Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1287
Sitter her en lillejuleaften og googler for meg selv som alle andre dager.
I kveld ser jeg på Psilocyben rus og sopp Ser det er listet opp som "Schedule I" som betyr at det er bare tillat i forskning og vitenskapelig sammen heng irriterende.

Men så fikk jeg en ide
Hva om man setter opp dyrkinga under overvåkning. Man lager en video logg både før og etter trippen hvor du svarer på spørsmål om Fysisk tillstand og Psykisk tilstand. Man setter så opp kameraer i leiligheten/huset for å "fange trippen"

På denne måten kan man i tillegg analysere dataen selv for så å se på forbedringer og forværringer i sitt eget sinn på en måte

Hva tror dere Freaks om denne ideen? Kunne det gjemme seg i skyggen av "lovens lange arm"?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Schedule I tilseier at du leser om amerikanske forhold.

Men ja - får du et forskningsprosjekt godkjent av legemiddelverket så ser eg ikkje problemet med det. Som privatperson kan du gløyme å få det.
Game disconnected
pokemon's Avatar
er vell lettere og bare plukke noe sopp å innta den ulovlig enn å gå gjennom prosessen for å komme seg inn i skyggen som du så fint sier det.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Det er ikke forskning bare fordi du utfører et "forskningsprosjekt". Som slashdot sier må man søke om tillatelse fra legemiddelverket i en slik sammenheng, noe du som privatperson uten relevant utdanning aldri vil få.
Vet ikke hvordan prosessen er, men du kunne jo prøvd og blitt med på noen forsknings studier som prøve kanin?
Men som sagt, så har jeg ingen anelse om prosessen ved dette.
Hohihohaho!
knivibaguet's Avatar
Trådstarter
Var nok litt snartenkt i går jeg ja ...
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Det er ikke forskning bare fordi du utfører et "forskningsprosjekt". Som slashdot sier må man søke om tillatelse fra legemiddelverket i en slik sammenheng, noe du som privatperson uten relevant utdanning aldri vil få.
Vis hele sitatet...
Og med den kommentaren fikk plutselig flere freaks et godt insentiv til å ta opp mer utdanning!

Hypotetisk sett, hva er minimumsutdannelsen for å kunne utføre et forskningsprosjekt under tillatelse fra legemiddelverket på stoffer som Psilocyben?
Det hadde vært et interessant forskningprosjekt uansett
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Turbolego Vis innlegg
Og med den kommentaren fikk plutselig flere freaks et godt insentiv til å ta opp mer utdanning!

Hypotetisk sett, hva er minimumsutdannelsen for å kunne utføre et forskningsprosjekt under tillatelse fra legemiddelverket på stoffer som Psilocyben?
Vis hele sitatet...
Nå er jo forskning klassifisert som en fordypning i et stoff etter fullført mastergrad, slik at man får en doktorgrad.

Folk som har utført slik forskning før er ofte del av et team, de består oftest av psykiatere, neurologer, biologer, farmakologer og alle slags kombinasjoner av disse fagfeltene.

Selv med en slik utdannelse er det ikke bare bare å skaffe slik tillatelse, man må være dels politiker og byråkratiet tar lang tid å pløye seg igjennom.

Kildene mine er div artikler fra forskning.no samt noe fra alexander shulgins bøker PiHKAL og TiHKAL. Selv om de sistnevnte kildene omhandler slik forskning i statene er reglene ganske like, om ikke mer liberale til slik forskning.
Sist endret av Dodecha; 24. desember 2012 kl. 12:51.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Det går vel lite på utdanning, men at du kan tromme sammen eit truverdig formål, forklare kvifor du trur forskninga vil gi interessant ny viten, ta hensyn til etiske sider, sørge for trygg oppfølging etc. Kort sagt: forklare kvifor du vil forske på det, og overbevise om at det vil bli gjort på trygg måte.
Hvis målet er å innta psykedelika lovlig er det enkleste å dra til utlandet med annet regelverk enn her på berget. En vitenskapelig ramme rundt det hele, med kyndige veilledere får man også