Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 2403
Har en Samsung galaxy s3.
Byttet fra netcom til onecall for noen uker siden, og nå funker ikke 3g.
Mobildata funker helt fint, men når jeg jeg har full dekning så dukker 3g symbolet opp, og da bare stopper alt og jeg får beskjed i nettleser, på facebook ol at det ikke er noen internettilgang.
Edge funker. H funker ikke. H+ funker. 3g funker ikke....
Irriterende at jeg ikke får brukt mobildata når jeg har full dekning... Innimellom bytter tlf på å vise h+ og 3g,og da funker mobildata de få sekundene h+ vises.

Da jeg hadde netcom dukket aldri 3g symbolet opp, kun h+, og mobildata funket alltid.

Flere som har samme problem? Noen som vet om jeg feks kan skru av 3g eller på annen måte fikse problemet?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Har du prøvd det opplagte, å ringe Onecall og spørre om de kan sjekke hvordan telefonen din oppfører seg fra deres side, eventuelt om de har noe oppdaterte innstillinger til deg ?
Har helt samme problem, har også onecall
Sanne87's Avatar
Trådstarter
AtXbYeA: Har tenkt at det kanskje skulle rette seg etter en liten stund, at det muligens var onecall som hadde problemer. Selvfølgelig har jeg prøvd å ringe de, men etter et kvarter i kø tidligere i dag la jeg på, og nå har de stengt.
Har sjekket at alle innstillinger stemmer i følge guiden de har på nettsidene sine, jeg har skrudd tlf av og på, tatt ut batteriet, skrudd mobildata av og på.... Vet liksom ikke om så mye mer jeg får gjort.

Kommer selvfølgelig til å prøve å ringe dem igjen i morgen, men i mellomtiden tenkte jeg kanskje det var noen luringer her inne som visste hva problemet var.
Ridder av 1. klasse
Hadde det samme problemet selv... Det morsome var at jeg kun hadde dette problemet i området hvor jeg bor... Hvis jeg var i en annen del av byen virket at helt fint... Nå har det forsåvidt begynt å virke igjen når jeg er hjemme også..
Sanne87's Avatar
Trådstarter
Mchjort: hos meg fungerer det ikke noen steder i Norge, virker det som ... :/

På hytta fungerer alt helt fint hvis jeg bytter til svensk mobiloperatør (hytta ligger rett ved svenskegrensen). Så det er kanskje ikke tlf min det er noe galt med...

Om noen uker bytter jeg heldigvis tilbake til netcom, men allikevel... Har jo betalt for noe som ikke virker, da.
Kobl dere til telenor sitt nett istedenfor network norway, er bedre dekkning. Ignoner roaming advarsel da det ikke koster noe ekstra !

Linjen har vært litt ustabil pga reparasjon og nedetid på endel siter(mobil mast)
Sanne87's Avatar
Trådstarter
Det fungerte, tusen takk! At jeg ikke har tenkt på det...
Da slipper jeg telefonkø i morgen...