Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 881
Hellu

Jeg har en Denon AVR 1508 som kveld for en stund siden etter å ha blitt brukt på en serdeles dårlig ventilert plass.
Når jeg slår den på nå, går den inn i (etter hva jeg har lest meg til) force protect mode (eller noe i den dur).

Jeg har peiling lik null, så en titt på innsiden gjorde meg ikke mye klokere. Men, jeg las om en annen som hadde et lignende problem, og han ble rådet til å se etter komponenter med hvitt skum rundt, fordi det tydet på at denne var gåen.
Jeg har mange slike. Spesielt rundt to store kondensatorer.



Er det noen som kan avklare litt rundt dette for meg?
I tillegg; finnes det et firma jeg evt. kan sende den inn for reparasjon til? Vil det være verdt det?



Edit: link til bilde:
http://bildr.no/view/805449
Sist endret av Definite; 21. januar 2011 kl. 15:17.
Skal du ha den på service så gi den til Hifi Klubben (som er leverandør av Denon). De har kurante priser på service og reparasjoner, ihvertfall etter hva jeg har erfart.
Det hvite skummet i bildet ditt er et eller annet tetningsstoff, og ikke elektrolytt som har lekt ut fra kondensatorne.
Sist endret av VivaLatrina; 21. januar 2011 kl. 19:43.
Samme skjedde meg en gang med en tidligere forsterker. Dette var dog ikke veldig lenge etter jeg kjøpte den så jeg fikk bare en annen dyrere forsterker siden de ikke hadde flere inne av min.

Kjøpte forsterkerern for 10k - endte opp med å få en forsterker til verdi av 16k.
Definite's Avatar
Trådstarter
21 5
Takk for svar!

Da skal jeg ta kontakt med HiFiklubben og høre om de tror det lønner seg, og evt. sende den dit