Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1117
Hepp!
I windows oppgavebehandling (ctrl alt del) er det ei rute for prosesser. Før hadde jeg rimelig kontroll over hva som befant seg der, men nå sist jeg sjekket har det plutselig kommet til en haug med div, jeg ikke har peil hva det er.

Ruten under "oppstart" så systemkonfig (msconfig i kjør) har også blitt overgrodd med diverse, noe som fører til at det kan ta 5 minutt med en restart.

Vet ikke helt hvordan jeg skal gripe det ann med å få dette back to normal.

Er windows xp jeg har, på ei maskin som snart begynner på sitt 7. år i trofast tjeneste (som jeg nekter å bytte ut)
Lenge siden du har formatert da? Prøvd å kjørt Ad-aware / Antispyware? Kan være prosesser der som ikke er helt bra, som er tilknyttet bl.a spyware. Du kan godt google disse prosessnavnene og se om du finner ut nøyaktig hva de brukes til..
Autoruns er jo noe ala oppstart i systemconfig, men den tar for seg alt. Kan jo hende den hjelper litt bedre.

Ellers kan du kanskje analysere bootprosessen med Bootvis for å se hva som tar tid.
Prøv å deaktiver det meste i msconfig.. det værste som kan skje er vel at et program du bruker mye, ikke starter opp sammen med windows.
har ALDRI formatert. aldri brukt antivirus heller. hehe.
Har både ad-aware og spybot.
Jeg skal prøve noen av de andre tipsene her. thnx
Da er pcn din mest sannsynlig full av virus hvis det er windows du kjører... Antivirus progget mitt var defekt en gang, uten at jeg hadde merket det. Fant ut at jeg hadde rundt 600 virus etterpå
Sitat av TinnSoldat
Da er pcn din mest sannsynlig full av virus hvis det er windows du kjører... Antivirus progget mitt var defekt en gang, uten at jeg hadde merket det. Fant ut at jeg hadde rundt 600 virus etterpå
Vis hele sitatet...
Antivirus er satans høyre hånd. Hadde norton for 2-3 år siden, å dataen har aldri vært så treig å jævli som den var da. Slettet det via legg til fjern progs, men sliter enda med diverse Norton meldinger og sånt kødd som kommer opp. Norton er det værste viruset jeg noen gang har hatt!
Norton er jævlig ja, det var det som sviktet da jeg fikk infeksjon, prøv avg free, det funker faktisk og pcn blir ikke treig
Sitat av UngarEffect
Antivirus er satans høyre hånd. Hadde norton for 2-3 år siden, å dataen har aldri vært så treig å jævli som den var da. Slettet det via legg til fjern progs, men sliter enda med diverse Norton meldinger og sånt kødd som kommer opp. Norton er det værste viruset jeg noen gang har hatt!
Vis hele sitatet...
Enig, men man oppdager fort hva som tar systemressurser. Jeg har ikke rørt Norton på, tja, 5 år eller noe sånt, og jeg hører ikke på snakk om at det har blitt bedre med årene. Jeg har ikke bruk for den! hvis du fortsatt har rester etter Norton'en din, kan kanskje Norton remover være noe for deg?

Selv kjører jeg AVG på en PC, og absolutt ingenting på en annen PC. Sjekker den andre PC'n 1-2 ganger året (via et backupimage jeg lager og mounter), og finner aldri noe virus (hittill).