Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  316 114416
Veldig dødt i deg Trondheims kanalen... har hørt 1 sakt delta 233473 elns og så svarte ingen :P
Sitat av Kastrup
Veldig dødt i deg Trondheims kanalen... har hørt 1 sakt delta 233473 elns og så svarte ingen :P
Vis hele sitatet...
Du må jo høre fra midnatt i helger og høytider, det er jo da folk går bananas og det er action på radioen.
ingen av linkene som virker. Gi oss en link !
Sitat av typisk
ingen av linkene som virker. Gi oss en link !
Vis hele sitatet...
http://www.solbu.net/politi/trondheim.m3u

Funker fett den, hører på den nå.
evig bra ;D <3
har fått meg scanner, lurte på om noen kan forklare hvordan jeg kan streame til dere andre på NFF
går ut fra det er shoutcast det går i, jeg har prøvt og lest ganske mye på shoutcast, men får det ikke til, men mine datakunnskapene og engelsk kunnskapene er en dårlig kombinasjon.
noen som kan forklare lett på norsk hvordan jeg skal gjøre?
....viss jeg får det til blir det stavanger som jeg kommer til og streame
@ wrap

Da begynner vi med å finne ut hva du kan.

- Åpne porter i din router
- sette dynamisk DNS (type dyndns.com)
- koble din radioscanner til line in på lydkortet

Forresten, er du på Lyse?
Fortell gjene litt om hvor du sitter fast, slik at jeg kan forsøke å hjelpe.
Bergen anyone?
Noen som kan hjelpe og finne til østfold/moss?
Moss er kryptert. Værtfall Politi. Men vet at man kan få inn AMK og brannvesenet..
Noen som har noen link ikveld, bergen oslo tronfdheim anything ?
Sitat av Fre_ZZe
Noen som har noen link ikveld, bergen oslo tronfdheim anything ?
Vis hele sitatet...
For å gjenta meg selv: http://www.freakforum.nu/forum/showp...&postcount=154
Gubbes Trondheim link funker fett den - men jeg kan ikke tro at ingen streamer norges nest største by? Ingen som vet noe om bergen?
http://www.dagbladet.no/nyheter/2004/02/16/391039.html
Tror det er derfor ingen finner en stream fra Bergen, ingen klarer å få det inn.
Skal spørre en fyr jeg kjenner i Bergen med politiradio om han får inn noe nå.
(må bare få tak i han )
Har selv en politiradio og har ingen problemer med å få inn politiet i bergen.
Lyst å dele civic?
husker det gikk ann og høre på polti radioe i fredrikstad for noen år siden...vet noen der ute om det går nå?
Sitat av http://www.dagbladet.no/nyheter/2004/02/16/391039.html
Mandag 16.02.2004, 14:03

Tilsynet har derfor kommet med varsel om pålegg, der Politidirektoratet må starte arbeidet med sikring av politiets radiosamband senest innen seks måneder.
Vis hele sitatet...
Altså: I 2004, fikk de 6mnd på seg til å kryptere... Det er en LAAAANG stund siden nå.
Sitat av Gubbe
Vis hele sitatet...
Jeg åpner den pls lista i Winamp, noen grunn til at den ikke connecter og tiden begynner å gå liksom ? Når jeg trykker på den inne i playlisten i playeren så kommer det opp [HTTP 10.200 OK] http://www.wikdahl:8000....... og alt ser egentlig greit ut men tida går ikke og det er ingen lyd....

Kan det kanskje være fordi jeg kjører Windows Vista ?
Sitat av Fre_ZZe
Kan det kanskje være fordi jeg kjører Windows Vista ?
Vis hele sitatet...
Det kan muligens tenkes. Du har ikke annen PC å prøve fra?
En kammerat av meg kjøpte seg en ny laptop med Win Vista, fant ut at meget ikke fungerte, og la derfor inn XP. Du bør vurdere det samme.
Fikk det til å virke med VLC player hører på trondheim nå....
▼ ... over en uke senere ... ▼
kan noen gi meg en stream på brannvesenet i oslo, eller drammener ville vært supert!=)
Sitat av kroksleiven
kan noen gi meg en stream på brannvesenet i oslo, eller drammener ville vært supert!=)
Vis hele sitatet...
Tviler på at noen har det, dessuten er ikke drammener et sted...

:P
mente drammen
noen som har en link til aller helst skien.... men gjerne et eller annet sted hvor det SKJER no............ hører på trondheim.. en av to linker som funker og satt i 10 min før jeg hørte noe summing i bakgrunn og det var det -_-
drQ
Egendefinert
Sitat av dany
noen som har en link til aller helst skien.... men gjerne et eller annet sted hvor det SKJER no............ hører på trondheim.. en av to linker som funker og satt i 10 min før jeg hørte noe summing i bakgrunn og det var det -_-
Vis hele sitatet...
Nå burde virkelig denne tråden spares for spamming med slike spørsmål.

Uansett. Du vet nå hvordan det er i Trondheim. Hvordan tror du da det er i Skien? Sannsynligvis mye mindre aktivitet.

Hvis du virkelig er ute etter heftig aktivitet er det nok kanskje en fordel å se etter andre steder enn Norge, selv om det til tider er litt Hollywood i Oslo.
Sitat av drQ
Nå burde virkelig denne tråden spares for spamming med slike spørsmål.

Uansett. Du vet nå hvordan det er i Trondheim. Hvordan tror du da det er i Skien? Sannsynligvis mye mindre aktivitet.

Hvis du virkelig er ute etter heftig aktivitet er det nok kanskje en fordel å se etter andre steder enn Norge, selv om det til tider er litt Hollywood i Oslo.
Vis hele sitatet...

Du jeg sa praktisk talt link til et eller annet sted hvor det var liv og spurte om det var noen son hadde et lokalt... Er liv i skien skal jeg si det... Var ikke lenge sia det var et 40 talls ungdommer som samlas for å sloss utafor skolen min... men samma.. skjønner deg uansett... men give stream til oslo som funker?

OOoh en hadde munnsår i trondheim BTW
▼ ... over en uke senere ... ▼
trondheim er nede..
Det finnes også en annen veldig grei måte å høre politiradio på.
Du går inn på siden. og velger hvor du vil steame fra. Veldig simpelt!
http://www.kjeltring.com/mambo/index.php
Sitat av Raul_Duke
trondheim er nede..
Vis hele sitatet...
Nei. http://www.solbu.net/politi/trondheim.m3u funker fint.
Sist endret av Gubbe; 5. mai 2007 kl. 20:44.
Sitat av general9999
husker det gikk ann og høre på polti radioe i fredrikstad for noen år siden...vet noen der ute om det går nå?
Vis hele sitatet...
Hva med litt research?

Sitat av Scampi

Forøvrig: Østfold og Follo kjører digital EDACS, noe som er umulig å lytte til.
Selvsagt, alt er mulig å knekke, men til dags dato har det ikke blitt produsert noen scanner som takler dette nettet.
Vis hele sitatet...
tusen takk Gubbe
▼ ... over en uke senere ... ▼
Til dere som lurer, så er det bare og lytte ivei, skader sikkert ikke å dele info vidre, selv om det i utgangspunktet ikke er lov.

Uansett, så fort dem sier noe info som folk ikke skal få vite om, så går dem over på en annen kanal der publikum ikke får lyttet, om du ikke hacker deg inn xD
Hvis de husker det ja.. Jeg fikk vite fullt navn, navn på foreldre og bosted til en sørpa full ungdom i Trondheim.. Fikk også i ett annet tilfelle vite bilnr m/ fullt navn.. Sånt skal vel ikke oppgis til offentligheten?
Sitat av Kugie
Uansett, så fort dem sier noe info som folk ikke skal få vite om, så går dem over på en annen kanal der publikum ikke får lyttet, om du ikke hacker deg inn xD
Vis hele sitatet...
Jaha?
Forklar.

Vi andre kaller dette GSM...
Sitat av Scampi
Jaha?
Forklar.

Vi andre kaller dette GSM...
Vis hele sitatet...
De bruker mobiltelefoner, men er de stresset så sender de personalia over nettet ukryptert.
Jeg hører fult navn, addresser, personnummer rett som det er, særlig i helgene.

GSM krypteringen på mobiler skal angivelig være hacket, noe som åpner for både gratis samtaler og avlytting. Google etter 'GSM hacking' for mere info.
Sitat av Gubbe
De bruker mobiltelefoner, men er de stresset så sender de personalia over nettet ukryptert.
Jeg hører fult navn, addresser, personnummer rett som det er, særlig i helgene.
Vis hele sitatet...
Dette skjer ikke bare når de er stresset.
Vestfold og Oslo er gromme på å omtale personer og personalia over nettet, selv om de er pålagt å bruke mobiltelefon.
Kan noen finne stream til Oslo politiet. Har bladd endel sider bakover her, men finner ingen som funker.
Sitat av Hjelpestikker
Kan noen finne stream til Oslo politiet. Har bladd endel sider bakover her, men finner ingen som funker.
Vis hele sitatet...
Oslo streamen har vært ute av drift lenge, den siste tiden så var den så overbelastet at det var tilnærmet umulig å høre på.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Emnet er litt gamet men...

Er det none som har en strem til Kristiansand? ( helst i vennesla )
▼ ... over en måned senere ... ▼
Bruker politiet en lukket kanal for sånne syke ting som drap og sånn? Hva er det sykeste noen her har hørt på politiradio? Hørte nettop om en utlending som gikk rundt og slo løs på alle han så med et veiskilt:P
Jeg er litt usikker, men jeg tror dem har en ekstra "arbeidskanal" Har hørt de si kanal2 tidligere, senest ved en Brann i forrige uke i Oslo
Når ting blir litt hektisk tror jeg de går over på denne kanalen. Ellers bruker de jo vanlig kanalen? - til mye annet feks fullt personummer, navn, tidligere straffer osv.
Sist endret av kmkh; 29. juli 2007 kl. 04:01.
Jeg har en liten maycom scanner (best i test) til salgs om noen vil ha den. Den får inn ALLE frekvenser, Alt fra fly til lensmann, tollere politi amk o.l.

Pm meg om noen er intressert.
Sist endret av qtex; 29. juli 2007 kl. 04:01.
Det er fult lovlig å lytte til hovedkanalen i et politidistrikt.

Men det er svært lite informasjon som blir gitt på disse frekvensene.

Politiet har en "sambands-policy" som sier at det ikke skal sies noen navn på kanalene, adresser etc.

Selv om de slurver fælt med dette og ofte spør sambandsentralen om eiere på registreringsnummer etc.

Etteretningstjenesten i politiet bruker helt spesielt krypterte frekvenser. Visst noen klarer å få tilgang til disse, vil det sikkert være gull verdt! For en stor narkohai, vil gjerne vite når politiet spaner på trafikken ut og inn av kåken hans

edit: ordforklarelser: Narkohai [narkåhai:i] = Mann i 30 årene med hvit mercedes og hvit dress. Lever av inntektene på salg av som oftest heroin og er gjerne av utenlandsk opprinnelse.
Sist endret av hyys; 29. juli 2007 kl. 04:26.
Har noen streamen til tromsø? At man kan legge på winamp eller windows media player^^ Registrerte meg på scanner.no og kan ikke logge inn på epostadressen som jeg brukte der nå:S Brukte samme passord der som jeg bruker på eposten...

Glem det, fikk logga inn på eposten
Sitat av seigalf
Vis hele sitatet...
Intet nytt.
Men det knekkes en dag det også, som alt annet.

Sitat av qtex
Jeg har en liten maycom scanner (best i test) til salgs om noen vil ha den. Den får inn ALLE frekvenser, Alt fra fly til lensmann, tollere politi amk o.l.

Pm meg om noen er intressert.
Vis hele sitatet...
Alle frekvenser får den ikke inn ;P
OSLO STREAM: oslo.servebeer.com:8000

eneste streamen jeg vet om per. idag.. Men som Gubben sa, den er saftig overbelastet..
Sitat av kmkh
Jeg er litt usikker, men jeg tror dem har en ekstra "arbeidskanal" Har hørt de si kanal2 tidligere, senest ved en Brann i forrige uke i Oslo
Når ting blir litt hektisk tror jeg de går over på denne kanalen. Ellers bruker de jo vanlig kanalen? - til mye annet feks fullt personummer, navn, tidligere straffer osv.
Vis hele sitatet...
Det er nok kanal 21 dem brukte da ja, den brukes oftest som opplysningskanal. Kanal 11 er arbeidskanalen deres, her går det ofte personopplysninger osv. De bruker også kanal 12, men denne brukes som oftes kun når de forskjellige enhetene skal snakke direkte med hverandre.