig ikke problemet. Det som er problemet er den kommersielle trenden som utvanner journalistikken og erstatter den med tabloid intetsigende underholdning.
Jeg foreslår:
http://www.sistenytt24.com/

Der kan du velge selv å lese hva du vil lese om, uten å måtte gå igjennom 140 fremsidebilder av puppene til en popstjerne som har tatt operasjon osv.