Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 8312
Hei! Jeg lurte på om noen av dere vet om ett par gode team building oppgaver?

Det burde ikke være mye forberedelser knyttet til oppgaven, og vi er 6-7 personer. Helst litt praktiske oppgaver.

Grunnen at jeg lurer på dette er at jeg sitter på kurs og vi har fått forhandlet oss frem til at vi kan finne egne team building oppgaver. De som kurs lederene finner frem er latterlige..
Vi hadde noe sånt på jobb engang, og da var det noe greier med at man fikk delt ut så så mange ark, så var det om å bygge det høyeste og mest stødige tårnet ved å kun brette arkene og bruke maks 1m teip eller noe
Jeg har et par forskjellig, men jeg vet ikke om de inngår i den "latterlige" kategorien.

1.
Utstyr:
hyssing

En team buildings oppgave der det spennes opp et "edderkoppnett" med av hyssing. Mellomrommet mellom trådene må ikke være så smale at man ikke kommer igjennom dem men heller ikke for store.
Nettet må henge i en hvis høyde slik at det skaper utfordring og gå helt ned til bakken.
Oppgaven blir da som følger: Hele gruppen skal komme seg over, gjennom eller under nettet. Det er ikke lov å bruke samme "hull" i nettet 2ganger, en skal over toppen av nettet og øvelsen skal utøves uten berøring av nett.

2.
Utstyr:
Tau 2m(?)*X
Strikk (type stoffstrikk/paradisstrikk)
Bøtte

Bøtten skal stå i midten av gruppen.
Like mange tau som det er i gruppen skal være festet i den runde strikken som ikke skal være for stram eller løs. Oppgaven er å sammen med gruppen få strikken rundt bøtten ved å trekke i tauene, løfte den opp og gå to ganger rundt bøtten mens man holder den oppe i luften og holder sitt eget tau.
Hvis strikken er for stramt vil det kunne bli for lett å løfte bøtten/eventuelt umulig å få den på.
Hvis strikken er for løs vil den bli lett å få på, men umulig å få løftet bønnen.

Vet ikke om noen av disse øvelsene var noe særlig siden de trenger litt forberedelse, men det er dette jeg kan bidra med...

3.
Lyst på å bli våt?

Utstyr:
10L bøtte
Gruppen samarbeider om å holde 10Litersbøtten oppe i luften med bena imens de ligger på ryggen og jobber sammen om å forflytte seg rundt bøtten. Bøtten er fylt med vann og de "svake" leddet i kjeden får slite mest. Et forslag er å starte med lite vann å jobbe seg oppover.

Den siste forutsetter skift og sol.
Den siste der var jo litt genial duffoff

Bare pøs på med flere oppgaver. Takker for alle svar så langt..
Sist endret av Cybergasm; 23. april 2007 kl. 10:46.