Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  60 7552
Noen som vet hvor den er blitt av?
Drakk den hele tiden siden den ble lansert, og plutselig forsvant den bare.
Er det noe sted man fortsatt får kjøpt det?
Er det noen som vet hvorfor den bare forsvant?
får den på texaco stasjonen her i allefall....
Hvor? xD (minimum 10 tegn)
Texaco på sofiemyr.
Sofiemyr i Akershus?
det må besøkes å hamstres da iallefall... for jeg hakke sett mountain dew på over ett halvt år :P
Sofiemyr i akershus ja. Bor på kolbotn selv og kan lett få tak i den her. Dog har jeg kun sett den på bensinstasjoner i det siste og ikke i butikk.
Mener å ha sett den på en del bensinstajsoner her jeg å.
men, skal ikke si noe sikkert. Skal se etter neste gang jeg er der
crap... sofiemyr var grusomt langt unna skjetten da
Kommer vel helt ann på hvor avhengig du er av denne brusen da. Du kunne jo ringt litt rundt til bensinstasjoner i nærmiljøet og høre da. Kan da umulig være så vanskelig og få tak i.
er ikke akkuratt avhengig, men er en grusomt god brus...
Men hvis texaco har brusen, burde jo pepsi eller noe produsere den. Er det ikke mulig å få bestilt kasser eller noe fra dem da?
Beøsk denne sida for å kontake de: http://www.mountaindew.com/help/help.php
Så, spørr du bare om de kunne tenke seg å sende en kasse for en rimelig penge.
vips har du fått svar på spørsmålet ditt.
Haha, merka ikke at det var borte engang jeg. Men når jeg tenker over det så har jeg ikke sett det på en stund, nei.
Noe av det mest irriterende jeg vet er når noe jeg er helt "avhengig" av ikke er å få kjøpt mere. Hensynsløst fra butikkens side
hjertelig takk ^^
utrolig hvor flott det er med folk som kan ting her.
Brusen er jo nesten 100% sukker da. Er vel bare og ta sprite og helle i et halvt kilo med sukker....
Husker vi drakk den da vi dro tur retur trondheim for å holde oss våkne mens vi kjørte. Personlig syntes jeg det er litt ille når du må tygge brusen pga alt sukkeret
Sist endret av mp34567; 7. oktober 2007 kl. 17:34.
Sitat av mp34567
Brusen er jo nesten 100% sukker da. Er vel bare og ta sprit og helle i et halvt kilo med sukker....
Husker vi drakk den da vi dro tur retur trondheim for å holde oss våkne mens vi kjørte. Personlig syntes jeg det er litt ille når du må tygge brusen pga alt sukkeret
Vis hele sitatet...

Akkuratt hva du synes om brusen har ingenting med denne posten å gjøre.
Har du prøvd å lage mountain dew forresten?
Hvis nei; hvorfor later du som du kan det da?
Hvis ja; beklager.
funket fint med sprite og masse sukker. Prøv det. Max du taper er 10,50 øre som den koster i daglivare butikken. Hvis du ser på ingrediensene ser du at de er nærmest identiske.
Forresten, etter litt research fant jeg dette på wikiepdia.
"Mountain Dew selges ikke lengre i Norge. Den ble tatt av markedet tidlig vinter 2007. Hvorfor er det ingen som vet, da hverken Ringnes eller Pepsi har oppgitt noen grunn."

Muligheten for å bestille en kasse, er vel der fremdels. tbh tror jeg dette blir litt i det dyreste laget, så sikkert bedre for deg å bare kjøpe sprite eller 7up elns.
Uansett, lykke til!
vi som elsker mountain dew vil ha mountain dew, ikke noe sprite/7up crap.. Jeg har sendt masse klagemail til pepsico og div. distribusjonskanaler i norge. men de svarer bare at produktet er tatt av markedet pga. for liten etterspørsel.
Jeg har ikke funnet noen bensinstasjoner i norge som selger mountain dew, men var på TX stasjonene i danmark.
da har jeg sendt forspørsel på den linken som ble gitt, kan fortelle dere hva de svarer når jeg får mail elr noe lignende. evt. hvis jeg får prisen på hva det koster å bestille en kasse.

Vil egentlig ikke kjøpe sprite og sukker. Noe av det jeg også savna var fargen. Uansett vil jeg tro at smaken blir annerledes enn originalen.
ville bare gi en oppdatering.

De sendte meg en mail og fortalte at jeg burde ta kontakt med min lokale fabrikk ( altså den fabrikken i norge) og sende inn mitt ønske der, etter hva mailen foreslo så var det visst fullt mulig å få bestilt. Skal ta kontakt med dem så fort jeg har tid.
The one who knocks
CosmoKramer's Avatar
Litt offtopic... Beklager.

Sjekk ut Den kuleste Mountain Dew flaska ever!

Jeg MÅ bare lage en sånn før MD eventuelt går ut av produksjon.

Noen som vet hva peroxide betyr? Finner ikke ut hva det er
▼ ... over en uke senere ... ▼
tror det er hydrogenperoxid det er snakk om.
http://www.biosite.dk/leksikon/hydrogenperoxid.htm
Tror neppe det er hydrogenperoxid de bruker. Klarer ikke helt å få kjemien der til å stemme. Må vel nesten ha noe glowstuff greier for å få det til å funke. Til min kjennskap har verken mountain dew eller hydrogenperoxid egenskaper som skal kunne gjøre de selvlysende?
Man får visst kjøpt på "deli de luca" butikkene:
http://www.delideluca.no/ddl_butikker.html
Mountain Dew selges ikke lengre i Norge. Den ble tatt av markedet tidlig vinter 2007. Hvorfor er det ingen som vet, da hverken Ringnes eller Pepsi har oppgitt noen grunn.
Vis hele sitatet...
Kilde.

Her får du så mye mountain dew du bare orker:

Trinn 1

Trinn 2

Ringnes - Nettby
Sendte en e-post til ringnes angående stoppen av salg av Mountain Dew og hva som måtte til for den skulle komme tilbake på markedet.
Til svar fikk jeg at det var for lite salg på den og for å få den tilbake måtte det bli en stor etterspørsel.

SÅ HER ER EN OPPGAVE!!!!!!!!!!
Finn alle som liker denne leskedrikken som er så sinsykt god og få dem til å skrive en e-post til
og fortell hvor sterkt den er savnet.
MEN HUSK AT DET MÅ VÆRE EN HYGGELIG E-POST.

Venlig hilsen Strimo.
Vis hele sitatet...
Kilde
Sist endret av Turbolego; 19. oktober 2007 kl. 01:36.
Mountain Dew som ble lansert i norge var dessverre ikke den samme som produseres og selges i USA. Grunnen jeg har fått oppgitt (har vært en pådriver for å få Montain Dew til Norge i mange år oga har hatt endel kontakt med ringes om dette), er at det er stoffer i den originale monutain dew som ikke var lovlig å lage i den norske versjonen. Om dette gjaldt mengden koffein, fargestoff eller andre ting har jeg ikke fått lurt utav dem.

Da jeg først hørte at de skulle begynne å lage MD her i Norge ble jeg helt i ekstase! Jobbet da i butikk og fikk bestilt en kasse med MD første dagen som Ringes hadde den klar og løp ned til jobben for å smake. Min daværende sjef skjønte ikke hvorfor jeg hadde gledet meg slik til den brusen "den var jo ikke noe veldig spesiell", og skuffelsen min var grusomt stor da jeg smakte på den. Norsk MD smaker totalt anderledes enn "ekte" MD. Norsk MD smakte som en oppspritet sitronbrus, langt fra slik den skal smake.

Syntes fortsatt at den var bedre enn det meste andre på det norske markedet så jeg kjøpte den regelmessig. Bare så det er sagt så har jeg hatt utallige blindtester, og selv folk som ikke er "kjennere" hadde ikke noe problem med å plukke ut hvilken som var den ekte/best. Dette er uten tvil grunnen til lave salgstall, kombinert med kanskje tidenes mest harry reklamekampanje (CC Zero ligger ikke langt unna på det stadiet forsåvidt).

MEN fortvil ikke!
MD lever i "beste velgående", man må bare kjenne til hemmelighetene ;-)
I Norge nå så får du som regel (ekte) MD på 355ml boks hos de fleste Deli DeLuca og enkelte 7-11, til en stiv pris vel å merke. Disse er importert via Grays American stores AB i Stockholm. Før Deli dukket opp med alle sine sexy importvarer så var det såkalte "Mat food" kolonial i Vika (Oslo) som rocket på USA import, lenge siden jeg har vært der, men regner med at de fortsatt har det, også dyrt.

Den store hemmeligheten for "billig" EKTE MD er: MAXImat på Nordby kjøpesenter, rett over Svinesundgrensa. På MAXImat har de nesten en hel egen reol med "USA import"! Der bugner det med herlig sukker- og fettholdige matvarer til relativt overkommelige priser! Her koster en boks ekte MD kun 10SEK (ja de har også Code Red+annen div USA brus aka "Cherry Vanilla coke")! Du kan kjøpe de løse eller i "fridgepack" med 12 bokser i, NAM NAM NAM! Så løp (kjør) og kjøp! De har hatt det i flere år så er ikke noe kampanje eller noe. Til folk som har sett USA import hylla og ikke finner den igjen så kan jeg komme med den gledelige nyheten at de har utvidet den (tror de har tredoblet den faktisk) og nå finnes på andre siden av hylla fra hvor den var før!

Sikkert mange skrivefeil, men det gidder jeg ikke å sjekke, så ikke gidd å kommenter det :-p

EDIT: Eller for all del, kommenter skrivefeil så mye dere orker, bare ikke forvent noe fra min side, hehe. PS MD er digg! Dro med meg en koffert med 0,5L fra USA for en liten stund siden.
Sist endret av oneHitWonder; 19. oktober 2007 kl. 02:01.
Jeg merket det godt når de sluttet å selge mountain dew i Norge. Liker denne brusen mer enn cola. Og den har mer våken effekt, merket iværtfall jeg når jeg drakk et par stykk om kvelden.

Det du kan gjøre er å hamstre mountain dew når du skal til sverige, de har det der. Muttern var i Sverige noen uker siden og hun kjøpte med noe mountain dew til meg.

Kanskje vi burde lage en side som teller antall folk som liker mountain dew, kanskje d et går i dass , kanskje ikke. Skader ikke å prøve?
Ikke for å kapre tråden, men er det noen som veit om man får kjøpt "Red Devil" i Norge/Sverige?
Drakk mye av det i Russland, smaker som battery, men har 9% alkohol.
Har sett nettsider for red devil i finland

http://www.outdoor.ru/pic/news/red_devil.jpg

I mellomtiden bruker jeg følgende oppskrift:

Kode

1 1/2 oz vodka
1 1/2 oz peach schnapps
1 1/2 oz Southern Comfort® peach liqueur
1 1/2 oz sloe gin
2 oz triple sec
2 oz orange juice
1 splash grenadine syrup

Mix alcohols into an ice-filled cocktail shaker. Add the juice and grenadine, and shake. Serve in a 10-12 oz. glass.
Kilde.

Noen som har hørt om energidrikker i norge med alkohol?
▼ ... over et år senere ... ▼
Noen som vet om MtnDew er tilgjengelig lenger?
DelideLuca/7-eleven/Sverige, samme kan det være om jeg bare får tak i drikken uten å måtte dra 'overseas'
BAD MOTHERFUCKER
Tomacco's Avatar
Ta en tur til Sverige
På Norby matbutikken selger de tolvpack`s eller noe til hundrelappen
Sitat av Tomacco Vis innlegg
Ta en tur til Sverige
På Norby matbutikken selger de tolvpack`s eller noe til hundrelappen
Vis hele sitatet...

:O:O:O
Drar dit om 6 dager
Takk for informasjon.
kan spørre mamma og pappa som jobber/driver stedet (1/1/2010) på Ringnes Gård(Stedet der ringnes folka blei føtd) det er ett kurs og konfreanse senter som blir drevet av Ringnes AS. viss ikke dem veit det kan dem fort finne ut av det
Sist endret av stec0; 11. juli 2009 kl. 22:07.
Sitat av stec0 Vis innlegg
kan spørre mamma og pappa som jobber/driver stedet (1/1/2010) på Ringnes Gård(Stedet der ringnes folka blei føtd) det er ett kurs og konfreanse senter som blir drevet av Ringnes AS. viss ikke dem veit det kan dem fort finne ut av det
Vis hele sitatet...
Flott, gjør det!
Hadde vært fint om det var tilgjengelig i Norge
skall det bare de kommer hjem fra byn vi er i spania thoug..(valgte og bli hjemme og sitte på nettet i dag gitt)
Har savnet mountain dew en del ja. Jeg må nå kjøpe den når jeg er i asia. Og der så bllir det helst montain dew eller Royal som er en versjon av fanta men desto bedre spør du meg.
unskyld for sen melding men mamma og pappa viste det desverre ikke men ringnes skal på gården 14/08 hun skulle spørre dem da

hun viste en ting, at dewen blei tatt av produskjon for helsedir, hadde tatt ned denne drikken pga fargestoff/søtnings middel som ikke var lov elrnoe

legger inn nitt inlegg så snarest jeg vet noe
mountain dew er å få kjøpt på deli deluca. selges kun på boks. Kjøpte en for ikke så lenge siden. over 30 spenn(!) dette er altså deli deluca på st hanshaugen i Oslo. så hvorfor stresse når det finnes i norge på deli deluca?
30 kr for en liten boks du mener?
Sitat av ollibolli Vis innlegg
mountain dew er å få kjøpt på deli deluca. selges kun på boks. Kjøpte en for ikke så lenge siden. over 30 spenn(!) dette er altså deli deluca på st hanshaugen i Oslo. så hvorfor stresse når det finnes i norge på deli deluca?
Vis hele sitatet...
Jobber du for delideluca eller?
Men delideluca finnes uansett bare i bergen og oslo..., og til en horibel pris.
Aldri sett den i Norge eller smakt den. Kun sett den via tv og internett. Den ser veldig god ut hvertfall!
Syns jeg så noe selvlysende mountain dew på youtube en gang. Kunne vært artig og smakt den.
Sitat av binkabi Vis innlegg
Jobber du for delideluca eller?
Men delideluca finnes uansett bare i bergen og oslo..., og til en horibel pris.
Vis hele sitatet...
hehe... nei jeg jobber ikke for deli deluca det som kan hende er at det er kun noen deli deluca som har den, iogmed at det er franchise styrt, altså at franchisetager bestemmer mer eller mindre selv hva h*n vil ta inn...

30 kr for liten boksa ja (o,33) svin pris!! ikke var den spesielt god heller..
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Du finner visstnok Red Devil (0,25 boks) og Mountain Dew (1,5L) i Finland. Har kjøpt dem begge flere ganger i fjor og i år.

De selger forresten også en veldig god Schweppes American Ginger ale der. Og for de FÅ (som meg), som liker Dr Pepper, så har de det på 1,5 L også i Finland.

Kjører til Nourgam på under to timer fra Vadsø
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Noen som vet hvor mye 1,5L Mountain Dew koster i Finland ?
Sist endret av Howard7up; 28. april 2010 kl. 17:14.
Drakk masse moutain-dew når jeg var på skoletur til Polen. Har alltid elsket denne brusen .
▼ ... over en måned senere ... ▼
Jeg kommer til å angre på å oppgi hvor det nye vannhullet mitt befinner seg hen. Tildligere Ultra på lade, som nå har blitt meny har tatt inn ett mindre parti mountain dew på boks, de har også den røde varianten.
Takket være meg er de nå tom for den grønne, men de sa at det blir bestilt mer.

12 bokser med sugary goodness står nå i mitt kjøleskap, løp og kjøp!
Husk å si til de i kassa at de må beholde varen, det hjelper mye.
I'll take a Crab Juice.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av Monkey_drone Vis innlegg
Jeg kommer til å angre på å oppgi hvor det nye vannhullet mitt befinner seg hen. Tildligere Ultra på lade, som nå har blitt meny har tatt inn ett mindre parti mountain dew på boks, de har også den røde varianten.
Takket være meg er de nå tom for den grønne, men de sa at det blir bestilt mer.

12 bokser med sugary goodness står nå i mitt kjøleskap, løp og kjøp!
Husk å si til de i kassa at de må beholde varen, det hjelper mye.
Vis hele sitatet...
Du sier at det er blitt oppbevart Moutain Dew innenfor en radius på 500 meter fra min arbeidsplass på lade?! Og JEG har ikke klart å plukke opp den nydelige lukten?! Trodde min overmenneskelige luktesans skulle klart dette.

Men fra spøk til revolver. Har vært innom meny hver uke de siste månedene og ikke sett noe til dem Har utrolig lyst på Mountain Dew nå.
Ser det er en del som etterlyser Red Devil. Meg og en kompis får det vi vil av RedDevil-stash, (faren eier rettighetene for Norge) så om noen er sugne på seriøse energidrikker, bare si ifra så kan vi snakkest om pris.

EDIT: Boksene blir levert fra Finland.
Dalla90:
De sluttet med det igjen, det eneste de hadde inne var fra når de var ultra butikk. De svikerene sa at vareutvalget kom til å forbli det samme selv om de skiftet navn til meny. Jeg spurte om de kunne bestille ett brett til meg, men neida.