Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  44 2971
Jeg har fått med meg at enkelte vil at absolutt alt skal være lovlig. Vet ikke om jeg er så enig i det egentlig. Skal man f. eks fritt kunne kjøpe xanax og rohypnol på apoteket? Ser for meg at det ville blitt atskillig flere pillemisbrukere enn idag. Jeg er for avkriminalisering av bruk og harde stoffer som heroin på resept til misbrukere. Hva synes dere ville vært den beste løsningen?
Sitat av FriFugl Vis innlegg
Jeg har fått med meg at enkelte vil at absolutt alt skal være lovlig. Vet ikke om jeg er så enig i det egentlig. Skal man f. eks fritt kunne kjøpe xanax og rohypnol på apoteket? Ser for meg at det ville blitt atskillig flere pillemisbrukere enn idag. Jeg er for avkriminalisering av bruk og harde stoffer som heroin på resept til misbrukere. Hva synes dere ville vært den beste løsningen?
Vis hele sitatet...
Legalisering av cannabis og få salget inn i ordnede former ala vinmonopolet og avkriminalisering av øvrige stoffer i små mengder til eget bruk.
Og så må man samtidig kjøre hardt på seriøs informasjon og opplæring av hva dette er for noe. Ikke noe skremselspeopaganda ala nnpf, men seriøs nøytral informasjon.
Hadde gått rimelig dårlig med meg om jeg hadde fri tilgang på Benzo, hadde hatt noen fantastiske år først da… Jeg bruker ikke cannabis fordi det er ulovlig, om det blir legalisert og man kunne kjøpt det billig i spiselig form tror jeg dessverre jeg hadde blitt en storforbruker.
Avkriminalisering av brukt, frigjør mer kapasitet til å slå ned på omsetting håper jeg
så vi kan få det i mer ordnede former
Legalisering av alt. Da fjerner man alle lyssky miljøer som livnærer seg på salg/import. Ingen brukere blir houndet av copsen, og ingen dealere igjen å ta, da kan loven ta seg av alle de andre tinga de ikke har tid til. Og staten sitter med massive imnntekter. Dytt profitten inn i behandlingstilbud. Om noen går litt over styr på bruken eller stryker med er det deres eget valg lissom. Litt som vi gjør med alkiser i dag. Og med alle de sweete skattene og behandlingstilbudene så burde det gå an få bra hjelp hvis det trengs.
Sist endret av moret; 25. februar 2024 kl. 08:01.
Et problem jeg ser for meg med full legalisering er folk som kommer reisende til Norge for å dope seg og lager trøbbel alà sånn som Nederland f eks.
Ja til alt av dop innenfor ring 2 i Oslo så får vi samla alt der.
Sitat av moret Vis innlegg
Legalisering av alt. Da fjerner man alle lyssky miljøer som livnærer seg på salg/import. Ingen brukere blir houndet av copsen, og ingen dealere igjen å ta, da kan loven ta seg av alle de andre tinga de ikke har tid til. Og staten sitter med massive imnntekter. Dytt profitten inn i behandlingstilbud. Om noen går litt over styr på bruken eller stryker med er det deres eget valg lissom. Litt som vi gjør med alkiser i dag. Og med alle de sweete skattene og behandlingstilbudene så burde det gå an få bra hjelp hvis det trengs.
Vis hele sitatet...
Jeg er helt enig, selvom moralen bak er forkastelig.

Selvom bruken ikke nødvendigvis vil gå ned, så vil det kanskje ha en positiv effekt på kriminelle nettverk.
Sitat av IneartheDx Vis innlegg
Jeg er helt enig, selvom moralen bak er forkastelig.

Selvom bruken ikke nødvendigvis vil gå ned, så vil det kanskje ha en positiv effekt på kriminelle nettverk.
Vis hele sitatet...
Teorien min er at bruken vil skyte i været og deretter flate ut for at folk dør og andre mennesker skjønner at dette må vi være forsiktig med. Men det er bare en teori.
Sitat av NokErNok Vis innlegg
Teorien min er at bruken vil skyte i været og deretter flate ut for at folk dør og andre mennesker skjønner at dette må vi være forsiktig med. Men det er bare en teori.
Vis hele sitatet...
Jeg vet ikke helt om jeg forsto poenget ditt, eller om jeg bare har tunnelsyn for mitt eget poeng.

Ingenting stopper meg fra å kjøpe 2L sprit og drikke meg ihjel på den måten.
Hvis man kan ta livet sitt på rusmiddel x, kan man like gjerne gjøre det på rusmiddel y. Resultatet blir det samme og vi er en person mindre her på jorda.

Og siden jeg tror at vi ikke begrenser bruken av narkotika ved forbud, så tror jeg heller ikke bruken øker ved opphevelse av forbudet. Så dersom vi opphever eventuelle forbud, så forblir bruken det samme, og det er ikke like kult å være en eks- kriminell som selgere 5ere med hasj, når nærmeste apotek gjør akkurat det samme, med bedre virkestoff, til en litt høyere pris.
Sitat av IneartheDx Vis innlegg
Jeg vet ikke helt om jeg forsto poenget ditt, eller om jeg bare har tunnelsyn for mitt eget poeng.

Ingenting stopper meg fra å kjøpe 2L sprit og drikke meg ihjel på den måten.
Hvis man kan ta livet sitt på rusmiddel x, kan man like gjerne gjøre det på rusmiddel y. Resultatet blir det samme og vi er en person mindre her på jorda.

Og siden jeg tror at vi ikke begrenser bruken av narkotika ved forbud, så tror jeg heller ikke bruken øker ved opphevelse av forbudet. Så dersom vi opphever eventuelle forbud, så forblir bruken det samme, og det er ikke like kult å være en eks- kriminell som selgere 5ere med hasj, når nærmeste apotek gjør akkurat det samme, med bedre virkestoff, til en litt høyere pris.
Vis hele sitatet...
I grunn enig. Men da må folk på kunnskap om det som blir lovlig også. Folk kan være trangsynte når det kommer til dop og tolker det som at det er ufarlig om det blir legalisering av alt.
Men nå skjuler jo folk misbruk (og det er jo skadelig i seg selv vil jeg tro) fordi det er stigmatisert og uglesett så en legalisering gjør jo kanskje at det er lettere å plukke opp de som sliter med det også.
Sist endret av NokErNok; 25. februar 2024 kl. 12:01.
Poenget med legalisering burde ikke være å gjøre det mer tilgjengelig. Det er ikke slik vi praktiserer det med tobakk eller brennevin eller øl. Man legaliserer og regulerer tilgjengelighet på en måte som gjør det mer attraktivt å kjøpe lovlig, ergo erstatter svarte markeder, mens han bruker muligheten dette gir til å gi bedre/mer/målrettet hjelp og informasjon - altså reduserer risiko. Det er en balanse og definitivt ikke svart-hvitt.
Sist endret av Picard; 25. februar 2024 kl. 12:54.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Du burde ikke bli straffet for å utforske bevistheten din mener jeg. Stoffer eller ei.
Sp alt burde være lovlig. Men det er litt urealistisk fordi folk er redde for alt ting nytt. Så legalisering av psykedeliske burde prioriteres utenom opioider. Siden de er tøffere å forsvare.
Mener at alt burde legaliseres, men synes det skal være begrenset hvor mye en person kan kjøpe hver måned. F.eks. Maks 100 Valium, maks 50 Oxycodone og lignende. Så kan man gjerne også innføre forbud for spesifikke personer som ikke klarer å styre seg. Men forbudet skal ikke vare livet ut, bortsett fra visst personen sier seg enig i dette.
Jeg har f.eks. Flere ganger prøvd Heroin, men synes ikke det frister å ta det igjen. Jeg må derimot ha noen tabletter med Oxycodone hver måned, men ikke slik at det er et problem. Så et forbud burde i en slik verden, med legalisering, være individuelt.

Så kan det heller fortsettes å være krav om resept når det er snakk om større mengder. Og når det er snakk om fysiske sykdommer og psykiske lidelser der det kreves større mengder hver måned enn f.eks. 50 Oxycodone på 30 mg. Som ved kreft og andre smerter som går under "moderate og sterke smerter".
Sist endret av einsteindragon; 10. mars 2024 kl. 21:38.
Et problem jeg ser for meg med full legalisering er folk som kommer reisende til Norge for å dope seg
Vis hele sitatet...
Mer inntekt, yrende natteliv også blir sikkert snuten gla fordi de har mer å gjøre og det betyr mer spenn til dem ja. Mer drama. Det liker folk.
Det er to hovedgrunner til overdosedødsfall i Norge:

1. Folk ringer ikke ambulanse i nødssituasjoner med ulovlig rus, i frykt for straffeforfølgelse.
Dette løser vi ved avkriminalisering.

2. Brukeren inntar et urent produkt med ukjent styrkegrad, som det er umulig å dosere riktig.
Dette løser vi ved legalisering.


Avkriminalisering er et skritt i riktig retning, men det går ikke langt nok.
Sitat av Julie er søt Vis innlegg
Det er to hovedgrunner til overdosedødsfall i Norge:

1. Folk ringer ikke ambulanse i nødssituasjoner med ulovlig rus, i frykt for straffeforfølgelse.
Dette løser vi ved avkriminalisering.
Vis hele sitatet...
Har aldri skjønt denne gruppen, at de er mer villig til å la noen dø enn å ringe ambulansen. De kan jo bare ringe også stikke av.
Sist endret av einsteindragon; 11. mars 2024 kl. 01:28.
Tenker at alt kan være lovlig og selges under kontrollerte former. Loven er ikke det som hindrer folk fra å få tak i rusmidler. Det eneste en forbudslinje gjør er å motivere organisert kriminalitet, øke priser, øke faren for urenheter, tilsetninger, uforutsigbar styrkegrad som fører til overdoser, gjøre markedet voldelig og uregulert, salg til mindre årige, fortsetter å skape er stigma som skaper et utenforskap, samfunnsfiender, frykt for å oppsøke hjelp og selvfølgelig øker det også vinningskriminaliteten utført av de mest avhengige og sårbare brukerne.

Det fratar oss også sinnsyke mengder med penger vi burde brukt på å behandle avhengighet og sender det heller rett til organisert kriminalitet, mens vi ikke skjønner hvorfor vi har en så forferdelig utvikling i forhold til vold og kriminalitet her i Norge. Hvis vi noen gang får opp øya våre er det ikke før det har gått for langt og er alt for seint mens det viktigste for NNPF/NNF/GamleJævlaSureKvalmeEgoistiskeGrisers forening er at vi ikke sender "feil signaler" til ungdommen. Det viktigste her i verden er å beholde muligheten til bruk av tvangsmidler, ha med seg våpen inn på skolen for å holde foredrag hvor de hjernevasker, skremmer og feilinformerer så til de grader, kommer på "besøk" med narkotikahunder, liner opp og plukker ut de slemme narkomane forran resten av klassen osv. Man føler at man er del av noe stort og viktig, ja det gir meg rett og slett nasjonalfølelse.
Jeg ser ingen annen utvei enn full regulering av stoffer. Hvordan denne regulering skal se ut, for de ulike stoffene er jeg mer usikker på. Cannabis er greit, det kan reguleres som alkohol gjør i dag. Heroin/opioider er en apoteksordning det lure. Benzo kan man bare ha en litt løsere ordning på enn slik det blir regulert av legene på i dag, men med god oppfølging av farmasøyten/legen din. Amfetamin kan jo bare selges slik det gjør det i dag, vi med adhd får det resept, de andre får kjøpe den. Kokain ser jeg for meg blir den vanskeligste, men man må jo huske på at alle disse stoffene var mer eller mindre tilgjengelig for alle på apoteket før 1960-tallet. Psykadeliske stoffer kan alle over 25 kjøpe som alkohol, det er ikke særlig farlig og heller ikke interesse for i den generelle befolkningen.
Da var det forbeholdt syke mennesker og det var svært lite spennende å innta disse stoffene. Vi klarer jo å regulere de to verste rusmidlene ganske jævla bra, så skjønner ikke tvilen om hvorfor vi ikke skal klare det med de andre rusmidlene. Også må det holdningskampanjer til, gjør det kjedelig som faen å bruke de stoffene. Alt som går i retning av avkriminalisering og regulering er jo 100 ganger bedre enn dagens situasjon. Se på hva som skjer i Haiti, Ecuador, Belgia, Nederland, Mexico og så videre, alt det fucka opplegget der skyldes jo den ekstreme makten kriminelle kan oppnå med svimlende mye penger på bok.
FriFugl's Avatar
Trådstarter
Regulering av hasj, amfetamin, heroin osv ja. Enig i det, men er ikke overbevist om at fri tilgang på apotekvarer skal ha noen positiv virkning. Jeg tror det vil øke bruken noe helt sinnsykt hvis man bare kan gå å kjøpe benzo på apoteket.
Kan legalisere weed men resten kan forbli ulovlig. Forstod aldri meningen bak å gjøre weed ulovlig i utgangspunktet. Henger vel igjen et stigma fra hippie-tiden.
Sitat av RankSolid Vis innlegg
Kan legalisere weed men resten kan forbli ulovlig. Forstod aldri meningen bak å gjøre weed ulovlig i utgangspunktet. Henger vel igjen et stigma fra hippie-tiden.
Vis hele sitatet...
Hvorfor mener du weed skal være lovlig, men ikke andre rusmidler?
Sitat av brokkolireddik Vis innlegg
Hvorfor mener du weed skal være lovlig, men ikke andre rusmidler?
Vis hele sitatet...
Se for det en potensiell legalisering av kokain, heroin, amfetamin etc etc... Disse substansene er direkte farlig og stort sett ulovlig over hele verden, og det med god grunn. Konsekvensen vil bli at rusomsorgen ville blitt landets mest lukrative bransje. Legalisering tilsier at forbruk er helt greit, vil sende feile signaler til det norske folk. Weed kan i de fleste tilfeller brukes uten videre konsekvenser, det er ikke mer helseskadelig enn en vanlig sigarett og det har medisinske effekter. Selges også lovlig som medisin og til rekreasjonelt bruk i store deler av verden.

Forhåpentligvis svarer dette på spørsmålet ditt.
Sitat av RankSolid Vis innlegg
Se for det en potensiell legalisering av kokain, heroin, amfetamin etc etc... Disse substansene er direkte farlig og stort sett ulovlig over hele verden, og det med god grunn. Konsekvensen vil bli at rusomsorgen ville blitt landets mest lukrative bransje. Legalisering tilsier at forbruk er helt greit, vil sende feile signaler til det norske folk. Weed kan i de fleste tilfeller brukes uten videre konsekvenser, det er ikke mer helseskadelig enn en vanlig sigarett og det har medisinske effekter. Selges også lovlig som medisin og til rekreasjonelt bruk i store deler av verden.

Forhåpentligvis svarer dette på spørsmålet ditt.
Vis hele sitatet...
Medisinsk bruk har alle rusmidler, det er ikke noe spesielt med cannabis.
Amfetamin brukes f.eks. Som medisin for ADHD, Heroin benyttes for smertelindring (i form av Oxycodone), MDMA testes for tiden ut med tanke behandling av PTSD. Kokain har nok også sine bruksområder selv om jeg ikke kan komme på noen akkurat her og nå. Kanskje det vil vise seg å kunne være nyttig i behandling av sterk, kronisk depresjon når det gis i små doser i form av depot tabletter. Slik som ulike amfetaminstoffer ved ADHD og SSRI ved depresjon.

Amfetamin er spesielt nyttig når det kommer til soldater i krig. En soldat som bruker amfetamin når h*n er på slagmarken vil ha større suksess både med tanke på å drepe flest mulig av fiendens soldater og komme seg helskinnet hjem igjen.
Sist endret av einsteindragon; 11. mars 2024 kl. 13:47.
Sitat av Julie er søt Vis innlegg
Det er to hovedgrunner til overdosedødsfall i Norge:

1. Folk ringer ikke ambulanse i nødssituasjoner med ulovlig rus, i frykt for straffeforfølgelse.
Dette løser vi ved avkriminalisering.

2. Brukeren inntar et urent produkt med ukjent styrkegrad, som det er umulig å dosere riktig.
Dette løser vi ved legalisering.


Avkriminalisering er et skritt i riktig retning, men det går ikke langt nok.
Vis hele sitatet...
Tror du glemte den viktigste.

3. Kombinasjon av rusmidler, gjerne der alkohol er en av faktorene.

Også vet vi at flerparten av overdosene i Norge kommer fra resepter og ikke dop fra gata. Nesten så man skulle tro at endel overdoser er bevisst.

Sitat av FriFugl Vis innlegg
..Jeg tror det vil øke bruken noe helt sinnsykt hvis man bare kan gå å kjøpe benzo på apoteket.
Vis hele sitatet...
Benzofreaks har det vel bedre hvis de kjøper medisinene sine på apoteket vs Brugata?

Eller tenker du at det er nye grupperinger som starter med benzo hvis det blir tilgjenglig på apotek? Isåfall hvilke grupperinger? De med angst?

Uansett i dette scenarioet så ville dette aldri blitt markedsført av apoteket.
Sist endret av IneartheDx; 11. mars 2024 kl. 13:58. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av IneartheDx Vis innlegg
Benzofreaks har det vel bedre hvis de kjøper medisinene sine på apoteket vs Brugata?

Eller tenker du at det er nye grupperinger som starter med benzo hvis det blir tilgjenglig på apotek? Isåfall hvilke grupperinger? De med angst?

Uansett i dette scenarioet så ville dette aldri blitt markedsført av apoteket.
Vis hele sitatet...
Når man skal vurdere hva avkriminalisering eller legalisering vil føre til så burde man kanskje se til Portugal og Nederland.

Iallefall i Portugal så førte avkriminalisering først til litt flere brukere, så sank bruken igjen etter ca. 2-3 år og stabiliserte seg.
Sitat av einsteindragon Vis innlegg
Medisinsk bruk har alle rusmidler, det er ikke noe spesielt med cannabis.
Amfetamin brukes f.eks. Som medisin for ADHD, Heroin benyttes for smertelindring (i form av Oxycodone), MDMA testes for tiden ut med tanke behandling av PTSD. Kokain har nok også sine bruksområder selv om jeg ikke kan komme på noen akkurat her og nå. Kanskje det vil vise seg å kunne være nyttig i behandling av sterk, kronisk depresjon når det gis i små doser i form av depot tabletter. Slik som ulike amfetaminstoffer ved ADHD og SSRI ved depresjon.

Amfetamin er spesielt nyttig når det kommer til soldater i krig. En soldat som bruker amfetamin når h*n er på slagmarken vil ha større suksess både med tanke på å drepe flest mulig av fiendens soldater og komme seg helskinnet hjem igjen.
Vis hele sitatet...
Joda, folk med ADHD har tilgang til piller som inneholder en liten mengde Amfetamin. Er dog stor forskjell mellom Speed og Ritalin. Noen av disse substansene blir brukt som legemiddel under kontrollerte forhold for å dempe smerter og diverse som du var inne på, men... Uregulert salg vil fort føre til misbruk. Vil du virkelig bo i et land hvor alle og enhver har tilgang til dødelige substanser?? Er ikke akkurat progressiv tankegang.
Sitat av RankSolid Vis innlegg
Se for det en potensiell legalisering av kokain, heroin, amfetamin etc etc... Disse substansene er direkte farlig og stort sett ulovlig over hele verden, og det med god grunn. Konsekvensen vil bli at rusomsorgen ville blitt landets mest lukrative bransje. Legalisering tilsier at forbruk er helt greit, vil sende feile signaler til det norske folk. Weed kan i de fleste tilfeller brukes uten videre konsekvenser, det er ikke mer helseskadelig enn en vanlig sigarett og det har medisinske effekter. Selges også lovlig som medisin og til rekreasjonelt bruk i store deler av verden.

Forhåpentligvis svarer dette på spørsmålet ditt.
Vis hele sitatet...
Der kom den igjen, "Signaleffekten" som er så mye viktigere enn alle andre argumenter. Argumentet som baserer seg på at folk umiddelbart blir både kunnskapsløse og narkomane så fort stoffer reguleres fremfor å bli solgt ukontrollert på et svart marked. Det er mange land som ikke straffer brukere lenger og det virker. Man bruker heller ressursene på rehabilitering og forebygging fremfor å kaste masse penger på politi og domstol så de effektivt kan kurere rusmiddellidelser via bøter og forfølgelse. Vi ser jo hvor vellykket det har vært med en forbudslinje som har sørget for full spredning av rusmidler til folk i alle aldre og alle kontinenter i løpet av relativt kort tid. Vi kan jo ikke forsøke å tenke nytt siden det er så skummelt å tenke på hvor forferdelig Norge vil se ut om alle andre rusmidler enn alkohol ikke lenger er myteomspunnede, opphausede greier hvor straffen for bruk ofte er værre enn konsekvensene av bruken selv. Tenk om rusomsorgen hadde hatt ressurser, hvor jævlig ville ikke Norge sett ut da?

Det er det samme ulogiske fryktbaserte støyet som alltid har eksistert, heldigvis har de fleste fått opp øynene for realiteten om hva man oppnår med forbud og fått med seg at flere land har gjort og fortsatt gjør lovendringer som ser ut til å få ned bruken, på tross av hva noen måtte mene om disse mystiske signalene som sendes ut til evneveike folk som plutselig bestemmer seg for å begynne med tyngre stoffer så fort vi får en mer human narkotikapolitikk.
Ja, om den personen velger så er hen fri til å gjøre det. Vi har jo alkohol og tobakk tilgjengelig, hele Norge er verken alkoholikere eller nikotinavhengige. Det er ikke forbudet som holder de alle fleste borte fra rusmidler, ja det har en effekt, jeg tviler ikke på det. Men det er ikke slik om det ble lovlig i morgen så tenker alle «yes, nå skal jeg faen meg bli heroinist!» De aller fleste er glad i sitt nyktre jeg, og så ta de seg en fest, og så er tilbake til et rusfritt sinn igjen. Det har jo ikke eksplodert med daglige brukere av cannabis der det har blitt lovlig.
Sitat av RankSolid Vis innlegg
Bottom line, du mener det er greit at hvem som helst skal kunne kjøpe heroin på apoteket??
Vis hele sitatet...
Har du ikke forstått poenget? Hvem som helst kan faktisk kjøpe heroin på gata nå, hele døgnet.

Hensikten er å påse at kun mennesker over en viss alder kan kjøpe heroin på apoteket, innenfor åpningstidene, og at heroinen skal være kvalitetskontrollert og fri for alskens snusk.

Håper virkelig du ser hvordan det er å foretrekke over dagens situasjon.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av RankSolid Vis innlegg
Er stort sett det jeg tenker om weed. Kontrollert salg med kvalitetsstempel. Forskjellen mellom weed og heroin er at weed aldri har skadet en levende sjel og heroin DREPER. Er moralsk ukorrekt å selge det. Hvis folk absolutt må ha det kan de heller ty til gatesalg.. Etterfulgt av livslang terapi.
Vis hele sitatet...
Jeg har prøvd å rydde litt i tråden nå.

Du farer med mye usannheter her og jeg må be deg droppe disse forsøkene på å appelere til moral, du setter også opp usanne dikotomier. Kraftige opiater har virkeområder innenfor medisin, så det blir tåpelig å si at "HEROIN DREPER" og Weed er helt fint. Weed kan misbrukes det også, i ungdommen kan det virkelig hindre folk i å utvikle seg og det kan lede til depresjoner.

Så enten argumenterer du meningene dine skikkelig og leser det andre skriver eller så holder du deg unna.
Sist endret av Dodecha; 11. mars 2024 kl. 21:01.
Sitat av RankSolid Vis innlegg
Se for det en potensiell legalisering av kokain, heroin, amfetamin etc etc... Disse substansene er direkte farlig og stort sett ulovlig over hele verden, og det med god grunn. Konsekvensen vil bli at rusomsorgen ville blitt landets mest lukrative bransje. Legalisering tilsier at forbruk er helt greit, vil sende feile signaler til det norske folk. Weed kan i de fleste tilfeller brukes uten videre konsekvenser, det er ikke mer helseskadelig enn en vanlig sigarett og det har medisinske effekter. Selges også lovlig som medisin og til rekreasjonelt bruk i store deler av verden.

Forhåpentligvis svarer dette på spørsmålet ditt.
Vis hele sitatet...
Tja, det er fælt få stoffer som er så farlige som mange skal ha det til. Jeg sier for all del ikke at det er brokkoli vi snakker om, men kun å legalisere for eks weed så vil toppene tape såppas mye penger at de må ta det igjen på andre måter. Det kan fort bety at disse farlige stoffene blir blandet ut mer og mer og overdose dødsfall skyte i været

Husk; selv heroin er temmelig trygt men da kan ikke renhetsgraden gå fra 14% til 70% på noen uker.

Det er jo nettopp dette som gjør heroin så jævla idiotisk. Folk tror de får søppel men sitter på renere vare enn normalen og doserer utifra lav renhetsgrad

Får du 100% ren heroin til enhver tid vet man hva som ikke er en ufornuftig dose


Her kan man ikke ha det ene uten det andre dessverre.

Alle rusmidler bør åpnes for alle. Og lær heller bort hvordan man skal bruke det riktig
Man burde kanskje startet med psykedeliske stoffer som sopp, som faktisk vokser fritt i Norge? At det skal være straffbart å plukke og spise noe som vokser fritt og som det er umulig å få i seg en dødelig dose av og som ikke er avhengighetsskapende er vel mest en dårlig spøk i utgangspunktet?

Det er jo ikke straffbart å fks. Plukke hvit fluesopp, eller spise den.... Dog veldig dumt og potensielt dødlig...
Sitat av NokErNok Vis innlegg
Et problem jeg ser for meg med full legalisering er folk som kommer reisende til Norge for å dope seg og lager trøbbel alà sånn som Nederland f eks.
Vis hele sitatet...
Slipper hvertfall bli slått ned av fyllesvin…
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Jeg har prøvd å rydde litt i tråden nå.

Du farer med mye usannheter her og jeg må be deg droppe disse forsøkene på å appelere til moral, du setter også opp usanne dikotomier. Kraftige opiater har virkeområder innenfor medisin, så det blir tåpelig å si at "HEROIN DREPER" og Weed er helt fint. Weed kan misbrukes det også, i ungdommen kan det virkelig hindre folk i å utvikle seg og det kan lede til depresjoner.

Så enten argumenterer du meningene dine skikkelig og leser det andre skriver eller så holder du deg unna.
Vis hele sitatet...
Usannheter.. Weed er en uskyldig plante tilnærmet fritt for kjemikalier som har havnet under feil kategori og dette stammer fra en tid hvor vi ikke hadde gjort nok research rundt planten og vi ikke visste bedre. Lovlighetsstatusen er den samme som feks cola og er derfor lett å sammenligne/forveksle. Dette var mitt argument fra første øyeblikk og jeg synes det er feil å plassere den under samme kategori som partydrugs og det som måtte være. Må da vel være lov å forsvare legalisering av weed og kun weed uten å bli svermet av et forum som klandrer deg for å spre feilinformasjon og tyr til fornærmelser.. Jesus
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Hvis noe er mildt ser mange en grunn til å ta dobbelt så mye fordi det er jo så mildt

Cannabis kan man bli like avhengig av som alkohol, opiater, amfetamin og nikotin

Slik at man bruker det hver dag fra man står opp til man legger seg

Pro weed folk som prøver å stille cannabis i en særklasse må være det mest oppbrukte og klisje som finnes av aktivister

"Uskyldig plante"

Cannabis kan forverre depresjon, tiltaksløshet og anhedoni også

Rusbruk er uskyldig helt til det ikke er det lenge
Sist endret av meaculpaUIO; 12. mars 2024 kl. 11:08.
Sitat av RankSolid Vis innlegg
Usannheter.. Weed er en uskyldig plante tilnærmet fritt for kjemikalier som har havnet under feil kategori og dette stammer fra en tid hvor vi ikke hadde gjort nok research rundt planten og vi ikke visste bedre. Lovlighetsstatusen er den samme som feks cola og er derfor lett å sammenligne/forveksle. Dette var mitt argument fra første øyeblikk og jeg synes det er feil å plassere den under samme kategori som partydrugs og det som måtte være. Må da vel være lov å forsvare legalisering av weed og kun weed uten å bli svermet av et forum som klandrer deg for å spre feilinformasjon og tyr til fornærmelser.. Jesus
Vis hele sitatet...
Det er da helt fair å argumentere for legalisering av weed, men du legger det frem som at det ikke finnes en promille sjangs for negative bivirkninger etc ved bruk av djevelens spinat, da må du pent tåle å bli motsagt også.
Sitat av RankSolid Vis innlegg
Usannheter.. Weed er en uskyldig plante tilnærmet fritt for kjemikalier som har havnet under feil kategori og dette stammer fra en tid hvor vi ikke hadde gjort nok research rundt planten og vi ikke visste bedre. Lovlighetsstatusen er den samme som feks cola og er derfor lett å sammenligne/forveksle. Dette var mitt argument fra første øyeblikk og jeg synes det er feil å plassere den under samme kategori som partydrugs og det som måtte være. Må da vel være lov å forsvare legalisering av weed og kun weed uten å bli svermet av et forum som klandrer deg for å spre feilinformasjon og tyr til fornærmelser.. Jesus
Vis hele sitatet...
Du fortsetter å spre løgner. Du har ikke tatt til deg noe av det som har blitt sagt. Det er fakta at THC kan hindre utvikling av hjernen. Det er også definert som narkotika samme hva du personlig måtte mene.

Sitat av RankSolid
Weed er en uskyldig plante tilnærmet fritt for kjemikalier
Vis hele sitatet...
Cannabis inneholder over 400 forskjellige kjemikalier

Du har åpenbart litt å lære men du vil jo ikke lære.
Sist endret av knert1; 12. mars 2024 kl. 11:33. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av NoillStress Vis innlegg
Det er da helt fair å argumentere for legalisering av weed, men du legger det frem som at det ikke finnes en promille sjangs for negative bivirkninger etc ved bruk av djevelens spinat, da må du pent tåle å bli motsagt også.
Vis hele sitatet...
Tåler å bli motsagt frem til folk putter ord i kjeften på meg og etterpå klandrer meg for å spre feilinformasjon. Illustrerende eksempel: Jeg har aldri sagt at weed ikke kan ha negative bivirkninger?? Hvor i all verden tar du dette fra? Vis meg sitatet hvor jeg hevder det er risikofritt for jeg har ingen minner fra å ha sagt noe lignende. Angst, noia og depresjoner er vanlige bivirkninger og det har jeg selv erfart under mitt forbruk, men såpass tåler jeg. Trenger dessuten weed for å cope i hverdagen, høres kanskje sørgelig ut men slik er situasjonen. Psykisk helse kan i det fleste tilfeller kontrolleres, fysisk helse er en helt annen entitet og det har aldri blitt meldt dødsfall som følger av inhalering av marihuana. Samme kan ikke sies om de fleste andre ulovlige substanser og på den basis støtter jeg legalisering av weed, og kun weed.
Sitat av RankSolid Vis innlegg
Tåler å bli motsagt frem til folk putter ord i kjeften på meg og etterpå klandrer meg for å spre feilinformasjon.
Vis hele sitatet...
Jo du har spredd MASSE feilinformasjon allerede!

Når det gjelder å putte ord i kjeften på folk gjorde du det med meg ut ifra mitt innlegg om signaler. Det eneste du fikk ut av mitt innlegg var at jeg var for salg av alle rusmidler på apotek til hvem som helst. Nå er det faenmeg på tide å våkne opp og skjerpe seg!
Sist endret av NoillStress; 12. mars 2024 kl. 11:54.
Sitat av RankSolid Vis innlegg
Weed er en uskyldig plante.
Vis hele sitatet...
Så veldig uskyldig er den vel ikke.
Sitat av knert1 Vis innlegg
Du fortsetter å spre løgner. Du har ikke tatt til deg noe av det som har blitt sagt. Det er fakta at THC kan hindre utvikling av hjernen. Det er også definert som narkotika samme hva du personlig måtte mene.


Cannabis inneholder over 400 forskjellige kjemikalier

Du har åpenbart litt å lære men du vil jo ikke lære.
Vis hele sitatet...
Du har en svært løs definisjon av "Løgner".. Og kjemikalier for den del.
Og jeg er ikke pliktet til å ta til meg hva som blir sagt av tilfeldige mennesker på internett. Har den informasjonen jeg trenger. Ser ingen grunn til å fortsette diskusjonen så jeg melder meg ut her men for en siste avklaring i situasjonen: Weed er lovlig i store deler av verden og flere land diskuterer legalisering i nærmeste fremtid, Norge inkludert. Det samme kan ikke sies om tyngre stoffer og det med god grunn.
Sitat av RankSolid Vis innlegg
Du har en svært løs definisjon av "Løgner"..
Vis hele sitatet...
Er ikke bare jeg som har tatt deg i løg her nå.
Sitat av RankSolid Vis innlegg
Og kjemikalier for den del.
Vis hele sitatet...
Hva som er kjemikalier er ikke et definisjonsspørsmål, det er enkle fakta som du sitter å benekter nå fremfor å føre en skikkelig argumentasjon rundt dine påstander.
Sitat av RankSolid
Og jeg er ikke pliktet til å ta til meg hva som blir sagt av tilfeldige mennesker på internett. Har den informasjonen jeg trenger. Ser ingen grunn til å fortsette diskusjonen så jeg melder meg ut her men for en siste avklaring i situasjonen: Weed er lovlig i store deler av verden og flere land diskuterer legalisering i nærmeste fremtid, Norge inkludert. Det samme kan ikke sies om tyngre stoffer og det med god grunn.
Vis hele sitatet...
Du plikter å føre en ordentlig diskusjon her inne og ikke fare med usannheter jo. Du burde ha kommer med noe skikkelig som du fikk beskjed om eller meldt deg ut tidligere.
Enig med Ranksolid på det punktet at cannabis ikke har noe å gjøre i samme kategori som heroin, pulver, etc… «hard drugs» (Drugs/Narkotika).

H*n har rett i at det er veldig uskyldig sammenligna med andre stoffer. MVH en som har misbrukt cannabis, alkohol, kokain, speed, mdma & ketamin

Mener personlig:
#1 Cannabis & Psilocybin bør være legalisert. 18+

#2 Hvis ikke full legalisering; Ketamin & MDMA bør man hvertfall kunne få på resept av lege, lav terskel.

#3 De som allerede er avhengige av tunge rusmidler bør få det av legen, gratis.

«Tunge rusmidler» = Heroin, Amfetamin, Metamfetamin, Benzo Kokain, etc
Cannabis er jo forbudt på rasistisk grunnlag så bare det burde være gjenstand nok for revurdering av den statusen