Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  31 3006
jeg er en svekling så mine tall gidder jeg ikke å nevne også er jeg også skada. veldig patetisk egentlig siden jeg ikke greier å løfte så tungt

for de som ikke vet hva utrykkene er

benk = benkpress (benchpress på engelsk)
kne = knebøy (squats på engelsk)
mark = markløft (deadlift på engelsk)

føler jeg må nevne de engelske uttrykkene for jeg tror ikke tiktok generasjonen vet at det eksisterer norske uttrykk for øvelsene lol

og husk det er ikke lov å snakke om bol. hvis du er en umyndig snørrunge som tar badekar bol plis ikke nevn det. takk
I gode gamle dager før jeg ble feit slask.
Benk : 1rm 155
Markløft 1rm var rundt 150
Knebøy 1rm 120.
Fucka stats men sånn er det når man er over 2m da er ikke alt like lett ��
Har gått opp og ned de statsa med åra, så jeg er ikke i nærheten av personlig maks om dagen, men per nå ligger de på
Benk 100
Squat 150
Deads 200
Trente 2 år sammenhengende i begynnelsen av 20 årene. Begynte igjen for 5 uker siden.

1RM den tid var:

Benk: 100kg
Bøy: 120kg
Mark: 140kg

Nå 5. uken inn:

Benk: 60kg
Bøy: 60kg
Mark: 70kg

Begynte å trene 5x5 på 30kg benk, 30kg bøy, 30kg mark. Tror jeg kan klare å komme tilbake på 1RM innen et år. Skjønner fremdeles ikke hvordan folk klarer å ta så sinnsvakt mye mer på bøy og mark enn de tar i benk. Mulig grunn: Høy, naturlig tynn, naturlig svak, lav mobilitet / fleksibilitet, dårlige gener.

Btw pure bullshit at muskelbygging er vanskeligere når man blir 40. Blir 40 i år og progressen jeg har nå, er mye kjappere enn da jeg var i tidlig 20 åra. 25% fortere progress nå enn da jeg var par å tyve. Then again kanskje muscle memory er en reell greie og ikke pseudo-science.
Sitat av Abishgal Vis innlegg
Skjønner fremdeles ikke hvordan folk klarer å ta så sinnsvakt mye mer på bøy og mark enn de tar i benk. Mulig grunn: Høy, naturlig tynn, naturlig svak, lav mobilitet / fleksibilitet, dårlige gener.
Vis hele sitatet...
Det er mye større muskler i lår og rygg enn i bryst og triceps...
Skulle bare mangle at man klarer å dra mer i øvelsene der beina er involvert.
Sitat av Abishgal Vis innlegg
Btw pure bullshit at muskelbygging er vanskeligere når man blir 40. Blir 40 i år og progressen jeg har nå, er mye kjappere enn da jeg var i tidlig 20 åra. 25% fortere progress nå enn da jeg var par å tyve. Then again kanskje muscle memory er en reell greie og ikke pseudo-science.
Vis hele sitatet...
Tipper du følger et faktisk program nå, mens da du var 20 så kjørte du fuckingaround...?
In any case, Mike har en bra video på dette: https://www.youtube.com/watch?v=r8zcF6Ut7lo
Benk 120 kg
Knebøy 180 kg
Markløft 240 kg

Sitat av Fashen Vis innlegg
Fucka stats men sånn er det når man er over 2m da er ikke alt like lett
Vis hele sitatet...
Bullshit. De fleste pro strongmen er på nesten 2 meter, og jeg vet om iallefall en av de som tar 500 kg i markløft.

Sitat av Abishgal Vis innlegg
Skjønner fremdeles ikke hvordan folk klarer å ta så sinnsvakt mye mer på bøy og mark enn de tar i benk.
Vis hele sitatet...
Se for deg at summen av alle musklene dine i kroppen utgjør 100%.

På knebøy og markløft bruker man om lag 80-85% av alle musklene man har i kroppen. Da har man potensialet til å løfte mye mer enn hvis man bruker bryst, triceps og framside av skuldre til å løfte benkpress (som kanskje er 15-20% av musklene i kroppen din).

Eller sagt på en annen måte. Du er sterkere i beina dine enn du er i brystet ditt. Og du burde være minst dobbel så sterk i beina som brystet ditt.

Sitat av Abishgal Vis innlegg
Btw pure bullshit at muskelbygging er vanskeligere når man blir 40. Blir 40 i år og progressen jeg har nå, er mye kjappere enn da jeg var i tidlig 20 åra. 25% fortere progress nå enn da jeg var par å tyve. Then again kanskje muscle memory er en reell greie og ikke pseudo-science.
Vis hele sitatet...
Fin anekdote.

Muskelbygging er vanskligere i senere alder fordi testosteronnivåene dine synker i takt med alderen din.
Derimot så er ikke styrke proporsjonalt med muskelvekst.

Muskelstyrke er primært CNS og det kan du stimulere uten å bli så mye større. Dvs du kan bli sterkere med den samme muskelmassen du har.
Sist endret av IneartheDx; 4. januar 2024 kl. 12:37. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Nå ligger jeg vell på sikkert 100 i mark, 80 i bøy og tipper rundt 70 i benk men på topp hadde jeg ca 170-175 i mark, 150 i bøy og ca 115 i benk (kjørte så si smalbenk på den tida)
210 mark, 115 benk, og 160 i squats. Trent seriøst i tre år nå.
Benkpress: 120
Knebøy: 155
Markløft: 230
Jeg tester ikke 1RM da det ikke har noe for seg annet enn å øke risikoen for skade.

Jeg har trent i 1.5 år og har stagnert styrkemessig på 36kgx10-12 reps benkpress med manualer. Jeg kommer meg bare ikke over det nivået. Kan trene i 8 uker sammenhengende og kanskje komme opp i 12 reps, men så har jeg 1 ukes pause og er tilbake på 10 reps igjen.


Knebøy tar jeg 100kgx 8-10 repetisjoner, eller 215kg beinpress
Markløft gidder jeg ikke, men da jeg var i 20-åra var maksløftet mitt 150kg x 4-5 repetisjoner

Jeg er 190 høy, slank, og har på ingen måte den perfekte kroppstypen for styrke.
Sist endret av Hans Høyhet; 5. januar 2024 kl. 06:03.
Kan jeg bruke denne tråden til å spørre om tips til hvordan jeg kan ytterligere øke styrken min?

Ta knebøy feks.
Jeg trener ofte pyramidesett, dvs jeg kan ta 5 reps med 100 kg, 3 reps med 130 kg, 3 reps med 150 kg, og 2 reps med 165 kg, også tar jeg et sett til med 150, 130 og brenner meg helt ut på 100kg som en finisher. Jeg kan supplementere med leg extension eller beinpress som en støtteøvelse til knebøy... men jeg blir jo ikke sterkere!!!1 reeeee

Jeg spiser rundt maintainance/litt surplus men marginalt.

Sitat av Hans Høyhet Vis innlegg
Jeg tester ikke 1RM da det ikke har noe for seg annet enn å øke risikoen for skade.

Jeg har trent i 1.5 år og har stagnert styrkemessig..
Vis hele sitatet...
Vil tippe "feilen" din er at du ikke får i deg nok mat.

Ellers er jeg enig at man bør ha litt peiling når man prøver ny PR for å unngå skader. Eller så kan man lære seg ordentlig teknikk og bruke safety bars eller en spotter.
Sist endret av IneartheDx; 5. januar 2024 kl. 10:29. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av IneartheDx Vis innlegg
Fin anekdote.

Muskelbygging er vanskligere i senere alder fordi testosteronnivåene dine synker i takt med alderen din.
Derimot så er ikke styrke proporsjonalt med muskelvekst.

Muskelstyrke er primært CNS og det kan du stimulere uten å bli så mye større. Dvs du kan bli sterkere med den samme muskelmassen du har.
Vis hele sitatet...
Det er faktisk ikke så stor forskjell i i hvor mye muskelmasse yngre og eldre som trener styrke klarer å utvikle. Det finnes flere studier hvor utrente på mellom 20 og 80 år har hatt nærmere identisk utvikling i muskelmasse over en lengre treningsperiode:

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/33679448/
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/26767377/

Det er dermed aldri for sent å begynne med styrketrening, og de fleste vil ha god fremgang selv når de blir eldre.

Selv er jeg snart 40 og ligger rundt 210 i knebøy, 140 i benk og 270 i mark på 93 sykkelkilo. Tre dager med sykling og tre med styrketrening i uka.
Sist endret av voktern; 5. januar 2024 kl. 12:47.
Sitat av voktern Vis innlegg
Det er faktisk ikke så stor forskjell i i hvor mye muskelmasse yngre og eldre som trener styrke klarer å utvikle. Det finnes flere studier hvor utrente på mellom 20 og 80 år har hatt nærmere identisk utvikling i muskelmasse over en lengre treningsperiode:
Vis hele sitatet...
Du har selvfølgelig helt rett. Det kan være mange andre faktorer på han jeg svarte på hvorfor han har bedre progresjon nå enn da han var i 20 årene.

Første gang jeg hørte om dette var at 'alle' (menn) klarer å gå opp rundt 10-15 kilo muskelmasse(+ / -), uavhengig av.. egentlig det meste, så om man starter å trene når man er 20, 30 eller 40, så klarer man nok å få på seg de 10-15 kiloene med muskler.

Om man har 400, 600 eller 800 ng/dL testosteron så har det minimalt å si for muskelvekst når man er naturlig.
Har ekstremt ineffektive muskler. Lagt på meg bortimot 40kg siden jeg var 18, uten særlig mengder med fett, veier nå 92kg med helt usannsynlig dårlige tall til at jeg har trent for å øke dem i to år nå med 5/3/1 BBB.


Benk 90kg
Bøy 120kg
Mark 140kg
Militærpress 55kg.

Skal sies at jeg aldri egentlig har gått inn for å sjekke 1RM men man finner ut av hvor la det ligger med 531 uansett, men dette blir litt cirka tall. Har også alltid vært natty, som vel er ganske relevant.

Har vært akkurat litt for forkjøla til å trene styrke i tre uker nå, så har endelig begynt å trene bevegelighet i stedet, kanskje det er noe som kan hjelpe meg til å få opp tallene.
Selv boring but big-templaten til 5/3/1 har helt latterlig lavt volum. Om du vil øke i disse øvelsene, må du øke frekvensen og ta opp volumet.

To-tre dager knebøy, tre dager benk og en-to dager med mark bør gjøre susen. Sjekk ut Barbell Medicine sine programmaler, eller bare kjør et gratis mengdeprogram fra styrkeloft.no: https://styrkeloft.no/treningsprogram/
Lavt volum? Hele poenget med programmet er høyt volum, men lav vekt. Det er tre sett 531 og så 5x10 med 50-60% av maks. Så 70-80 reps med baseøvelsene per økt, er det lavt? Hva mener du på slutten der? Seks til åtte økter i uka? Trukke det as. Det jeg antakelig har gjort feil er at jeg gjør alt for mye bullshit isolasjonsøvelser etter baseøvelsene.
Benk 150.
Mark 225.
Bøy 180.

Jeg elsker å benke
Jeg har trent 5/3/1 BB - så jeg vet godt hva det går ut på. Ja - det er for lavt volum til at du har styrkeutvikling, selv om du kjører noen tiere på 50-60 prosent av maks _en_ gang i uka. Det er du vel et vandrende bevis på?

Om du titter på programmet fra styrkeløft.no, så ser du der at norske styrkeløftere trener benk, bøy, mark tre dager i uka. Det er en relativt høy frekvens, men middelsintensiteten ligger likevel bare rundt 70 prosent. Løftere på landslagsnivå trener baseøvelsene så ofte som fem-seks dager per uke.

https://www.youtube.com/shorts/r9jmJlxozL0
Litt off-topic, men spør bare her for å ikke lage en ny tråd. Er plastikk målebegeret man får med i proteinpulver bokser (de store på 3kg fra proteinfabrikken) riktig målt i forhold til "per serving" på boksen? Jeg la akkurat merke til at plastikk begeret i pakken sier 60ML. Men en serving er 30 gram. Jeg har alltid tatt to fulle begre toppet, som da skal være 60gram (40 gram protein). Men selve plastikk begeret sier 60ML? Vil bare forsikre meg nå når jeg har begynt igjen, at jeg ikke måler feil her :P Er ikke 60ML 60 Gram eller er 60ML i pulver 30 gram?

Bare sånn for å forsikre meg at jeg ikke tar for mye og pisser penger rett i dass.
Sist endret av Abishgal; 6. januar 2024 kl. 15:18.
Ja, det er rundt 30 gram når de er rett over kanten på måleskjea.
Benk: 135kg
Mark: 230kg
Knebøy: 200kg.

Kroppsvekt 92+kg, høyde 181. Var 16-17 år.
Sitat av Abishgal Vis innlegg
Vil bare forsikre meg nå når jeg har begynt igjen, at jeg ikke måler feil her :P Er ikke 60ML 60 Gram eller er 60ML i pulver 30 gram?
Vis hele sitatet...
Liter er SI enhet for volum, mens gram er SI enhet for vekt. Man kan ikke sammenlikne volum og vekt sånn uten videre.

Det er bare vann som jeg kommer på i farta der 1 liter veier nøyaktig 1 kilo.

Derfor veier nok 60 milliliter (volumet et skjea) bare 30 gram.

Men jeg er enig at det kan være misvisende. På pwoen min så skal jeg bruke 10g pwo, men det er 3/4 av måleskjea som er helt høl i hue.

Sitat av Link_Swifty Vis innlegg
Benk: 135kg
Mark: 230kg
Knebøy: 200kg.

Kroppsvekt 92+kg, høyde 181. Var 16-17 år.
Vis hele sitatet...
Hvor lang tid med seriøs trening brukte du på å oppnå de statsa der?

Sitat av UncleSam Vis innlegg
Lavt volum?
Vis hele sitatet...
Forskningen varierer noe, men 6-12 sett per muskelgruppe er et fint sted å starte. Også bør man løfte mer enn 65% av 1 RM (Selv når du tar kontrollerte reps med 3 sek negative).

Også bør man trene hver muskel minst 2 ganger per uke. 3 er litt bedre.
Sist endret av IneartheDx; 6. januar 2024 kl. 17:43. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av IneartheDx Vis innlegg
Liter er SI enhet for volum, mens gram er SI enhet for vekt. Man kan ikke sammenlikne volum og vekt sånn uten videre.

Det er bare vann som jeg kommer på i farta der 1 liter veier nøyaktig 1 kilo.

Derfor veier nok 60 milliliter (volumet et skjea) bare 30 gram.

Men jeg er enig at det kan være misvisende. På pwoen min så skal jeg bruke 10g pwo, men det er 3/4 av måleskjea som er helt høl i hue.



Hvor lang tid med seriøs trening brukte du på å oppnå de statsa der?



Forskningen varierer noe, men 6-12 sett per muskelgruppe er et fint sted å starte. Også bør man løfte mer enn 65% av 1 RM (Selv når du tar kontrollerte reps med 3 sek negative).

Også bør man trene hver muskel minst 2 ganger per uke. 3 er litt bedre.
Vis hele sitatet...
Trente styrke siden 14-15, startet med vektløfting (sporten) da jeg var 15. Så ble mye knebøy og nedre kropp samt rygg
Benk: 60
Mark: 90
Knebøy: 80

40 år gammel, og veier på nåværende tidspunkt i underkant av 70 kg, med en fettprosent målt med kalipper på 7%.

Målet mitt er å legge på meg, da helst muskler. Er "pensjonert" kroppsbygger, og hadde aldri trodd jeg skulle slutte å trene styrke. Men, covid, samlivsbrudd og litt forskjellig skulle få meg til å slutte helt. Lengste pausen jeg hadde i løpet av 20 år var maks 2 uker uten en økt.

Endelig har jeg funnet veien tilbake til styrkerommet. Helsen er bra, men fikk konstatert lav egenproduksjon av testosteron, så nå har jeg ved hjelp fra lege fått høyere nivåer enn hva jeg noengang har hatt "naturlig", og det hjelper på en aldrende kropp, kjenner jeg.

Muskelminne og erfaringsmessig, så skal jeg opp til 90 kg kroppsvekt.
Treningsprogram er satt opp, og spiseprogram er satt opp med hver minste detalj i fokus.

Håper på å gjenvinne noe av styrken jeg for 2-3 år siden hadde. Nå er jeg rask til beins, men fryktelig tynn.

Gamle personlige rekorder er:
Benk:190kg
Mark:240kg
Knebøy 170kg (ja, litt "reke-bein".

Hvor mye muskelminne vil ha å si blir veldig spennende, for allerede, etter kun en uke med trening merker jeg fremgang.

4000 kalorier pr uke. 200 gr. proteiner, 500 gr karbohydrater og 140 gr fett står på menyen hver dag.

Treningsprogrammet er som følger:

Økt 1: Bryst og rygg. 10-12X5 pr. Øvelse.

Økt 2: skuldre og armer. Samme antall reps og sett.

Økt 3: Bein. Og mere bein. Samme reps og antall sett.

Økt 4: Bryst og rygg. 10-12X5 pr. Øvelse.

Økt 5: skuldre og armer. Samme antall reps og sett.

Økt 6: Bein. Samme reps og antall sett.

Antall sett og reps blir skiftet om på etterhvert for å lure kroppen.

Planen er å kjøre programmet i 12 uker, og holde meg til skjemaet, da jeg vet hva som funker bra for meg, tror jeg, men er åpen for endringer. Ønsker å tro at jeg har et åpent sinn, men er nok et skikkelig stabeist. Noe jeg jobber med.

Da som nå. Jeg trener for velvære, men liker å holde lav fettprosent selv om jeg skulle bli "stor".

Jeg veide 107 kg på det meste, da med fettprosent målt til 7%.

Villmannen i meg har våknet, og jeg skal tilbake til der jeg slapp, og videre derfra.

Kjekt å lese om folk som trener her på forumet synes jeg. For det går mye i rus- relaterte temaer, noe jeg liker å lese og lære av, for all del. Jeg har brukt mye ”narko”, og det holdt på å ta helt styringen før jeg klarte å spore i retning kroppsbygging igjen.
Et friskt pust IMO, opprettelsen av denne posten 👍 Digger å lese om folks treningsopplegg osv. 🙂

I og med at vi er rett ut på nyåret, så håper jeg inderlig at jeg blir en av de som jeg opp igjennom årene har sett starte året med trening, for så å falle fra etter en stund.
Kan godt skje med meg, er jeg redd. Derfor har jeg satt konkrete mål, og skal gi meg selv en belønning hvis jeg klarer ut året. En skikkelig gulrot

Lykke til videre med deres treningsøkter og generelle livsstil i 2024 ✌️
Sitat av UncleSam Vis innlegg
Lavt volum? Hele poenget med programmet er høyt volum, men lav vekt. Det er tre sett 531 og så 5x10 med 50-60% av maks. Så 70-80 reps med baseøvelsene per økt, er det lavt? Hva mener du på slutten der? Seks til åtte økter i uka? Trukke det as. Det jeg antakelig har gjort feil er at jeg gjør alt for mye bullshit isolasjonsøvelser etter baseøvelsene.
Vis hele sitatet...
Hva slags accessoire-øvelser har du da? 531 tilsier at du feks benker kun en gang I uka, men med tilleggs-øvelsene så åpner det jo for muligheten å dra inn masse ekstra volum.
Mann 41. Trent i 5 år. 5rm benk 100.
Bøy: 140
aldri testa 1rm.
Mark kødder jeg ikke med (for lav risk/reward ratio). Elsker pullUps dog.. noen av dere som er rå på d? Har lyst å sprenge grenser på pullUps dette året. Typ 20reps+.
Sitat av Pruff Vis innlegg
Mann 41. Trent i 5 år. 5rm benk 100.
Bøy: 140
aldri testa 1rm.
Mark kødder jeg ikke med (for lav risk/reward ratio). Elsker pullUps dog.. noen av dere som er rå på d? Har lyst å sprenge grenser på pullUps dette året. Typ 20reps+.
Vis hele sitatet...
Jeg er ikke rå på noe som helst for tiden, men før likte jeg pullups godt, og hang vektskiver i kjetting festet til belte. Ved å gjøre det økte jeg mye i maks antall reps (uten ekstra vekt). Rekorden var 22 stk. totalt. Kanskje den beste utførelsen, vel og merke 😝Dette var før jeg ga meg med trening for ett par år siden.

Takk for påminnelsen 😉
Skal legge til pullups mitt nye program.

Hvor mange reps klarer du totalt nå?

Hvis du føler du har stagnert nå- eller på et senere tidspunkt- så kan jeg anbefale å prøve ut “ekstra vekt metoden”. Strikk, sekk fylt med noe osv. kanskje du lurer inn noen ekstra reps.
hva slags gym burde jeg melde meg inn på hvis jeg har lyst til å løfte tungt? etter min erfaring er de store senterene fulle av grupper med tenåringstasser som har en behov for å markere seg. når jeg løfter x2+ min vekt på baseøvelsene blir de blikker de meg intenst i stillhet og de har sikkert smugfilma meg med smartmobilen sin, også driver de å bokstavelig talt sirkler rundt racket mitt som et sulten gribb og pleier å slenge fra seg noe spydige kommentarer om antrekket mitt, fucv that. ønsker et sted med voksne folk som skjønner hvor fuckings intenst det er å løfte på det nivået og respekterer vekta og lar meg løfte i fred. hva bør jeg se etter?
Hold deg unna de store så burde det vel gå greit (Family, Elixia). Men shitkids på gymmet finnes overalt. Prøv å ikke tiltrekk deg mer oppmerksomhet enn nødvendig.

Du glemte å skrive selv hva dine rekorder er i knebøy, markløft og benkpress.
Sitat av brukernavn90237 Vis innlegg
hva slags gym burde jeg melde meg inn på hvis jeg har lyst til å løfte tungt? etter min erfaring er de store senterene fulle av grupper med tenåringstasser som har en behov for å markere seg. når jeg løfter x2+ min vekt på baseøvelsene blir de blikker de meg intenst i stillhet og de har sikkert smugfilma meg med smartmobilen sin, også driver de å bokstavelig talt sirkler rundt racket mitt som et sulten gribb og pleier å slenge fra seg noe spydige kommentarer om antrekket mitt, fucv that. ønsker et sted med voksne folk som skjønner hvor fuckings intenst det er å løfte på det nivået og respekterer vekta og lar meg løfte i fred. hva bør jeg se etter?
Vis hele sitatet...
Finn et lokalt gym, altså som ikke er med i noen kjede. Men det er unntak her også, feks noen kjeder som har kjøpt opp et lokalt drifta gym. Jeg trener på Actic, men der er alt du kan forestille deg av frivekter og Hammer-maskiner (som bruker frivekter/skiver), hantler fra 2 kg og opp til 80kg.

Se folk i øya, smil og hils når du møter de på gymet første gang, så får du det samme tilbake neste gang. =)




Mann, 41 år. Trent 25 år. "Vedlikeholdstrent" siste 5 år etter minstemann kom. 180 høy, 110kg. Husker noen løft fra de beste treningsøktene, aldri konkurrert eller hatt MAX PÅ 1RM som mål.



Benk: 200kg x 3, etterfulgt av 210kg x 2.

(nå skal sies at jeg de siste 8 årene ikke har kunnet trene bryst med stang, i hvert fall ikke tyngre enn 120-40 før det gjør for vondt. Så ikke få oppheng i benken folkens, prøv med hantler i stedet!)

Bøy - 250kg x 5 hvis jeg husker riktig

Markløft - jeg har vært så redd for korsryggen så markløft har jeg trent minimalt. 230kg x 5,. Sånn ca.

Skostrl 45-46.


Singel.
Sitat av brukernavn90237 Vis innlegg
hva slags gym burde jeg melde meg inn på hvis jeg har lyst til å løfte tungt? etter min erfaring er de store senterene fulle av grupper med tenåringstasser som har en behov for å markere seg. når jeg løfter x2+ min vekt på baseøvelsene blir de blikker de meg intenst i stillhet og de har sikkert smugfilma meg med smartmobilen sin, også driver de å bokstavelig talt sirkler rundt racket mitt som et sulten gribb og pleier å slenge fra seg noe spydige kommentarer om antrekket mitt, fucv that. ønsker et sted med voksne folk som skjønner hvor fuckings intenst det er å løfte på det nivået og respekterer vekta og lar meg løfte i fred. hva bør jeg se etter?
Vis hele sitatet...
Finn deg et gym det lov å grynte på. Haralds i Oslo, eller et lokalt "kjellergym" der du evt. bor.
Anbefaler de som er på søken etter å få en bedre forståelse av hvordan og/eller hvorfor resultater ved bruk av forskjellige fremgangsmåter kan gi så varierende resultater å sjekke ut denne youtube videoen:
https://youtu.be/dvYgXOFCeGM?si=LkM-zwVjLIUKZLWl

Kanskje den kan være til hjelp for deg🙂✌️