Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 3797
Hei, søsteren min har da altså fått en helt ny Iphone 5 av en mann som er betydelig eldre enn henne, de har så vidt pratet med hverandre på snapchat, så jeg syntes dette virker litt rart og kanskje litt creepy.

What to do? Levere den tilbake? Selge den?
ttj
Trip Time Journey
ttj's Avatar
Behold den vis figuren er såpass korttenkt i førsteomgang samt pass på søstera de!
Muligens at det er bedre kvalitet på I5 til snapchat, det som var grunnen hans?
Sikkert stappfull av spionprogrammer =)
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Selg skiten og kutt all kontakt.

Edit: Hvor mye skal du ha for den?
Sist endret av Bombasa; 24. juni 2013 kl. 20:21.
Dun know what to do
appleaya's Avatar
Hvor gammel er søstra di?
Han kan jo komme til å mene at hun skylder han noe... Høres ikke bra ut, spesielt ikke om hun er ung.
Hvorfor skal ho ta den imot?
Kanskje søsteren din kjenner han litt bedre enn hun innrømmer?
Dersom hans nærvær ikke er tillokkende, mener jeg hun burde gi avkall på gaven, samtidig med at hun gjør det tydelig hva hun mener om deres forhold. Man risikerer ellers ikke bare at han bruker det at han gav henne en gave til å rettferdiggjøre, enten overfor seg selv eller andre, anmassende oppførsel, men også at søsteren din føler seg forpliktet til samvær med denne mannlige skikkelsen.
Høres jævlig ut som om han vil ha noe igjen for dette...
Dersom denne har blitt "åpnet", så er det en sjanse for at han har lagt inn spionvare på den. Ergo, ikke bruk den. Gi den tilbake eller bli kvitt den.
Dersom den er uåpnet har han nok mer i tankene enn vanlig "snapping", og gi den dermed tilbake for å vise at søsteren din ikke er interessert i noe slikt, da det kan bli rimelig ekkelt om en "creepy, vesentlig eldre herre" viser mer og mer interesse.

Mitt råd: Gi telefonen tilbake, og unngå personen, og gjør det krystallklart at søsteren din ikke vil ha noe med denne personen å gjøre. Ingen liker ekle, gamle menn som gir gaver uten grunnlag, da det som oftest ligger noe bak.
Fortell han at det kreves mer enn bare en iphone 5, for å få hun på gli
King Of Nipples
0rgasmatr0n's Avatar
Vist ikke passer jo en iphone 5 superbra til å kutte kontakten med han, gjennopprett med ny firmware, legg inn call bocker. tada, ingen mer mas fra den karen.
ingen som gir bort noe gratis sånn fungerer dessverre ikke verden... hun har nok jobbet litt for den selv
Amatøren
40 7
Lever den tilbake på et høflig vis, så blir det i alle fall ikke noe han bruke mot henne ved en senere anledning. Man vet aldri
The Mad Doctor
Hvis det er et spionprogram på den så selg den til en bokser.
Sånn for å begynne med, hvor gammel er søstra di?
Det vil være forskjell på om hun er 13 eller 17 med tanke på hvordan du bør gå frem. Er hun 17 er hun etterhvert kommet dit i livet at hun tar sine egne avgjørelser, og om hun har lyst til å bolle med en eldre fyr er det hennes valg. Da er det også hun selv som må bestemme hva hun gjør med telefonen, men du kan jo uansett foreslå at hun får gjenopprettet den slik at hun er sikker på at ikke alt hun tar av bilder ender i mailboksen hans.
Er hun 13 stiller saken seg ganske annerledes, og muligheten er jo absolutt til stede for at planen er at hun etterhvert skal ta bilder både med og uten klær... Da bør absolutt telefonen leveres tilbake med klar beskjed om at dette synes dere ikke noe om - helst bør du også involvere foreldrene deres slik at det blir tydelig for fyren at de følger med.

Uansett, start med å snakke med henne. Si det som det er at du blir litt bekymret, og at man ikke får såpass dyre ting uten videre. Så gjelder det å høre på hva hun har å si. Vær forsiktig med å presse henne, da risikerer du at du får beskjed om å passe dine egne saker og la henne være i fred. De fleste jenter jeg kjenner (selv om det ikke er så mange) vil passes på, men ikke bestemmes over.
Virker som om alle her tar det som en selvfølge at TS kan selge sin søsters gave, men sånn er det jo ikke. Jenta har sikkert gjort noe hun ikke vil stå inne for for å få den, enten hun har noe på gang med denne gamlingen eller den er stjålet. Uansett er det ikke TS som bestemmer.
I beg to differ...
Og det er jo heller ikke gitt at hun ikke kan stå inne for det hun har gjort, men det kommer an på alderen hennes hvor sterkt TS bør engasjere seg. På et tidspunkt må han slippe taket litt og innse at søstra tar sine egne valg.
Trådstarter
Hei, det har sånn at søsteren min er et par år eldre en meg, men alikavel så er ikke hun den skarpeste kniven i skuffen. Kan 100% sikkert si at hu ikke har gjort noe annet enn å prate med han for å få telefonen. Pakken ble også sendt rett fra netonnet, så spionvare er ikke noe å tenke på. Forseglet var den og.

Uansett så kommer hun til å selge telefonen samt kutte all kontakt med han karen. Takk for alle inspill og meninger.

Edit: Hvis det har noe og si så er jeg 17 og hun blir 19.
Sist endret av Donhin; 25. juni 2013 kl. 14:41.
Sitat av Donhin Vis innlegg
Hei, det har sånn at søsteren min er et par år eldre en meg, men alikavel så er ikke hun den skarpeste kniven i skuffen. Kan 100% sikkert si at hu ikke har gjort noe annet enn å prate med han for å få telefonen. Pakken ble også sendt rett fra netonnet, så spionvare er ikke noe å tenke på. Forseglet var den og.

Uansett så kommer hun til å selge telefonen samt kutte all kontakt med han karen. Takk for alle inspill og meninger.

Edit: Hvis det har noe og si så er jeg 17 og hun blir 19.
Vis hele sitatet...
Søstra di er voksen, og jeg tror det beste rådet til deg er at du ikke kan leve livet hennes for henne. Som flere i tråden er inne på kan det vært på sin plass å spørre henne om telefonen virkelig er verdt forventningene som kommer med gaven.

Ut over litt forsiktig ymting ville jeg holdt meg langt unna var jeg deg - med mindre hun aktivt ber om hjelp.
Sitat av Donhin Vis innlegg
Hei, det har sånn at søsteren min er et par år eldre en meg, men alikavel så er ikke hun den skarpeste kniven i skuffen. Kan 100% sikkert si at hu ikke har gjort noe annet enn å prate med han for å få telefonen. Pakken ble også sendt rett fra netonnet, så spionvare er ikke noe å tenke på. Forseglet var den og.

Uansett så kommer hun til å selge telefonen samt kutte all kontakt med han karen. Takk for alle inspill og meninger.

Edit: Hvis det har noe og si så er jeg 17 og hun blir 19.
Vis hele sitatet...
Høres litt skummelt ut å gjør det på den måten mtp at han vet hvor hun / dere bor osv, er jo umulig helt god i hodet om han kjøper henne en sånn gave bare etter å ha snakket litt som du sier.
Eller kanskje søs ikke forteller hele sannheten?

Masse jenter som tøser seg på webcam etc for mindre enn en Iphone 5. Regner med at det er det søs til TS har gjort, men søs sier noe annet til TS fordi hun synes det er flaut.

Men med så lite info i denne tråden så er jo alt bare synsing og drit