Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 874
Hei.

Skal en tur til London og ønsker tips til aktiviteter og shopping.
Har allerede lest gjennom en del tråder om dette allerede. (Bla.: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8)

Har vært i London tidligere så har jo opplevd en del allerede, men ønsker tips til nye ting å oppleve / steder å shoppe.
Er i hovedsak ute etter å kjøpe klær, men er også interessert i film/spill/musikk/elektronikk.

Butikker/steder jeg allerede kjenner til (som jeg husker atm):Attraksjoner/steder jeg allerde har vært på (som jeg husker atm):
Steder jeg så anbefalt i andre tråder:
Noen som vet om noen av plassene i sistnevnte liste er noe bra?
Noen som har noe å tilføye som ikke allerede er i noen av listene?


Vel, du har alltids Saville Row om du liker high end shopping.
Og så kan man fint drikke afternoon tea på feks The Savoy eller et annet flott hotell.
ChS
Hestehandler
ChS's Avatar
En av mine favoritter er The Churchill War Rooms. Krever naturlig nok en viss interesse i historie for at du skal få noe ut av det.

Ellers er det som regel alltid mye bra stand-up i london.

Det er også fint å ta banen til "Monument" for å gå langs Themsen bort til Big Ben-området. Alltid masse boder og liv her (i helgene vertfall)

Og, har du ikke vært i Soho er det også en fin plass og ta en tur. Litt anderledes butikker. Og mange gode restauranter. Om du liker Thai-mat anbefaler jeg @Siam. Og for tapas Brindisa. Men her bør du bestille bord!
Sist endret av ChS; 15. oktober 2013 kl. 12:42.
Glemte å nevne at jeg har vært i Soho.
Stand-up er et bra forslag - vurderte det sist gang jeg var i London, men ble aldri noe av.

Keep 'em coming
Det staves Stearin!
Sterain's Avatar
Greenwich er et must om du har en interesse for enten astronomi, tid eller marine. Ganske chill park, og fin bydel rundt området.

Isle of Dogs, mer spesifikt Canary Wharf har et stort underjordisk senter og fine restauranter. Veldig posh bydel men veldig flott.

Soho er ganske interressant.

Science Museum, som nevnt i et tidligere innlegg er veldig interressant.

Anbefaler også, om du liker litt bygninger og historie, å dra inn til Oxford. Skikkelig kul by.
Denne tråden fikk meg innpå ideen om at Freakforum burde hatt en egen reisespalte. Kommer jo alltid massevis av tråder om tips til steder en kan reise til, og alle disse magaluf/ayanapa/kos gutteturene.
Måten TS har satt opp førstepost på var en finfin "guide" til ting en kan se/oppleve i London. Hadde vært glimrende med flere slike rundt i verden.

KP for punktene du satt opp.
Sist endret av Obster; 15. oktober 2013 kl. 13:21.
Et par ting du absolutt bør prøve: Enkelt og greit en båt-tur med guide. Mye moro for pengene. Riv gjerne på deg en tur ut til Thames Barrier. Absolutt verdt å se.
London Eye? http://www.londoneye.com/

Og musikaler.. På siste London-tur fikk jeg bare med meg tre stykker, men har fått med meg over femti!
Anbefaler The Bodyguard! http://www.thebodyguardmusical.com/ og Les Miserables: http://www.lesmis.com/uk/

Spør gjerne om andre musikaler, veldig mye bra her!