Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 644
hei jeg skulle gjærne hatt noen oppgraderinger på pcen min. kan noen hjelpe meg?
står ting om pc'n min her: http://www.itavisen.no/services/pimp...pimpedPCId=803

takk på forhond
*sukk*

Hva skal du oppgradere? Hvor mye penger skal du bruke? Hva trenger du? Tror du egentlig, hvis du tenker deg godt om, at noen forstår innholdet i posten din?
Trådstarter
33 0
vis du går på linken, så tengte jeg om vis jeg skulle trenge noen oppgraderinger så noen kunne komme med noen forslag.. har en del penger..skal snart ha komfirmasjon

CPU: Intel Celeron D 340, 2966 MHz (22 x 135)
Minne: 512Mb
Grafikk: ATI Radeon 9550 (RV350)
Hovedkort: MSI 848P Neo-V (MS-6788)

det er innholdet.


jeg har snart komf så får en del penger. jeg trenger ikke ny HD
Da forstår jeg. Det du definitivt bør starte med er nytt grafikkort og ny prosessor. 512MB til med ram er heller ikke å forakte. Jeg ville ikke ha kjøpt en P4-prosessor, og hvis du skal ha noen annet trenger du et nytt hovedkort også.
Jeg ville ha kjøpt et hovedkort med plass til socket 939-prosessor, og PCI-E-slot til et grafikkort, en AMD X2 3800+ prosessor, 512MB med DDR-ram og så dyrt grafikkort du synes du har råd til. For en 6000.- totalt får du en ny pc som varer i flere år.
Behold HDen, selg resten. Det er ikke noe å oppgradere på.
Trådstarter
33 0
kan du gi meg noen linker vis du har tid?

takk for alle svar

jeg bruker data'en for det meste til å laste ned filmer å musikk +++

er det ikke noe jeg kan beholde da?
Hovedkort , CPU , grafikkort og RAM. Dette er et forslag som tilsammen koster rett i underkant av 6000. Har du mer penger kan du f.eks kjøpe et dyrere grafikkort. Det du kan beholde er rammen, kabinettet, mus/tastatur. Hvis du ikke bruker maskina til spilling trenger du ikke nytt grafikkort, men da trenger du et annet hovedkort enn det jeg foreslo.
Sist endret av DonTomaso; 26. januar 2006 kl. 23:01.
Hvis du har en god del penger, vil du tjene mye mere på å selge alt og kjøpte nytt.
Trådstarter
33 0
takk for hjelpen DonTomaso
Sitat av XnoN
Hvis du har en god del penger, vil du tjene mye mere på å selge alt og kjøpte nytt.
Vis hele sitatet...
Finnes grenser for hvor mye det er mulig å tjene på så gamle deler, vil ikke bli store summen akkuratt! Nesten likegreit å ta vare på delene som en reservepc..