Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 1807
Som mange av dere har jeg sett serien...3 ganger nå. Å jeg er dårlig på å lesebøker, så det jeg lurer på er om bøkene er like gode som serien?
Bøkene er mange ganger bedre. Er du lur går du på bukta og skaffer dem i lydbokformat.
Sitat av Legende Vis innlegg
Bøkene er mange ganger bedre. Er du lur går du på bukta og skaffer dem i lydbokformat.
Vis hele sitatet...
Finnes det norsk lydbok?
Det er kun den første boka (altså A Game of Thrones) som har blitt oversatt til norsk, så det er eventuelt kun denne du finner på lydbok. Er du tålmodig kommer vel resten.
Som alltid er bøkene mange ganger bedre en filmen(e), tror ikke det finnes unntak
Finner ikke den norske lydboken på bukta. Hadde vært veldig moro å fått tak i denne Er vel heller ikke lov å linke til torrents her inne slik jeg har forstått det.
Okey, men jeg har virkelig lyst til å lese da jeg fort sovner når jeg hører på lydbok

Mange bøker er det?
En serie på 7 bøker.

A Game of Thrones
A Clash of Kings
A Storm of Swords
A Feast for Crows
A Dance with Dragons
The Winds of Winter
A Dream of Spring
Sist endret av Kognito; 17. oktober 2011 kl. 09:30.
Som de andre sier: bøkene er BEDRE. Mye bedre, vil jeg si. Og serien er awesome, så det sier vel sitt

Det er min desiderte yndlingsbokserie. Den endret mitt syn på standarden bøker skal holde!
Er det slik at første sesong tilsvarer første bok, eller spenner serien lenger?

Er jo lenge å vente på nye episoder, så kanskje jeg leser bøkene i mellomtiden.
Jeg er veldig spent på hvordan forfatteren (jeg har bare sett sesong 1, ikke lest noen av bøkene) klarer å få dratt den historien ut i hele 7 bøker
Noen som vet om noen biblioteker i Oslo som har bøkene på norsk lydbok?
Eventuelt noen lugubre nettsider...?

Bukta svikter..
Sist endret av Screwdriver; 17. oktober 2011 kl. 14:41.
lager de en ny serie?
Du finner lydbok på piratebay, men dette er på engelsk. Anbefaler virkelig å lese bøkene, ettersom det vil ta ca 7 år før de er ferdige med serien, om de fortsetter i det tempoet de bruker nå.

Har ikke kommet over noen norske lydbøker enda, men om du har fullført 10 klasse og ikke bare sovet i engelsktimene, tar det ikke lange tiden før du skjønner det meste av det som blir sagt på en evt. lydbok, eller det du leser i en fysisk bok.
60 kroner for den første boka på engelsk på cdon.

http://cdon.no/b%C3%B8ker/martin,_ge...hrones-4473330

Ikke ille, men tanke på mesterverket som ligger inni der
Startet på bok nummer en i sommer, og leste de fem første på to uker. Disse bøkene har en helt utrolig høy kvalitet, gleder meg til jeg har tid til Dance of Dragons!
Sitat av Viva la Opium Vis innlegg
Er det slik at første sesong tilsvarer første bok, eller spenner serien lenger?

Er jo lenge å vente på nye episoder, så kanskje jeg leser bøkene i mellomtiden.
Vis hele sitatet...
Jepp, første sesong er første boka. serien følger bøkene ganske standhaftig, tilogmed replikk-for-replikk iblant. eneste "mangelen" jeg fant ved serien var at noen av karakterene ikke ble utforsket nok. Men dette kommer nok etter hvert.

Absolutt å anbefale!
Jeg er litt overrasket over hvor mange som liker hele serien. Den første boken var meget god, men etter min mening gikk det jevnt nedover derfra. A feast for crows ga meg såpass lite at jeg ikke har tatt meg bryet med å lese den nyeste boken.
Best uten ball!
r0bin's Avatar
Sitat av Viva la Opium Vis innlegg
Er det slik at første sesong tilsvarer første bok, eller spenner serien lenger?

Er jo lenge å vente på nye episoder, så kanskje jeg leser bøkene i mellomtiden.
Vis hele sitatet...
Har sjekka opp dette, for jeg ble helt hekta på serien.

Den første boka, A game of thrones som det er laget serie av er oversatt til to norske bøker:
Del 1 heter I vargens tid
Del 2 heter Kampen om jerntronen

Oversettelsen av Clash of Kings, som da blir sesong 2 av serien,
vil også bli delt inn i to norske bøker.
Den første som har fått navnet Kongenes kamp er ventet utgitt i mnd skifte februar/mars 2012.
Og neste bok som har fått navnet Dragenes dronning har en foreløpig utgivelsedato i mai 2012.

Her er siden
til den norske utgiveren, de legger ut relevant informasjon om både serien, bøkene og oversettelsene.
Herre... For noen forferdelige oversettelser -_-


Innlegg nr 200!