Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  52 7168
Hei!

Som tittelen sier har jeg lyst å spille et instrument.
Har ikke lyst å lære noe fløyte, fiolin, saxofon'ish, men ting som man kanskje ikke tenker så ofte over? Har tenkt på piano, men lurer på om det er mulig å få et sånt digitalt et som lager lyd som et "ikke-elektrisk" piano? Å kunne spilt lyd som dette på det.

Ellers har jeg prøvd gitar, (med en gammel gitar som ingen får decent pen lyd ut av.) noe som er forsåvidt greit, men det er så "mainstream" når man med det første kan et instrument? Jeg kommer ikke til å gå på kurs og sånt, mest sitte hjemme på rommet med youtube som min lærer.
Hadde vært flott hadde noen komt med noe litt spessielt, som ikke mange spiller men lager fin/kul lyd, og ikke koster så mye.
Takk for innspill!

EDIT: Hvis noen har kommentarer til hvorfor jeg burde spille gitar eller piano og, hadde det vært flott de to jeg har tenkt mest på.
Sist endret av Prinlezz; 16. januar 2013 kl. 21:22.
munnharpe!
Sitat av Anarkorken Vis innlegg
munnharpe!
Vis hele sitatet...
haha, flåklypa.
Men nei, hadde nok aldri blitt noe serlig "serriøs" spilling av det. ^^
hva med trekkspill? Eller sekkepipe! Det er jo episk!
Håper du mente pianospillet og ikke vokalen i linken din!
Et midi keyboard burde være ideelt for deg. Du kan selvsagt simulere de fleste instrumenter med dette!
Du får ganske bra elektroniske piano, men da må du minst over 10,000 i pris. Da får du piano som føles ekte med tanke på tyngde, pluss at du får realistiske forskjeller etter hvor hardt du slår på tangentene. Og programvaren/lydene du kan legge inn forbedrer seg bare, så etter hvert vil du kunne legge inn mer og mer realistiske lyder.

Har ikke noen modeller å anbefale, men har testet bror min sitt en del, uten at jeg husker navn/modell. Anbefaler deg å dra til en musikkforretning som har litt utvalg, og prøve noen der.
Sitat av woff Vis innlegg
Håper du mente pianospillet og ikke vokalen i linken din!
Et midi keyboard burde være ideelt for deg. Du kan selvsagt simulere de fleste instrumenter med dette!
Vis hele sitatet...
Jeg mente pianospillet ja.
Er det mulig å få disse pianoa til rundt tusenlappen?

EDIT, så det ovenfor. Har ikke så mye penger til å bruke på en eventuell hobby.
Sist endret av Prinlezz; 16. januar 2013 kl. 21:33.
Du kan eventuelt kjøpe deg et midi-keyboard til 800-1000 og laste ned (bukta) en god programvare
Profesjonell Noob
8bit's Avatar
Hva med kazoo?
Enkelt, billig, kult.
(kjøp metall og ikke plastikk, da dette holder lengre og er generelt av bedre kvalitet)
Sitat av Prinlezz Vis innlegg
haha, flåklypa.
Men nei, hadde nok aldri blitt noe serlig "serriøs" spilling av det. ^^
Vis hele sitatet...
Kan du spille det ordentlig høres det egentlig ganske kult ut.
Du kan jo ta en titt på finn.no etter noen billige keyboard. Eventuelt gis-bort pianoer, men det krever muskler/$ og plass.

Spiller selv litt piano på hobbybasis og bruker youtube som musikklærer. How To Save A Life var noe av det første jeg prøvde å lære meg, men ga opp når det ble vanskelig så jeg står kun igjen med introen..

TIPS
Hvis du skal begynne å spille piano bør du prøve å starte med Für Elise, hvis det blir for vanskelig kan du prøve deg på Take A Bow eller Apologize, begge er overkommelige!

Lykke til videre!
Sist endret av Deximus; 16. januar 2013 kl. 22:13.
Synes faktisk du skal revurdere fløyte jeg har spilt fløyte i 8 år, og jeg synes det er utrolig givende av mange grunner. Den dekker et veldig vidt spekter av noter, så du får veldig god trening i å lese noter, og mye variasjon. Du lærer deg å bevege fingrene raskt og presist, noe som definitivt har hjulpet meg i f.eks. gaming. På en fløyte kan du også spille mye mer forskjellig enn på mange andre instrumenter, så det er ikke noe man går lei av.

I tillegg låter det jævlig fint!
Billig og ikke mainstream sa du?. Da kan jeg anbefale deg å bygge ditt eget PVC orgel, kjøpe to stekespader og begynne å hamre løs. Litt vanskelig å rulle inn på et nachspiel, men ser ut til å dra damer på hverdager.

http://www.youtube.com/watch?v=0D2o8F2MOuI
Trommer. Veldig lett å lære seg å veldig morsomt å spille.
Du får helt chille elektriske piano til ruffly 3k,-.Jeg kjøpte meg et for en 2-3uker siden og spiller nå et par låter helt greit. Ganske enkelt så fort man blir vandt med å bruke fingrene og får litt motorikk.(et alternativ er xylofon, samme oppsett men en annen måte å spille på).
Ukulele er et instrument som er undervurdert imo. Man kan spille ganske flotte stykker på ukulele og så er det et billig instrument og dritt enkelt å bære med seg.
Hangdrums er veldig poppis på youtube on dagen, men det er kul umulig å få tak i en uten å bruke shitloads med cash. Alternativer finnes riktignok, selv synes jeg milltone ser ganske grei ut og vurderer å kjøpe en selv.
Et ord: Tuba.
Theremin er instrumentet du trenger. En skikkelig theremin koster kanskje hakket mer enn du tenker på (må fort ut med 2500 for en moog etherwave), men brukt riktig er det meget kult.
Sitat av ArtOfHacking Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Et ok elektrisk orgel koster opp imot 45 000kr, så jeg tror nok ikke han har råd til det

Selv spiler jeg både piano og cello (og munnharpe ).
Sist endret av Avatar; 16. januar 2013 kl. 23:21.
Munnspill og banjo er to instrument jeg alltid har hatt lyst å lære meg. Forøvrig så er ikke munnharpe et så dumt forslag det heller

Edit: Inlegg nummer 200
Sist endret av maniiac; 16. januar 2013 kl. 23:22.
Holder fortsatt på et midi keyboard! Her trenger du knapt bruke penger da du tydeligvis har pc med lydanlegg! Og med dette kan du spille på alle instrumentene som er nevnt i tråden bare du henter lydsignaturene til disse! Fløyte? Går bra! Tuba? Like bra.. Vokal? Jada, du får til det også!
Piano og orgel funker selvsagt! UTEN at du trenger slepe hundrevis av kilo i strenger og jern-rammer (innmaten i et flygel eller piano)!
Sist endret av woff; 16. januar 2013 kl. 23:26.
For hver dag som går angrer jeg på at jeg har lagt så mange titalls tusen i gitar, og ikke i piano. Er det én ting jeg vil lære meg, så er det nettopp det.
For ikke å snakke om at det er #1 skløttemagnet! De som tror gitar drar damer har aldri sett en pianist i arbeid.
Finnmarking
Bestill en Ocarina på ebay!
Sitat av McLovin Vis innlegg
For hver dag som går angrer jeg på at jeg har lagt så mange titalls tusen i gitar, og ikke i piano. Er det én ting jeg vil lære meg, så er det nettopp det.
For ikke å snakke om at det er #1 skløttemagnet! De som tror gitar drar damer har aldri sett en pianist i arbeid.
Vis hele sitatet...
Heller enn å sitte der å være bitter så burde du jo bare begynne å lære piano.
Du trenger jo ikke fancy greier helt i starten for å lære deg det aller mest grunnleggende. Få inn bevegelsen i fingrene og lær å lese noter. Det kan du gjøre på brukte greier enten du nå skaffer deg et vaskeekte piano, hammondorgel eller kanskje en 80 talls synth. Det er jo faktisk folk som lærer seg å spille piano helt uten å ha et instrument men som bruker noe som ser ut som en "piano-duk" der tangentene er tegnet inn. I begynnelsen så bruker de gjerne det sammens med øvelser på cd eller film, slik at de husker hvordan de forskjellige tangentene skal låte. Etter at de har klart å memorere hver tone så kan de høre tonene inne i hodet sitt når de flytter fingrene på de virtuelle tangentene. Koster deg nesten nada. Hvem vet kanskje har du en liten jerry lee boende i toppen?
Sist endret av random67489; 17. januar 2013 kl. 05:30.
Sitat av McLovin Vis innlegg
For hver dag som går angrer jeg på at jeg har lagt så mange titalls tusen i gitar, og ikke i piano. Er det én ting jeg vil lære meg, så er det nettopp det.
For ikke å snakke om at det er #1 skløttemagnet! De som tror gitar drar damer har aldri sett en pianist i arbeid.
Vis hele sitatet...
Vel, jeg er i samme båt som deg der Men, så kjøpte jeg meg et elektrisk piano så nå: http://www.youtube.com/watch?v=NdbP6cSFJXs
Kjøp el-piano og lær deg den her http://www.youtube.com/watch?v=5pidokakU4I
Ganske enkel og lære og, bare du terper på kun de "grepa".
Sitat av Deximus Vis innlegg
Du kan jo ta en titt på finn.no etter noen billige keyboard. Eventuelt gis-bort pianoer, men det krever muskler/$ og plass.

Spiller selv litt piano på hobbybasis og bruker youtube som musikklærer. How To Save A Life var noe av det første jeg prøvde å lære meg, men ga opp når det ble vanskelig så jeg står kun igjen med introen..

TIPS
Hvis du skal begynne å spille piano bør du prøve å starte med Für Elise, hvis det blir for vanskelig kan du prøve deg på Take A Bow eller Apologize, begge er overkommelige!

Lykke til videre!
Vis hele sitatet...
Aaah takk! fant et gammelt elektrisk piano på loftet til mormor, skal se om det fynker!

Billig og ikke mainstream sa du?. Da kan jeg anbefale deg å bygge ditt eget PVC orgel, kjøpe to stekespader og begynne å hamre løs. Litt vanskelig å rulle inn på et nachspiel, men ser ut til å dra damer på hverdager.

http://www.youtube.com/watch?v=0D2o8F2MOuI
Vis hele sitatet...
Driiiit kult! :P Tar nok lang tid å lære, men tror du det er vanskelig å lage? :P
Ser at et par stykker foreslår at man kjøper et midikeyboard, men jeg kan faktisk ikke være mer uenig! I mine øyne er ikke dette et musikkinstrument engang, men rett og slett et verktøy, og bør derfor heller ikke bli spilt på som om det var et instrument.

Om du har lyst til å lære deg å spille bra på tangentinstrumenter, så bør du aller helst starte på et akustisk piano. Dette blant annet på grunn av at det er viktig å lære riktige anslagsmetoder for å senere kunne variere klangbildet (noe som på et midikeyboard er tilnærmet umulig, både på grunn av den ikke så gode tangentfølelsen, den generelle dårlige klangen, de manglende overtonene, osv). Skjønner dog at det kan bli problematisk med et digert piano på gutterommet, så anbefaler derfor heller et godt elpiano. Bare styr unna midikeyboardene, lov meg det!

Kan forresten legge til at en pianist kan gå fra piano til keyboard uten særlig store problemer, mens en keyboardist vil ha større problemer med å spille på et akustisk piano. Er verdt å tenke litt på det.
Sist endret av zorro; 17. januar 2013 kl. 16:28.
Sitat av zorro Vis innlegg
Ser at et par stykker foreslår at man kjøper et midikeyboard, men jeg kan faktisk ikke være mer uenig! I mine øyne er ikke dette et musikkinstrument engang, men rett og slett et verktøy, og bør derfor heller ikke bli spilt på som om det var et instrument.

Om du har lyst til å lære deg å spille bra på tangentinstrumenter, så bør du aller helst starte på et akustisk piano. Dette blant annet på grunn av at det er viktig å lære riktige anslagsmetoder for å senere kunne variere klangbildet (noe som på et midikeyboard er tilnærmet umulig, både på grunn av de såkalte "veide"/"vektede" tangentene og den generelle dårlige klangen, manglende overtoner, osv). Skjønner dog at det kan bli problematisk med et digert piano på gutterommet, så anbefaler derfor heller et godt elpiano. Bare styr unna midikeyboardene, lov meg det!

Kan forresten legge til at en pianist kan gå fra piano til keyboard uten særlig store problemer, mens en keyboardist vil ha større problemer med å spille på et akustisk piano. Er verdt å tenke litt på det.
Vis hele sitatet...
Om jeg får lov å spørre, hva er forskjellen på midikeyboard og elpiano?
Sitat av zorro Vis innlegg
Om du har lyst til å lære deg å spille bra på tangentinstrumenter, så bør du aller helst starte på et akustisk piano..., mens en keyboardist vil ha større problemer med å spille på et akustisk piano. Er verdt å tenke litt på det.
Vis hele sitatet...
Dette er selvsagt helt rett! (Begynte med et akustisk piano selv..)
Sitat av Prinlezz Vis innlegg
Om jeg får lov å spørre, hva er forskjellen på midikeyboard og elpiano?
Vis hele sitatet...
På et elpiano blir lyden laget mekanisk før det blir gjort om til elektriske signaler, mens alt er elektrisk på et midikeyboard. Derfor vil tangentene føles bedre på et elpiano enn på et midikeyboard.

(Er ikke helt stødig på elektriske tangentinstrumenter, så fint om noen kan rette meg eller bekrefte dette.)

EDIT: Ser nå at det er forskjell på "electric piano" og "electronic piano". Men av erfaring mener jeg uansett at et elpiano føles bedre under fingrene enn et midikeyboard.
Sist endret av zorro; 17. januar 2013 kl. 16:45.
Sitat av Blåskimmelost Vis innlegg
Theremin er instrumentet du trenger. En skikkelig theremin koster kanskje hakket mer enn du tenker på (må fort ut med 2500 for en moog etherwave), men brukt riktig er det meget kult.
Vis hele sitatet...
+1 på theremin. Kanskje det kuleste instrumentet ever. Hvis du vil gå for noe billigere, så kan jo kanskje ukulele være et alternativ?
Sitat av zorro Vis innlegg
På et elpiano blir lyden laget mekanisk før det blir gjort om til elektriske signaler, mens alt er elektrisk på et midikeyboard. Derfor vil tangentene føles bedre på et elpiano enn på et midikeyboard.

(Er ikke helt stødig på elektriske tangentinstrumenter, så fint om noen kan rette meg eller bekrefte dette.)

EDIT: Ser nå at det er forskjell på "electric piano" og "electronic piano". Men av erfaring mener jeg uansett at et elpiano føles bedre under fingrene enn et midikeyboard.
Vis hele sitatet...
i og med at jeg har begrensninger på både plass og budsjett, så må jeg sannsyligvis gå etter midikeyboard. Med mindre jeg finner noe billig på finn. Men det er greit å vite, tusen takk!
Sitat av Deximus Vis innlegg

TIPS
Hvis du skal begynne å spille piano bør du prøve å starte med Für Elise, hvis det blir for vanskelig kan du prøve deg på Take A Bow eller Apologize, begge er overkommelige!

Lykke til videre!
Vis hele sitatet...
Tøv. Für Elise er ett middels+ vanskelig stykke, og egner seg ikke for en nybegynner i det hele tatt. (sett at man ikke spiller en overforenklet arrangering)

Men for å komme tilbake til tema;

Til deg TS så vil jeg anbefale piano eller klassisk gitar. Fordelen med disse instrumentene at man kan spille melodi og akkompagnement samtidig, noe som gjør spillingen mye morsommere og interessant (da man slipper å være avhengig av ett band for å låte fett).

Piano er vel forsåvidt det instrumentet jeg ville anbefalt å lære deg hvis du ikke tenker å dedikere deg fullt for å bli god. Fordeler med piano er bla.

- Relativt lett å lære seg å spille i forhold til f.eks gitar
- Enklere notelesing (enklere å finne fram etter gehør også) enn bla. gitar..
- Det er enklere å få ett godt klangresultat ut av instrumentet i forhold til andre instrumenter der en større del av kroppen, og anslag, er med på å forme lyden.
- Oppbygging på klaviaturet gjør det enklere å få innblikk i musikkteori.


Dog trass i alt dette så ville jeg fortsatt valgt gitar! Da det er ingenting som er så kult som å sette seg ned å spille å virkelig forme lyden selv da man har så god kontakt med instrumentet.
Mandolin er et annerledes og artig instrument å lære seg, billig er det også.
Brukes mye i folkemusikk, kanskje mest kjent fra Irsk.
Sitat av zorro Vis innlegg
Kan forresten legge til at en pianist kan gå fra piano til keyboard uten særlig store problemer, mens en keyboardist vil ha større problemer med å spille på et akustisk piano. Er verdt å tenke litt på det.
Vis hele sitatet...
Og hvis kan spille piano kan du også spille klokkespill, xylophon og marimba :-)
Et annet instrument som er veldig kult er mbira. Veldig pen lyd i en slik. Den fantastiske artisten Hanna Von Bergen spiller på en slik og det blir utrolig deilig musikk.
Ikke like uvanlig som det mange andre har nevnt, men fremdeles mye mindre "mainstream" enn feks. gitar.
Du kunne prøvd deg på bass, er veldig gøy når man får det til, og du kan spille ting som høres veldig bra ut uten å ha følge av andre instrumenter, du kan for eksempel etterhvert lære deg slapping.

Evt. en akustisk bass, som høres veldig bra ut hvis man kan spille.
Sitat av Lyra Vis innlegg
Ikke like uvanlig som det mange andre har nevnt, men fremdeles mye mindre "mainstream" enn feks. gitar.
Du kunne prøvd deg på bass, er veldig gøy når man får det til, og du kan spille ting som høres veldig bra ut uten å ha følge av andre instrumenter, du kan for eksempel etterhvert lære deg slapping.

Evt. en akustisk bass, som høres veldig bra ut hvis man kan spille.
Vis hele sitatet...
Det som er kjededelig med bass er at det er en bass.. Haha. Personlig elsker jeg å spille bass, synes det er drittmoro, men det er ikke akkurat et så utfoldende instrument som piano eller gitar. "ohy, sjekk her a jenter jeg kan spille denne låta på bass" *thumb, thumb, thumbata, thumb*
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Du får brukbare digitalpianoer til 5-8 tusen kroner. Ser du sier tusenlappen, men du får ikke noe brukbart til den prisen, værtfall ikke nytt.

Casio Privia serien, Roland og Yamaha har brukbare instrumenter i denne prisklassen nytt, men se gjerne etter pent brukte instrumenter på finn o.l.

http://www.finn.no/finn/torget/tilsa...a=digitalpiano

Sitat av McLovin Vis innlegg
For hver dag som går angrer jeg på at jeg har lagt så mange titalls tusen i gitar, og ikke i piano. Er det én ting jeg vil lære meg, så er det nettopp det.
For ikke å snakke om at det er #1 skløttemagnet! De som tror gitar drar damer har aldri sett en pianist i arbeid.
Vis hele sitatet...
Bra sagt McLovin http://www.youtube.com/watch?v=7dqH7TQePyI
Sist endret av Up; 17. januar 2013 kl. 20:23.
Sitat av moret Vis innlegg
Det som er kjededelig med bass er at det er en bass.. Haha. Personlig elsker jeg å spille bass, synes det er drittmoro, men det er ikke akkurat et så utfoldende instrument som piano eller gitar. "ohy, sjekk her a jenter jeg kan spille denne låta på bass" *thumb, thumb, thumbata, thumb*
Vis hele sitatet...
Joda, du har rett i det, det utfyller de andre instrumentene til vanlig og er ikke like imponerende i seg selv.
Men hvis du lærer deg å slappe, som jeg nevnte - da er imponeringsfaktoren enorm, hvertfall i mine øyne. (Kanskje det har noe med at jeg selv lærer meg bass. )
Dypt bak i hukommelsen kom jeg på ett instrument som passer utmerket hvis du er villig til å legge litt penger i det!

Hang Drum! Utrolig kult, samt at man trenger egentlig ingen øving eller kunnskap om instrumentet/musikk for å ha det kult! Finne ett par rytmer å bare leke seg, dette er også så langt fra mainstream du nesten kan komme.. sjeldne instrument å se.
Sitat av Up Vis innlegg
Du får brukbare digitalpianoer til 5-8 tusen kroner. Ser du sier tusenlappen, men du får ikke noe brukbart til den prisen, værtfall ikke nytt.

Casio Privia serien, Roland og Yamaha har brukbare instrumenter i denne prisklassen nytt, men se gjerne etter pent brukte instrumenter på finn o.l.

http://www.finn.no/finn/torget/tilsa...a=digitalpiano

Bra sagt McLovin http://www.youtube.com/watch?v=7dqH7TQePyI
Vis hele sitatet...
Nå er jeg bare ute etter en liten hobby... Er 16 år og har ikke all verden med plass, penger og tid i forhold til skole og trening. Så dette er noe jeg gjør for tidsfordriv. Og siden jeg er ute etter noe gøy å spille, så kan jo kanskje midikeyboard være noe, finner vell fort noe i 1000kr klassen, og man kan variere på lyder, som gjør vi kan spille mye forskjellig, leking rett og slett.
Har nok så sikkert landa på midikeyboard, selv om jeg kanskje ikke får perfekt lyd til fûr elise, så kan jeg spille andre sanger og sjangre og. ^^
Men takk for hjelp^^
Sitat av Tihi Vis innlegg
Dypt bak i hukommelsen kom jeg på ett instrument som passer utmerket hvis du er villig til å legge litt penger i det!

Hang Drum! Utrolig kult, samt at man trenger egentlig ingen øving eller kunnskap om instrumentet/musikk for å ha det kult! Finne ett par rytmer å bare leke seg, dette er også så langt fra mainstream du nesten kan komme.. sjeldne instrument å se.
Vis hele sitatet...
litt penger og hangrdum er to ting som ikke går overens.De er drittdyre, men om du leser førstesiden i tråden så har jeg allerede nevnt et billigere alternativ med milltone. Samme konseptet, men en gooood del billigere.
Sitat av Anarkorken Vis innlegg
Du kan eventuelt kjøpe deg et midi-keyboard til 800-1000 og laste ned (bukta) en god programvare
Vis hele sitatet...
Det er ikke nok å kjøpe ett midi-keyboard, dessverre, hverken til windowsXP, windowsvista eller windows 7.

Med midikeyboard og innebygd lydkort vil du få en "latency" (hvor lang tid det tar fra du spiller til du får lyd ut av datamaskina) på flere sekunder.

Om du har en mac funker det fett å kjøpe ett midikeyboard, men ikke på windows.

Så det var ikke så enkelt gitt, Anarkroken..
Sitat av lydmannen Vis innlegg
Det er ikke nok å kjøpe ett midi-keyboard, dessverre, hverken til windowsXP, windowsvista eller windows 7.

Med midikeyboard og innebygd lydkort vil du få en "latency" (hvor lang tid det tar fra du spiller til du får lyd ut av datamaskina) på flere sekunder.

Om du har en mac funker det fett å kjøpe ett midikeyboard, men ikke på windows.

Så det var ikke så enkelt gitt, Anarkroken..
Vis hele sitatet...
lol. Det har da funket knall med innebygget lydkort for min del. Hva slags skrot-pc er det du egentlig har?
Hva med en keytar: http://a2.ec-images.myspacecdn.com/images01/57/cc9eaa2b970d57e027802d061f852a3b/l.jpg

Får du ikke fitte med den så har du flaks!
Sitat av Oulie Vis innlegg
Billig og ikke mainstream sa du?. Da kan jeg anbefale deg å bygge ditt eget PVC orgel, kjøpe to stekespader og begynne å hamre løs. Litt vanskelig å rulle inn på et nachspiel, men ser ut til å dra damer på hverdager.

http://www.youtube.com/watch?v=0D2o8F2MOuI
Vis hele sitatet...
You saved my day!
Du kan få ganske mye ut av et midi-keyboard. Har sett dette i et par budsjettstudio: http://www.4sound.no/itempg.aspx?id=699380&artno=158388

Riktig nokk ikke den riktige pianofølelsen, men helt ok til øving, lek og moro. Viss du f.eks. laster ned Reason, så får du et stort utvalg av alt fra synthmoduler til samplere og trommemaskiner. Med god lydkvalitet... Tangenter er forøvrig en god måte å lære litt noter/musikkteori på før du evt hopper over på et annet instrument
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Sitat av Prinlezz Vis innlegg
Nå er jeg bare ute etter en liten hobby... Er 16 år og har ikke all verden med plass, penger og tid i forhold til skole og trening. Så dette er noe jeg gjør for tidsfordriv. Og siden jeg er ute etter noe gøy å spille, så kan jo kanskje midikeyboard være noe, finner vell fort noe i 1000kr klassen, og man kan variere på lyder, som gjør vi kan spille mye forskjellig, leking rett og slett.
Har nok så sikkert landa på midikeyboard, selv om jeg kanskje ikke får perfekt lyd til fûr elise, så kan jeg spille andre sanger og sjangre og. ^^
Men takk for hjelp^^
Vis hele sitatet...
Midi keyboard gir ikke samme spilleglede, og er laget mer for å taste inn noter i et program som f.eks Logic, Cubase, Sibelius, Finale etc.
Hvis du vil spille piano er digitalpiano tingen. Du kan jo dra innom en forettning å teste litt, så finner du fort ut av ting.