Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1088
Hello freaks!
jeg satt og tenkte på en utrolig god ide! hva Om man kunne legge fra seg mobilen på skrivebordet og se den lade? Uten kabler?

Nå, ikke bli sure på meg. Vet denne teknologien finnes og utvikles nå men dette var noe jeg kunne tenkt meg å bygge selv

Men... hva er forholdene mellom coilene? jeg er ganske blank på sån med kretskort men vet nok til å forstå når noen snakker om det :P

Vet de trenger en balast for å funke og at det terngs et slags oscilloskop.

jeg tenkte jeg ville prøve å lage det til mitt skrive bord som er 160cm X 80cm. og 2,5cm tykt.

Vet det kan vere litt idiotisk å spørre et spørsmål som man nesten ikke vet noe om men som man sier, "En god vitenskapsman spør fler spørsmål en han svarer på."
Terminal Arbeider
Radium93's Avatar
Du får faktisk gjort det. Du får kjøpt et tilbehør til samgung GalaxyS III som lader tlf uten ledninger, men tlf kan bare ligge på den platen
http://en.wikipedia.org/wiki/Wireless_energy_transfer

http://en.wikipedia.org/wiki/Inductive_charging

Eksisterer jo allerede en lang rekke produkter som benytter seg av induksjon lading.

Lage sine egne coiler til bruk til induksjon lading er vel mere litt dumhet.
Dette fordi det er tidkrevende og det ligger mye matematikk bak for å beregne hvor mange viklinger du trenger på Primær coil & så på sekunder coil.

Er vel enklere å ta en CE typegodkjent Primær coil lade sak, som ikke har en direkte fare for å sette fyr på huset, og så heller bygge dette ned i skrivebordet ditt på en måte.
Da gjenstår det bare å få sneket inn sekundær coiler i di tingene du vil ladde trådløst.
Hohihohaho!
knivibaguet's Avatar
Trådstarter
Du får faktisk gjort det. Du får kjøpt et tilbehør til samgung GalaxyS III som lader tlf uten ledninger, men tlf kan bare ligge på den platen
Vis hele sitatet...
Men det er ikke en plate jeg er ute etter. Jeg har lyst å lage noe som lar meg lade fler enheter på samme pult.
Sist endret av knivibaguet; 6. september 2012 kl. 17:04.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
ser for meg at med denne løsningen har du død av kreft før du i det hele tatt får noen symptomer, en slik stor plate, med såpas effekt, vil ikke på noen måte være sunt!
Sitat av Frufsa Vis innlegg
ser for meg at med denne løsningen har du død av kreft før du i det hele tatt får noen symptomer, en slik stor plate, med såpas effekt, vil ikke på noen måte være sunt!
Vis hele sitatet...
Vet du hva du prater om, eller er det bare gjetninger? :P Jeg har en anelse.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av wanna-b Vis innlegg
Vet du hva du prater om, eller er det bare gjetninger? :P Jeg har en anelse.
Vis hele sitatet...
Leste du hva han har planer om å gjøre? han vil lage et skrivebord med dette. Og dette vil ikke være bra!
Hvordan har du tenkt å få laget en mottaker spole til alle enhetene dine?

Lykke til
Hohihohaho!
knivibaguet's Avatar
Trådstarter
Sitat av Frufsa Vis innlegg
Leste du hva han har planer om å gjøre? han vil lage et skrivebord med dette. Og dette vil ikke være bra!
Vis hele sitatet...
Du vet at denne spolen lager et magnet felt? Sant? Det skader deg ikke om du så står i felte den sender bølgene i.
skjønner ikke hvorfor alle er så gira på dette nå med S3

Min HP touchpad kunne nå dette ifjor, bare la den oppå en touchstone..