Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1319
Hei, har sett en stund på radiostyrte fly, og fikk veldig lyst til å kjøpe et, men det er litt vanskelig å finne et, når jeg ikke vet noe om sånne fly.

Jeg har flydd et sånn fly før, så jeg er ikke helt nybegynner

Vertfall, jeg ser etter et fly som kan fly veldig lenge og som det går an å sette et GoPro, eller et annet lite kamera på.
Jeg vil også gjerne ha en slik livescreen kamera greie på styrekonsollen, hvis du skjønner hva jeg mener

Den høyeste prisen er 800kr.

Takk for hjelp
800kr blir alt for lite for eit radiostyrt fly som du kan ha gopro eller annet actionkamera på, desverre..
Vil anbefale deg å lese om reglene ved RPAS på luftfartstilsynet og datatilsynet.
Er ikke bare bare å hive opp et fly med kamera.
Ridder av 1. klasse
Hvis du vil ha et fly med de spesifikasjonene som du kommer med, kan du bare glemme 800kr. Du får ikke noe som er brukbart for 800kr heller.

Et alternativ er jo TBS Zephyr. Den tilfredstiller nok de fleste kravene dine, men som du ser koster den nærmere 12.000kr.

Det finnes jo litt enklere/billigere alternativer, f.eks. TBS Caipirinha. Denne har jeg selv, funker meget bra. Du får den i luften for ca 2000kr, hvis du har batterier, radio og mottaker fra før.


Sitat av junkpal Vis innlegg
Vil anbefale deg å lese om reglene ved RPAS på luftfartstilsynet og datatilsynet.
Er ikke bare bare å hive opp et fly med kamera.
Vis hele sitatet...
Jo det er faktisk bare å gjøre det. Du må skille mellom FPV og filming fra når du flyr. Nasjonal sikkerhetsmynidighet
Gang summen din med 10, så starter du å nærme deg dine krav.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Jeg har et Cessna med et vingespenn på 2 meter (bilde med person for skala), jeg finner det ikke nå i en norsk nettbutikk, men her har du en god nybegynnermodell som sikkert klarter å ha med seg et lite helmetcam av et slag (gopro er litt stort og vanskelig å feste på RC fly).

Skal du ha POV, altså å se live video fra flyet må du ha en radiosender og mottaker som takler slikt signal, og den alene koster mer enn hva du har budsjettert her.

Jeg har i ettertid oppgradert følgende ting på flyet mitt: Ny sender og mottaker, ny fjernkontroll, større og bedre batterier samt skikkelig lader og større ESC, disse oppgraderingene har kostet mer enn selve flyet (som jeg fikk på tilbud til ca 1500,-).
Jeg har kræsjet med det flere ganger, og fremdeles er det like helt, foruten forhjulet som jeg har bytta ut en gang da jeg presterte å virkelig stupe med nesa først i en skummel landing.

EDIT: Du er kanskje av typen som bare vil ha noe du kan fly med like etter å ha kjøpt det, da er kanskje noe slikt du er ute etter? Den koster fremdeles mer enn budsjettet ditt desverre.
Sist endret av Dodecha; 15. juni 2014 kl. 14:44. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Foreslår at du tar en titt på hobbyking.com om du har et så lavt budsjett, men husk at du får det du betaler for. Hobbyking selger til latterlig lave priser, men kvaliteten er varierende og kundeservice er ikkeeksisterende. Må selvfølgelig også medregne noen uker leveringstid. Så kommer selvfølgelig mva og fortolling når det kommer inn i Norge (hobbyking jukser ikke med verdien før du har kjøpt der et par ganger).
Om du enda ikke er skremt bort kan jeg anbefale Bixler 1.1, koster litt over 600 kroner + frakt, flyr fint med gopro og skal visst tåle en del harde landinger (har ikke prøvd det selv, men har hørt mye bra). Er utsolgt atm, men kommer inn igjen før eller siden (gjerne siden). Fpv klarer du nok ikke få inn i et budsjett på 800, da må du nok legge inn minst 800 til, og selv da er det snakk om billige kinesiske lavkvalitetsprodukter.
Jeg anbefaler Bixler 2 fra hobbyking. Fin til FPV og lett å fly.
Bixler 1 er også bra.