Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 2072
Hei hei, jeg leste akkurat på nettet at en kur for hikke, er å drikke et glass vann igjennom tørkepapir. Jeg bestemte meg for å prøve dette, men akkurat når jeg skulle til å begynne å drikke holdte jeg på å besvime. Er dette en "kjent" pracitcal joke, eller var det bare en tilfeldighet?
sluttet du å hikke?
Hvorfor i all verden skulle det fungere?
Nei jeg sluttet ikke å hikke, men fant en facebook gruppe der folk snakket om hvor fantastisk dette "trikset" var at det virket nesten for godt til å være sant. Så det virket som en "pracitcal joke" og jeg lurte på hva som kom til å skje, så jeg måtte prøve det.
Ta en 3-5 liters brødpose i plast, og rull den litt sammen.
Pust inn og ut i den samme luften så lenge du kan (slutt hvis du blir svimmel).
Du har nå sluttet å hikke (pga høyt innhold av karbondioksyd (tror jeg))
Funker for meg.
Hold pusten i 20sek. Funker hver eneste gang
pust dypt inn. svelg. pust dypt ut. svelg. repeter til det føles ut som om du ikke kommer til å hikke lenger, og 5 ganger til
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Jeg tenker bare: "Nå har jeg sluttet å hikke" etter 1 "hikk".
Så hikker jeg ikke noe mere.
Brain is powerful :>
Nå har jo hikke mer med krampe/sammentrekkninger i mellomgulvet gjøre. Samme hva du puster inn / drikker, det helper ikke stort.
Sist endret av MikeHunt; 4. mai 2010 kl. 18:38.
bli tilbudt 10 000 kroner, da går det ikke an å hikke mer xD funker!
Spis en teskje med bringebærsyltetøy. Det fungerer seriøst hver eneste gang.
Sitat av goram Vis innlegg
Spis en teskje med bringebærsyltetøy. Det fungerer seriøst hver eneste gang.
Vis hele sitatet...
Jepp. Dette er skuddsikkert. Aldri faila på meg hvertfall. Sleng gjerne på med en spiseskje isteden for teskje for ekstra effekt.
10 000 kroners tipset funker jævla bra det å! Hikka som faen ei ei god stund, da kompisen min sa til meg: - Jeg gir deg 1000kr om du hikker en gang til!
Ikke faen om jeg hikka igjen Jeg har forstått det slik at hikke er litt sykologisk.

Mvh!
Hikking stopper fordi du psykisk underbevisst stopper det. Uansett hvilken metode du bruker, så lenge du "vet" at det stopper hikking, så funker det. Jeg har brukt flere sånne "kjærringråd" tidligere, men når jeg begynner å hikke nå puster jeg bare ekstra dypt og rolig 2-3 ganger, fordi jeg har klart å omstille meg til at det å puste rolig trigger hva det nå er som stopper hikking. Tror jeg. Funker i alle fall.
knip sammen tommel og lillefinger på begge hender til du slutter og hikke
hold pusten og svelg så mange ganger du kan, eventuelt 1000kr tipset
Sitat av magnus3k Vis innlegg
bli tilbudt 10 000 kroner, da går det ikke an å hikke mer xD funker!
Vis hele sitatet...
Litt forsiktig med det der, du. Har tjent ganske mye på at foreldre/venner tror de kan få meg til å slutte å hikke
Sist endret av Kanelbolle; 5. mai 2010 kl. 07:59.
Pleier å si til meg selv 'hikk hikk hikk hikk, hikk da for faen', prøver å få meg selv til å hikke, da forsvinner det. Luringen.
Sitat av saftus Vis innlegg
10 000 kroners tipset funker jævla bra det å! Hikka som faen ei ei god stund, da kompisen min sa til meg: - Jeg gir deg 1000kr om du hikker en gang til!
Ikke faen om jeg hikka igjen Jeg har forstått det slik at hikke er litt sykologisk.

Mvh!
Vis hele sitatet...
Det der hadde ikke funka på meg, for jeg tror jeg er alt for bevisst på at ingen av kameratene mine faktisk ville betalt om jeg hadde hikka..

Holde pusten til en "syklus" er brutt funker nesten hver gang for meg..
Vil tro placebo effekten gjelder når det kommer til råd om hikking.
Sitat av Frende Vis innlegg
Vil tro placebo effekten gjelder når det kommer til råd om hikking.
Vis hele sitatet...
Og der ødela du den effekten. :P
Slutta helt med hikke, etter at jeg fant metoden som funker på meg.
Holde pusten og svelge 3 ganger.
Gjør du det riktig skal det være drit tungt å svelge ingenting.

Nå savner jeg hikka. Får max 3 på rappen før det stopper av seg selv.
Får hikke av og til når jeg spiser varm mat for fort. (og spesielt når jeg spiser brødskive med stekt egg på.)
Sitat av Pantheon Vis innlegg
Hikking stopper fordi du psykisk underbevisst stopper det. Uansett hvilken metode du bruker, så lenge du "vet" at det stopper hikking, så funker det. Jeg har brukt flere sånne "kjærringråd" tidligere, men når jeg begynner å hikke nå puster jeg bare ekstra dypt og rolig 2-3 ganger, fordi jeg har klart å omstille meg til at det å puste rolig trigger hva det nå er som stopper hikking. Tror jeg. Funker i alle fall.
Vis hele sitatet...
Helt riktig. Placebo funker mye bedre enn de fleste medisiner.
Men kjerringrådene hjelper også fordi de får folk til å tenke på noe annet, og da går det over. Når man drikker vann opp ned, hopper på en fot mens man spiser syltetøy, blir skremt eller hva faen man gjør.. så glemmer man at man hikker.
Jeg hadde ikke brukt tid til å drikke vann igjennom filter. Bare ta noen lange, dype pustetrekk, så får du nok oksygen og hikken vil mest sannsynlig avta. Kan hende du holdt på å bli kvalt siden du holdt på å besvime.
Alle råd mot hikke hjelper - pga det distraherer deg fra hikken. Der. Nå ødela jeg alt.

Men så lenge man begynner å røre med å stå på hodet eller drikke igjennom papir eller gudene vet alt... vel.. da blir man distrahert, og kroppen rekker å "roe" seg tror jeg.. sitter man og irriterer seg over hikken, så stresser man, for alt jeg vet utløser det MER hikke... Men å puste normalt, se på noe annet, kroppen slapper av.. hikken stopper. ?