Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1102
Fikk kameraet (DSLR) mitt stjålet for ikke så lenge siden, tilfeldig person som buffa det fra meg mens jeg var uoppmerksom. Totalt fikk han med seg saker og ting til en verdi av nesten 10 000,-. Det er blitt politianmeldt men av tidligere erfaringer vet jeg at politiet liker best å sitte på rævva og skrive på papirene på kontoret, så jeg tenke om det ikke kunne være noe jeg kunne ha gjort selv for å få oppklart det.

En ting jeg har tenkt på er å utnytte exif-data. Om personen er dum nok til å legge ut bilder tatt med kameraet på intrarnetz vil jo (mest sannsynlig) exif'en ligge ved. Er det noe hjelp å få ut ifra dette? Vet at det finnes diverse nettsider som kan finne bilder vha. serienummer, er det muligheter for å få gjort mer enn dette?
Samtidig vil jeg skrive i diverse kjøp/salg-grupper på facebook i tilfelle noen blir tilbydd et stjålet kamera.

Setter pris på all mulig hjelp, er veldig glad i det kjære kameraet mitt

(edit: typo i tittel...ouch)
Sist endret av Eplegutten; 24. august 2012 kl. 17:15.
Uff, jævlig kjipt.
Jeg hadde ihvertfall sjekka finn.no daglig.
Jeg har aldri prøvd å tracke via serienummer, men det sies jo at det skal gå på blandt annet denne siden
koster penger men er vel verdt 10$ om det faktisk funker.

Gi oss en update om du finner ut av noe da, og lykke til.
Sist endret av random36598; 26. august 2012 kl. 21:21.
Prøv å utlys en dusør og heng opp lapper i nabolag. Det er og ofte lokale fotolag som har egne sider på face osv,.