Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 7370
Hvor mye tobakk (av én sigarett) blander dere ut weeden med? Og hvor mye tobakk/hasj? Til én joint
Bruker èn sigarett, og ca 0.3-0.4 gram hasj.

Er det snakk om grønt, så kjører jeg uten tobakk. Evt. en fjerdedel med tobakk. Da drysser jeg litt på papiret først, legger på stæsjet, og drysser litt mer over igjen.
Sist endret av Fireal; 15. september 2014 kl. 06:55.
Regner med at vi mener en ordentlig joner med longpapers. Med pot, litt under en sigg slik at det bare er sneipen igjen.

Hasj ville jeg brukt mer tobakk til, gjerne en sigg. 0.3g er mer enn nok om det er god hasj.
River av en bit av nuggen, jeg. Kanskje 0,2g og en sigg. Røyker ikke hasj.
Grinder opp klumpen til jeg har en fin liner på lengde med papiret, så blander jeg dette med ca. en sigg roastet tobakk. Kjører samme med både hasj og pot.
En sigg/ett gram i joint.
Trådstarter
6 0
Sitat av ZionRoad Vis innlegg
Regner med at vi mener en ordentlig joner med longpapers. Med pot, litt under en sigg slik at det bare er sneipen igjen.

Hasj ville jeg brukt mer tobakk til, gjerne en sigg. 0.3g er mer enn nok om det er god hasj.
Vis hele sitatet...
Mente med longpapers, ja Så 0.3 g om det er hasj, og mer om det er weed (ca 1 g)?
Kommer helt ann på, bong, joint, gedigen joint, vannbong, bøtte

Regner med joint med grønt. 65 % grønnt er ett god sted å starte for så å legge på i styrke som varer fra 65 til 97%. For å klarere, er 1-10 styrken så er 6 for å røyke første gang med nervøse venner, 9.6 for å se gud. 10 er 0 i denne sammenhengen. Det er fordi grønt ikke kan bli mer sterkere enn en sterk plante. Ny å røyke? Røyk grønnt.

Hasj er litt annerledes og kommer an på hvordan du brenner den (litt), og det kommer ikke an på grammet men hvor sterk klumpen er og hvor stor. En liten sorting i en bong kan slå meg ut men jeg kan rulle jointer en hel natt med marokko. Så med hasj er ting komplisert. Bare se på svartheten på klumpen, hvor stor den er og kalkuler det opp imot jointen og tobakken for å lære dette. Og ikke bland forskjellig hasj de først gangene. Røyk en, få erfaringen, og analyser neste. Hasj er ikke weed. Hasj er gøy å lære!

Men hvis du er gal så se til at du har god weed og god hasj. Så blander du 80 % weed sammen med hasjblandingen over og ruller den. Den e fin.

Og så er det forskjell på bong mekk og joint mekk. Men det er neste gang. Happy smoking
Joint: 1sigg + 0,4-0,7 hasj eller 0,7 pot og ca ca 1cm med tuppen av en sigg.

Bong: 1 toastet sigg så fjernet alt av gule og tykke klumper fra tobakken og ca 04hasj. Grønt så tar jeg samme som på jointen.
En sigg og det du selv ønsker av hasj/weed.
En sigg pr gram med brunt, Grønt rulles rent.
Herregud da, mann!
Dexxter's Avatar
22 0
Ruller alltid første delen papiret over filteren med rein tobakk bare for å ikke kaste noe.

En joint (longpapes) med bruning (0,4 kanskje) - 1 til 1 og en halv sigg
grønning er en halv til 1 sigg, har man nok blir den rein.
Spørs på typen, men bruker som regel 1/4 - en halv sigg som renses på hasj samt 0.4-0.7 avhengig av typen hasj.
Weed blir som oftest rent.
Har gått helt bort i fra bruken av tobakk. Bare 1/4 sigg i en joint fucker opp lungene mine helt, og det henger igjen hele dagen.
Husk at når du røyker spliffs, så er ikke bomullsfilteret der, og alle de fæle stoffene i sigarettene blir trekt ufiltrert ned i lungene. Altså får du i deg mye mer skadelige stoffer pga dette (det er mest sannsynlig pga dette at folk har spredt løgner om at cannabisrøykere oftere får lungekreft etc).

Husk at du kan røyke så og si hva som helst anna enn den industrielle dritttobakken, og du vil fortsatt ha mye mindre sjangse for lungekreft og plager. Bedre smaker det også.
Det finnes ferdige røykemikser som kan brukes, som f.eks GreenGo eller knaster (foretrekker knaster personlig).

Men du kan også røyke med utallige andre urter, som du f.eks kan bestille på www.ethnoplanet.dk

Selv har jeg kjøpt vaporizer og er storfornøyd med den, og lungene mine takker meg hver dag

Som regel bør du prøve å unngå å bruke unødvendig mye tobakk, og ihvertfall roaste den først.
Vi pleide å ta ca 1/4 sigg om det er weed, men må ha mer om det er hasj (minimum halv sigg til trekvart)
Minst mulig grønt og mest mulig tobakk bruker jeg når jeg skal teste grønt/brun. Om jeg ikke er fornøyd ruller jeg meg en til. Slik varer greiene lengst mulig for min del.

Når man er flere, eller har god tilgang er det best med 80%+ med grønt.
Siden du spør, er du kanskje nybegynner? Isåfall så anbefaler jeg deg å ta en sigg og 0,2 og ta et par trekk så vente et par minutter så ta et par til. Ellers kan man blande ettersom hvor fjern ønsker å bli, alt ifra 0,1 til 1gram. 1 gram tobakk og 0,2 gram weed er vel standard.
Bruker dere å lage små joints, eller ''mekker'' dere ikke tobakken? Jeg pleier å ha 2 siggs å ca 0,6 - 0,8 om det er brunt. Små brenner litt å gnikker på tobakken så den ''pulveriserer'' seg litt. Grønt foretrekkes reint, dog i en mye mindre joint (mer som en sigg).
50/50

Ganske enkel blanding som jeg alltid har brukt.