Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 3389
Hei!

Jeg har pc fra skolen som jeg var ferdig med i fjord og kjøpte da denne ut.
Jeg vil nå skifte passord på domenet mitt. får ikke gjort dette fra administrator da det er eneste aktive bruker.

Dette er pc fra Buskerud Fylkeskommune.
Er en hp 6735b

Daggy
Du må logge på skolenette for og gjøre det.
Daggy's Avatar
Trådstarter
du mener altså på skolen sitt trådløse nettverk eller it's learning?
Skolen sitt trådløse nettverk.
Sist endret av Dimergon; 11. mai 2011 kl. 22:56.
Må passe på at du ikke bare får bytta passord, men også satt deg som administrator nå som du har kjøpt ut PC'en.
Om du fortsatt kommer deg inn på pcen, vil jeg anbefale å legge reinstallere OSet. Opperativsystemene på skolepcer er dedikert til fylket, om jeg har fortstått det rett, noe som setter deg i et domenefengsel.
Daggy's Avatar
Trådstarter
Sitat av Dimergon Vis innlegg
Skolen sitt trådløse nettverk.
Vis hele sitatet...
Går jeg fortsatt på kontrollpanel --> Kontotyper osv?


Min bruker(domene) bruker jeg ennå og har en egen bruker som heter administrator. Jeg på mitt domene er vel admin siden jeg kan instalere osv som jeg vil. Kunne ikke før men noe vi fikk skaffet oss

Sitat av Awarize Vis innlegg
Om du fortsatt kommer deg inn på pcen, vil jeg anbefale å legge reinstallere OSet. Opperativsystemene på skolepcer er dedikert til fylket, om jeg har fortstått det rett, noe som setter deg i et domenefengsel.
Vis hele sitatet...
Det er vurdert reininstalert men blir vel heller ny pc med tiden da denne er full av støv og varmeproblemer.

oset er dedikert fylket og er tung for pc'en ja.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Nei.

Du trykker ctrl+alt+delete og velger change password når du er tilkoblet domenet.

Men sjansen er vel relativt stor for at datamaskinkontoen er slettet.
Sist endret av AtXbYeA; 11. mai 2011 kl. 23:36.
Du må be IKT-ansvarlig å sette deg som administrator.
Hvis ikke må du tilbake hver gang du skal bytte passord. Men er fremdeles ofte en del begrensninger, er derfor enig i at du bør installere windows på nytt.
Reinstallerte de den ikke når du kjøpte den ut!?!?!? Hvilken drittskole gikk du på?
Litt offtopic: Jeg var på dataen til skolen for ett par dager siden hvor jeg fant "domene admin user" og passord i en fil i /:c - Hva kan jeg gjøre nå?
Sist endret av Rain Man; 12. mai 2011 kl. 00:25.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av Rain Man Vis innlegg
Litt offtopic: Jeg var på dataen til skolen for ett par dager siden hvor jeg fant "domene admin user" og passord i en fil i /:c - Hva kan jeg gjøre nå?
Vis hele sitatet...
Du kan teste om det et er troll fra en bruker eller om det er fakta ved å prøve å logge inn med brukeren.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Meld pcen ut av domenet, så forsvinn jo begrensingene på passordbytte og slikt. Ingen grunn til å reinstallere?
Sitat av Daggy Vis innlegg
Det er vurdert reininstalert men blir vel heller ny pc med tiden da denne er full av støv og varmeproblemer.

oset er dedikert fylket og er tung for pc'en ja.
Vis hele sitatet...
Skru av bånnplate, og støvug forsiktig!
Det vil også fjerne mye av varmeproblemet, da viften din sikkert er full av støv.
Daggy's Avatar
Trådstarter
Sitat av slashdot Vis innlegg
Meld pcen ut av domenet, så forsvinn jo begrensingene på passordbytte og slikt. Ingen grunn til å reinstallere?
Vis hele sitatet...
åssen melder jeg den ut av domenet?
Når du melder pc'en ut av domenet har ikke domenebrukeren din tilgang lenger. Derfor må du først forsikre deg om at du har tilgang til lokal bruker. Feks Administrator. Tror neppe du har det. Har IT folka på skolen gjort jobben sin har de satt et langt og ugjettelig passord på den lokale admin brukeren, og slettet alle andre lokale brukere.

Det er dog mulig å resette windows xp brukers passord. (alt for lett)
http://www.howtogeek.com/howto/windo...d-for-windows/

eller du kan google rundt for å finne andre metoder.

Når det gjeldern hvordan du melder ut pcen så er det enkelt
Kjør kommandoen
net computer \\computername /del

eller
Høyreklikke Min Datamaskin - egenskaper - datamaskinnavn - endre til arbeidsgruppe.