Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 858
Heihei idag har jeg gått til innkjøp av nytt anlegg-logitech z-5500. Sliter litt med å koble dette. Har fått alt rett bak på subwoofern men aner ikke hvordan jeg skal koble fra "styredelen" til laptop. Skal jeg bruke medfølgende kabel eller trenger jeg en til for å benytte laptop? Kan noen forklare hvordan jeg burde koble for å få lyd i alle delene og hva slags innstillinger jeg skal ha på hoveddelen? Surroundeffekt er ikke veldig viktig men hadde vært fett. Viktigste er forsåvidt lyd i alle deler. Unnskyld evt. Skriveleifer, har bare ipoden til rådighet atm.
Les brukermanualen som fulgte med anlegget.
toppidrettsutøver
toffer125's Avatar
Du vet bak kontrollpanelet, der du styrer lyden, er det 3 utganger, med forskjellige farger, du kan koble kabelen som fulgte med anlegget inn der (på alle plassene) og bruke den grønne eller den svarte inn i din laptop
OSTEPOP!
vangsfreaken's Avatar
Trådstarter
Sitat av toffer125 Vis innlegg
Du vet bak kontrollpanelet, der du styrer lyden, er det 3 utganger, med forskjellige farger, du kan koble kabelen som fulgte med anlegget inn der (på alle plassene) og bruke den grønne eller den svarte inn i din laptop
Vis hele sitatet...
Jeg gjør det men får ikke full effekt

Vivalatrina: prøvde det, engelsk er tydeligvis ikke min sterkeste side........
toppidrettsutøver
toffer125's Avatar
Sitat av vangsfreaken Vis innlegg
Jeg gjør det men får ikke full effekt

Vivalatrina: prøvde det, engelsk er tydeligvis ikke min sterkeste side........
Vis hele sitatet...
Er du helt sikker på at du har lyden på selve laptopen skrudd på maks, hvis den ikke er det, vil du heller ikke få maks lyd på anlegget :P
OSTEPOP!
vangsfreaken's Avatar
Trådstarter
Sitat av toffer125 Vis innlegg
Er du helt sikker på at du har lyden på selve laptopen skrudd på maks, hvis den ikke er det, vil du heller ikke få maks lyd på anlegget :P
Vis hele sitatet...
Ja, tross alt missforsto du. Jeg mente jeg ikke får lyd i alle elementer.
Har du stilt inn setting på kontroll-poden på:

Input: Direct 64-24
Effect: PLII Music

Det er iallefall instillingene for musikk
Sitat av vangsfreaken Vis innlegg
Ja, tross alt missforsto du. Jeg mente jeg ikke får lyd i alle elementer.
Vis hele sitatet...
Koble den grønne 3,5mm jacken i pcen din, om du ikke har 3 lydinnganger, så går du på fjernkontrollen og trykker på "effect", så kan du velge mellom stereo, stereo x2 (foran og bak), dolby surround movie, dolby surround music osv.. De to sistnevnte vil få alle høyttalerne til å spille, selv om det ikke er "ekte" 5.1 lyd som spilles.
toppidrettsutøver
toffer125's Avatar
Sitat av vangsfreaken Vis innlegg
Ja, tross alt missforsto du. Jeg mente jeg ikke får lyd i alle elementer.
Vis hele sitatet...
Sorry, skyt meg, jeg leste feil
OSTEPOP!
vangsfreaken's Avatar
Trådstarter
Sitat av toffer125 Vis innlegg
Sorry, skyt meg, jeg leste feil
Vis hele sitatet...
Skal være snill å la vær, alle kan gjøre feil

Nå har jeg satt den til PLII Music og tester i morgen tidlig takk til alle som svarer

effekt: PLII Music input:direct, men jeg får bare lyd i center høytaler og høyre front?

just glem it, gikk over alle ledninger.var visst en løs bakpå hoveddelen..........

takker for hjelp alle sammen