Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  87 19451
Hei til alle sammen.

jeg leser masse på forumer og er aktiv på noen. Men så kommer jeg over dette forumet, og det må jo være et av de mest utfyllende forumer jeg har sett. Her kan man jo finne alt fra a til å, og det virker som at dette er stedet for å få svar på alt det syke man egentlig går rundt å lurer på.

Her er mitt første spørsmål:

Da jeg har sluttet å røyke ( les pause) i 10 dager nå, har jeg valgt å ta meg en liten snus i ny og ne, for å hjelpe meg litt med røykeslutt, som jeg føler innebærer to ting. vanen og nikotinen.

Er det noe forskjell på snus i porsjon eller løs bortsett fra det som er innlysende?
er den ene farligere enn den andre?

jeg har en pakke med general løs og en general porsjon. Selv om jeg ikke har snust noe særlig før, føler jeg at den løse smaker bedre og gir meg en bedre følelse enn den som er i porsjon. mulig det pleier å være motsatt for dem som er ny på snusesiden, men ikke vet jeg.

hehe utrolig hva man tar seg selv i å lure på.
Løs har en tendens til å ha et høyere nivå av nikotin også baller man seg som regel større snus enn 1. gram, som er i en porsjon. Ene er ikke farligere enn den andre, og jeg synes selv at løs smaker mye bedre enn porsjon. Dette stusser jeg selv litt over siden det er samme produsent og jeg regner med at det er samme tobakksblanding?
Sitat av Elemental Vis innlegg
Løs har en tendens til å ha et høyere nivå av nikotin også baller man seg som regel større snus enn 1. gram, som er i en porsjon. Ene er ikke farligere enn den andre, og jeg synes selv at løs smaker mye bedre enn porsjon. Dette stusser jeg selv litt over siden det er samme produsent og jeg regner med at det er samme tobakksblanding?
Vis hele sitatet...
hehe jeg stusset selv over det, siden det er samme snusen, bare pakket inn for å ikke være så grisete, men det er iallefall forskjell på smaken, og på følelsen jeg har av tilfredshet med en pris i munnen

da jeg tok fram snusboksen på jobb i dag fikk jeg en klar beskjed av en ansatt om at klart jeg kunne snuse, men jeg måtte ikke holde på med den løse ekle driten, men snuse ordentlig snus slik som han hadde i porsjon.

hehe når ble den porsjons snusen den ordentlige? hehe er ikke den laget fordi det var mange som ikke ville bli skitten, mange som ikke klarte å få inn en pris i munnen uten å grise eller å svelge den? hehe

den løse er vel det som har vært den vanlige i alle år? eh litt utover topic nå, men handler om snus
Selv liker jeg porsjon bedre på grunn av mindre gris, men 1 ting som jeg har lagt merke til med porsjon er at posene blir jævla nasty hvis de ikke blir holdt kaldt, lukter gjerne enda mer, nesten sånn om de blir "gamle" fortere. Har ingen anelse om hvorfor.

Ikke ta det jeg sier helt 100% ihvertfall det jeg har lagt merke til
Sitat av SoloSuper Vis innlegg
da jeg tok fram snusboksen på jobb i dag fikk jeg en klar beskjed av en ansatt om at klart jeg kunne snuse, men jeg måtte ikke holde på med den løse ekle driten, men snuse ordentlig snus slik som han hadde i porsjon.
Vis hele sitatet...
Denne karen har tydeligvis aldri prøvd den lause typen snus. Laus er den originale og beste. Porsjonssnus kom opp for kort tid sidan (har desverre ingen kjelde på dette, men kan godt hugse at det ikkje var å oppdrive tilbake på 90-talet) og var retta mot jentene og andre som måtte ha noko kjapt å slenge oppi kjeften ubemerka.
Sitat av SoloSuper Vis innlegg
Er det noe forskjell på snus i porsjon eller løs bortsett fra det som er innlysende?
er den ene farligere enn den andre?
Vis hele sitatet...
Rundt dette temaet er det vel ganske mykje diskusjona, men eg trur ikkje det er mykje til og i frå. Porsjonen inneheld normalt mindre nikotin som Elemental her seie
Holder meg til porsjon pga damen + syns det er ganske praktisk når jeg sitter i forelesninger etc.

En ting jeg har merket med porsjon er at den renner mer og gir litt gulere tenner.

Men clinomyn fikser det.
Snus ser stygt ut. Begynn å røyk igjen. Røyking er tøft.
Teoretisk er det ikke alt for stor forskjell mellom porsjon og løs.. foruten det innlysende

Men det jeg har merket er at etter en periode med hyppig løssnusing er overleppen helt grøt.. Huden under leppen blir helt myk og skrukkete. Det skjer når man snuser porsjon også, men det tar mye lenger tid, ivertfall hos meg.

Ganske logisk at noe som smaker godt ikke smaker like chill når man pakker det inn i en pose... :P
Sitat av Stratops Vis innlegg
Snus ser stygt ut. Begynn å røyk igjen. Røyking er tøft.
Vis hele sitatet...
hehe latterkick
tror ikke det ene er mindre eller mere farlig enn den andre.

Personlig blir jeg dårlig i magen av posesnus pga det renner så mye snus spytt som jeg må svelge!
det høres altså logisk ut at jeg som nybegynner velger løs snus foran disse posene med snus. det er bra
Jeg er enig med de aller fleste her... Jeg synes selvsagt løs er det beste, men det er langt mer praktisk med pose. I min jobb passer det seg ikke å ha sorte render under neglene, og snus mellom tenna...

Det er et problem med posesnusen at den renner litt mer, men om du går fra General porsjon til General White Porsjon vil det bli bedre. White renner svært lite, og jeg synes faktisk den smaker litt bedre også.

Det er noe dritt at det er så dyrt bare... Heldigvis ikke så langt til Svinesund...
der sier du noe, det er ikke så langt til svinesund, men det er såpass langt at det blir ikke gjort mer enn en gang i året hehe. men, etter de få boksene jeg har kjøpt strekker utløpsdatoen seg ikke mer enn en måned fram i tid, er det vanlig? hvis ja så er det vel ikke så lurt å kjøre til svinesund å kjøpe 100 ruller snus
Anbefaler grønn Skruf porsjon (ikke white). Veldig god, og renner nesten ikke.
jaG
Produktutvikler
Sitat av SoloSuper Vis innlegg
der sier du noe, det er ikke så langt til svinesund, men det er såpass langt at det blir ikke gjort mer enn en gang i året hehe. men, etter de få boksene jeg har kjøpt strekker utløpsdatoen seg ikke mer enn en måned fram i tid, er det vanlig? hvis ja så er det vel ikke så lurt å kjøre til svinesund å kjøpe 100 ruller snus
Vis hele sitatet...
Venner av meg som gjør dette legger snusen i fryseren.
Vis du hadde søkt litt, ville du funnet denne og denne tråden.

Kort sagt utifra disse trådene er snus + fryser = lenger holdbarhet. (ingen konkrete kilder)
Sitat av cezar Vis innlegg
Anbefaler grønn Skruf porsjon (ikke white). Veldig god, og renner nesten ikke.
Vis hele sitatet...
Skruf porsjon white renner mindre og smaker mer? Er det som er poenget med white portion! De er pakket inn før de har blitt fukta, og ikke etter.

For min del tror jeg porsjonsnus er "farligere" fordi jeg merker at det "gnager" mer på kjøttet i kjeften.. Også renner ikke løssnus noenting, om man kan å snuse det! Er også mye bedre å ha i munnen.
hehe joa men hundre ruller snus er tusen bokser med snus og tusen bokser i frysern, ja da skal holdbarheten ikke bare utsettes litt, men bra mye. kun for å være skikkelig pirkete siden det er min første tråd.

Sitat av Lachrymology Vis innlegg
Skruf porsjon white renner mindre og smaker mer? Er det som er poenget med white portion! De er pakket inn før de har blitt fukta, og ikke etter.

For min del tror jeg porsjonsnus er "farligere" fordi jeg merker at det "gnager" mer på kjøttet i kjeften.. Også renner ikke løssnus noenting, om man kan å snuse det! Er også mye bedre å ha i munnen.
Vis hele sitatet...
enig på den der tror jeg.
Sist endret av SoloSuper; 12. september 2009 kl. 19:56. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Løs er best, men løs renner jo tilslutt den også om man kan å snuse eller ikke. Og farlighetsgraden er nok minimal iforhold til hverandre, så det er ikke noe bedre med det ene eller det andre. General Løs er best, det er min mening
Løssnus har vel lettere for å legge seg små snuskorn mellom tennene, så på den måten er vel kanskje løssnus litt mer farlig enn portion. Jeg snusen løs til vanlig, men jeg snusen kun portion på jobb, grunn til det, er at jeg ikke syns det passer å stå med løs å snakke med kunder.

Jeg har ikke opplevd noe problem med å legge snus i fryseren, jeg kjøper gjerne 50 bokser hos en venn av meg, hver gang han er i Halden, å legg den i fryseren. Snusen smaker like ferskt når jeg tar den opp, uansett om holdbarhetsdatoen er gått ut.
Best uten ball!
r0bin's Avatar
General Løs er nok den snusen alle andre snuser blir målt opp imot.
Men etter å hatt General under leppa i nesten 4 år begynte tannkjøttet å trekke seg opp på noen av tennene og har laget et dypt "spor" i tannkjøttet.
Så nå snuser jeg det nest beste: Skruf Orginal portion! Og hender jeg koser meg med en feit tønne med fersk General.

-Boller og brus og jenter med mus, men ingen ting er som General snus!
Porson snusn blir sinnsykt saftig etter noen minutter, å da begynner safta å renne, også begynner man å svelge.
Nei snus er noe stygt, men det oser ikke av deg som det gjør av røyk.
Porsjon er bedre for huden, slipper "snus"-hender.

Da jeg snuste var det skruf sterk porsjon det gikk i, tranebær er også digg.
Løs er egentlig best (hvis man ser bort ifra griset), men jeg liker porsjon bedre.

Snus er ikke sunt, så snus det du liker best selv du.

Edit: Jeg har slutta, det burde du også, det er sunnest. Nok moralpreken for i dag.
Sist endret av drittunge; 12. september 2009 kl. 20:29.
Merka at mange av de som har skrevet her, sier at porsjon renner mye, men jeg merker nesten aldri at det renner, jeg tror det er forkjellig fra folk til folk, Ikke snusen.
Jeg digger snus. Snuser mest porsjon og noen ganger løs da (Hva jeg får tak i )Men hater å svelge snussaften så jeg tar den ut når jeg skal drikke.. Blir bare kvalm av den saften.
Sitat av Inpact Vis innlegg
Jeg digger snus. Snuser mest porsjon og noen ganger løs da (Hva jeg får tak i )Men hater å svelge snussaften så jeg tar den ut når jeg skal drikke.. Blir bare kvalm av den saften.
Vis hele sitatet...
Learn to love it. Finnes ikke noe mer trasig enn 14årige gutter/jenter som sitter på bussen med sin skruf tranebär som de betalt en kis utenfor butikken for å kjøpe til de. Tar den under leppa og roper og hyler om at det svir og spytter den ut etter 5 min fordi den begynte å smake stygt...
Begynn å røyk pipe. Mye tøffere, renere, enklere og billigere. Og du ser eldre ut : )
Sitat av Elemental Vis innlegg
Learn to love it. Finnes ikke noe mer trasig enn 14årige gutter/jenter som sitter på bussen med sin skruf tranebär som de betalt en kis utenfor butikken for å kjøpe til de. Tar den under leppa og roper og hyler om at det svir og spytter den ut etter 5 min fordi den begynte å smake stygt...
Vis hele sitatet...
Det er trasig ja, men man trenger ikke å være en 14årig gutt/jente for å digge snus, finnes folk som liker snus pgr blant annet slapper av kroppen osv.
Sitat av Elemental Vis innlegg
Learn to love it. Finnes ikke noe mer trasig enn 14årige gutter/jenter som sitter på bussen med sin skruf tranebär som de betalt en kis utenfor butikken for å kjøpe til de. Tar den under leppa og roper og hyler om at det svir og spytter den ut etter 5 min fordi den begynte å smake stygt...
Vis hele sitatet...
NÅ tenkte jeg da mer på hvilkne merker og smaker som var igjen da
Sitat av Muradi Vis innlegg
Begynn å røyk pipe. Mye tøffere, renere, enklere og billigere. Og du ser eldre ut : )
Vis hele sitatet...
hehe latterkick

Sitat av SoloSuper Vis innlegg
hehe latterkick
Vis hele sitatet...
er jo sant at det ikke er noe sunt, så helst burde man ikke røyke eller snuse. det er helt sikkert. men siden jeg er fasen ved å slutte å røyke (håper jeg klarer det) ønsker jeg å tro at jeg kan snuse en stund før jeg så slutter med det også.

enden blir vel at jeg da har vendt meg til å snuse og klarer da ikke slutte med det, som igjen fører til at jeg begynner å røyke igjen hehe, huff.
Sist endret av SoloSuper; 12. september 2009 kl. 21:45. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Grats til deg som har vært røykfri så lenge!
Selv har jeg ikke røyka på 14 dager, og jeg snuser heltid nå.
Jeg har blanda litt en stund, røyka litt og snusa litt når jeg ikke kunne røyke.

Nå går det som regel i general white, eller skruf porsjon, fordi jeg ikke kan bake, og å ha lange negler med snus under ser helt for jævlig ut
Sitat av Stayneh Vis innlegg
Grats til deg som har vært røykfri så lenge!
Vis hele sitatet...
har bare vært røykfri i snart 11 døgn, så det er ikke så lenge. men det er da en begynnelse, en skikkelig god en hehe lykke til da med røykestoppen din også. hvis vi klarer dette, så sparer vi oss for mye greier som den røyken gir oss.

stå på
Sitat av SoloSuper Vis innlegg
har bare vært røykfri i snart 11 døgn, så det er ikke så lenge. men det er da en begynnelse, en skikkelig god en hehe lykke til da med røykestoppen din også. hvis vi klarer dette, så sparer vi oss for mye greier som den røyken gir oss.

stå på
Vis hele sitatet...
Ja gjett, etter å ha jobbet en stund på lungeavd på sykehuset og når du ser hvor mye dritt man får, er det mer fristende å la være enn å røyke!
Sitat av Stayneh Vis innlegg
Ja gjett, etter å ha jobbet en stund på lungeavd på sykehuset og når du ser hvor mye dritt man får, er det mer fristende å la være enn å røyke!
Vis hele sitatet...
oh da har du sikkert sett såpass mye at du klarer å holde røyken borte fra dine egne lunger? det er jo ikke lett, men du får vel litt sjokkopplevelser du?

huff.
Litt tips om røyke- og snus-slutt:
Jeg var en skikkelig tøffing i vinter og begynte å både snuse og røyke. Etter tre måneder satt jeg på rommet mitt og så på film med en pris under leppa, og plutselig tenkte jeg: "Hva FAEN er det jeg driver med, jeg hadde jo ikke tenkt å begynne med noe av dette?"

Dagen etter ga jeg bort resten av snusboksen og bestemte meg for å slutte.
Foreløpig har jeg nesten holdt, og bare tatt meg en sigg eller en pris eller to på fest og et par ganger ellers også.

Det går mye på det psykiske, selv om du føler deg helt jævlig og at du bare må ha det. Er du bestemt nok klarer du å slutte, eller hvertfall trappe grundig ned.

Så mitt tips til dere som skal slutte, ikke gå og tenk på det. Bestem dere for en dag, kanskje ikke i morgen, men f.eks. om en uke, og bestem dere for at DEN dagen skal jeg kutte ut.
Så skal det jo sies at jeg er veldig sta, men det er mange som klarer å slutte. Det er ikke umulig, så hvorfor skal ikke akkurat DU klare å slutte?
Sist endret av drittunge; 12. september 2009 kl. 22:51.
Sitat av drittunge Vis innlegg
Så mitt tips til dere som skal slutte, ikke gå og tenk på det. Bestem dere for en dag, kanskje ikke i morgen, men f.eks. om en uke, og bestem dere for at DEN dagen skal jeg kutte ut.
Så skal det jo sies at jeg er veldig sta, men det er mange som klarer å slutte. Det er ikke umulig, så hvorfor skal ikke akkurat DU klare å slutte?
Vis hele sitatet...
Samme tipset kommer jeg med. Forbered deg, tenk gjennom hvordan det er å ikke røyke. Så fint det er å ikke våkne om morran med tre kg slim i halsen, digg å kunne gå trapper uten å daue, digg å ikke lukte jævlig, digg å ikke måtte gå ut å røyke på offentlige plasser... digg digg DIGG å ikke røyke!
Kons heller på fordelene med å la være enn å tenke på hvor farlig det er. Gjør det positivt å la være!

Sitat av SoloSuper Vis innlegg
oh da har du sikkert sett såpass mye at du klarer å holde røyken borte fra dine egne lunger? det er jo ikke lett, men du får vel litt sjokkopplevelser du?

huff.
Vis hele sitatet...
Tja, det er litt. Men å se på folk som er så spist opp av kreft at de ikke klarer å spytte, sånn at andre må grave slim ut av munnen på dem, det er ikke så gøy
dette er jeg enig med. og ja stå på dere ( og jeg) vi klarer dette, og det er faktisk mye mer positivt å være røykfri og snusfri enn å ikke være det.

Jeg vil og skal bli røykfri !
Jeg for min del startet med løssnus, og konsumerer vel den dag i dag mer løssnus enn porsjon - men som flere nevner; porsjon er langt mer praktisk i enkelte tilfeller. Ettersom jeg jobber i en dagligvarebutikk passer det seg ikke med løssnus, så jeg blir nødt til å bruke endel porsjon også.

Videre er det ikke spesiellt store forskjeller mellom porsjon og løs, der det gjelder skadelighet o.l.. Men merker dog at porsjonen gnager noe mer.
Sitat av drittunge Vis innlegg
Litt tips om røyke- og snus-slutt:
Jeg var en skikkelig tøffing i vinter og begynte å både snuse og røyke. Etter tre måneder satt jeg på rommet mitt og så på film med en pris under leppa, og plutselig tenkte jeg: "Hva FAEN er det jeg driver med, jeg hadde jo ikke tenkt å begynne med noe av dette?"

Dagen etter ga jeg bort resten av snusboksen og bestemte meg for å slutte.
Foreløpig har jeg nesten holdt, og bare tatt meg en sigg eller en pris eller to på fest og et par ganger ellers også.

Det går mye på det psykiske, selv om du føler deg helt jævlig og at du bare må ha det. Er du bestemt nok klarer du å slutte, eller hvertfall trappe grundig ned.

Så mitt tips til dere som skal slutte, ikke gå og tenk på det. Bestem dere for en dag, kanskje ikke i morgen, men f.eks. om en uke, og bestem dere for at DEN dagen skal jeg kutte ut.
Så skal det jo sies at jeg er veldig sta, men det er mange som klarer å slutte. Det er ikke umulig, så hvorfor skal ikke akkurat DU klare å slutte?
Vis hele sitatet...
Ble du avhengi på 6 månder? Mener at jeg har lest at det tar rundt 1 år før du blir psykisk avhengi og 2 - 3 år Fysisk.
Har snust i litt over et år nå, og kan ikke si at jeg er veldig avhengi engang. Men merker i det siste at hvis jeg ikke snuser i hele dag så kan jeg bli fort sur og irritert osv.
Sist endret av Dr.Feelgood; 13. september 2009 kl. 00:50.
Nå skal man vel ikke akkurat bedrive reklame her inne, men jeg har alltid kost meg med en General Løs... Det er digg!

Men som skrevet i et tidligere innlegg har jeg gått over til General White porsjon fordi det er mer praktisk og renner mindre enn vanlig porsjon.

Nå er jeg av det slaget som ikke prøver så mye nytt. Liker jeg en ting, så har jeg en tendens til å holde meg til det. Men jeg er da en av de heldige som kun har 25 minutter til Svinesund og billig snus. En rull general porsjon koster 450 og har vært fast valg. Men i dag tok jeg sjansen da jeg så et merke til kun 164 pr rull. Den heter Taboca porsjon og var slettes ikke dum! Billig og god og i metallboks.. Det kan jo være et tips til de som fortsatt vil snuse og samtidig spare noe cash...
Bruker selv porsjon, fordi det er så fuckings praktisk. Midt i timen f.eks. er et godt eksempel. Alle i auditoriet som snuser, som jeg har lagt merke til, bruker porsjon, det er ingen som drar opp en boks løssnus og baker midt i forelesningen liksom.

Også føler jeg nøyaktig det motsatte av deg trådstarter! Porjonsnus syns jeg gir meg best effekt hehe. Når det kommer til smak, så pleier jeg ikke akkurat å smake på snusen, så jeg er lite kresen på det.

Og siden vi snakker om å slutte med snus... For en stund siden hadde jeg et sykt magevirus eller noe, lå en hel natt og spøy og følte meg generelt jævlig to dager senere. I hele den perioden, to og en halv dag, snuste jeg ikke i det hele tatt. Hadde ingen abstinenser eller noe (som jeg vanligvis får argh), så det hadde vært en strålende mulighet for å slutte, men det gjorde jeg ikke . Tenkte vel ikke stort over det, dumt nok.
det er interessant å lese om forskjellene blandt oss mennesker. det er bra det er slik. mange gode sysnpunkter og mangen forskjellig opplevelser.

personlig tror jeg at det er lettere å slutte med snus om man har snuset 6 mnd enn å slutte med røyk hvis man har røykt i 15 år. men jeg tror også det ligger en annen ting bak dette, og det er viljen. jeg har i over et år villet slutte å røyke, og er ganske sikker på at det hjelper meg nå. når tiden kommer og jeg skal slutte med snusen, håper jeg at jeg vil akkurat det. om jeg ikek vil det sterkt nok blir det vanskeligere, kanskje til og med ikke verd å prøve å slutte med det en gang.
Sitat av Ondskap Vis innlegg
Porson snusn blir sinnsykt saftig etter noen minutter, å da begynner safta å renne, også begynner man å svelge.
Nei snus er noe stygt, men det oser ikke av deg som det gjør av røyk.
Vis hele sitatet...
Da burde ihvertfall jenter begynne og bruke det. Jenter som ikke svelger er ubrukelige
hahahah! smak på spønk, så kan vi snakke
Ja, ett godt tips for å slutte er å gjøre det når man er syk nok til å ikke ha kravet etter det. F.eks. finn en eller en annen bekjent med svineinfluensa, kast snusen/røyken og bare ta ett par dager fri. Ikke har jeg sluttet men når jeg har litt lite penger er det ikke noe problem å ta en pause i 1-2 uker, har bare suget den første dagen så stopper det og kommer hvert tredje dag. Litt rart hvordan det fungerer på meh..
Hvorfor i huleste gidder du å begynne på'n igjen?
Jeg røykte uansett hvor syk og kvalm og dårlig jeg var De eneste gangene jeg ikke klarte å røyke var mens jeg hadde migrene..
til dere som snuser, hvor mange pris putter dere i munnen på en dag, fra dere står opp til dere ligger dere, og hvor lenge har dere dem i munnen? hehe skal si man lurer på mye rart hehe.
Sitat av SoloSuper Vis innlegg
til dere som snuser, hvor mange pris putter dere i munnen på en dag, fra dere står opp til dere ligger dere, og hvor lenge har dere dem i munnen? hehe skal si man lurer på mye rart hehe.
Vis hele sitatet...
Kommer an på økonomien. Hvis jeg venter på stipend og ikke har råd til ny boks så er ihvertfall posesnusen i leppa til den er totalt uten smak, tar ca 4-5 timer så det går 2-3 snuser iløpet av en dag. Funker litt dårligere med løssnus. Hvis jeg har penger tilgjengelig så ligger de under leppa i ca 2 timer.
Sitat av SoloSuper Vis innlegg
til dere som snuser, hvor mange pris putter dere i munnen på en dag, fra dere står opp til dere ligger dere, og hvor lenge har dere dem i munnen? hehe skal si man lurer på mye rart hehe.
Vis hele sitatet...
fra 30 min til 1,5 time, hvis jeg skal ha lengere en det så føles det ut som de er tomme på en måte.
Spørs også på hva slaks snus, en Skruf tranbar kan man ha flere timer i overleppa, mens South State ligger maks 45 min.
Snakker om portion snus nå.
Sist endret av Dr.Feelgood; 13. september 2009 kl. 23:25.
Har vel min porsjon snus oppi leppa i 30min til 1,5 time. Og det kommer litt ann på økonomien hvor mye jeg snuser, nå venter jeg på stipend og snuser derfor brukte snus. Men til vanlig tar jeg ut en snus og legger en ny oppi=)
Snuser mellom en halv og en hel boks for dagen(porsjon). Og har de inne til jeg blir lei