Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  41 4370
noen som vet noe om hvordan mappet blir på det nye spillet til FunCom? hadde vært kult å sett
Må virkelig anstrenge meg for å ikke skrive dette i caps lock. Herregud, som jeg gleder meg.
Jeg lurer på når det kommer ut. Blir fun å prøve det
April 2012.
Har ikke fulgt med på uttalelser fra Funcom på en stund, men sist jeg hørte April så var det bare rykter.
Har noen sett gameplayen til the secret world? Sorry ass, men det skjer ut som det ble laget i 2004.
Funcom har sagt at launch skal vera i April.

Her er ein leak med 15min speletid frå TSW - http://www.123video.nl/playvideos.asp?MovieID=1114967

Gleeeeer meg til spelet kjem ut
Sitat av oppnedjuletre Vis innlegg
noen som vet noe om hvordan mappet blir på det nye spillet til FunCom? hadde vært kult å sett
Vis hele sitatet...
Etter hva jeg har fått med meg så er det flere verdner og flere dimensjoner, så er sikkert flere kart.

Fy faen som jeg gleder meg as, noen som vet om hva slags requirements man trenger til pcen sin?

Her er en lang gameplay trailer for de som ikke har fått med deg seg .
http://www.youtube.com/watch?v=Uk57oisDDJ0
gidd å være grafikkhore da..

Sitat av hermando Vis innlegg
Har noen sett gameplayen til the secret world? Sorry ass, men det skjer ut som det ble laget i 2004.
Vis hele sitatet...
gidd å være grafikkhore da..
Noen som vet hva kravene til TSW vil være?
Virker som et artig spill, kommer nok til å prøve det, bare det ikke blir like stor fail som Conan.
Men må si etter å ha lest på forumer at det virker litt tragisk når jeg ser at alle er 100% roleplay galninger som ser ut til å leve seg i den hemmelige verdenen.
Secret world grafikken kommer ikke til aa skuffe noen for aa si det saan. Grafikken er helt raa til aa vaere mmo sp0r du meg.
Kaizen
Blir nok atter en flopp fra failcom. Dårligste spillselskap ever...
Sitat av OttoSonetto Vis innlegg
Blir nok atter en flopp fra failcom. Dårligste spillselskap ever...
Vis hele sitatet...
Du tar vel litt hardt i nå, men må si at Funcom har utviklet seg mere mot Failcom..

Vil si at "Den lengste reisen(1999)" er ett utrolig bra spill produsert av Funcom.

Storyen er helt fantastisk og gjør at man får lyst på mere, oppfølger kom ut i 2006 og var et relativt bra spill.
Det er Ragnar Tørnquist som styrer(Writer/Director) skuta på TSW så dette blir bra :-) For alle som har spelt Den lengste reisen veit kva eg meiner... Det skal være mange hint frå Den lengste reisen og Drømmefall i TSW
Skal være enig at den Den lengste reisen var et fantastisk spill. Men husker godt når brodern skulle begynne med AOC. Han sa pent farvel til alle vennene i wow og disenchanta alt gearet for å begynne med AOC som skulle være så mye bedre. Etter to måneder var han tilbake i wow hehe
▼ ... noen uker senere ... ▼
det er jo ikke bare funcom som produserer TSW da, EA Games er med i produksjonen de og så er vell LITT høyre budsjett på TSW en Conan
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
At EA er med i spillet (no pun intended) er vel neppe noe pluss...
▼ ... noen uker senere ... ▼
hmm, er som man ser det.. med EA på banen øker vell budsjettet med et par kroner vill jeg tro
▼ ... noen uker senere ... ▼
Folkefiende
Toaru's Avatar
Flere som har preordret dette eller? Fikk tilogmed reservert mitt ekte navn!
Har prøvd beta'en. Ikke veldig imponert :/. Får se når det fulle spillet kommer ut
Nå er release datoen 19 juni, var det ikke egentlig april a? Kommer de til å bytte igjen mon tro?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Her er en ganske omfattende trailer fra GDC '12 http://www.youtube.com/watch?v=TBSUgKbKaWs. Har hatt litt blandete følelser rundt dette spillet, men kommer garantert til å teste det ut. Om det klarer å utnytte potensialet til det fulle, blir dette tidenes spill!
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Noen som spiller? er det bra etc?
Kjøpte nettopp TSW og ser frem til å spille det. Er generelt skuffet etter å ha spillt en del Diablo 3 så da er det greit med noe nytt å gjøre når man uansett er hjemme med brukket bein

Men først må jeg få sendt dama på hytta...
Jeg spiller, og jeg er veldig imponert. Synes de har polert spillet bra fra første åpne betahelgen. Stemningen, karakterene og questene er virkelig godt laget. Det at man må tenke selv, og faktisk lese questene er moro. Nå ser det også ut som Funcom har lært av sine tidligere feil, da det rapporteres om samme standard på content hele veien. Et spill jeg håper jeg kan kose meg med i flere år fremover.
Jeg spiller på Huldra serveren, heter Astrala og er Dragon!
▼ ... over en måned senere ... ▼
The Secret World sin første måned er unnagjort, og Funcom feirer dette ved å gi alle en mulighet til å prøve spillet gratis i helgen! http://www.thesecretworld.com/news/c...e_secret_world. Anbefaler alle å sjekke det ut, er virkelig noe annerledes innenfor mmo-sjangeren.
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Allure... Hvordan er det med items/ levels etc? Tar det lang tid osv?
Nå er det jo i utgangspunktet ingen levels i vanlig forstand, men items har qualitylevel (0-10). Om du skipper alt av cutscenes, historie, investigation-quest osv. vil du nok kunne klare full ql10 i løpet av en ukes tid. Men ettersom endgame starter i det spillet starter er det ikke noe poeng i å stresse seg gjennom. Det gjør at det er et veldig casual-vennlig spill, og da hver karakter etterhvert kan spille alle klasser (dps, healer, tank), er det heller ikke noe behov for alts.

Jeg har fire og en halv dag ingame nå, og jeg er i sone seks. Så tiltross for relativt få soner, tar hver sone mye tid.
Du sier end-game starter når spillet starter, kan du fortelle litt mer hva du legger i dette. Ville tro end-game krevde at man f.eks. hadde spillt gjennom en del av storyen og skaffet seg items med i hvertfall en minimums quality-level slik at man klarer å gjøre noe skade?
Det han kanskje mener er at instancene i spillet er ganske så episke allerede fra start. Siden verdens undergang er et gjennomgangstema fra du starter, så føles hele TSW litt ut som endgame.

Kan vel gjøre første instance når man er på QL2-3, har spillt casual i ca 3 uker og er QL 8-9 nå.

Synes spillet har en veldig behagelig form og hele det "ingen levels, ingen klasser" gameplayet gjør at man virkelig kan kose seg der man er, istedetfor å rushe til max level for å gjøre raids. Man kan totalt (hvis man vil og orker) skaffe seg 525 ulike abilities til karakteren sin, + x-antall skjulte abilities. Så det å spille for å maxe ut karakteren sin vil nok ta laaaaang tid.
Sitat av Bishop Vis innlegg
Det han kanskje mener er at instancene i spillet er ganske så episke allerede fra start. Siden verdens undergang er et gjennomgangstema fra du starter, så føles hele TSW litt ut som endgame.

Kan vel gjøre første instance når man er på QL2-3, har spillt casual i ca 3 uker og er QL 8-9 nå.

Synes spillet har en veldig behagelig form og hele det "ingen levels, ingen klasser" gameplayet gjør at man virkelig kan kose seg der man er, istedetfor å rushe til max level for å gjøre raids. Man kan totalt (hvis man vil og orker) skaffe seg 525 ulike abilities til karakteren sin, + x-antall skjulte abilities. Så det å spille for å maxe ut karakteren sin vil nok ta laaaaang tid.
Vis hele sitatet...
er vel rimelig å annta at når end-game begynner å bli populært får man følgende krav:

Du må ha X antall points i disse skilsene:[liste-med-skills]
Du må ha relevant gear i quality-level: y

Så på den måten ender man jo opp på det samme med at man egentlig må rushe for de skillsene slik at man kan begynne end-game. Forskjellen jeg ser er at man egentlig bare kan fortsette å "levle", selv etter man er sterk nok til å kunne delta i end-game content.
Limer inn et svar fra Intervju med Ragnar Tørnquist

RAGNAR:

The end game is crucial, but, as with many other areas, The Secret World approaches this a bit differently. We have always looked at our entire game as an end game: without any classes or levels, there’s much more focus on the horizontal progression, and players will spend a lot of time exploring different paths in the Ability Wheel, combining weapons and skills in new ways, going head to head in our PvP battlefields and persistent warzones, and expanding their arsenal of weapons and talismans in order to play different roles where needed. Our dungeons also provide a really solid challenge to even the most experienced players, and explorers and adventurers will find plenty of reasons to return to the adventure zones with regular investigation mission updates. Not to mention the deep crafting system, the lore and achievements, the leaderboards, the huge amount of clothing to unlock — and more.
Vis hele sitatet...
Slik tradisjonell endgame er i TSW i dag, kan du gå de åtte vanlige dungeons som Elite, og fem av de som Nightmare-mode. I tillegg til Lairs som er i de fleste soner hvor man kan summone bosser. Det skal også komme raids etterhvert. Dette krever selvfølgelig at du har godt gear, men det er ikke det samme rushet for å komme dit.
Kjøpte tSW i går, og må si dette er akkurat slik et mmo jeg har venta på. Det er mmo: check. Det er zombier: check. Du må bruke skallen: check.

Likte også dette nye level systemet de har.
Dette har jeg trua på
Låter spennende, ett spørsmål til dere TSWspillere: Hva synes du om slossing grafikken? på en skala fra wow via Diablo3 til Tekken, hvor wow er dårligst og tekken best
For en rar måte å rangere ting fra best til dårligst - når ting er så ulike. Mekanikken i slossen er veldig ulik i fra spill til spill. I TSW har masse spells "cone-damage", men det er fortsatt egnelig target og trykk på riktige hotkeys. Så jeg fikk veldig standard mmo-følelse av slossingen bare litt kamuflert. (jeg likte det ikke helt.)
Combat er vel et punkt mange synes Funcom kan forbedre, selv synes jeg det fungerer fint. Det er vanlig mmo-stil med target og hotkey, men du kan kun ha syv aktive, og syv passive skills. Noen av disse bør være builders, mens andre bør være finishers. Dette gjør at du må bytte mellom forskjellige builds ettersom hva slags mobs du treffer på. Folk finner vel ikke combat som det mest spennede i TSW pr dags dato, men det blir smak og behag. AoC hadde mer spenstig combat, men etter noen timer føltes det relativt standard det også, i hvertfall i PvE.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Batshit insane
Quadraxis's Avatar
Hva synes dere om investigation missions? Må si jeg digget den som omhandlet Theodor Wicker i Savage Coast og den i Transylvania med Dr. Varias.

Og til dere som eventuelt googler dere fram til alle svarene; shame on you.
Er det verdt å kjøpe dette spillet? Ser ganske så likt ut som alt annet som blir slengt ut på MMO-markede nå til dags..
Vent heller 5 dager så slippes Guild Wars 2 ut for de som har forhåndskjøpt. Offisiel release er 28 aug. Videoer finner du tonnevis av på youtube
▼ ... over en måned senere ... ▼
Noen som spiller det enda? Har spilt det en ukes tid nå, og liker det. Fin story, og bra variasjon på questene.
Noen som kan anbefale et guilde\kabal for templars? Må godta casuals... Føler behov for bistand noen ganger