Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  208 27850
Hvis folka på denne bussen synes det er tåpelig og bortkastet at vi diskuterer dette, hvorfor registrerer dem seg for å få forklart seg da?
Sitat av Mith
Det jeg sier er at det er uvanlig å få lommepenger av mamma og pappa når du tjener en 4-5000 kroner i mnd og slipper å betale hus og mat.
Vis hele sitatet...
så er det heller ikke mange på bussen som får noe utover gratis bolig og mat. jeg sier ikke at folk aldri får penger av foreldrene sine, men i de fleste tilfellene er det snakk om så lite at det ikke er nok til å leve på. de aller fleste på bussen er helt avhengige av en jobb for å ha en normal livsførsel.

Sitat av Ulvengunnar
Hvis folka på denne bussen synes det er tåpelig og bortkastet at vi diskuterer dette, hvorfor registrerer dem seg for å få forklart seg da?
Vis hele sitatet...
i mitt tilfelle er det hvertfall fordi jeg er glad i å diskutere:P
Hvilke linjer du leser mellom er ikke direkte åpenbart for meg mith?

Hvor sier han at han får lommepenger hjemmenifra? Om du tenker på "og kanskje litt ekstra" er det vel slettes ikke uvanlig om man kanskje får en hundrings her og der av foreldrene sine om man faktisk er i nød.

Om det er normalt der du bor å vokse opp med en økonomi der man må snu på hver krone skjønner jeg din frusturasjon, men du kan da ærlig talt ikke mene at det er uholdbart om, en gjeng 19 åringer bor og spiser gratis hjemme, smatidig som de sparer til russetiden. Om de nedprioritere andre ting som du kanskje ville brukt på klær, junkfood, og rølp, er ders sak ikke din.

Det forsvarer ikke pengebruken da det er helt latterlig å bruke 1.7 millioner på en russebuss, men folk prioriterer forksjellig og det er ikke din eller min sak og legge oss opp i.
Sitat av Ulvengunnar
Hvis folka på denne bussen synes det er tåpelig og bortkastet at vi diskuterer dette, hvorfor registrerer dem seg for å få forklart seg da?
Vis hele sitatet...
De vil jo sikkert prøve til å få oss til å forstå! Det kan jeg skjønne...

Evt vil de kjøre alive m/annlegget opp i rævva på oss!
Så bra, det var det jeg ville ha av denne tråden. En flott diskusjon.

Men absolutt ingen kan komme her å si at det er selvopptjente midler for det har jeg absolutt ingen tro på. Selvfølgelig hjalp mamma og pappa med på denne bussen, og forklare noe annet er idiotisk.
Hadde vært bedre om dere heller hadde forklart dere hvor mye som ble hjulpet med istedenfor å nekte plent.

Edit:
Så skal det sies at toten russen i det innslaget visste nøyaktig hva russetiden gikk ut på
Sist endret av Ulvengunnar; 14. mai 2008 kl. 14:30.
Sitat av alive08
Vi er ikke oppmerksomhetssyke og har hatt en policy om å ikke snakke om pengene vi har brukt hele russetiden.
Vis hele sitatet...
Jeg dør, eller, jeg tror jeg følger min egen policy og sier ingen kommentar.


Huff, jeg blir helt trist av slike sossebu...russebusser. Russen er blitt mer og mer pinglete og mer og mer fokusert på å fjolle seg og kaste penger i vildens sky. At noen ikke ser de enorme bruksområdene for beløpet 50.000 selvoppsparte penger og bruker det på noe så lite som russetiden er jo helt tårevått.
Sitat av Ulvengunnar
Så bra, det var det jeg ville ha av denne tråden. En flott diskusjon.

Men absolutt ingen kan komme her å si at det er selvopptjente midler for det har jeg absolutt ingen tro på. Selvfølgelig hjalp mamma og pappa med på denne bussen, og forklare noe annet er idiotisk.
Hadde vært bedre om dere heller hadde forklart dere hvor mye som ble hjulpet med istedenfor å nekte plent.
Vis hele sitatet...
jeg har ikke nektet for at det er noen på bussen som har fått russetiden betalt i hovedsak av foreldrene, men det er kun et fåtall. hvis du tror at noen av foreldrene har gått inn som sponsorer, er det helt feil. hvor mye hver enkelt har fått av foreldrene har jeg selvfølgelig ikke oversikt over, men jeg vil tro at rundt 22-23 av 27 på bussen har betalt over 80% selv.
de resterende vet jeg at har fått mye av foreldre, men det er INGEN som har fått alt betalt av foreldre.
Neutral Good
Mith's Avatar
Sitat av voktern
Hvilke linjer du leser mellom er ikke direkte åpenbart for meg mith?

Hvor sier han at han får lommepenger hjemmenifra? Om du tenker på "og kanskje litt ekstra" er det vel slettes ikke uvanlig om man kanskje får en hundrings her og der av foreldrene sine om man faktisk er i nød.
Vis hele sitatet...
Man er vel faktisk ikke i nød når man jobber og tjener penger selv?
Jeg trenger ikke lese mellom linjene når det står hvit på svart "...de fleste får jo hvertfall litt lommepenger av mor og far..."
Sitat av voktern
Om det er normalt der du bor å vokse opp med en økonomi der man må snu på hver krone skjønner jeg din frusturasjon, men du kan da ærlig talt ikke mene at det er uholdbart om, en gjeng 19 åringer bor og spiser gratis hjemme, smatidig som de sparer til russetiden. Om de nedprioritere andre ting som du kanskje ville brukt på klær, junkfood, og rølp, er ders sak ikke din.
Vis hele sitatet...
Du trenger ikke snu på hver krone for å se at dette overforbruket er helt sinnssykt.
Jeg mener ikke at det uholdbart om at folk sparer til russetiden, men jeg mener noe er galt når foreldre ikke har klart å oppdra ungene sine til å forstå at det er idioti å bruke nesten 60 000 spenn på 17 dager i mai. Det kalles å kaste penger ut av vinduet og det er jeg sterk motstander av, uansett om det er penger man har tjent selv eller vunnet i lotto.
Sitat av MannY
Jeg dør, eller, jeg tror jeg følger min egen policy og sier ingen kommentar.


Huff, jeg blir helt trist av slike sossebu...russebusser. Russen er blitt mer og mer pinglete og mer og mer fokusert på å fjolle seg og kaste penger i vildens sky. At noen ikke ser de enorme bruksområdene for beløpet 50.000 selvoppsparte penger og bruker det på noe så lite som russetiden er jo helt tårevått.
Vis hele sitatet...
kan ikke du opplyse meg om alle de bruksområdene for 50 000 en 19-åring som bor hjemme har spart opp da, for jeg ser faktisk ikke så utrolig mange. klart at de kunne gått til utdanning osv, men det er hver enkelt sin sak, og det har seg slik at de fleste studiesteder i norge er gratis. det er heller ikke så mange som går rett fra videregående til høyere utdanning. er det virkelig så galt å slå seg ordentlig løs EN gang i livet??
Kan gi dere kredz for et bra prosjekt sånn isolert sett, men hele russebuss-konseptet er idiotisk i mine øyne. Og ja, jeg vet at dere og mange andre synes dette er høydepunktet i russefeiringa, vi sier bare at vi ikke ser poenget med det. Og hvis du innbiller deg at russebussene er høydepunket for alle på treffene, tro om igjen. Eneste gangen jeg var i nærheten av ringene var når jeg skulle inn og ut av kongeparken etc. Vi hørte for det meste på ramones og drakk øl utenfor skranglekassa vår.
har ikke sagt at bussene er høydepunktet til alle, men det hadde ikke vært det samme uten. greit nok at kongeparken kunne klart seg ok uten busser, men tryvann hadde da bare vært en enorm tom parkeringsplass, med en liten stusslig scene i enden.
Lite kontroversiell
ticks's Avatar
Dere som kritiserer og kaller folkene her for pappagutter, hva så? Nå har jeg ikke lest hvert eneste innlegg her, men jeg fikk et inntrykk av at folkene på bussen her har arbeidet for pengene sine. Skulle det derimot vise seg at pengene stammer fra foreldre - vel, igjen, hva så? Noen har rike foreldre, noen har ikke fullt så rike foreldre og andre har fattige foreldre. Hvem er vi eller dere til å si hva folk skal bruke pengene sine på? Om foreldre ønsker å sponse en russebuss for ungene sine, hva så? Pengene er deres, og ingen andre skal ha noen innvirkning på hva de skal gå til.

Det eneste jeg reagerte litt på var den litt blærete typen som ble intervjuet fra Alive-bussen, men hvis vbfk snakker sant som han sier at VG fremstiller det på kanten så skal jeg ta hensyn til det.
Sitat av ticks
Dere som kritiserer og kaller folkene her for pappagutter, hva så? Nå har jeg ikke lest hvert eneste innlegg her, men jeg fikk et inntrykk av at folkene på bussen her har arbeidet for pengene sine. Skulle det derimot vise seg at pengene stammer fra foreldre - vel, igjen, hva så? Noen har rike foreldre, noen har ikke fullt så rike foreldre og andre har fattige foreldre. Hvem er vi eller dere til å si hva folk skal bruke pengene sine på? Om foreldre ønsker å sponse en russebuss for ungene sine, hva så? Pengene er deres, og ingen andre skal ha noen innvirkning på hva de skal gå til.

Det eneste jeg reagerte litt på var den litt blærete typen som ble intervjuet fra Alive-bussen, men hvis vbfk snakker sant som han sier at VG fremstiller det på kanten så skal jeg ta hensyn til det.
Vis hele sitatet...

Hvis du mener at vi skal tenke "hvorfor bry seg?" så skjønner jeg tankegangen din.
Men uansett hvordan du er så har man alltid en mening, hvis du ikke bryr deg så trenger du vel heller ikke diskutere det i denne diskusjonen?
Nå skal jeg ikke si så altfor mye om dere, siden jeg ikke kjenner en eneste fra Alive-bussen.

Men fra de 3 bussene jeg kjenner folk på vet jeg at realiteten er at mamma og pappa står for mesteparten av finansieringen. Noe som jeg personlig gir en god faen i. Hadde pappa drete penger hadde jeg og tatt imot 20 000 av han til russetiden. Det hadde vel alle andre her og.

Det som provoserer meg er hvordan disse buss-gutta står fram i media som helgner med "barnehage-arbeid og dugnad", og fremstiller det som om de har gjort en innsats for samfunnet. Av de 100 stk jeg vet om er det kanskje 10 av de som faktisk har jobbet ræven av seg for å finansiere det.
1,7 mill er småpenger.
Er da vitterlig mange før som har brukt MYE mer penger på buss.

Hvorfor så grusomt misunnelige for at de får litt penger?
Pappa hadde glatt sponset meg med 100k i russetiden om jeg hadde vært med på det tullet.
Hat meg.
Sitat av vbfk
kan ikke du opplyse meg om alle de bruksområdene for 50 000 en 19-åring som bor hjemme har spart opp da, for jeg ser faktisk ikke så utrolig mange.
Vis hele sitatet...
Klarer du virkelig ikke å se hvor mye mer (for ikke å snakke om mer langvarig) glede en kan får for 50k enn å ha en drøy russebuss i 17 dager? Om dere hadde kjøpt to vans til 50k hver kunne dere jo flyttet sammen for resten av pengene. Kan du virkelig ikke se hvor mye morro en kan få for 50k når du er 19 år? Isåfall er det et kraftig faresignal for din vurdering av pengebruk.

Sitat av vbfk
er det virkelig så galt å slå seg ordentlig løs EN gang i livet??
Vis hele sitatet...
Neida, det er greit å gjøre det *eeen* gang i livet, men da har dere gjort et jævlig dårlig valg, fordi russetiden kan umulig være den ene gangen i livet du har lyst å ta av pannebåndet og slå ut håret.
Sitat av Elefanten
Nå skal jeg ikke si så altfor mye om dere, siden jeg ikke kjenner en eneste fra Alive-bussen.

Men fra de 3 bussene jeg kjenner folk på vet jeg at realiteten er at mamma og pappa står for mesteparten av finansieringen. Noe som jeg personlig gir en god faen i. Hadde pappa drete penger hadde jeg og tatt imot 20 000 av han til russetiden. Det hadde vel alle andre her og.

Det som provoserer meg er hvordan disse buss-gutta står fram i media som helgner med "barnehage-arbeid og dugnad", og fremstiller det som om de har gjort en innsats for samfunnet. Av de 100 stk jeg vet om er det kanskje 10 av de som faktisk har jobbet ræven av seg for å finansiere det.
Vis hele sitatet...
nå har det seg slik at jeg er russ, og omtrent alle jeg kjenner er på buss. jeg bor i den delen av landet som automatisk gjør at jeg og alle vennene mine blir sett på som sosser og pappagutter. av alle de jeg kjenner som er på buss, er det FÅ som får det betalt av foreldre. jeg vet ikke hvor bussene du kjenner til er fra, men i asker, bærum og oslo er det faktisk, tro det eller ei, UVANLIG å få hele russetiden sponset av foreldre.

det jeg absolutt ikke skjønner er hvordan du presterer å si at vi framstår som helgner! for hver positive artikkel om russ er det sikkert 30 negative. er det noe russen absolutt ikke blir fremstilt som, er det helgner...
Sant, de fleste som kommenterer saken her kjenner ikke til mer enn det VG (og andre medier har lagt frem). Grunnen til at vi fra alive har kommet inn i diskusjonen er for å gi dere et bedre perspektiv på hva som hva som faktisk er fakta.

- Som en av utrolig mange busser som satser, så tørr jeg faktisk påstå at vi er den bussen som har jobbet hardest og gitt mest i forhold til inntjening av penger. Vi har et fåtall som kan telles på under en hånd som ikke har hatt særlige problemer. Økonomien har alltid vært et problem for oss, og vi har hatt store problemer med å kreve inn penger etc. Vi hadde for store tanker og et skyhøyt mål, og vi gikk etter noe vi ikke ante skulle være så vanskelig og å skape så mye problemer. Problemer som ekstremt overraskende utgifter som bla. nesten 100 000 for reprasjon av buss for å få den teknisk godkjent før russetiden (noe vi aldri hadde ventet oss ettersom selger opplyste om at den var i god stand, noe den da ikke var.) Dette er bare noe som har forårsaket en del av mange overraskende utgifter som også har skapt et tidspress. Tidspresset har også gjort at vi ikke har kunnet spare inn på utgifter, ettersom vi trengte materialer o.l på sekundet når vi trengte det.
Sitat av MannY
Klarer du virkelig ikke å se hvor mye mer (for ikke å snakke om mer langvarig) glede en kan får for 50k enn å ha en drøy russebuss i 17 dager? Om dere hadde kjøpt to vans til 50k hver kunne dere jo flyttet sammen for resten av pengene. Kan du virkelig ikke se hvor mye morro en kan få for 50k når du er 19 år? Isåfall er det et kraftig faresignal for din vurdering av pengebruk.


Neida, det er greit å gjøre det *eeen* gang i livet, men da har dere gjort et jævlig dårlig valg, fordi russetiden kan umulig være den ene gangen i livet du har lyst å ta av pannebåndet og slå ut håret.
Vis hele sitatet...
selvfølgelig skjønner jeg at de pengene sammenlagt er nok til mye, men f.eks. det om å flytte inn sammen. tror du man får en bolig for 50 000 per pers?? da må i så fall hele bussen spleise, og da kunne vi like godt bodd i en søppeltønne og fått like mye plass hver.

man kunne dratt på ferier osv osv, men det er jo ikke noe mer fornuftig bruk av pengene! vi syns russetiden er gøy, og derfor prioriter vi det framfor ferier osv...
Sitat av ticks
Dere som kritiserer og kaller folkene her for pappagutter, hva så? Nå har jeg ikke lest hvert eneste innlegg her, men jeg fikk et inntrykk av at folkene på bussen her har arbeidet for pengene sine. Skulle det derimot vise seg at pengene stammer fra foreldre - vel, igjen, hva så? Noen har rike foreldre, noen har ikke fullt så rike foreldre og andre har fattige foreldre. Hvem er vi eller dere til å si hva folk skal bruke pengene sine på? Om foreldre ønsker å sponse en russebuss for ungene sine, hva så? Pengene er deres, og ingen andre skal ha noen innvirkning på hva de skal gå til.

Det eneste jeg reagerte litt på var den litt blærete typen som ble intervjuet fra Alive-bussen, men hvis vbfk snakker sant som han sier at VG fremstiller det på kanten så skal jeg ta hensyn til det.
Vis hele sitatet...
Velkommen til nFF, som er et diskusjons forum.
Tror det er noe du har missforstått her.
Sitat av alive08
Sant, de fleste som kommenterer saken her kjenner ikke til mer enn det VG (og andre medier har lagt frem). Grunnen til at vi fra alive har kommet inn i diskusjonen er for å gi dere et bedre perspektiv på hva som hva som faktisk er fakta.

- Som en av utrolig mange busser som satser, så tørr jeg faktisk påstå at vi er den bussen som har jobbet hardest og gitt mest i forhold til inntjening av penger. Vi har et fåtall som kan telles på under en hånd som ikke har hatt særlige problemer. Økonomien har alltid vært et problem for oss, og vi har hatt store problemer med å kreve inn penger etc. Vi hadde for store tanker og et skyhøyt mål, og vi gikk etter noe vi ikke ante skulle være så vanskelig og å skape så mye problemer. Problemer som ekstremt overraskende utgifter som bla. nesten 100 000 for reprasjon av buss for å få den teknisk godkjent før russetiden (noe vi aldri hadde ventet oss ettersom selger opplyste om at den var i god stand, noe den da ikke var.) Dette er bare noe som har forårsaket en del av mange overraskende utgifter som også har skapt et tidspress. Tidspresset har også gjort at vi ikke har kunnet spare inn på utgifter, ettersom vi trengte materialer o.l på sekundet når vi trengte det.
Vis hele sitatet...
går vel ikke akkurat ann å komme under en hånd
Sitat av alive08
Pappa betalte dessverre ikke en dritt.. Hvis du virkelig tror at foreldrene våre er bankautomater viser dette kun for lite intellektuell du er, som tror medier som VG etc. er rene faktasider. Håper du en dag blir blåst opp på VG, så skal du se hvor lite av det du faktisk mener/synes/sier som kommer frem.

Vi er ikke oppmerksomhetssyke og har hatt en policy om å ikke snakke om pengene vi har brukt hele russetiden. Dessverre glapp dette ut under intervjuet - hvor tidspress og usikkerhet stod i sentrum - og vinklet artikkelen på en helt annen måte enn det som var avtalt.
Vis hele sitatet...
Okey, foreldrene deres betalte ingenting og dere er ikke så glad i å snakke om økonomien til bussen deres.

Sitat av vbfk
jeg forstår at folk reagerer på pengebruken, men det er ganske frustrerende for oss på bussen at vi får høre hvor klysete vi er osv av alt og alle. omtrent alle på bussen har jobbet for pengene selv, og vi har hatt dugnader omtrent hver helg i et år. vi har også lagt ned utallige timer i arbeid på bussen. når vi har brukt så mye tid og krefter på prosjektet er det leit for oss å bli møtt med sånne reaksjoner. folk burde heller vært imponert over at en gjeng 19-åringer klarer å få til et så omfattende prosjekt uten nevneverdig hjelp fra voksne.
Vis hele sitatet...
Dugnader hver helg i ett år? Har dere ikke jobbet med dette i 2 år som du sa? og har ikke dere hatt gode klare planer om hva dere skulle ha i 2 år?

Sitat av vbfk
nå har det jo seg slik at alle på bussen bor hjemme, og derfor ikke har utgifter til mat, bolig osv.. de fleste får jo hvertfall litt lommepenger av mor og far, så det er faktisk ikke et stort problem å spare opp dette beløpet i løpet av 1-2 år.
Vis hele sitatet...
Trodde dere ikke fikk noen som helst nevneverdig hjelp jeg

Sitat av vbfk
jeg sier ikke at folk får penger til alt av foreldrene, og det jeg siktet til var mat hjemme, bolig, og kanskje litt ekstra. du kan ikke i fullt alvor mene at det er uvanlig at en 19-åring som fortsatt går på skole, bor og spiser gratis hjemme. sier ikke at ingen i landet betaler for seg, men jeg vil våge å påstå at de fleste 19-åringer i norge bor og spiser gratis hjemme. folk på bussen vår har prioritert å betale bussen i stedet for å kjøpe klær, dra på byen, feriere osv..
Vis hele sitatet...
Men igjen, dere fikk jo ingen nevneverdig hjelp....
Og dere har ikke kjøpt 1 nytt plagg på 2 år?

Sitat av vbfk
så er det heller ikke mange på bussen som får noe utover gratis bolig og mat. jeg sier ikke at folk aldri får penger av foreldrene sine, men i de fleste tilfellene er det snakk om så lite at det ikke er nok til å leve på. de aller fleste på bussen er helt avhengige av en jobb for å ha en normal livsførsel.
Vis hele sitatet...
ja.... igjen... trodde dere måtte snu og vende på hver krone jeg da.

Sitat av vbfk
jeg har ikke nektet for at det er noen på bussen som har fått russetiden betalt i hovedsak av foreldrene, men det er kun et fåtall. hvis du tror at noen av foreldrene har gått inn som sponsorer, er det helt feil. hvor mye hver enkelt har fått av foreldrene har jeg selvfølgelig ikke oversikt over, men jeg vil tro at rundt 22-23 av 27 på bussen har betalt over 80% selv.
de resterende vet jeg at har fått mye av foreldre, men det er INGEN som har fått alt betalt av foreldre.
Vis hele sitatet...
Så det HAR vært nevneverdig hjelp ifra foreldrene nå?

Sitat av vbfk
kan ikke du opplyse meg om alle de bruksområdene for 50 000 en 19-åring som bor hjemme har spart opp da, for jeg ser faktisk ikke så utrolig mange. klart at de kunne gått til utdanning osv, men det er hver enkelt sin sak, og det har seg slik at de fleste studiesteder i norge er gratis. det er heller ikke så mange som går rett fra videregående til høyere utdanning. er det virkelig så galt å slå seg ordentlig løs EN gang i livet??
Vis hele sitatet...
Billappen, ute å feste, klær, diverse mat, evt. ferie eller f.eks. bil for å nevne noen?

Sitat av vbfk
selvfølgelig skjønner jeg at de pengene sammenlagt er nok til mye, men f.eks. det om å flytte inn sammen. tror du man får en bolig for 50 000 per pers?? da må i så fall hele bussen spleise, og da kunne vi like godt bodd i en søppeltønne og fått like mye plass hver.

man kunne dratt på ferier osv osv, men det er jo ikke noe mer fornuftig bruk av pengene! vi syns russetiden er gøy, og derfor prioriter vi det framfor ferier osv...
Vis hele sitatet...
Jøss, dyr søppeltønne det der.
Så jeg ikke glemmer det;

Bussen vår og de fleste andres kan sammenliknes som en bedrift. Vi legger inn penger, kaster oss ut i avtaler, opplever overraskende utgifter og mye mye mer. Jeg kan love at jeg har kommet ut med EKSTREMT mye, innholdsrik informasjon og lære som jeg garantert kan få nytte av senere i livet.

Bare det å undertegne en avtale feks.. Trodde ikke det var så spesielt før jeg, men gud, ikke f. om jeg noengang signer en avtale før jeg virkelig har loven i hodet
Hvis en vennegjeng vil bruke 30 000 hver på russetiden, kommer de til å huske det resten av livet og se tilbake på det som et velykket samarbeidsprosjekt med mange gode erfaringer.
Verre er det med folka her inne som bruker store brøkdeler av dagen på forumet her sier nå jeg.
Sitat av Ulvengunnar
Okey, foreldrene deres betalte ingenting og dere er ikke så glad i å snakke om økonomien til bussen deres.



Dugnader hver helg i ett år? Har dere ikke jobbet med dette i 2 år som du sa? og har ikke dere hatt gode klare planer om hva dere skulle ha i 2 år?



Trodde dere ikke fikk noen som helst nevneverdig hjelp jeg



Men igjen, dere fikk jo ingen nevneverdig hjelp....
Og dere har ikke kjøpt 1 nytt plagg på 2 år?



ja.... igjen... trodde dere måtte snu og vende på hver krone jeg da.



Så det HAR vært nevneverdig hjelp ifra foreldrene nå?



Billappen, ute å feste, klær, diverse mat, evt. ferie eller f.eks. bil for å nevne noen?



Jøss, dyr søppeltønne det der.
Vis hele sitatet...

herregud er det mulig å være så trangsynt? nei, de fleste på bussen har ikke fått nevneverdig hjelp! hvis du kaller LITT lommepenger for hjelp lever du i en annen verden en meg. det er ikke snakk om tusenvis av kroner, men en hundrelapp i ny og ne. det er aldri noen som har nektet for at noen har fått penger av foreldre, men det er snakk om 3-4 personer på bussen som har fått nok til at det kan kalles nevneverdig hjelp. JA det er noen få som har fått penger av foreldrene sine, det tror jeg du vil finne på hver eneste buss i hele landet.

pengeproblemene "alive08" snakker om kom de siste 2 månedene før russetiden, pga uflaks og dårlig planlegging, og før det har de fleste hatt ganske romslig økonomi, selv uten bidrag fra mor og far. hadde du giddet å lese det jeg har skrevet tidligere hadde du sett det...

og mht til dugnadene, JA vi har jobbet med ting relatert til bussen i 2 år, men det er aldri noen som har sagt at vi har hatt dugnader i to år..
så iløpet av 2 år har du fått en hundrelapp i ny og ne?
ingen klær (som du selv har sagt)
dere dro aldri på fester (som du selv har sagt)
og ferie var uaktuelt fordi dere ikke hadde penger til det?

Er jeg på din bølgelengde nå?
Sitat av Ulvengunnar
så iløpet av 2 år har du fått en hundrelapp i ny og ne?
ingen klær (som du selv har sagt)
dere dro aldri på fester (som du selv har sagt)
og ferie var uaktuelt fordi dere ikke hadde penger til det?

Er jeg på din bølgelengde nå?
Vis hele sitatet...
jeg har aldri sagt at jeg ikke har kjøpt klær, dratt på ferie osv.. hvis du leser det jeg skrev står det PRIORITERER... vet ikke hva du legger i det uttrykket, men det jeg mente var at hvis noen på bussen var i pengeknipe valgte de heller å la vær å kjøpe en bukse, dra på en fest osv, så de kunne betale inn. du legger ord i munnen min når du sier jeg har sagt at vi ALDRI dro på fester, kjøpte klær og ferierte..
Bare for å gjøre det sykt enkelt.

En som går på skole og er selvfinansiert sliter som et helvete, og har evnt lån/stipend. For å kunne være 18 år gammal og ha en formue på 50 000 (hypotetisk sett), oppspart fra 16-årsalderen (da var dere ikke gamle nok til å få "ordentlige" jobber engang), så MÅ man ha hjelp. Eller en ekstremt lukrativ jobb (kiwi som 10 stk jobbet på er utelukket).

Hvor idiot tror dere folk her er? Dere hadde ALDRI greid dere uten penger fra mamma og pappa. Om disse pengene dekket fest, klær, ferie og billappen eller om de gikk rett på bussen er rivende likegyldig. Dere har ikke "klart det selv" enda pappa sikkert er enig og det høres mye bedre ut.
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Haha! Stå på gutter! Hvor mye penger dere har og hva dere bruker dem på er deres egen sak! Jeg syns russebussen ble råfet. Hadde jeg vært med på et sånt prosjekt hadde jeg også vært stolt! At noen i det hele tatt gidder å kritisere dere for å lage en så fet russebuss syns jeg er latterlig. Tipper det er mer sjalusi enn noe annet som er årsaken til det! Ønsker dere en fet avslutning på russetiden, gutter!
Sitat av alive08
Vi er ikke oppmerksomhetssyke og har hatt en policy om å ikke snakke om pengene vi har brukt hele russetiden. Dessverre glapp dette ut under intervjuet - hvor tidspress og usikkerhet stod i sentrum - og vinklet artikkelen på en helt annen måte enn det som var avtalt.
Vis hele sitatet...

Dere er IKKE oppmerksomhetssyke, men har en russebuss med utgifter på 1.7 mill?
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Uhm. Disse gutta har hatt jobber i et par år. De er 27 stk på bussen, og bussen totalt kosta 1,7 mill. Hvor vanskelig tror folk det er å spare opp 63 000 hver i løpet av to år? Det er lett som pokker. Jeg har hatt en dritjobb siden nyttår og sitter igjen med 40 000.

Elefanten: Når du vokser opp og kommer ut i arbeidslivet du og, kommer du til å forstå at det ikke er så skrekkelig vanskelig! Det høres bare ut som mye penger for en som ikke har noe eller tjener noe.
Sist endret av thomasf; 14. mai 2008 kl. 15:58.
Sitat av Elefanten
Bare for å gjøre det sykt enkelt.

En som går på skole og er selvfinansiert sliter som et helvete, og har evnt lån/stipend. For å kunne være 18 år gammal og ha en formue på 50 000 (hypotetisk sett), oppspart fra 16-årsalderen (da var dere ikke gamle nok til å få "ordentlige" jobber engang), så MÅ man ha hjelp. Eller en ekstremt lukrativ jobb (kiwi som 10 stk jobbet på er utelukket).

Hvor idiot tror dere folk her er? Dere hadde ALDRI greid dere uten penger fra mamma og pappa. Om disse pengene dekket fest, klær, ferie og billappen eller om de gikk rett på bussen er rivende likegyldig. Dere har ikke "klart det selv" enda pappa sikkert er enig og det høres mye bedre ut.
Vis hele sitatet...
begyner å bli litt lei av å gjenta meg selv.. bor du gratis hjemme, og får gratis mat, i tillegg til LITT lommepenger er det faktisk ikke utrolig vanskelig å spare så mye. for dere som henger dere opp i lommepengene, det er snakk om LITE, for å komme med en sum kan jeg vel si 0-300 kr. i uken, for de fleste på bussen.

la oss si du jobber på rimi i to år og tjener 4000 i snitt per måned. da tjener du 96 000 kr i løpet av to år. i tillegg kommer bursdag, jul, og smårusk fra foreldre. for å tjene 4000 i måneden på rimi må du jobbe ca. 5 ganger i løpet av måneden. mange på bussen vår jobber hvertfall 2-3 ganger i uken.. resten av regnestykket kan du gjøre selv..

Forresten, jeg satt opp regnestykket selv, så alle dere som henger dere så sykt opp i pengene kan se at det ikke akkurat er vanskelig å skaffe pengene:

Jobber man 3 ganger i uken på rimi fra 15 til 22, blir det 84 timer i måneden. Med en timelønn på 100 kr blir det 8400 kr i måneden. På to år blir det 201 600 kr. Skatten blir ca 60 000, så da sitter man igjen med 140 000 kr. Så trekker du fra 50 000 kr til russetiden. Da sitter man igjen med 90 000 kr. Det gir i gjennomsnitt 3750 kr. i måneden i de to årene, som man kan bruke på hva faen man vil.
hei jeg er også på bussen. ser fler har stilt spørsmål angående pengene, så jeg slenger meg på. 1,7M er latterlig mye penger, det vet vi. Vi visste allerede for 2-3 år siden at vi kom til å bruke en del kroner på russetiden, så derfor har de fleste skaffet seg jobb og tjent penger selv. jeg jobbet ca 2 ganger i uken i 1,5 år. da vi startet planleggingen var planen at alle skulle betale 30k hver, budsjettet sprakk og vi er nå oppe i rundt 45k hver. MANGE dugnader og diverse sponsorer kommer i tillegg.

jeg klarte å betale de første 35k selv, så hjalp fattern meg derfra. det var fordi han mente jobben tok for mye tid, går jo på skole også.. så han betalte resten om jeg brukte tiden min på skole i stedet. fair enough.. men da er vel jeg en av de som får nevneverdig hjelp og..

og til han tullingen som kommenterte om hvordan vi fikk tid til jobb og dugnadsarbeid 'hver' helg i 2 år: er jo ikke alle som drar på dugnad samtidig heller da, og noen lørdager uten jobb er det jo også.

i tillegg til russebussen har jeg vært på 2 utenladsturer siste året, en sydenferie og en storbyferie, begge med kompiser - begge betalt 100% av egen lomme inkl lommepenger. lommepenger hjemme er vanlig, men <400kr i uken. lappen fikk jeg av far og mor.

kan godt scanne inn lønnslippene mine dersom det er ønskelig, til de fordomsfulle folkene som 'vet at vi får alt fra far'.
Sitat av Elefanten
Bare for å gjøre det sykt enkelt.

En som går på skole og er selvfinansiert sliter som et helvete, og har evnt lån/stipend. For å kunne være 18 år gammal og ha en formue på 50 000 (hypotetisk sett), oppspart fra 16-årsalderen (da var dere ikke gamle nok til å få "ordentlige" jobber engang), så MÅ man ha hjelp. Eller en ekstremt lukrativ jobb (kiwi som 10 stk jobbet på er utelukket).

Hvor idiot tror dere folk her er? Dere hadde ALDRI greid dere uten penger fra mamma og pappa. Om disse pengene dekket fest, klær, ferie og billappen eller om de gikk rett på bussen er rivende likegyldig. Dere har ikke "klart det selv" enda pappa sikkert er enig og det høres mye bedre ut.
Vis hele sitatet...
Det er du som fremstår som en idiot. Selvfølgelig er det fullt mulig å spare opp 50k over et par år om man jobber ved siden av skolen. Bor man hjemme er vanlig å få dekket de fleste utgifter av foreldre, og noen øl i helgene koster ikke allverden.

Jeg gikk selv på en skole i Oslo hvor veldig mange var med på dyre russebusser og jeg kan bekrefte at det heller er normen enn unntaket at folk på bussene tjener inn pengene selv på dugnader og jobb ved siden av skolen.

Og det er selvfølgelig ikke bare i Bærum og Oslo vest at foreldre betaler for klær og lappen for ungene sine.

Det som er latterlig her er at dere som er russ med fet buss sitter og kverrulerer med en gjeng tullinger på et nettforum istedenfor å være ute og jakte fitte! Stikk på butikken og kjøp dere noen øl istedet.
Sist endret av Banzai; 14. mai 2008 kl. 17:06.
Sitat av Banzai
Det er du som fremstår som en idiot. Selvfølgelig er det fullt mulig å spare opp 50k over et par år om man jobber ved siden av skolen. Bor man hjemme er vanlig å få dekket de fleste utgifter av foreldre, og noen øl i helgene koster ikke allverden.

Jeg gikk selv på en skole i Oslo hvor veldig mange var med på dyre russebusser og jeg kan bekrefte at det heller er normen enn unntaket at folk på bussene tjener inn pengene selv på dugnader og jobb ved siden av skolen.

Og det er selvfølgelig ikke bare i Bærum og Oslo vest at foreldre betaler for klær og lappen for ungene sine.

Det som er latterlig her er at dere som er russ med fet buss sitter og kverrulerer med en gjeng tullinger på et nettforum istedenfor å være ute og jakte fitte! Stikk på butikken og kjøp dere noen øl istedet.
Vis hele sitatet...
hehe godt sagt, men jeg er syk, så noe må jeg jo finne på her jeg ligger:P
Sist endret av vbfk; 14. mai 2008 kl. 17:21.
Sitat av Banzai
Det som er latterlig her er at dere som er russ med fet buss sitter og kverrulerer med en gjeng tullinger på et nettforum istedenfor å være ute og jakte fitte! Stikk på butikken og kjøp dere noen øl istedet.
Vis hele sitatet...
Hehe veeet. men venter på middag som jeg forøvrig ikke betaler for selv.

glemte å si noe i stad: virker ikke som om det er noen som er imponert over hva en gjeng 18-19åringer klarer å få til her. bare klaging og syting og fokus på feil ting. å få en gjeng på rundt 30 ungdommer til å bygge en buss (prater generelt om alle busser nå), inkl planlegging og alt det pisset der, snakker om folk uten erfaring i det hele tatt. jeg viste ikke en gang hva en sabla 2"4" var før vi startet med byggingen av bussen.

jeg har hvertfall forstått hva penger ER nå, slitt lange kjedlige dager på jobben etter 6 timer skole, for å tjene 800kr.. vi har lært at ting ikke kommer gratis og at ting ikke bygger seg selv. honnør til bussjefene som har klart å holde motet oppe og klart å piske oss latsabber til å gjøre noe konstruktivt etter utallige smser, møter og sjenneprekner. organisering er no dritt. så noe positivt har det jo også kommet ut: ERFARING

fuck janteloven btw
Sitat av thomasf
Haha! Stå på gutter! Hvor mye penger dere har og hva dere bruker dem på er deres egen sak! Jeg syns russebussen ble råfet. Hadde jeg vært med på et sånt prosjekt hadde jeg også vært stolt! At noen i det hele tatt gidder å kritisere dere for å lage en så fet russebuss syns jeg er latterlig. Tipper det er mer sjalusi enn noe annet som er årsaken til det! Ønsker dere en fet avslutning på russetiden, gutter!
Vis hele sitatet...
Tingen her, for meg ihvertfall er ikke at jeg er sjalu, men derimot oppgitt over ungdommen. Selfølgelig, fet buss å alt det der. Men, det er trossalt 1,7 millioner kroner på 17 dager. 100.000 kroner hver enestedag. I tilleg til øl, sprit, røyk, snus, mat og alt annet man skulle trenge. Hvordan du ser på dette virker det som å være vidt forskjellig.
Jeg synest ihvertfall det bare blir for "klysete".

Og for det andre, så handler ikke hele tråden her om at de har brukt mye penger, men også om utsagnet til "morroklumpen" i bussen. Som klarer å kritisere folk som ikke har nok penger til buss til 1.7 mill. Det er visstnok veldig "harry" å kjøre van. I tilleg har buss folka det mye mer gøy. Denne måten å rakke ned på synest jeg som sagt før, er forkastelig!

Men, jeg skal heller ikke være så trangsynt at jeg ikke klarer å forstå det at VG helt sikkert har klippet og limt litt i filmen, for å få dere til å fremstå som en gjeng pappa gutter.

Vel, dere får kose dere mye i russetida og ikke minst huske alt som har skjedd, og dra alt til det ultimalet! Husk hvor mangen "tusen" det går hver time dere sover.
Sist endret av oom; 14. mai 2008 kl. 17:35.
Man trenger ikke russebil til 1,7 mill for å få seg kjøtt på kølla, gutter. Det er det dette i bunn og grunn handler om.

Ordna seg fint i en rusten van til 1/73 av prisen.

On a side note: Hvorfor buss? Jeg ser få bruksområder for buss annet enn på de store treffene. Hva med småfestene i resten av russetida? Grilling på stranda? En mindre russebil må da være overlegen på de fleste områder?
syns ikke man trenger å bruke 1,7 mill på en russebuss, men må bare si at å ha buss i russetida er gøy assa rulle rundt, feste i bussen og være sammen med sine bestevenner
Sitat av vbfk
bor du gratis hjemme, og får gratis mat, i tillegg til LITT lommepenger er det faktisk ikke utrolig vanskelig å spare så mye.
Vis hele sitatet...

AHA!

Tviler på at dere på to år har:

- droppet festing hver helg, til fordel for dugnadsarbeid
- overlevd med H&M- og Cubus-klær
- prioritert KIWI-jobb fremfor hobby (fotball, dame, etc)
- og i tillegg lest dere opp til toppkarakterer på Idrett og Allmenn

I så fall, så må dere nyte livet i russetiden, for dere har garantert ikke nytt livet på over to år. Ja, jeg vet jeg ikke ha grunnlag for å uttale meg om dette, jeg generaliserer så det ryker av meg.
Sist endret av Sfun; 14. mai 2008 kl. 19:35.
Lite kontroversiell
ticks's Avatar
Sitat av Sfun
Tviler på at dere på to år har:

- overlevd med H&M- og Cubus-klær
Vis hele sitatet...
Så man kan ikke overleve uten moteklær? Du ble akkurat verre enn alle Blærumsgutter sammenlagt. Yay.
Sist endret av ticks; 14. mai 2008 kl. 19:35.
Tror egentlig du skjønte poenget bak den, Ticks
Sitat av Sfun
AHA!

Tviler på at dere på to år har:

- droppet festing hver helg, til fordel for dugnadsarbeid
- overlevd med H&M- og Cubus-klær
- prioritert KIWI-jobb fremfor hobby (fotball, dame, etc)
- og i tillegg lest dere opp til toppkarakterer på Idrett og Allmenn

I så fall, så må dere nyte livet i russetiden, for dere har garantert ikke nytt livet på over to år. Ja, jeg vet jeg ikke ha grunnlag for å uttale meg om dette, jeg generaliserer så det ryker av meg.
Vis hele sitatet...
virker ikke som om alle skjønner ordet PRIORITERE! det er forskjell på å prioritere en ting, og å velge det helt bort. ingen har sagt at vi har valgt bort alt det du nevner, men hvis man måtte velge mellom f.eks. en bytur og å klare neste russebetaling har vi valgt å prioritere russetiden. det er ikke med det sagt at vi har levd som polakker i to år. som oftest har folk hatt penger til russeinnbetalinger OG å leve normalt.
Ikke spesielt vanskelig å prioritere dette hvis man vil.
I den alderen bor jo de fleste hjemme (uten å betale noe for det) og med en jobb ved siden av skolen kan man vel greit spare opp nok penger.
Sitat av hova
hei jeg er også på bussen. ser fler har stilt spørsmål angående pengene, så jeg slenger meg på. 1,7M er latterlig mye penger, det vet vi. Vi visste allerede for 2-3 år siden at vi kom til å bruke en del kroner på russetiden, så derfor har de fleste skaffet seg jobb og tjent penger selv. jeg jobbet ca 2 ganger i uken i 1,5 år. da vi startet planleggingen var planen at alle skulle betale 30k hver, budsjettet sprakk og vi er nå oppe i rundt 45k hver. MANGE dugnader og diverse sponsorer kommer i tillegg.

jeg klarte å betale de første 35k selv, så hjalp fattern meg derfra. det var fordi han mente jobben tok for mye tid, går jo på skole også.. så han betalte resten om jeg brukte tiden min på skole i stedet. fair enough.. men da er vel jeg en av de som får nevneverdig hjelp og..

og til han tullingen som kommenterte om hvordan vi fikk tid til jobb og dugnadsarbeid 'hver' helg i 2 år: er jo ikke alle som drar på dugnad samtidig heller da, og noen lørdager uten jobb er det jo også.

i tillegg til russebussen har jeg vært på 2 utenladsturer siste året, en sydenferie og en storbyferie, begge med kompiser - begge betalt 100% av egen lomme inkl lommepenger. lommepenger hjemme er vanlig, men <400kr i uken. lappen fikk jeg av far og mor.

kan godt scanne inn lønnslippene mine dersom det er ønskelig, til de fordomsfulle folkene som 'vet at vi får alt fra far'.
Vis hele sitatet...
Ok, hør her.

45k er ikke så sabla hvis man er etablert og er i fulltidsjobb. Men greia her er at, du er blandt de heldige ungdommene som har økonomisk trygghet. Du har alltid en å falle tilbake på. Creds for at dere har jobbet og ordnet mye selv, men flesteparten av dine medelver er ikke i en posisjon der de kan legge ut 45k på russefeiring og fortsatt sove godt om natten. Så ikke se bort ifra at folk kaller deg/dere: Pappagutter,sosser, blærum osv osv.
45k i en vanlig husholdning dekker forsikring, leie, strøm, mat og andre utgifter i noen mnd for en normal familie. Og du har brukt dette på 17 dager. Selvfølgelig skal du nyte det, det er jo dine penger. Men det er ikke alle som har en pappa som kan steppe inn når man trenger penger og støtte deg. Jeg avsto selv fra min russefeiring i 2006, valgte heller å bruke penger på å LASIK operasjon på øyene og sende muttern og fattern på ferie til hjemmelandet. Totalt så kostet det meg ca 40k.

Men uansett hadde jeg møtt deg på gata hadde jeg slengt deg et stygt blikk og mumlet soss og gått videre

Litt Offtopic.
Sitat av kristlu
Man trenger ikke russebil til 1,7 mill for å få seg kjøtt på kølla, gutter. Det er det dette i bunn og grunn handler om.

Ordna seg fint i en rusten van til 1/73 av prisen.

On a side note: Hvorfor buss? Jeg ser få bruksområder for buss annet enn på de store treffene. Hva med småfestene i resten av russetida? Grilling på stranda? En mindre russebil må da være overlegen på de fleste områder?
Vis hele sitatet...
Å kjøre rundt i en buss med heftig inne-anlegg, god DJ og 30 feststemte gæringer er magisk. Med buss så er de fleste ute og ruller og parkerer med andre busser rundt omkring. Hver dag blir ikke en småfest, men heftig fest. Men man kan uansett seff få seg fitte uten å bruke 50k hver. Det er uansett de færreste av bussene som svir av så mye spenn. Det er fullt mulig å "bare" bruke 10k hver eller mindre og allikevel få til en fet buss. Buss trenger faktisk ikke å koste noe mer enn van.

Sitat av Sfun
AHA!

Tviler på at dere på to år har:

- droppet festing hver helg, til fordel for dugnadsarbeid
- overlevd med H&M- og Cubus-klær
- prioritert KIWI-jobb fremfor hobby (fotball, dame, etc)
- og i tillegg lest dere opp til toppkarakterer på Idrett og Allmenn

I så fall, så må dere nyte livet i russetiden, for dere har garantert ikke nytt livet på over to år. Ja, jeg vet jeg ikke ha grunnlag for å uttale meg om dette, jeg generaliserer så det ryker av meg.
Vis hele sitatet...
- Det går ann å dra på fest og allikevel komme seg på dugnad neste dag. To sixpacks koster uansett ikke skjorta.
- H&M-klær duger det. Mange får uansett sponsa klær av foreldre, selv på østkanten av Oslo.
- Det går fint ann å jobbe to kvelder i uka og samtidig ha en hobby.
- VGS krever ikke akkuratt så enormt mye at man trenger å bruke all fritiden sin på skole.
Sist endret av Banzai; 14. mai 2008 kl. 20:19.
Sitat av kristlu
On a side note: Hvorfor buss? Jeg ser få bruksområder for buss annet enn på de store treffene. Hva med småfestene i resten av russetida? Grilling på stranda? En mindre russebil må da være overlegen på de fleste områder?
Vis hele sitatet...
Mange som ikke forstår at disse bussene er ute og kjører nesten hver kveld. Blir ganske bra liv inni en buss hvor det er mellom 20 og 50 russ, DJ og lysanlegg! Bussene møtes på store parkeringsplasser og lager "småtreff" der. Ofte samles over 20 busser på et sted.
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Sitat av OoM
Og for det andre, så handler ikke hele tråden her om at de har brukt mye penger, men også om utsagnet til "morroklumpen" i bussen. Som klarer å kritisere folk som ikke har nok penger til buss til 1.7 mill. Det er visstnok veldig "harry" å kjøre van. I tilleg har buss folka det mye mer gøy. Denne måten å rakke ned på synest jeg som sagt før, er forkastelig!
Vis hele sitatet...
Helt enig med deg. Syns ikke folka med buss skal rakke ned på de med van, selv om det er fristende når de har lagt så mye tid og ressurser i et prosjekt som de med van bryr seg rett i ræva om. Litt generaliserende ja, men det er ikke til å legge skjul på at det er mye mer arbeid med en hel buss enn en van. Jeg for min del forstår godt de som føler seg litt ovenpå etter å styla og pimpa opp en hel buss, men det behøver ikke nevnes og ropes ut i alle retninger. Syns slikt skaper mer splid og uenigheter og krangling enn det fører godt med seg, rett og slett. La folk få gjøre det de vil med pengene sine. Vi bor tross alt i Norge.

Jeg unner virkelig Alive-folka at de har stått på og stelt i stand et fett prosjekt. Veldig imponerende syns nå jeg.

Sitat av x3m187
Ok, hør her.

45k er ikke så sabla hvis man er etablert og er i fulltidsjobb. Men greia her er at, du er blandt de heldige ungdommene som har økonomisk trygghet. Du har alltid en å falle tilbake på. Creds for at dere har jobbet og ordnet mye selv, men flesteparten av dine medelver er ikke i en posisjon der de kan legge ut 45k på russefeiring og fortsatt sove godt om natten. Så ikke se bort ifra at folk kaller deg/dere: Pappagutter,sosser, blærum osv osv.
45k i en vanlig husholdning dekker forsikring, leie, strøm, mat og andre utgifter i noen mnd for en normal familie. Og du har brukt dette på 17 dager. Selvfølgelig skal du nyte det, det er jo dine penger. Men det er ikke alle som har en pappa som kan steppe inn når man trenger penger og støtte deg. Jeg avsto selv fra min russefeiring i 2006, valgte heller å bruke penger på å LASIK operasjon på øyene og sende muttern og fattern på ferie til hjemmelandet. Totalt så kostet det meg ca 40k.

Men uansett hadde jeg møtt deg på gata hadde jeg slengt deg et stygt blikk og mumlet soss og gått videre

Litt Offtopic.
Vis hele sitatet...
Ah no fucking shit! At du ikke klarer å unne disse ungdommene å bruke de pengene og ressursene de har fordi du er bitter over din egen situasjon, sier mer om deg enn om dem.
Sist endret av thomasf; 14. mai 2008 kl. 20:42.
Discotroopin'
RadioSlave's Avatar
Etter å ha lest de fleste innleggene her, stiller jeg meg selv spørsmålet: Hvor mange av dere er i russ i år? Det er nemlig jeg, og har i motsetning til de fleste danset i ringen til Alive opptil flere ganger. Musikken og lysshowet er av et helt annet kaliber en de fleste bussene, og er med på å skape en helt vill atmosfære blant publikum. Hvorvidt det er verdt pengene eller ikke kan argumenteres med at det tross er kun en gang i livet dette skjer. Jeg har selv brukt godt over 50k på kebab de siste 3 årene, og ser ikke helt den store problematikken rundt det å bruke dem på buss istedenfor.

Og hvorfor så jævlig mye fokus rundt en uskyldig buss, når Norge heller kaster 100 milliarder i dass
på latterlig mange jagerfly, som ved krig lett hadde blitt knust av et overlegent militaristisk land som Russland? Selvfølgelig har vi forpliktelser til Nato, våpenavtaler osv, men enten så satser vi stort på militære midler, eller legger ned hele forsvaret. Enten så har du buss, hvor det satses, en van, som kan sammenlignes med situasjonen på forsvaret nå, eller bare legge alt og forbli t-bane russ som meg. Det finnes alltid flere sider av en sak, og jeg blir skremt av trangsynheten til mange her. Vi lever i et i-land og dere får like gjerne godta det.
RadioSlave; Takk! du tok ordene ut av munnen på meg, godt sagt!