Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 2064
Jeg fikk en visjon for noen dager siden, og det er at jeg skal ta fra hverandre en stationær pc og slenge alle delen inni en ribba hybelkomfyr

-Det skal vere en skjer på døren
-Platene skal ha CD-rom under seg, og sklir unna når du trenger det
-To viftekontroller fra to av knappene på siden
-En av knappene skal vere for å slå av og på pc'n
-Den kommer til å ha en intern harddisk
-Skal ha en hdd leser skjult som en brødrister ved siden av
-Tastatur skal kunne sklis under for å spare plass
-USB 2.0 kontakter ved siden av skjermen
-Inni skal jeg ha et lys som minner om en komfyr så det skinner gult ut av viftene

Tenkte jeg bare skulle holde utkikken etter delene jeg trenger.

Men har et problem jeg ikke helt vet ossen jeg skal løse, WiFi antenna.
-Det er et PCI kort (tror jeg) som har tre ledninger opp til et kover på toppen av det orginale pc kabinettet, hvordan skal jeg montere denne på det nye kabinettet?

-Og hullene til hovetkortet, det er bare å merke med tusj og borre sant?

-CD romen tenkte jeg at jeg skulle modifisere litt så det ene (eller begge altså 2 CD-rom) sklir tilsiden når man skal åpne den.

Hadde ingen anelse om denne skulle på hardware forumet eller på DIY forumet.

Og takk på forhånd
Sist endret av knivibaguet; 7. august 2012 kl. 12:44.
Dette høres dritkult ut!

Jeg hadde først fått ut alt av innmat i komfyren(men regner med at du har tenkt det samme).

Det er bare å borre ut hull det du vil ha disse, men en ting jeg hadde bekymret meg mer for er kjøling, en slik ovn er jo i utgangspunktet bygd for å holde på varmen! Mye av dette løser du jo med å ta ut innmat, men du må nok lage noen gode vifte/lufte hull/kanaler..
▼ ... noen uker senere ... ▼
Hohihohaho!
knivibaguet's Avatar
Trådstarter
Sitat av espusen Vis innlegg
Dette høres dritkult ut!

Jeg hadde først fått ut alt av innmat i komfyren(men regner med at du har tenkt det samme).

Det er bare å borre ut hull det du vil ha disse, men en ting jeg hadde bekymret meg mer for er kjøling, en slik ovn er jo i utgangspunktet bygd for å holde på varmen! Mye av dette løser du jo med å ta ut innmat, men du må nok lage noen gode vifte/lufte hull/kanaler..
Vis hele sitatet...
jeg har planer om å bruke den resterende viften i komfyren fordi den er ganske stor, bytte ut motoren viss den er en 230v motor, kjølinga kan jeg eventuelt prøve å hammre/stemple ut sånne lufte hull som er der fra før av så det ser orginalt ut.
Sist endret av knivibaguet; 22. august 2012 kl. 22:18.
HaHaHa, KP for helt crazy ide og prosjekt, men kan bli utrolig morro

Vist du har bilde av det er WiFi kortet eller oppgir model & merke betegnelsen så skal jeg hjelpe deg med hvordan du fikser antennene. Har selv modifisert div. rutere og vet hvilken kabler og plugger som brukes, samt vet om en del gode selgere som selger greie kabler til slikt bruk på ebay
Hohihohaho!
knivibaguet's Avatar
Trådstarter
Dette er WiFi kortet:
http://dl.dropbox.com/u/9774192/Komfyr-pc-WiFi.JPG

Og her er selve pc'n jeg har tenkt å ribbe
http://dl.dropbox.com/u/9774192/Komfyr-pc.JPG
Sitat av knivibaguet Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Se her ja, di 3 antennekablene du ser gå ned på nettverkskortet er av U.FL

Så du trenger 3 kabler med U.FL til RP SMA Female ... denne jeg linket til er 10 tommer lang. Søker du på ebay etter "U.FL RP SMA Female" finner du den i ulike lengder og forskjellige "Female plugs" av RP SMA.

Disse lar deg borre hull der du vil ha antenne, snike RP-SMA gjennom hullet og feste antennen på utsiden. Du kan enkelt også bytte til en annen antenne. Anbefaler kanskje at du fester "U.FL" pluggen på nettverkkortet med noe "hot-glue" slik at den ikke løsner.

Den første linken jeg linket til er en selger jeg har handlet slike med før, har ikke noe å utsette på kvaliteten.

Lykke til videre
Hohihohaho!
knivibaguet's Avatar
Trådstarter
men en ting jeg ser på det orginale cabinettet er at antenna på det er 3 metall plater på et kover på toppen av pc'n.
http://dl.dropbox.com/u/9774192/komfyr%20pc%20001.JPG

Noen mulighet for at jeg kan bruke dette? eller blir det kluss med bølgelengden og vil da jøre at det blir elendig tilkobling?
Har en biquad antenne jeg kunne brukt, men brillen er ikke helt 100% og tenker jeg skulle lage den på nytt :-/

men siden det er tre koblinger, betyr det at jeg da kan ha tre individuelle antenner da? for det ja meg en morsom idè til enda en feature, men har du noen tegninger for en parabol WiFi antenn? for tenkte jeg kunne montere den under en av kokeplatene så er det bare til å vippe denne opp og rette den mot tilknytnings punktet.
Tja, ser jo ut som det bare er 3 metallskjold ( kanskje 3 små kretskort, men antennen i dette ? ) som er skrudd fast med hver sin skrue ut fra hva jeg klarer å se på bildet ( noe uskarpt ).

Men vist du får fjernet dem uten noe mere om og men, uten å skade antenne inne i skjoldet og kablene ( di kan være følsomme for harde knekk, obs obs ), så er det ingenting som stopper deg for gjennbruk av disse. Bare passe på at det er 5-10cm mellomrom mellom disse 3 metallskjoldene som inneholder antennene når du finner ny plassering for dem.

En biquad er jo veldig enkelt å lage, disse bruker jo å ligge mellom 9-12dB ... di vanlige små dillesakene som er standard er jo bare 3dB, kanskje 5dB om du er heldig.
Sist endret av Mantuz; 23. august 2012 kl. 20:24.
Hohihohaho!
knivibaguet's Avatar
Trådstarter
jeg kan bekrefte at dette ikke er noen som helst type krets kort (beklarger for uskarpt bilde) det er bare noen metall skjold, ser ut som det kan vere av alu.
http://dl.dropbox.com/u/9774192/komfyr%20pc%20002.JPG
Urk ... ja en slik der "Gap Field" sak som er stanset ut av noe tynn kobber eller noe. ( skal angivelig ha mellom 3-5dB, men det har jeg mine tvil om, har ikke testa, finner ikke vits med å bruke slike )

JaJo ... så lenge du orienterer alle di 3 antennene på linje og samme vinkel så skal jo det fungere.

Dem er jo litt dumme med tanke på vist du vil ha dem skjult inne i en metall komfyr da

Beste plassen ville jo vært over kokeplatene på toppen, men dette lar seg vel ikke gjøre om du lager til en eller annen falsk vegg bak kokeplatene med td. noe som ser ut som falsk fliser eller noe, å så gjemmer du bare disse bak denne veggen.

Kunne jo være at du får festet noe annet kult på en slik falsk flisevegg som td. temperaturmåler, klokke/eggur eller lignende.
Hohihohaho!
knivibaguet's Avatar
Trådstarter
er ikke helt sikker på det med flise vegg altså, den skal se ut som en hybelkomfyr men trenger ikke vere på et kjøkken, tenkte jeg skulle legge den ut på ebay når jeg er ferdig med den og har kost meg litt med den selv

men det med flisene skal jeg ha i på lur, attachment kanskje?
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Hohihohaho!
knivibaguet's Avatar
Trådstarter
Dette prosjektet har vist blitt skuffet under et teppe for meg i nesten et halvt år nå :O

Men siden jeg ikke finner noen plass for hvoedkortplate lurte jeg på om noen her vet noe om hvor man finner det?
Ser det er mange som hinter til multiplex sine sider men de er nede/solgt ser det ut som
kan du ikke bare kjøpe et brukt kabinett?
Får vel de for 200-300 ish og bare fiske ut hk plata
Hohihohaho!
knivibaguet's Avatar
Trådstarter
Mhe, dette er et Ultra-lavbutsjett-prosjekt. Og ser det kan vere billigere å kjøpe HK-plate for seg selv...

Edit: Kan kanskje få tak i en egen metallplate ganske billig å da er det jo bare til å få måla og drille noen hull.
har ikke dustinhome noe sånt? vet jeg fant det til en annen bruker for ei stund sia, bare let litt