Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1216
Hei. Jeg og noen kompiser har tenkt oss på bilferie til sommeren, men vi er ikke helt sikre på hvor vi skal og hvordan vi skal løse det med bil. Noen som vet hvor vi kan få leid 7 setere eller biler som er store? Er en fordel med god plass om vi blir 5-7 stk. og burde vi ikke leie 2 biler egentlig?

Det er vel ikke noe problem for oss å leie bil i Norge og kjøre de i utlandet?

Takker for alle tips!
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
www.avis.no
www.hertz.no
www.rentawreck.no
www.sixt.no
www.europcar.no
Kontakt en vilkårlig en. Alle dei har nisetere.
Takker for linkene. Nå skal det sies at de må ha det innen Telemark området :/
Alkoholisert gamer
Vært inne på tanken på rent-a-wreck?

www.rent-a-wreck.no
Vet ikke om de har i telemark da..


Eller rent-a-snail? Bobilutleie
www.rent-a-snail.no/

EDIT:
Rent a snail har bare avdeling i Heggedal (asker) Så det blir kanskje litt kaos..
Sist endret av ekoli; 5. februar 2012 kl. 06:09.
Å reise ti hemsedal er bra.
Sitat av Fkleppe Vis innlegg
Takker for linkene. Nå skal det sies at de må ha det innen Telemark området :/
Vis hele sitatet...
Å hoppe på en buss til Oslo for å hente vraket dere leier burde ikke være umulig.

Ser på rent-a-wreck at det koster rundt 800kr for en toyota hi-ace. Legg til kilometerpris fra leia, forsikring og bensin, så tror jeg ikke dette blir billigste prosjektet. Å leie fra danmark burde være et alternativ dere burde vurdere sterkt. Husk at dere også må sette av penger til å dekke eventuelle skader og riper, fordi leieselskapene er rimelig ramme på å ta inn penger fra dem.

Bilferie er kult, men så lenge ingen av dere faktisk har bil hadde jeg heller hoppa på et billigfly til et eller annet sted i øst-europa, tatt inn på hostel og tatt det derfra. Kanskje finner dere et billig vrak dere kan kjøpe, kanskje gjør dere noe helt annet. Nattbusser er billige og planlegging er for pingler

Jeg anbefaler Romania som start-sted



Det er uansett ikke dumt å skaffe seg internasjonalt førerkort med en gang. Koster penger, kan fås fra NAF og noen andre organisasjoner (sjekk internett selv).
Det er vel rent-a-wreck i Porsgrunn, så det burde ikke bli noe problem.
Hva med i stedet for å leie bil og feks kjøpe dere en 7 seter på finn? Finner sikker noen billige på finn
Vurdert interrail?
Det kan ikke anbefales nok, og virker egentlig mye enklere enn dette prosjektet deres.
Sitat av AN-BE Vis innlegg
Hva med i stedet for å leie bil og feks kjøpe dere en 7 seter på finn? Finner sikker noen billige på finn
Vis hele sitatet...
Denne er jeg også med på!

En kompis av meg gjorde dette med noen andre, de kjøpte seg en godt utstyrt Audi A4 fra 1997 for rundt 40.000 (den hadde gått en del KM) og spleiset dette på 4 stk. De hadde en god tur med å kjøre gjennom så og si hele Europa uten noe problemer.

Det beste av alt er at de slipper å tenke på ting som å være ekstra nøye med bilen siden det er en leiebil osv. Er veldig kjipt å stå med skjegget i postkassa når det først skjer noe. Og det beste av alt, man kjører alltid til døren til valgte destinasjon. Tenk deg hjemturen med å levere fra seg bilen til leiebilselskapet, og så drasse med seg masse bagasje?

Et annet godt tips er å gjøre dere kjent med hvordan det virkelig fungerer å kjøre i de forskjellige landene, og gjør dere smarte. Har selv vært bort i en uheldig opplevelse i England, med en norskregistrert bil. Det var veldig lite hyggelig, og det skjedde før vi skulle rekke ferjen fra Newcastle tilbake til Stavanger. Enden på visa var at jeg og resten av familien var sjeleglad over god hjelp fra forsikringsselskapet, og ikke minst det lokale Politiet som var mer enn villige til å kjøre oss det lille stykket det var igjen til havnen slik at vi kunne rekke ferja.
Sist endret av Denzel; 5. februar 2012 kl. 12:42.