Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  157 13256
Sitat av sengetøv Vis innlegg
se sånn som RV-politikeren som var på skoledebatten på åssiden forrige uke trur jeg, han spurte om en person var til stede og personen sa han var der, så begynner RV-politikeren å gå til personangrep og sjikanere personen osv.

tenk deg at det hadde vært vigrid, hvor stor sak hadde det ikke blitt ut av det om en fra vigrid hadde sagt til en utenlending at han er en parasitt for samfunnet vi lever i osv?

hva med den rasismeparagrafen vi har, kommer den til å bli slått like hardt på RV-politikeren?
Vis hele sitatet...
Den debatten på Åssiden VGS var ved forrige stortingsvalg. Var der selv som medlem av et annet ungdomsparti. Personen som ble uthengt var medlem av Norges Patriotene. Nevner ingen navn her. Kjenner han fra RV. Mener han gikk for langt i det tilfellet. Eleven måtte hentes av politiet pga egen sikkerhet, og like etter bytte til en anne skole der ingen skulle kjenne han igjen.

Forøvrig er den RV-gutten ikke lenger medlem i RV ( Nå Rødt) om jeg ikke husker feil.
Sist endret av Ozzfan; 30. august 2009 kl. 22:56. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
dumstein
Xasma's Avatar
Trådstarter Donor
Sitat av sengetøv Vis innlegg
hva med den rasismeparagrafen vi har, kommer den til å bli slått like hardt på RV-politikeren?
Vis hele sitatet...
Rasisme paragrafen kan ikke brukes når det er ikke er et rasistisk motiv. Derimot ville den nok gå under æreskrenkelse.
Faglært idiot
sengetøv's Avatar
beklager, jeg som har lest litt for fort og dannet meg ett feil bilde
Sitat av sengetøv Vis innlegg
beklager, jeg som har lest litt for fort og dannet meg ett feil bilde
Vis hele sitatet...
No problemo
Sitat av Xasma Vis innlegg
Og denne volden skal gjøre.. hva? Skal antirasister slå rasister for hva de mener? Jeg personlig synes nå det blir litt mot sin hensikt.
Vis hele sitatet...
Vold? Hæ? Hva er det du snakker om?
Faglært idiot
sengetøv's Avatar
kan hende han snakker om ett mentalt bilde
I dag var skoledebatten på Drammmen VGS. Vigrid var også på plass. Jeg synes det var tullete at de var med, de hadde ikke noe konstruktivt å komme med (ikke det at jeg forventet meg det). De få gangene Vigrid fyren kom til ordet snakka han bare om at folket skulle ha makten og bestemme hvordan landet skal se ut i framtiden. Han påstod også at staten "hjernevaska" oss, og lagde oss til firkantmennesker. I miljødelen av debatten viste Vigrid som forventet ikke noe engasjement.

De andre partiene nektet å diskutere med dem, noe som var helt greit! Det eneste Vigrid førte med seg var at 10-15min debatttid ble wasted med tullprat, samt at en person fra sos rasisme knabba en mikrofon og fremførte sin mening om Vigrid...

Jeg håper neste skoledebatt i Drammen vil føres uten Vigrid til stede. De førte ikke med seg noe saklighet og har ingenting på en skoledebatt å gjøre.

- herman
Sist endret av herman003; 31. august 2009 kl. 17:43. Grunn: skriveleif
Sitat av Ozzfan Vis innlegg
Den debatten på Åssiden VGS var ved forrige stortingsvalg. Var der selv som medlem av et annet ungdomsparti. Personen som ble uthengt var medlem av Norges Patriotene. Nevner ingen navn her. Kjenner han fra RV. Mener han gikk for langt i det tilfellet. Eleven måtte hentes av politiet pga egen sikkerhet, og like etter bytte til en anne skole der ingen skulle kjenne han igjen.

Forøvrig er den RV-gutten ikke lenger medlem i RV ( Nå Rødt) om jeg ikke husker feil.
Vis hele sitatet...
forrie stortingsvalg var i 2005, NP ble grunnlagt våren 2007...
dumstein
Xasma's Avatar
Trådstarter Donor
Sitat av herman003 Vis innlegg
I dag var skoledebatten på Drammmen VGS. Vigrid var også på plass. Jeg synes det var tullete at de var med, de hadde ikke noe konstruktivt å komme med (ikke det at jeg forventet meg det). De få gangene Vigrid fyren kom til ordet snakka han bare om at folket skulle ha makten og bestemme hvordan landet skal se ut i framtiden. Han påstod også at staten "hjernevaska" oss, og lagde oss til firkantmennesker. I miljødelen av debatten viste Vigrid som forventet ikke noe engasjement.

De andre partiene nektet å diskutere med dem, noe som var helt greit! Det eneste Vigrid førte med seg var at 10-15min debatttid ble wasted med tullprat, samt at en person fra sos rasisme knabba en mikrofon og fremførte sin mening om Vigrid...

Jeg håper neste skoledebatt i Drammen vil føres uten Vigrid til stede. De førte ikke med seg noe saklighet og har ingenting på en skoledebatt å gjøre.

- herman
Vis hele sitatet...
Det var da flere enn Vigrid som var overflødige i diskusjonen på Drammen VGS, jeg så på selv. Kystpartiet, Rødt og NKP var også totalt fraværende, og hadde intet å komme med. Så om man skulle kuttet "daukjøtt" ut av diskusjonen, så var det flere som skulle ut. Vigrid kom ihvertfall med en mening om skolesystemet, når Rødt kun snakket 1 gang, og da snakket de om hvor dårlig forslaget til FRP var. Og NKP satt i sitt lille hjørne helt til venstre, og gjentok fraser som tilhørte en fjortisversjon av Stalin. Dermed ville jeg si at ingen av partiene der var nødvendige. Men Vigrid hadde faktisk mer enn rødt og NKP, noe jeg er veldig overrasket over.

Og denne personen fra SOS Rasisme som kom inn må jo være helt hjernedød stakkars. I tillegg stod SOS Rasisme og ropte ut usakligheter før debatten, og delte IGJEN ut flyers om saker de hadde null kilder på.
Sitat av hamburger Vis innlegg
forrie stortingsvalg var i 2005, NP ble grunnlagt våren 2007...
Vis hele sitatet...
Da var det vel forrige skolevalg som mentes, da. Forøvrig synes jeg ikke organisasjoner som Vigrid og NP bør forsvares på noe som helst vis, da særlig Vigrid har gjort seg synlig gjennom voldsrasistiske handlinger.
Faglært idiot
sengetøv's Avatar
jeg er enig med deg og alle andre raggi91 om at vigrid og np ikke burde støttes men de er ett politisk parti, så er nok lite vi kan gjøre..

evt lage gruppe på face om at vigrid ikke skal være politisk parti?
som en annen fyr sa her, vil det å godta np og vigrid bli sett på som at det er greit å bryte rasismeparagrafen. de driver med åpen rasisme, og at det ikke blir slått hardere ned på, syns jeg er forkastelig. hvorfor ha en rasismeparagraf når ingen blir tatt for å bryte den?
Sitat av sengetøv Vis innlegg
jeg er enig med deg og alle andre raggi91 om at vigrid og np ikke burde støttes men de er ett politisk parti, så er nok lite vi kan gjøre..

evt lage gruppe på face om at vigrid ikke skal være politisk parti?
Vis hele sitatet...
Nå er det jo ikke at det er et parti som er problemet. Det er heller at de får ytre seg på en skole hvor det er personer helt ned til 15 års alder.
Og alle slike ytringer fra Vigrid har omtrent gått i det samme som ble nevt tidligere i tråden her (fra Drammen vgs).
Skolen burde hatt litt restriksjoner på hvem som fikk debattere, særlig om Vigrid bare fortsetter med det samme gamle.

Jeg syns heller ikke det er noe særlig at SOS-rasisme viser like lite respekt som Vigrid, men det er heller en annen sak.
Faglært idiot
sengetøv's Avatar
jaja
enig med at skolen burde ha restriksjoner ang partier og hva de står for osv, men man blir jo lært opp til at alle har forsjellige meninger, right?
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Man blir også lært opp til å tilegne seg samfunnets normer slik at man ikke ødelegger for andre mennesker i samfunnet. Som for eksempel svarte og andre minoriteter. Noen normer kan en stemple som hjernevasking og kontrollbehov fra myndighetene. Men at man ikke skal bedrive rasisme er en bra allment godkjent norm, ihvertfall i Norge. At Vigrid som bedriver denne formen for ekstrempolitikk blir fryst ut fra aktiviteter kommer ikke som noen bombe.
vigrid var på skolen vår i går og der var sos-rasisme og holdt på å le meg i hjel..

"hei, dere vet det skal være nazister på skolen deres i dag osv...." drev å oppfordret til at folk skulle snu ryggen til når vigrid fikk ordet osvosv, og ikke en kjeft(som jeg så snudde seg og viste ryggen) var en som jeg karaktiserer som en ordentlig nazist blondt hår, blå øyne og passe høy osv, og en fra pakistan eller noe. svarte at vigrid er ett politisk parti og jeg syns de skal få si det de har å si og han pakistaneren kikka ikke bort på meg en gang xD

jeg syns vigrid klarte å prate på en god måte under debatten og de hadde nogenlunde vettu saker, men stemmer ikke vigrid av den grunn..

det som overrasket meg mest med debatten er at det var to-tre jenter forran som klappet som ett uvær da vigrid hadde ordet og var feridge med å prate. og var irriterende å høre på at høyre og ett annet parti sa de ville ha karakterer ut av skolen og trur det er høyre som mener de skal ha ordenskarakterer fra 3.kl og fagkarakterer fra 5.klasse
Jeg blir så forbanna på folk som sier at "Ja, de hadde noen gode poeng da". Jeg så selv på Thorgrim der han stod og debatterte og det satt FRP i et godt lys. Argumentene var på linje med "Jeg synes det er dumt at folk dør, er dere enige?" "Jeg synes det er dumt at kvinner blir voldtatt, stem på Vigrid"

Det er rett og slett helt kvalmt. Og det verste av alt, som gjør meg like sur som jeg blir genuint lei meg. Er at elevene presterte å klappe for han hver gang han var ferdig til tross for at han også ble møtt med mye buing. Det er kjempetrist.

Hva skjedde med ungdom som sto for noe, ungdom med sterke meninger som turte å si noe, hva skjedde meg ungdommen fra 70 tallet? Spesielt jentene skuffet meg der de satt og irriterte seg over de få som reagerte på det dem sa. Det virker som ungdom i Norge har levd et så beskyttet liv at de har mistet gløden. Jeg vedder på at hadde dette vært en annen tid, eller i et annet land så hadde hele greia hatt en annen tone. Dette var skuffende.
Jeg syns vi burde gi bjørnøya og en enveisbillett til nazigjengen, så kan de bo der og ha det fint og hvitt og arisk rundt seg store deler av året, masse fine ariske bjørner og greier, så kan vi andre slippe idiotene.
Sitat av atomet Vis innlegg
Jeg syns vi burde gi bjørnøya og en enveisbillett til nazigjengen, så kan de bo der og ha det fint og hvitt og arisk rundt seg store deler av året, masse fine ariske bjørner og greier, så kan vi andre slippe idiotene.
Vis hele sitatet...
Kanskje vi skal sende alle innvandrere til en øde øy, så vi kan slippe alt maset om rasisme og hijab.
Sist endret av Mexxy; 5. september 2009 kl. 08:01.
Sitat av Muradi Vis innlegg
Kanskje vi skal sende alle innvandrere til en øde øy, så vi kan slippe alt maset om rasisme og hijab.
Vis hele sitatet...
Gi det norske folk litt lebensraum, rett og slett?
hvis folk her tror ungdomer generelt vil søke mindre etter organisasjoner som vigrid og andre liknende ting om dem blir steng ute fra skoler osv tror jeg nok dere tar feil. Det at dem blir stengt ute fra skoler osv vil bare føre til at opprørsk ungdom vil søke mere til dem for og vere en av de "skummle" nazistene.
Er litt sjokkert over at enkelte tror det er en fare at ungdom på videregående faktisk kan bli overtalt av representanter fra Vigrid. Tviler sterkt på at de er noen spesielt flinke retorikere som klarer å overbevise selv unge menneskesinn til noe som virker så ulogisk og ekstremt som det de står for, med mindre det allerede er ungdom som har et slikt menneskesyn.

Ikke at det er en unnskylding for å få lov til å møte opp å spy ut hat blant folk. Men det virker som om alder har lite å si, man finner rasister i alle aldersgrupper.
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Sitat av Geordie Vis innlegg
Jeg blir så forbanna på folk som sier at "Ja, de hadde noen gode poeng da". Jeg så selv på Thorgrim der han stod og debatterte og det satt FRP i et godt lys. Argumentene var på linje med "Jeg synes det er dumt at folk dør, er dere enige?" "Jeg synes det er dumt at kvinner blir voldtatt, stem på Vigrid"

Det er rett og slett helt kvalmt. Og det verste av alt, som gjør meg like sur som jeg blir genuint lei meg. Er at elevene presterte å klappe for han hver gang han var ferdig til tross for at han også ble møtt med mye buing. Det er kjempetrist.

Hva skjedde med ungdom som sto for noe, ungdom med sterke meninger som turte å si noe, hva skjedde meg ungdommen fra 70 tallet? Spesielt jentene skuffet meg der de satt og irriterte seg over de få som reagerte på det dem sa. Det virker som ungdom i Norge har levd et så beskyttet liv at de har mistet gløden. Jeg vedder på at hadde dette vært en annen tid, eller i et annet land så hadde hele greia hatt en annen tone. Dette var skuffende.
Vis hele sitatet...
Skolene i dag mangler et miljø. De mangler skoleteater også videre. Jeg kan knapt navnet på lærerene mine. Jeg merker også at når jeg ville starte skoleavis var støtten minimal. Rektor ville ikke signere, ingen ville bli med som journalister. Folk hadde "nok med arbeidet" selv om de bare spiller mario på emulator i studieøktene.

Ja det er nok vår egen feil, "vår" som i elevene. Men på allerede på trinnet under meg merker jeg at trenden snur. Så kanskje det blir bedre med tiden. Jeg vurderer og gå tredje om igjen om rådgiveren sier ja kun for dette.
Føler jeg har mistet en del av skolen. Hvor tok alt jeg ser på film veien? Hvorfor har jeg far sin skoleavis i hånda men ikke min egen?
Nazister har like mye rett til å mene hva de vil som det vi har, så de har med sin fulle rett lov til å drive en organisasjon og å stille til valg... Men så har det seg slik at nazister og slike organisasjoner har det som vane å oppføre seg voldelig og stygt mot mennesker som ikke er hvite. Når de oppfører seg på denne måten mener jeg at de gir fra seg den muligheten til å mene hva de vil.
F.eks. Jeg har rett til å hate naboen så mye jeg vil, men jeg kan ikke gi han skikkelig grisebank fordi.

Jeg må også si at jeg ikke støtter Vigrid på noen måte, jeg rett og slett avskyr dem, men nok en gang; de må ha rett til å mene hva de vil.
Sitat av Fickledick Vis innlegg
Nazister har like mye rett til å mene hva de vil som det vi har, så de har med sin fulle rett lov til å drive en organisasjon og å stille til valg... Men så har det seg slik at nazister og slike organisasjoner har det som vane å oppføre seg voldelig og stygt mot mennesker som ikke er hvite. Når de oppfører seg på denne måten mener jeg at de gir fra seg den muligheten til å mene hva de vil.
F.eks. Jeg har rett til å hate naboen så mye jeg vil, men jeg kan ikke gi han skikkelig grisebank fordi.

Jeg må også si at jeg ikke støtter Vigrid på noen måte, jeg rett og slett avskyr dem, men nok en gang; de må ha rett til å mene hva de vil.
Vis hele sitatet...

I used to think the old adage, "The forest for the trees" was just a stupid saying. Then, I realized that the ancients knew so much a long time ago.
Who is the greater enemy? The one that creates and sells the weapons? Or, those who not only created the weapons but who also uses them?
Make your citizens ignorant, feed them propaganda, and create Grendels for them to fear and they will support whatever message or war you create.

I have seen the enemy, and it is us.

Litt OT men følte at det passet!
Jeg deltok i debatten for Kystpartiet og har en kommentar til Xasma. Ja, det er riktig at jeg sa lite under debatten - en replikk i tillegg til åpningsinnlegg og avslutning - men det må tillegges debattleder som ikke gav meg ordet. Hvorvidt f.eks. NKP bad om ordet uten å få det, vet jeg ikke. En annen ting er at Kystpartiet fikk en plassering i panelet som best kan beskrives med det svenske ordet vidrig. Partiene ble plassert fra venstre til høyre. Lengst til venstre satt NKP. Tredje lengst til høyre satt FrP, så kom Vigrid, og til høyre for Vigrid hadde skolen plassert Kystpartiet... (se http://www.dagbladet.no/2009/09/09/n...levalg/8020587 )

At jeg intet hadde å komme med, er jeg heller ikke enig i. Jeg tok opp det som burde være det viktigste å diskutere i en valgkamp, men som partiene på Stortinget fortier, nemlig den massive rettsløsheten norske borgere opplever. Mennesker som går ut og avslører ulovligheter, blir utsatt for represalier som man forbinder med det som kalles "land vi ikke ønsker å sammenligne oss med". Dag Hiåsen, leder for menneskerettighetsorganisasjonen Fampo har i en årrekke stått på for å avdekke korrupte forhold og ikke-rettsstatlige arrangementer. Da Bygdeposten for noen år siden skrev om saker hvor Fampo la frem dokumentasjon, ble redaktøren besørget fjernet. Og følgende avskrift fra en del av Radio Modums programserie Det skjulte Norge viser noen av metodene som blir brukt mot "brysomme personer": http://www.fampo.info/detskjultenorge210600.html . Antagelig har en del av elevene vært enig i at dette er et viktig budskap i en valgkamp, da Kystpartiet ble det femte største partiet ved Drammen VGS i skolevalget.
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Sitat av Erik Strand Vis innlegg
Jeg deltok i debatten for Kystpartiet.
Vis hele sitatet...
Han tassen fra Kystpartiet sa ingenting under hele debatten. Men helt i slutten da det var blitt roligere rekker han opp hånden. Da han får oppmerksomhet kremter han, drar opp kystparti flagget sitt og synger for full hals. Da han var ferdig setter han seg ned som om ingenting hadde skjedd. Men vi husker at Kystpartiet var representert for å si det slik...
Har vi to vært til stede ved samme debatt? Jeg hadde ikke med noe flagg, og kan ikke huske at jeg sang. Jeg ser du holder til i 574V4NG3R. Den aktuelle debatten fant sted i 0R4MM3N.
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Sitat av Erik Strand Vis innlegg
Har vi to vært til stede ved samme debatt? Jeg hadde ikke med noe flagg, og kan ikke huske at jeg sang. Jeg ser du holder til i 574V4NG3R. Den aktuelle debatten fant sted i 0R4MM3N.
Vis hele sitatet...
Jeg beklager den fant ikke sted i Drammen. Men neste år må du også begynne å synge! En ny era av skoledebatter er i gry.
Neste år blir det ingen skolevalgsdebatt (med mindre noe helt uten om det vanlige, f.eks. militærkupp, inntreffer). I Drammen var det Høyre og AP som stod for sangen med hver sin versjon av Hurra for deg som fyller ditt år, dedisert til hinannen.
Sitat av Fickledick Vis innlegg
Men så har det seg slik at nazister og slike organisasjoner har det som vane å oppføre seg voldelig og stygt mot mennesker som ikke er hvite.
Vis hele sitatet...
Bare fordi noen nynazister har gått så langt at de har brukt vold mot innvandrere, så betyr det ikke at alle skal settes i en bås. Skikkelige medlemmer av Vigrid hater ikke innvandrere, men de vil bare ikke at de skal bo her i Norge.
Sitat av Muradi Vis innlegg
Bare fordi noen nynazister har gått så langt at de har brukt vold mot innvandrere, så betyr det ikke at alle skal settes i en bås. Skikkelige medlemmer av Vigrid hater ikke innvandrere, men de vil bare ikke at de skal bo her i Norge.
Vis hele sitatet...
Skikkelig medlemmer av Vigrid er noen hjernevaska idioter mener nå jeg. Ikke fordi dem hater innvandrere, men fordi dem tror på "sjefene" forteller dem.

Dog så mener jeg ikke den rødeste venstresia er noe bedre heller, er derfor greit vi har noen på begge fløyer som kan veie meningene opp mot hverandre.
Sitat av Muradi Vis innlegg
Bare fordi noen nynazister har gått så langt at de har brukt vold mot innvandrere, så betyr det ikke at alle skal settes i en bås. Skikkelige medlemmer av Vigrid hater ikke innvandrere, men de vil bare ikke at de skal bo her i Norge.
Vis hele sitatet...
Noen få? Hele jævla ideologien bygger jo på hat og vold mot andre "raser." Alle medlemmer av nynazistiske organisasjoner er legitime mål for vold fordi vi vet hvordan samfunnet blir om de får lov til å herje fritt. Vigrid må knuses med alle midler, så kom ikke her og forsvar møkka.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Muradi Vis innlegg
Bare fordi noen nynazister har gått så langt at de har brukt vold mot innvandrere, så betyr det ikke at alle skal settes i en bås. Skikkelige medlemmer av Vigrid hater ikke innvandrere, men de vil bare ikke at de skal bo her i Norge.
Vis hele sitatet...
Rull inn ditt nazitroll.

Vigrid har heile vegen vist rimelig klart at dei er voldsromantikere. Dei snakker åpent om å måtte forsvare seg med makt, og har m.a. lista opp "utelivsregler" på nettsida si som er av rimelig voldelig karakter.

Dei har også hylla Waffen SS og Hitler sin innsats under andre verdskrig rimelig høgt eit par ganger, og karakteristikkane dei har komt med mot jøder er mildt sagt hard. Så korleis du kan stå der og hevde at "neida, det er bare et par ekstremister, resten er misforstått vakker norsk ungdom" er underlig for meg...
Jeg mener Vigrid må akseptere at de er mål for vold når de selv mener andre er legitime mål for vold. Den som skal være med på leken må tåle streken har jeg blitt fortalt.
Sist endret av murloc; 12. september 2009 kl. 11:53.
Visst faen. Man kan spørre seg hvor man trekker grensen ang. hvem man behandler seriøst og ikke, hvem man tillater full adgang til den offentlige debatt, og hvem som alle innerst inne vet fortjener juling. Jeg trekker grensa der. Når nazisvina får viljen sin kommer det bare faenskap ut av det. Og får de i tillegg fare frem under en fasade av legitimitet, favner de plutselig litt bredere enn de aller stakkarsligste og bitreste taperne. Når man ser hvor mange freppere det er i landet, bør man skjønne at samfunnet trenger beskyttelse i dette tilfellet. FrP er omtrent det laveste av det man kan tillate i debatten, IMO. Vigrid er svært langt unna FrP's seriøsitet.
Hva angår FRP så synes jeg det er helt greit at de finnes i det politiske bildet. Selv om jeg er uenig i det meste de vil gjøre så setter de en del ting på dagsordenen. De sier en del ting som andre ikke vil si.
Sitat av Mith Vis innlegg
Noen få? Hele jævla ideologien bygger jo på hat og vold mot andre "raser." Alle medlemmer av nynazistiske organisasjoner er legitime mål for vold fordi vi vet hvordan samfunnet blir om de får lov til å herje fritt. Vigrid må knuses med alle midler, så kom ikke her og forsvar møkka.
Vis hele sitatet...
Jeg gjenforteller bare det Tore Tvedt har sagt. Og nei, jeg har ikke møtt han personlig, jeg er ikke medlem av Vigrid, og støtter sjeldent deres utsagn. Jeg mener de skal ha rett til å si sin mening! Om de sier at de ikke tror på Holocaust og vil ha Norge fritt for innvandrere, så må de for faen få lov til det! De bruker ikke noe mer vold enn alle andre, så vidt jeg vet, for ellers hadde det vært store oppslag i avisen og på TV.
Sist endret av Mexxy; 12. september 2009 kl. 13:51.
Sitat av slashdot Vis innlegg
Vigrid har heile vegen vist rimelig klart at dei er voldsromantikere. Dei snakker åpent om å måtte forsvare seg med makt, og har m.a. lista opp "utelivsregler" på nettsida si som er av rimelig voldelig karakter.
Vis hele sitatet...
Vigrid tar sterk avstand fra vold, bortsett fra selvforsvar. Medlemmer av Vigrid løper ikke rundt og dreper innvandrere som BootBoys gjorde. Vigrid er noen svake sjeler som sitter inne og dyrker konspirasjonsteorier og annet tull. Om Vigrid slipper til i offentlig debatt kommer alle til å se ned på dem som det de er. Om de holdes utenfor får de sympatipoeng og de blir mer interessante for radikale ungdommer.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Muradi Vis innlegg
Jeg gjenforteller bare det Tore Tvedt har sagt. Og nei, jeg har ikke møtt han personlig, jeg er ikke medlem av Vigrid, og støtter sjeldent deres utsagn. Jeg mener de skal ha rett til å si sin mening! Om de sier at de ikke tror på Holocaust og vil ha Norge fritt for innvandrere, så må de for faen få lov til det! De bruker ikke noe mer vold enn alle andre, så vidt jeg vet, for ellers hadde det vært store oppslag i avisen og på TV.
Vis hele sitatet...
UP MY ASS!

Tore Tvedt har tidligere uttalt m.a.:
Sitat av Tore Tvedt
– Vi ønsker å ta makten i samfunnet, renske ut jødene og sende innvandrerne ut av landet. Jødene er hovedfienden, de har drept vårt folk, de er ondskapsfulle mordere. De er ikke mennesker, de er parasitter som skal renskes ut
Vis hele sitatet...
Er det mulig å misforstå det utsagnet?

Og skal dei få lov til å bedrive holocaustfornektelse? Nei, for det er GROV historieforfalsking, og har ingen verdens ting å gjere i en samfunnsdebatt. Lar vi det definere premissa for ein debatt har vi tapt grundig.

Og det er konsekvent agitering om drap, krig, og vold på nettsidene til Vigrid. Om du prøver å hevde at dei ikkje er voldsromantikere blir det direkte tullete - spesielt med tanke på at høgreekstreme nazifitter er ca. einaste som har bedreve terrorisme i Noreg. Rett nok før vigrid si tid, men miljøet er rimelig gjennomsyra av voldsromantikere.
Jeg er HELT enig med trådstarter i det att ALLE har rett til å ha egne meninger og uttrykke de. Men når det er sagt så har alle regler ett unntak. Vigrid er forelsket i nazismen, blir kalt nynazister osv. De fleste av oss har fått med seg hvor grusom andre verdenskrig var. Disse nazistiske, egosentriske stormannsgale tankene var grobunn for så ekstremt makbre, syke og uetiske handlinger att de fleste av oss ville fått varige mèn av å se 30 min med "hard-core" bildemateriale fra denne krigen.

Å slippe til mennesker med forkjærlighet til de samme menneskesynene i den politiske debatten er HELT feil. Det er ikke bare en "norm" att man er imot nazister og rasisme, det er nye (les: i verdenshistorisk sammenheng er 1940-tallet ikke lenge siden.) erfaringer menneskeheten har gjort seg som har resultert i att man er imot nazizmen. Vi har opplevd og erfart hvor feil dette er, hvor galt det gikk. Det er ikke tid eller plass heller til å la de komme med sine håpløse meninger og menneskesyn i dagens samfunn.

Dessuten, å slippe Vigrid løs på lettpåvirkelig, opprørske tenåringer er bak mål. For velferdsstaten Norge er det å skyte seg selv i foten!
Sitat av slashdot Vis innlegg

Og skal dei få lov til å bedrive holocaustfornektelse? Nei, for det er GROV historieforfalsking, og har ingen verdens ting å gjere i en samfunnsdebatt.
Vis hele sitatet...
Folk må få lov til å tro hva de vil! Hvis vi sier at jeg ikke tror på holocaust, betyr det at jeg er kriminell og skal behandles deretter? Skal si vi har mye frihet...
Sist endret av Mexxy; 12. september 2009 kl. 21:09.
jeg er nazist til fingertuppene og syns det er så langt borti natta det dere skriver..

jeg trur ikke på gud, men andre gjør det, skal jeg få banke de da eller?
fy faen så barnslig
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Muradi Vis innlegg
Folk må få lov til å tro hva de vil! Hvis vi sier at jeg ikke tror på holocaust, betyr det at jeg er kriminell og skal behandles deretter? Skal si vi har mye frihet...
Vis hele sitatet...
Nei, å hevde at holocaust ikkje fann stad er ikkje kriminelt i Noreg, og du bør etter mi meining ikkje straffast for det synspunktet. Det eg sa var at å legge eit slikt standpunkt til grunn for ein debatt er så totalt på viddene at det er å feile totalt som samfunn. Vi kan ikkje la vigrid legge premissene for debatter; det går ikkje an å ha ein sakleg debatt mot holocaustdenials. Det er ikkje sakleg det dei kjem med, og det er verdiløse påstander.
det går ikke ann å diskutere dop med folk som er i mot det, men man gjør det jo fordet?

*Sensur*...........
Sist endret av sengetøv; 12. september 2009 kl. 21:22. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Man kan godt diskutere dop med dopmotstandere, men det går ikke hvis de bruker argumentasjon fra 80-talls skremselspropaganda. Likeledes kan man diskutere innvandring med innvandringsmotstandere, men.. Ja du skjønner. Ikke med Vigrid.
Sitat av slashdot Vis innlegg
UP MY ASS!
Og skal dei få lov til å bedrive holocaustfornektelse? Nei, for det er GROV historieforfalsking, og har ingen verdens ting å gjere i en samfunnsdebatt. Lar vi det definere premissa for ein debatt har vi tapt grundig.
Vis hele sitatet...
Bør vi også fjerne alle andre organisasjoner som tror på tåpelige konspirasjonsteorier?

Vigrid bør bekjempes ved hjelp av ytringsfriheten, uten å drive å drive med vold og fjerning av nettsider som sos-rasisme driver med.

Skjønner egentlig ikke i det hele tatt hvorfår sos-rasisme får statstøtte når dem driver med vold og prøver å innskrenke ytringsfriheten. Er det noen som først å fremst bør fjernes er det slike organisasjoner som dem og blitz. Disse driver aktivt med vold i samfunnet vårt, å er langt farligere enn noen tullinger som ber til Thor og Odin å leker krig oppi skauen.
Sitat av legalize_it Vis innlegg
Bør vi også fjerne alle andre organisasjoner som tror på tåpelige konspirasjonsteorier?
Vis hele sitatet...
For all del, nei! De bringer humor i hverdagen så det holder.
Sist endret av Archj; 13. september 2009 kl. 05:00.
Sitat av legalize_it Vis innlegg
Skjønner egentlig ikke i det hele tatt hvorfår sos-rasisme får statstøtte når dem driver med vold og prøver å innskrenke ytringsfriheten.
Vis hele sitatet...
SOS Rasisme? Vold? Den påstanden kjenner jeg meg overhodet ikke igjen i. SOS Rasisme er en ikkevoldelig organisasjon.
Sitat av raggi91 Vis innlegg
SOS Rasisme? Vold? Den påstanden kjenner jeg meg overhodet ikke igjen i. SOS Rasisme er en ikkevoldelig organisasjon.
Vis hele sitatet...
Hva med når Heian fikk en mynt el hva det var i hodet på en skole i tønsberg? + når de demonstrerer med blitz osv. Hjelper heller ikke at flere av folka i styret der er med i tjen-folket. Disse ser jo tydligvis opp til Stalin, og for meg virker det like logisk å gi disse statstøtte som hvis man skulle gitt vigrid det. Kommunismen har da vært med på å drepe nesten like mange som nazismen.