Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  102 10356
Sitat av greenfeber Vis innlegg
Men okei. Hvis folk skal ta denne tråden som klaging kan vi bare drop it dead.
Vis hele sitatet...
Hva ellers var det?
Tror du vi kan endre det til vinter ved å gni på den magiske lampa?

Nei, det nytter ikke å klage. Det eneste som nytter er å finne en løsning:
1. Venne seg til det.
2. Eller flytte på seg til et kaldere klima.
Hva er forskjell på veps og bie? Like irriterende begge to.

Kommer du nord for Trondheim kommer du til å bli overlykkelig for hver gang sola dukker opp.. Den er her som oftest bare når man MÅ være inne, som på skolen. Når man sitter i klasserommet skinner sola og alle lengter ut, så med en gang vi har fri pissregner det. Herlig.

Sommeren er herlig, vinter er for kaldt. Jeg foretrekker å ha det for varmt enn for kaldt.
Sitat av CrimsonMoon Vis innlegg
Hva er forskjell på veps og bie? Like irriterende begge to.
Vis hele sitatet...
Vepsen er mer aggressiv og stikket gjør vondere.
En annen ting er at når en bie stikker deg, blir brodden igjen i stikksåret. Brodden sitter fast i flere "organer" inni bien, og den kan ikke leve uten.
Dette skjer ikke hos vepsen.

Derfor, hvis du blir stukket av en bie, kan du ihvertfall glise bredt over at det lille kryper snart vil dø.
Sist endret av exocytose; 5. juni 2009 kl. 18:32.
Må si at jeg stiller meg undrende til trådstarterens syn på sommeren, men jeg syns det blir litt for dumt når andre begynner å rakke ned på folk ved å si " Kom deg ut å jogg!, slutt å klag! " osv.

Slik som jeg oppfatter det ble tråden laget for å dele synspunkter på denne årstiden vi beveger oss inn i.

Min mening:

Jeg er meget begeistret for sommeren i sin helhet!

Et av mange eksempler:

Det å være ute i båt hele dagen med iskald pils i kjølebagen sammen med gode venner og god musikk er vel noe av det jeg setter mest pris på.
På kvelden parkerer vi bare båten rett ved brygga til nærmeste utested og tar oss en runde i baren.
Syns det er litt mer stas enn å vasse i snøslaps..
Nei gi meg en ulvenatt med tyve minusgrader og en kald fullmåne på himmelen. Jeg hater sommeren over alt, jeg takler rett og slett ikke varme.
Jeg synes ikke at sommern er direkte jævlig men jeg liker vinteren bedre. Overgangen til sommeren er fin! passe varmt lite sne og litt sol.
Du får ta en tur til Kirkenes, rundt 08:00 idag så snødde det ^^

Jeg hater sommeren, av mange grunner. Noen av disse er jo det at vi har 24 timer med sol her oppe, og jeg liker mørket. Insekter er også nedsiden med sommeren, myggen er ikke akkurat "vennlig". Så har vi jo allergier for å toppe det hele.
tidlig vår er deilig, da det er 10-12 grader i lufta, og ellers er sommernatt helt ålreit når sola er litt under horisonten med 10-15 grader i lufta.
Litt forsiktig regn er også ganske digg når det er varmt, eneste som er kjipt er at her i Trøndelag er det enten eller.

senhøst/vår er best!!

Liker værtypen her i Trøndelag bedre enn i sør også, blir ikke så fort for varmt (særlig ikke ved kysten)
Sommeren er ubrukelig, plussgrader er bare tull.
Kan jo ikke løpe en liten tur engang uten å dø av heteslag.

Sydpolen, here I come!
Sommer er digg da

Masse lettkledde damer på stranda, bading, flørting med jenter, fotball og mere jenter :P

Dere som digger vinter, er merkelige
Sist endret av stick dude; 5. juni 2009 kl. 19:44.
Du glemte Pollen og mygg, det er nesten det eneste som gjær at jeg blir mindre og mindre glad i sommeren.
Sitat av Isbit Vis innlegg
Du glemte Pollen og mygg, det er nesten det eneste som gjær at jeg blir mindre og mindre glad i sommeren.
Vis hele sitatet...
Mygg er ikke farlig og pollen driter jeg i :P

Sommer betyr jenter og bading + fotball for meg.
Livet er mye mer problemfritt om sommeren.. Alt ordner seg, og alt er greit.. Folk, og meg selv er i bedre humør.. Og så sykt deilig med lys hele dagen, istedenfor mørke klokke 16:00 når du går hjem fra jobb, og føler at hele dagen er over allerede..
Sitat av stick dude Vis innlegg
Mygg er ikke farlig og pollen driter jeg i :P

Sommer betyr jenter og bading + fotball for meg.
Vis hele sitatet...
Men for dem som er allergisk mot myggestikk og Pollen så er sommeren et helvete. Det kan jeg trygt si.
Jeg er allergist mot pollen, og var allergisk mot mygg da jeg var liten.
Jeg liker sommer best..?

Hull i påstanden din.
Hvorfor ikke akseptere at alle har forskjellige oppfatninger om ting, istedenfor å prøve å motbevise at en part har rett?
BEGGE HAR RETT.
Sitat av greenfeber Vis innlegg
. Man blir svett unansett hva man gjør. Man kan ikke pakke seg inn i en god hettegenser uten at noen ser rart på deg.
Vis hele sitatet...
Synes disse to setningene var morsomme sammen, jeg. Hvorfor i alle dager skal du ha på deg hettegenser når det er 20+ grader?

Selv kan jeg nesten ikke få for mye varme. Det henter faktisk jeg skrur på vifteovnen når det er rundt 18 grader ute.
Eneste problemet jeg har med sommeren er veps og mygg. Ellers er alt tipp topp.
Jeg har en ting å si:
VÅREN FTW!!
Ikke for varmt, ikke for kaldt.
Ikke for mangen insekt.
osv.
synes også det er alt for varmt om sommeren, sola steker som faen. Har et problem med at jeg fort kan bli ganske sur viss det er alt for varmt. Men, sene sommerkvelder liker vell alle? når solen har gått ned, og du bare har den ekstremt behagelige varmen, og litt vind.. kan ikke se for meg noen synes det er ille
Her i finnmark er det stort om gradestokken viser 15grader. Da danser alle på bordet og bader i kloakkvann i fjæra.
Sitat av prenix Vis innlegg
Jo dårligere kondisjon, jo raskere svetter du. Kom deg ut og ta en treningsøkt, gutt!
Vis hele sitatet...
Det der er så jævlig bullshit!
Om man svetter mye eller ikke trenger ikke å ha noe med kondisjon og gjøre!
Ta meg for eksempel, topp form of my life, og svetter som en gris! ^^

Forsåvidt så elsker jeg sommeren, lettkledde damer, man blir brun og yr av sola, hva kan man klage på?

Pluss at jeg får vinterdepresjoner og mongoloid hud @ winter.
Sist endret av Torepia; 5. juni 2009 kl. 22:49.
Sitat av drittunge Vis innlegg
Jeg er allergist mot pollen, og var allergisk mot mygg da jeg var liten.
Jeg liker sommer best..?

Hull i påstanden din.
Vis hele sitatet...
Joda, liker sommeren godt, men pollen og myggene ødelleger for meg. Så derfor synes jeg nesten at vinteren er bedre. Det spørs også på hvor sterk allergi du har. I mitt tilfelle så kan jeg nesten ikke gå ut pgr av pollen. Men alle er forkjellige.
Jeg kunne nesten ikke gå ut før jeg heller, men i vinter fant jeg ut at jeg skulle drite i det og bestemme meg for at jeg ikke var allergisk så blir jeg bra igjen.

Merkelig nok funker det. Placebo <3
Sist endret av drittunge; 5. juni 2009 kl. 23:11.
Sommer betyr uendelig mange flåtter som skal plukkes av vrange katter, solbrenthet i hodebunnen, svettemerker i senga, sol som vekker deg hver morgen klokken seks, pollen og noen helvetes veps som alltid skal sitte på den skiva du holder på å spise! Uff, og timesvis med innsmøring av solfaktor tyve for å ikke svi av seg albino huden som utviklet seg over vinteren.

Men sommer betyr også bading, kose seg i sola, utepils, fri for leddsmerter, late dager, utepils, sen sol og fuglefotografering - og utepils! Jeg liker sommeren jeg! Det er den eneste årstiden på vestlandet hvor vi kan gå en hel uke uten regn.
Du får flytte til tromsø. Max temp meldt i helga er 8 grader.

Værvarsel for tromsø i helga
Sitat av greenfeber Vis innlegg
Nå kommer sommeren. Det betyr for noen lettkledde babes, grilling og sol. For meg betyr det dritt. Det er alt for varmt. Det er så varmt at man ikke får sove. Man blir svett unansett hva man gjør. Man kan ikke pakke seg inn i en god hettegenser uten at noen ser rart på deg. Man blir solbrent, og folk har hele tiden et behov for å fremmheve at " Sommer 09 - the best ever". Det eneste som er bra med sommeren er at det er skolefri og ferie.

Noen ganger er jeg helt overbevist om at jeg er alene om å føle det sånn. Er det noen som har det som meg? Og hvorfor er egentlig folk så fan av sommeren?

Møkkavarme..
Vis hele sitatet...
Dette vokser du av deg.
Elsker våren og sommeren, men er også glad i høsten, av naturlige årssmaker. Selvfølgelig legger en litt hissig pollenallergi demper på gleden jeg får ved fritatt plenklipping. Dette løses ved å tilbringe så mye tid som mulig på/nær sjøen. Ingenting er som å tøffe avgårde i en gammel snekke med gode kamerater og en kasse pils. Dorge litt på veien, gjøre strandhukk og grille hva som helst. Det er deilig og jeg hadde blitt flau av å klage på varmen. Nyt den. Endelig begynner det å ligne den lovede drivhuseffekten,- endelig !
Sitat av prenix Vis innlegg
Jo dårligere kondisjon, jo raskere svetter du. Kom deg ut og ta en treningsøkt, gutt!
Vis hele sitatet...
Om det i det hele tatt har noen sammenheng, så er det totalt motsatt. Litt ironisk du gir treningstips, haha.
Sitat av Grimdoc Vis innlegg
Hvorfor ikke akseptere at alle har forskjellige oppfatninger om ting, istedenfor å prøve å motbevise at en part har rett?
BEGGE HAR RETT.
Vis hele sitatet...
Javel? Jeg trodde dette var et diskusjonsforum!

Men back to topic, jeg synes sommeren er best siden det er lyst hele dagen, det er varmt så man kan slippe å kle seg når man skal ut, man kan bade, spise is, og alt det greiene der. Jeg kunne fortsatt i en evighet med å ramse opp, men sommeren for meg er den beste årstiden. Når eksamen er ferdig er det bare så utrolig deilig å gå rundt uten en eneste bekymring, og ha det gøy de 1/2 månedene fri.
Sitat av greenfeber Vis innlegg
Nå kommer sommeren. Det betyr for noen lettkledde babes, grilling og sol. For meg betyr det dritt. Det er alt for varmt. Det er så varmt at man ikke får sove. Man blir svett unansett hva man gjør. Man kan ikke pakke seg inn i en god hettegenser uten at noen ser rart på deg. Man blir solbrent, og folk har hele tiden et behov for å fremmheve at " Sommer 09 - the best ever". Det eneste som er bra med sommeren er at det er skolefri og ferie.

Noen ganger er jeg helt overbevist om at jeg er alene om å føle det sånn. Er det noen som har det som meg? Og hvorfor er egentlig folk så fan av sommeren?

Møkkavarme..
Vis hele sitatet...
Synes ikke at du skal hate sommeren, men varmen.

Varmen er jo syndern som herper sommeren din.

Men selve sommeratmosfæren i lav temperatur er jo hærlig.
For min del blir det både ulemper og fordeler med sommeren. Det samme gjelder vinteren. Jeg liker best vinter framfor sommer tbh. Det betyr ikke at jeg hater sommer fordi. Suns det er godt å grille og alt det der, men personlig blir det rett og slett for varmt :P
hehe, vell.. For å være on topic her:

Selv liker jeg sommeren. Dette ikke fordi "summer 09 is the best evaah!!! " men fordi .. Vell, det er kos og være ute om kvelden med en behagelig varme med venner og bare slappe av etter et nokså langt skoleår. Liker meg ikke så godt når det er FOR varmt, men ELSKER sommerkvelder.
I like turtles
Skyfex's Avatar
Ser noen begynte å mase om trening med en gang hun hintet til at hun kanskje ikke er totalt komfortabel med å gå rundt halvnaken om sommeren. Får jeg påpeke at det er en elendig holdning. Hun har allerede nevnt at hun er aktiv, og mer skal man ikke spørre om. Hovedpoenget med å trene er å holde seg sunn og holde kroppen stabil og naturlig (dvs. ikke fetere men ikke nødvendigvis tynnere heller). Og det viktigste der er utholdenhetstrening eller bare rett og slett holde hjertet aktiv noen ganger i uka. Å pumpe muskler og brenne fett er ikke nødvendigvis godt for helsa. Å trene for "å bli fornøyd med seg selv" synes jeg er en teit holdning, og jeg kan ikke si de jeg møter som åpenbart gjør det har gitt inntrykk av å være de mest sympatiske menneskene jeg har møtt.

Jeg vil også få påpeke at de fleste jeg kjenner som har et sjenert forhold til kroppen sin har ingen grunn til det. Mange blir tilbakeholden bare fordi de ikke ser ut som de retursjerte bildene på magasiner. Og jeg tror de har et skrudd bilde av hva folk tenker når de ser dem. Nå kan jeg ikke snakke for alle, men personlig er jeg mye mer positiv til en person som ikke er "perfekt", men like vel går lettkledd fordi det er komfortabelt. Hvis jeg ser en som åpenbart flasher kroppen sin fordi de har trent mye og kommet nærme nok barbie/kent til å føle seg bekvem med kroppen sin, tenker jeg bare "Douche".

-

Og for å komme litt mer mot topic: Jeg vet ikke om jeg liker sommeren eller vinteren best, det blir litt som å sammenlikne epler og bananer. Jeg liker egentlig begge deler på forsjellige måter. Men jeg synes sommeren i Norge er veldig deilig, og jeg foretrekker definitivt eksamenstiden på senvår/tidlig sommer enn den før jul, ettersom jeg på våren kan sitte ute i sola (om det er sol da) og lese og slappe av istedenfor å stresse inne på en klam lesesal. Noe ferie blir det ikke stort av, siden jeg har hatt sommerjobb de siste 3 åra (og denne sommeren og). Men jeg har nå vært heldig med å ha en interessant jobb, og jeg tar meg jo langhelger fri og nyter sola når den er på besøk.
Sist endret av Skyfex; 6. juni 2009 kl. 17:21.
Sitat av greenfeber Vis innlegg
Nå kommer sommeren. Det betyr for noen lettkledde babes, grilling og sol.
Vis hele sitatet...
Babesane er ofte så selvdiggere at man ikke har sjans. De går jo som robotter og ser ikke på deg engang. Irriterer meg fordi sommer får menn til å se ut som hunder som løper etter babes'enes rumpe eller noe.
Sist endret av Donquijote; 6. juni 2009 kl. 17:23.
Siden jeg er ifra Finnmark, så er alt over 15 grader en SUPER sommer... haha :P

Så, om du vil ha en kjølig sommer, der det kun er max 7 dager med over 20 grader, så flytt til finnmark ^^,

Da kan du godt gå med hettegenser, og ingen vil se rart på deg... mest fordi det knapt er folk her og man er generelt heldig hvis man ser noen... (Satt litt på spissen, men ikke langt ifra sannheten - i allefall ikke i bygdene)

Uansett, Sommer i finnmark er alt for kaldt.. og det vi kaller sommer, kaller søringer for påskevær...
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Uansett, Sommer i finnmark er alt for kaldt.. og det vi kaller sommer, kaller søringer for påskevær...
Vis hele sitatet...
Faktisk sant, første dagen gradestokken kom over 15 grader her var en dag i vinterferien (som er FØR påskeferien for de som ikke vet det).
30 varmegrader er ikke så uvanlig heller, ja til global oppvarming sier jeg.

Om 50 år vokser det sikkert palmer her, og vinter er noe barna ikke har hørt om.
Sitat av greenfeber Vis innlegg
Nå kommer sommeren. Det betyr for noen lettkledde babes, grilling og sol. For meg betyr det dritt. Det er alt for varmt. Det er så varmt at man ikke får sove. Man blir svett unansett hva man gjør. Man kan ikke pakke seg inn i en god hettegenser uten at noen ser rart på deg. Man blir solbrent, og folk har hele tiden et behov for å fremmheve at " Sommer 09 - the best ever". Det eneste som er bra med sommeren er at det er skolefri og ferie.

Noen ganger er jeg helt overbevist om at jeg er alene om å føle det sånn. Er det noen som har det som meg? Og hvorfor er egentlig folk så fan av sommeren?

Møkkavarme..
Vis hele sitatet...
Du er ikke alene om å fokusere på de negative sidene av ting, istedenfor de positive. Du er ikke alene om å lete etter feil og mangler, og legge vekt på disse. Du er ikke alene om å syte over ting som egentlig er bagateller.

Det betyr bare at du generelt sett har det veldig bra, når slike ting som du beskriver er alt som skal til for å fremkalle hat i deg...
Sitat av greenfeber Vis innlegg
Nå var ikke hovedpoenget å klage, men å høre om det er "flere" der ute. Jeg hører dere "sommerfolka" klage hver eneste dag om vinteren, så det blir vel litt feil å si det slik. Ønsket å sette i gang en diskusjon om hva som egentlig er så bra med sommeren vs. vinteren. Det budskapet kom tydeligvis ikke helt fram.
Vis hele sitatet...
Det var da veldig til fordomsfull generalisering?
Kan hende at de som liker sommeren også liker vinteren?
Kanskje de til og med ser det positive med høst og vår også?

Tenke seg til...kan det virkelig finnes slike folk?
Tja..jeg vil tippe at det faktisk gjelder de aller fleste....
I Vinterhelgene er jeg som regel kun våken når sportssendingene går. Resten av tiden sover jeg. På sommeren kan jeg finne på å døgne flere dager i ferien.

Jeg liker sommeren, ettersom jeg står fri til å gjøre mye mer enn på vinteren. I vinterferien kan du feks ikke spille fotball, bare sitte inne å bælme kakao.
Sitat av Donquijote Vis innlegg
Babesane er ofte så selvdiggere at man ikke har sjans. De går jo som robotter og ser ikke på deg engang.
Vis hele sitatet...
Sikker på at det ikke bare er deg det er noe med da?
som får jentene til å gå som robotor forbi deg og ikke ser på deg

puss tenna Gi dem et smil og si hei når de kommer gående forbi, så får du nok kontakt skal du se og kanskje du skjønner at de fine jentene ikke har så fucka personlighet som du tror.
Sitat av Carrier Return Vis innlegg
Du er ikke alene om å fokusere på de negative sidene av ting, istedenfor de positive. Du er ikke alene om å lete etter feil og mangler, og legge vekt på disse. Du er ikke alene om å syte over ting som egentlig er bagateller.

Det betyr bare at du generelt sett har det veldig bra, når slike ting som du beskriver er alt som skal til for å fremkalle hat i deg...
Vis hele sitatet...
Så det du sier er at det rett og slett ikke finnes noen ting her i verden som man kan hate? Om jeg sier at jeg hater Paradise Hotel fordi jeg synes de fleste deltakerne der er idioter så er mener du vel at jeg bare er negativ, og fokuserer på feil ting, og at showet egentlig er ganske bra. For om man ikke liker noe så er det bare fordi man fokuserer og vektlegger de negative sidene, og ikke de positive..Eller hur?
Synes det er litt rart å like livløse, kalde, mørke kong vinter framfor sommeren der alt er våknet til live, lyst hele døgnet og varmt og godt, slik at man slipper å pakke seg inn i en hettegnser eller fem for å holde varmen.

Vinteren er noe av det værste som finnes, er ene og nesten alene grunnen til at jeg aldri kan bli boende fast i Norge.

Forresten, er dette et nytt slikt et sosiologisk eksperiment for å se hvor mange som svarer når du skriver en post som er helt håpløs i utgangspunktet?

Er jo imot menneskets natur å foretrekke vinter framfor sommer!
Sitat av emphi Vis innlegg
Så det du sier er at det rett og slett ikke finnes noen ting her i verden som man kan hate? Om jeg sier at jeg hater Paradise Hotel fordi jeg synes de fleste deltakerne der er idioter så er mener du vel at jeg bare er negativ, og fokuserer på feil ting, og at showet egentlig er ganske bra. For om man ikke liker noe så er det bare fordi man fokuserer og vektlegger de negative sidene, og ikke de positive..Eller hur?
Vis hele sitatet...
Nei.

Hvis man legger en helhet til hat pga bagateller man enkelt kan gjøre noe med, så mener jeg det blir for dumt. Det er poenget mitt. Om du hater Paradise Hotel pga helheten, så er det noe annet.

Alikevel er hat et drøyt ord å bruke på Paradise Hotel også. Det er bare å switche, så slipper du å irritere deg...

Sitat av Donquijote Vis innlegg
Babesane er ofte så selvdiggere at man ikke har sjans. De går jo som robotter og ser ikke på deg engang. Irriterer meg fordi sommer får menn til å se ut som hunder som løper etter babes'enes rumpe eller noe.
Vis hele sitatet...
Hehe, snakk for deg selv.
Sitat av the captain Vis innlegg
Synes det er litt rart å like livløse, kalde, mørke kong vinter framfor sommeren der alt er våknet til live, lyst hele døgnet og varmt og godt, slik at man slipper å pakke seg inn i en hettegnser eller fem for å holde varmen.

Vinteren er noe av det værste som finnes, er ene og nesten alene grunnen til at jeg aldri kan bli boende fast i Norge.

Er jo imot menneskets natur å foretrekke vinter framfor sommer!
Vis hele sitatet...
Er jeg den eneste som er positiv av natur og ser vakre ting i alle årstider?
(Dog holder jeg med deg i at sommeren er det beste, av den enkle grunn at det å kjøre motorsykkel er en stor del av livet mitt)
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Er ingenting mer magisk enn nysnø en bekmørk desember natt!

Men pils på strender, magisk det og'
Sist endret av Bombasa; 8. juni 2009 kl. 20:55.
Sitat av Donquijote Vis innlegg
Babesane er ofte så selvdiggere at man ikke har sjans. De går jo som robotter og ser ikke på deg engang. Irriterer meg fordi sommer får menn til å se ut som hunder som løper etter babes'enes rumpe eller noe.
Vis hele sitatet...

Uansett hvor mye det irriterer deg så kommer menn alltid til å bjeffe som hunder etter babsene. Sikklet kommer til å rinne fra kjeften og ballene hoppe som pingpong baller på speed. Thats our nature.
Sist endret av Berre; 14. juni 2009 kl. 01:12.
Sommeren er den absolut beste årstiden, selv om jeg er veldig fan av høst/vinter. Se på alle damene, gå i shorts/t-skjorte, nyte utepils, ferie
Greenfeber, Noengang prøvd å være ute om natta på sommeren?
Det kan være chill (hvis du ikke er alene)
Try it...